quote:Op woensdag 20 juni 2007 23:57 schreef Zyggie het volgende:
Een topic die mijn besnaarde hart verwarmt.
Als je een Dean naar binnenschuift, headstock voor, geef ik je 209 euro.quote:Op woensdag 20 juni 2007 23:58 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]![]()
godver ik wil die tonebone overdrive
wie zal ik pijpen voor 209 euro ?
ik heb zo m'n grenzenquote:Op donderdag 21 juni 2007 00:02 schreef Zyggie het volgende:
[..]
Als je een Dean naar binnenschuift, headstock voor, geef ik je 209 euro.
Naja ik stuur nog wel een powertab.quote:Op donderdag 21 juni 2007 00:04 schreef -Menn0- het volgende:
If you wanna get down, down on the ground, cocaine!
je moederquote:Op woensdag 20 juni 2007 23:58 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]![]()
Blasphemyquote:Op donderdag 21 juni 2007 06:24 schreef Jorikjet het volgende:
ik heb vandaag in een big-ass muziek winkel in LA een ESP met-traanplaat-bedekte-gitaar ontheiligd over een hugnes & knetter top (die overigens best goed klonk, maar niet te bedienen was door de digitale meuk erin), door er country en blije popliedjes op te spelen
deze:
[afbeelding]
je vriendin?quote:Op woensdag 20 juni 2007 23:58 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]![]()
lolquote:Op donderdag 21 juni 2007 06:24 schreef Jorikjet het volgende:
ik heb vandaag in een big-ass muziek winkel in LA een ESP met-traanplaat-bedekte-gitaar ontheiligd over een hugnes & knetter top (die overigens best goed klonk, maar niet te bedienen was door de digitale meuk erin), door er country en blije popliedjes op te spelen
deze:
[afbeelding]
Static-Xquote:Op donderdag 21 juni 2007 06:24 schreef Jorikjet het volgende:
deze:
[afbeelding]
das waar!quote:Op donderdag 21 juni 2007 08:56 schreef ikheetmartijn het volgende:
[..]
Moet je niet doen, veels te duur (en ongezond). Van dat geld kun je beter pedaaltjes kopen.
Daamn, dat is een vrij mooi plankje!quote:Op donderdag 21 juni 2007 06:24 schreef Jorikjet het volgende:
deze:
[afbeelding]
mis ook nog eens een floyd brugquote:Op donderdag 21 juni 2007 11:46 schreef TenWords het volgende:
[..]
LTD Wayne Static signature model, veel te duur voor wat je krijgt
Nee die is beter zonderquote:Op donderdag 21 juni 2007 11:51 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
mis ook nog eens een floyd brug
Inderdaadquote:
okay, niet van GFS dus maar van Xavierequote:Op donderdag 21 juni 2007 13:09 schreef Cynic het volgende:
Dat GFS maakt ook wel aardige gitaren zeg, zien er mooi uit met dat parelmoer bovenblad![]()
sweetquote:Dear Martijn ,
We received your Question. Thank You for shopping at boxymusic.com !
Als u snel bestelt (heel snel!) dan heeft u ‘m volgende week al.
Als u wat langer wacht is de standaard nominale levertijd 2 tot 4 weken.
ik heb het filmpje gezien, verder ken ik niks van hem.quote:Op donderdag 21 juni 2007 16:56 schreef -Menn0- het volgende:
Hebben jullie wel eens van Erik Mongrain gehoord? Die kerel maakte hele vette muziek met 1 akoestische gitaar.
Ik ookquote:Op donderdag 21 juni 2007 17:10 schreef Cynic het volgende:
okay, heb net een GFS Lil Hot Puncher Humbucker besteld.
Ben benieuwd![]()
Dan moet hij inderdaad ff opnieuw afgesteld worden. De brug hoort vlak te staan, maar door die dikkere snaren is er meer kracht nodig om de snaren strak aan te spannen, je veren in de brug zijn daar nu te zwak voor omdat ze zijn afgsteld op dunnere snaren. Dus zou je de veren wat moeten aanspannen.quote:Op donderdag 21 juni 2007 18:24 schreef Klobbert het volgende:
beste medegitaristen,
even een vraagje: ik heb al jaren een blade california standard, prima gitaar niks mis mee en geweldig geluid. Nou heb ik vandaag om eens te proberen 0.11 snaren erop gezet (ernie ball beefy slinky). Alleen is mijn tremolo wel heel erg gaan zweven (met 0.10 lag ie eigenlijk gewoon plat op de brug) maar nu zweef ie behoorlijk hoog. Voor de klank maakt het niet uit, aktie is er iets hoger door maar dat vind ik wel prettig. Maar een vriend van me is ervan overtuigd dat dit niet de bedoeling is en is bang dat het slecht voor mn gitaar is / hals scheef gaat staan of wat dan ook en nu ben ik ook een beetje bang daarvoor. Wat denken jullie ?
Wordt ie uit amerika overgevlogen? Komen er nog nazi-praktijken van de douane bij (invoerkosten etc)?quote:Op donderdag 21 juni 2007 18:23 schreef Dribbel_ het volgende:
Zo net m'n bestelling gedaan, en ze bevestigden dat de top volgende week word bezorgd
beter hebben ze gelijk
Gewoon overmaken dus geen gezeik met paypall![]()
Neuh hij komt uit belgie, die zijn te stom om extra kosten erbij te bedenkenquote:Op donderdag 21 juni 2007 18:27 schreef NASDAQbastardo het volgende:
[..]
Wordt ie uit amerika overgevlogen? Komen er nog nazi-praktijken van de douane bij (invoerkosten etc)?
quote:Op donderdag 21 juni 2007 18:27 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Neuh hij komt uit belgie, die zijn te stom om extra kosten erbij te bedenken![]()
20 euro verzendkosten voor een top van 20-25 kilo vind ik ook weer niet veel eigenlijk
Wat moet ik met 400e cashquote:Op donderdag 21 juni 2007 18:48 schreef Aresdreams het volgende:
Cash verbras je te snel he?
Aan een taalcursus Nederlands?quote:Op donderdag 21 juni 2007 18:59 schreef Deansensitized het volgende:
Geef je het aan mij. Besteed ik het wel goed in jou nagedachtenis [afbeelding]
nirvana smells like teen spiritquote:Op donderdag 21 juni 2007 19:59 schreef G.Fawkes het volgende:
Hey gasten,
Pff ben afgelopen weekend op fields geweest dus wil ik weer eens nummer gaan leren. Wie het makkelijkste nummer wat aardig klinkt met een elektrische gitaar voor mij verzint, krijgt eeuwige roem enz enz.
Oblivians - Mary Louquote:Op donderdag 21 juni 2007 20:20 schreef Dribbel_ het volgende:
seven nation army
Je zou toch nog iemand pijpen?quote:Op donderdag 21 juni 2007 17:24 schreef Dribbel_ het volgende:
Ik zal voor 1 minuut je slaaf zijn als dank![]()
1 2 3 4 5 6 | h--------------------------------------------------------------------------] g-------8----10-------8--8b--6--5---6-5------------------------------------] D--10-------------6-----------------------8--6--8--8b--6--5----------------] A--------------------------------------------------------------------------] E--------------------------------------------------------------------------] |
Bendquote:Op donderdag 21 juni 2007 21:30 schreef G.Fawkes het volgende:
[ code verwijderd ]
die 8b's die erin zitten, wat wordt daarmee bedoeld?
ik ben nog maar een gitaarnoob, vertel eensquote:
De snaar buigen dusquote:Op donderdag 21 juni 2007 22:01 schreef G.Fawkes het volgende:
[..]
ik ben nog maar een gitaarnoob, vertel eens![]()
Hmm ok, ga het maar eens proberen zo. Had mijn gitaar net weggelegdquote:
ESP, signature van die static-x gastquote:Op donderdag 21 juni 2007 06:24 schreef Jorikjet het volgende:
deze:
[afbeelding]
totdat je voor 20 euro 20kg kapotte buizen thuis geleverd krijgtquote:Op donderdag 21 juni 2007 18:27 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Neuh hij komt uit belgie, die zijn te stom om extra kosten erbij te bedenken![]()
20 euro verzendkosten voor een top van 20-25 kilo vind ik ook weer niet veel eigenlijk
Stel je aan manquote:
Moet je niet bezig met je CDA examen?quote:
[tisooknooitgoed mode]quote:Op vrijdag 22 juni 2007 12:43 schreef Deansensitized het volgende:
Ik ga thuis lekker even aan de Godsmack en Hatebreed![]()
Ja, laat mijquote:Op vrijdag 22 juni 2007 12:45 schreef ikheetmartijn het volgende:
[..]
[tisooknooitgoed mode]
moshaap!
[/tisooknooitgoed mode]
Niet des ochtens voor het examen...quote:Op vrijdag 22 juni 2007 08:52 schreef ikheetmartijn het volgende:
[..]
Moet je niet bezig met je CDA examen?
Helaas geen oefenen voor mij vanavond aangezien er een 4 daags festival aan de gang is.
Gewoon proberenquote:Op vrijdag 22 juni 2007 12:59 schreef imported_sphinx het volgende:
Maar is het nu een goed idee om m'n strap vast te maken aan een halsschroef op m'n explorer?
of is dat een heel slecht plan.. want als ie niet meer topzwaar is heerscht ie nog veel harder natuurlijk.
Zal je in ieder muziekwinkeltje wel kunnen halenquote:Op vrijdag 22 juni 2007 13:08 schreef super-muffin het volgende:
Ik ben 1 van die pinnen kwijt om m'n snaren in m'n brug vast te zetten. (akoestisch)
Speel nu dus zonder een hoge E.
Wat geheid gaat gebeuren als jij het gaat proberenquote:Op vrijdag 22 juni 2007 13:36 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
ja en dan riskeren de hele boel te slopen?
en dan probeer je het nog een keerquote:Op vrijdag 22 juni 2007 13:58 schreef Aresdreams het volgende:
koop je toch weer een nieuwe?
whehequote:Op vrijdag 22 juni 2007 13:38 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Wat geheid gaat gebeuren als jij het gaat proberen![]()
minstensquote:Op vrijdag 22 juni 2007 15:27 schreef guitarist.nl het volgende:
Vast al 100 keer voorbij gekomen, maar toch:
http://nl.youtube.com/watch?v=Ddn4MGaS3N4
Nee man, is zo'n extra knopje wat je er gewoon tussen kan zetten hoorquote:Op vrijdag 22 juni 2007 13:36 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
ja en dan riskeren de hele boel te slopen?![]()
Hoe bedoeld u dat?quote:
Ja ik het de II daar heb ik er nu weer 15 van liggenquote:Op vrijdag 22 juni 2007 17:34 schreef Deansensitized het volgende:
Jazz III's
[..]
Hoe bedoeld u dat?
weet ik. maar dan zit je hals in principe minder goed vast.quote:Op vrijdag 22 juni 2007 16:18 schreef Deansensitized het volgende:
[..]
Nee man, is zo'n extra knopje wat je er gewoon tussen kan zetten hoor
Een van de schroeven losdraaien, dit er tussen, en weer vastdraaien, klaar![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Dat zuigt iddquote:Op vrijdag 22 juni 2007 17:35 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Ja ik het de II daar heb ik er nu weer 15 van liggen
Alleen ik kan er geen pickslides mee doen omdat ze te erg afgerond zijnte lame
Je bent idd al hard op wel naar slipknot en slayer danquote:Op vrijdag 22 juni 2007 17:36 schreef Heatseeker het volgende:
Ik kan al Jingle bells!
Niet geprobeerd, is standaard zoquote:Op vrijdag 22 juni 2007 17:35 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
weet ik. maar dan zit je hals in principe minder goed vast.
maar jij hebt het dus geprobeerd? dat werkt goed enzo? betere balans?
waar zijn die plaatjes dan van?quote:Op vrijdag 22 juni 2007 17:38 schreef Deansensitized het volgende:
[..]
Niet geprobeerd, is standaard zo
Werkt perfect hoor, hals gaat nergens heen, zit net zo vast als anders![]()
Waar het evenwicht het beste is hequote:Op vrijdag 22 juni 2007 17:40 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
waar zijn die plaatjes dan van?
en welke schroef kies ik, dichtst bij de originele strapknop?
Is gewoon je standaard neckplate hoor...quote:Op vrijdag 22 juni 2007 17:40 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
waar zijn die plaatjes dan van?
en welke schroef kies ik, dichtst bij de originele strapknop?
die foto's bedoelde ikquote:Op vrijdag 22 juni 2007 17:48 schreef Deansensitized het volgende:
[..]
Is gewoon je standaard neckplate hoor...
En dezelfde als mij denk ik, linksboven.
idd simpeler en veiliger dan ik dachtquote:Op vrijdag 22 juni 2007 18:00 schreef Deansensitized het volgende:
Simpel, ofniet![]()
Is mijn Epi SG Special BK![]()
Ik zou er gewoon zo'n rubbere ring omheen doen, die straplocks steken nogal een stuk uit dan en lijkt me niet echt relax op een plaats zoals die (als die richting je lichaam staat zegmaar)quote:Op vrijdag 22 juni 2007 18:02 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
idd simpeler en veiliger dan ik dacht![]()
ik moet alleen ff een andere strap met traplocks hebben. ik heb nu een Planet Waves strap met quick locks eraan, en die is dus niet flexibel aan de uiteinden. kheb alleen nog een fender strap die levensgevaarlijk is omdat ie zomaar los tyft.
dus.
ik had deze in gedachten eigenlijkquote:Op vrijdag 22 juni 2007 18:29 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Ik zou er gewoon zo'n rubbere ring omheen doen, die straplocks steken nogal een stuk uit dan en lijkt me niet echt relax op een plaats zoals die (als die richting je lichaam staat zegmaar)
Kan natuurlijk ookquote:Op vrijdag 22 juni 2007 18:48 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
ik had deze in gedachten eigenlijk [afbeelding]
tof systeem is dat. zit aan mn strap, maar dan veel lomper.quote:Op vrijdag 22 juni 2007 18:50 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Kan natuurlijk ookkende ze niet eens
niet doenquote:Op vrijdag 22 juni 2007 18:48 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
ik had deze in gedachten eigenlijk [afbeelding]
Jij hebt echt om de paar weken een nieuwe amp op het oog hequote:Op vrijdag 22 juni 2007 19:06 schreef punkjunk het volgende:
[..]
niet doendie dingen gaan heel snel los
als je strap iets te dik is gaan ze niet eens dicht. bleg, wat een minkoop, 1 euro het stuk!
ik heb cotnact met iemand uit de buurt over een jtm30, zitten nieuwe buizen in (3maanden, 5x op gespeeld) en is net deze week nagekeken. Heb om de bonnetjes gevraagd en wacht nu op antwoord!
Uhh, wat dacht je van duct tape?quote:Op vrijdag 22 juni 2007 18:02 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
idd simpeler en veiliger dan ik dacht![]()
ik moet alleen ff een andere strap met traplocks hebben. ik heb nu een Planet Waves strap met quick locks eraan, en die is dus niet flexibel aan de uiteinden. kheb alleen nog een fender strap die levensgevaarlijk is omdat ie zomaar los tyft.
dus.
Rek ze ff opquote:Op vrijdag 22 juni 2007 21:10 schreef ibaneX het volgende:
vandaag Ernie Ball Slinky Top Heavy Bottom snaartjes gehaal mên wat spelen die lekker en klinken lekker open
http://media.putfile.com/22-juni-Ernie-ball-snaren-
Opname is wel wat verlept, live klonk het beterder
Is het niet skinny top/heavy bottom?quote:Op vrijdag 22 juni 2007 21:10 schreef ibaneX het volgende:
vandaag Ernie Ball Slinky Top Heavy Bottom snaartjes gehaal mên wat spelen die lekker en klinken lekker open
Opname is wel wat verlept, live klonk het beterder
buizen kosten geen ruk, huilie voor 50-100 ¤ heb je er weer allemaal nieuwe inzitten.quote:Op donderdag 21 juni 2007 22:47 schreef punkjunk het volgende:
[..]
totdat je voor 20 euro 20kg kapotte buizen thuis geleverd krijgt
Daarom zo snel gaat dat niet verrotquote:Op vrijdag 22 juni 2007 21:13 schreef ibaneX het volgende:
[..]
buizen kosten geen ruk, huilie voor 50-100 ¤ heb je er weer allemaal nieuwe inzitten.
Maar door transport gaan ze heus niet stuk hoor tenzij ze em laten vallen
Grolsch bierrubbers van die beugelflesjesquote:Op vrijdag 22 juni 2007 18:29 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Ik zou er gewoon zo'n rubbere ring omheen doen, die straplocks steken nogal een stuk uit dan en lijkt me niet echt relax op een plaats zoals die (als die richting je lichaam staat zegmaar)
preciesquote:Op vrijdag 22 juni 2007 21:18 schreef ibaneX het volgende:
[..]
Grolsch bierrubbers van die beugelflesjes
Het lijkt net of die na iedere goed aangeslagen noot klaar komtquote:Op vrijdag 22 juni 2007 21:16 schreef Zyggie het volgende:
http://www.youtube.com/watch?v=f1VjwciFLAg
Net weer gekeken, zo meesterlijk. Dat terwijl ik helemaal geen fan ben van de 'grote gitaristen'.
Ja echt.quote:Op vrijdag 22 juni 2007 21:20 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Het lijkt net of die na iedere goed aangeslagen noot klaar komt [afbeelding]
http://www.youtube.com/watch?v=p_FTMTfiwLw&mode=related&search=quote:Op vrijdag 22 juni 2007 21:33 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Ik ga wel luisteren en kijk er niet naar
Ja het is waarquote:Op vrijdag 22 juni 2007 19:23 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Jij hebt echt om de paar weken een nieuwe amp op het oog he![]()
wat kost zo'n ding nou ?
Mooi prijsje, dacht ergens gehoord te hebben dat er 10"inch inzit maar dat zal wel een ander model zijnquote:Op vrijdag 22 juni 2007 22:59 schreef punkjunk het volgende:
[..]
Ja het is waarik had heel veel gelezen over van alles, toen wat dingen uitgeprobeerd. Maar ik denk dat de jtm30 me het beste bevalt. gewoon het eerste kanaal gebruiken, niet te veel watt, 12", combo.
deze kost 350.
ze hebben ook een Toneport die je aan je strap kan hangenquote:Op zaterdag 23 juni 2007 11:30 schreef TenWords het volgende:
Vanaf vandaag verkoopt Line6 nu ook een mobiele pod!
Pocket Pod heeft 15 verschillende versterker modellen en kost 99 euro en past in de palm van je hand
ik heb er een besteld
Wat bedoel je precies met massa probleem?quote:Op zaterdag 23 juni 2007 11:37 schreef Deansensitized het volgende:
Zoals gezegd ook in het vorig topic [geloof ik]: Is het geen massa probleem??
Wat voor versterker gaat het om?
Want je wist zeker dat het niet aan de gitaar en de kabel lag toch?
als het niet aan de pickups van je gitaar ligt, blijkbaar niet dus, moet je naar iemand gaan die er verstand van heeft. ligt dan aan de bedrading in de versterker denk ik.quote:Op zaterdag 23 juni 2007 11:30 schreef Honky het volgende:
Ik heb het ook al i het vorige topic gepost maar toen werd er nog niet op gerreageerd dus probeeer ik het nu nog een keer met mn gitaarprobleem:
Ik moet mijn versterker wanneer mijn gitaar ingeplugd is op het allerhoogst zetten om ook maar een heel klein beetje mijn elektrisch gitaar te horen. Doiordat ik hem zo hard zet hoor je nog veel meer ruis. Als ik echter de versterker uitzet dan is het volume goed voor die 0,5 seconde tussen het uizetten en uitgaan. Er is dan ook geen ruis.
Het geluid is dus alleen goed als ik op de uitknop druk en dan voor iets van 0,5 seconde en dat hoort dus niet. lijkt me.
Als die kapot is is het dan waarschijnlijk niet de moeite van het repareren waardquote:Op zaterdag 23 juni 2007 11:51 schreef Honky het volgende:
[..]
Wat bedoel je precies met massa probleem?
De vcersterker is iig een Ibanez versterker die bij de gitaar geleverd werd.
Cool ding. Misschien ga ik die ook maar 'ns aanschaffen.quote:Op zaterdag 23 juni 2007 11:30 schreef TenWords het volgende:
Vanaf vandaag verkoopt Line6 nu ook een mobiele pod!
Pocket Pod heeft 15 verschillende versterker modellen en kost 99 euro en past in de palm van je hand
ik heb er een besteld
Aarding van je versterker.quote:Op zaterdag 23 juni 2007 11:51 schreef Honky het volgende:
[..]
Wat bedoel je precies met massa probleem?
De vcersterker is iig een Ibanez versterker die bij de gitaar geleverd werd.
neequote:Op zaterdag 23 juni 2007 12:41 schreef Deansensitized het volgende:
[..]
Aarding van je versterker.
Waar woon je ergens, met een week ben ik terug in Nederland, wil er best kostenloos eens voor je naar kijken.
En Dribbel, iedere versterker is het repareren waard![]()
Gister me B.C Rich uitgepakt (moet hem toch eens af gaan stellen) en getuned, maar klonk niet verkeerdquote:Op zaterdag 23 juni 2007 02:01 schreef Under_Score het volgende:
vandaag nog ff gebassed, was ook leuk voor de verandering, beetje jammen op een bas in normale tuning, en dan met een gitarist die in D speelt
Tuurlijk niet man, leuk om aan te prutsenquote:Op zaterdag 23 juni 2007 14:32 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
zou bijna blij zijn als ie dood is zodat je een reden hebt om een betere te halen![]()
wat voor een precies?quote:Op zaterdag 23 juni 2007 15:23 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
Gister me B.C Rich uitgepakt (moet hem toch eens af gaan stellen) en getuned, maar klonk niet verkeerd
Een lelijkequote:
Helemaal mooi dat 100% van de noten ook goed aangeslagen is. Alles klinkt precies zoals hij wil dat het klinkt. Vrij geniaal inderdaadquote:Op vrijdag 22 juni 2007 21:20 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Het lijkt net of die na iedere goed aangeslagen noot klaar komt [afbeelding]
Dat roep ik ook altijdquote:Op zaterdag 23 juni 2007 18:38 schreef Cynic het volgende:
Alles klinkt precies zoals hij wil dat het klinkt. Vrij geniaal inderdaad
Daarom haal ik jou en Vai ook altijd door elkaar denk ikquote:Op zaterdag 23 juni 2007 18:49 schreef Deansensitized het volgende:
[..]
Dat roep ik ook altijd [afbeelding]
Dat zal het wezen inderdaadquote:Op zaterdag 23 juni 2007 19:14 schreef Cynic het volgende:
[..]
Daarom haal ik jou en Vai ook altijd door elkaar denk ik![]()
Dat jatten ze gewoon van Schecter man. Stukken beter inderdaadquote:Op zaterdag 23 juni 2007 19:17 schreef TenWords het volgende:
[..]
[afbeelding]
B.C. Rich heeft tegenwoordig ook mooie
B.C. Rich heeft altijd al mooie gitaren gemaaktquote:Op zaterdag 23 juni 2007 19:17 schreef TenWords het volgende:
[..]
[afbeelding]
B.C. Rich heeft tegenwoordig ook mooie
Geluid geluid en nog meer geluidquote:Op zaterdag 23 juni 2007 19:22 schreef Deansensitized het volgende:
Nou, ik hoef em niet [afbeelding]
Je hebt 2 uitvoeringen. 1 met 12" en een met 2x10".quote:Op vrijdag 22 juni 2007 23:09 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Mooi prijsje, dacht ergens gehoord te hebben dat er 10"inch inzit maar dat zal wel een ander model zijn
Hoe krijg je dat voorelkaar dan...quote:Op zaterdag 23 juni 2007 20:20 schreef Jorikjet het volgende:
me versterker is helemaal nat geregend
quote:Op zaterdag 23 juni 2007 20:58 schreef Jorikjet het volgende:
me zus had het raam open gezet, en me versterker stond eronder. toen kwam er regen.
1 + 1 = 2
Ik zou hem ff een tijdje uitlaten in ieder geval...quote:Op zaterdag 23 juni 2007 21:06 schreef Jorikjet het volgende:
jup
maar gewoon even laten drogen, kan geen kwaad hoop ik
Gewoon aanzetten, en vooral goed aanraken!quote:Op zaterdag 23 juni 2007 21:15 schreef SNArky het volgende:
[..]
Ik zou hem ff een tijdje uitlaten in ieder geval...
meh, beetje kortsluiting kan geen kwaadquote:Op zaterdag 23 juni 2007 21:15 schreef SNArky het volgende:
[..]
Ik zou hem ff een tijdje uitlaten in ieder geval...
zolang het maar een beetje isquote:Op zaterdag 23 juni 2007 22:39 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
meh, beetje kortsluiting kan geen kwaad![]()
Als ie gewoon uit stond op dat moment kan dat geen kwaat. mijn telefoon is ook wel eens te water gegaan (uit) en die deed het na een tijdje drogen ook gewoon nogquote:Op zaterdag 23 juni 2007 22:39 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
meh, beetje kortsluiting kan geen kwaad![]()
quote:Op zondag 24 juni 2007 09:59 schreef Jorikjet het volgende:
haha, dat meen je niet
ik weet zeker dat je over 5/10 jaar hier heeeel anders over denkt
www.guitarbargains.comquote:Op zondag 24 juni 2007 11:37 schreef TenWords het volgende:
Ik ben op zoek naar een Mesa Boogie Mark IV!
De lokale gitaarboer wil er 3500 voor maar ik weet zeker dat ik m elders goedkoper kan krijgen
Mja, zou ik ook wel willenquote:Op zondag 24 juni 2007 11:37 schreef TenWords het volgende:
Ik ben op zoek naar een Mesa Boogie Mark IV!
De lokale gitaarboer wil er 3500 voor maar ik weet zeker dat ik m elders goedkoper kan krijgen
jtm30 1x12"quote:Op zondag 24 juni 2007 10:58 schreef Jorikjet het volgende:
Tof! wat voor een?
en me versterker staat weer aan, en brult ouderwets lekker verder
Inderdaad, 4 is genoeg.quote:
Nee, want iedereen is het er mee eens dat 4 beter isquote:Op zondag 24 juni 2007 18:41 schreef Cynic het volgende:
gaan we nu ook al discussies houden over het gewenste aantal snaren op een bas?![]()
Het is met zo'n toneport opgenomen en dan kan je niet even snel switchen tussen clean/overdrive/weetikhetwat dus die dingen moeten dan weer appart dat is weer beetje jammerquote:
kan via midi geloof ik, dus met een extern footcontroller. dan kun je ook de wahwah en volume pedalen gebruikenquote:Op zondag 24 juni 2007 19:22 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Het is met zo'n toneport opgenomen en dan kan je niet even snel switchen tussen clean/overdrive/weetikhetwat dus die dingen moeten dan weer appart dat is weer beetje jammer
Ja klopt via midi zou het moeten kunnen, maarja zo lukt het ookquote:Op zondag 24 juni 2007 19:58 schreef Jorikjet het volgende:
[..]
kan via midi geloof ik, dus met een extern footcontroller. dan kun je ook de wahwah en volume pedalen gebruiken
Wat moet je dan ook met clean...quote:Op zondag 24 juni 2007 19:22 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Het is met zo'n toneport opgenomen en dan kan je niet even snel switchen tussen clean/overdrive/weetikhetwat dus die dingen moeten dan weer appart dat is weer beetje jammer
Owja kut dat is niet punk genoegquote:Op zondag 24 juni 2007 20:10 schreef Deansensitized het volgende:
[..]
Wat moet je dan ook met clean... [afbeelding]
quote:Op zondag 24 juni 2007 20:23 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Owja kut dat is niet punk genoeg
*opname wegsmijt '
Al m'n knoppen vol open en gaan
Zekers. Ik ben een keer zelfs over de 60 sporen gegaanquote:
Post eens een plaatje van dat ding ?quote:Op zondag 24 juni 2007 22:32 schreef Jorikjet het volgende:
ik ga van de week even langs de muziek zaak om te kijken of ze een stagg upc-535 pedalenplank hebben. weet iemand nog meer van zulke cheapass (deze is 41 euro op laenenmusic.nl) pedalboards?
Ziet er wel degelijk uitquote:Op zondag 24 juni 2007 22:38 schreef Jorikjet het volgende:
[afbeelding]
ABS koffer voor gitaareffectpedalen (pedalen niet meegeleverd)
- Duurzame, middelzware, gegoten ABS koffer met stevige aluminium randen
- Verchroomde hardware
- Schuimplastic polstering van hoge dichtheid
- Rubber voetjes
- Gegoten handvat
- Pedalen worden bevestigd door middel van klitteband (inclusief)
- Binnenafmetingen(HxBxD): 320 x 535 x 83 mm.
Klinkt lekker!quote:Op zondag 24 juni 2007 22:43 schreef Dribbel_ het volgende:
WHOOOKEEE
hoi eh ik heb jullie hulp nodig
Vandaag wat in elkaar zitten knutselen, maar zo'n held met opnemen enz ben ik niet dus daarom heb ik zoveel mogelijk hulp van jullie nodigDus alle tips, opmerkingen dingen enz
GRAAG!
Hier de opname zonder zang tot nu toe
Bas moet sowieso opnieuw erin dus daar hoeft geen commetnaar over![]()
![]()
Dank jequote:Op zondag 24 juni 2007 22:46 schreef Cynic het volgende:
[..]
Klinkt lekker!
De gitaar is alleen niet altijd helemaal strak, soms zakt het tempo namelijk ietsje weg t.o.v. de drum
Okee dat is wel mooi danquote:Op zondag 24 juni 2007 22:44 schreef Jorikjet het volgende:
jawel, passen er 10 in, met ruimte over voor stekkerdoos om alles van stroom te voorzien. ik wil er zo'n 6/8 pedaaltjes in
ik ga uit van een BOSS pedaaltje van 13cm x 10cm (inclusief snoertjes en adapterstekkertje)
Ja het stukje palm mute staat er nu nog maar met 1 gitaar in daar moet nog een 2e overheen idd de rest is wel met 2 gitaren tegelijkquote:Op zondag 24 juni 2007 22:50 schreef Cynic het volgende:
Vind het best okay klinken. Er zitten trouwens wel wat behoorlijke volumeverschillen tussen de diverse delen. Net of je sommige stukken met 1 gitaar speelt terwijl andere delen iets van 4 gitaren tegelijk spelen. Verschil tussen gedempt of los spelen bijvoorbeeld bedoel ik.
Dat is niet punkquote:Op zondag 24 juni 2007 22:50 schreef Jorikjet het volgende:
in de maat en niet vals!
Je hebt zelden zo gelijk gehad.quote:
zeg mietje, het is nog geen nacht hequote:Op zondag 24 juni 2007 23:30 schreef Gertdh het volgende:
gitaarspelen i.p.v. leren, midden in de nacht..
Vol overgave![]()
![]()
Cleane klinkt goedquote:Op zondag 24 juni 2007 23:47 schreef ibaneX het volgende:
Wat vinden julie hier van?
Lijkt wel alsof er teveel aan een toonknoppie is gedraaid op de gitaar.quote:Op zondag 24 juni 2007 23:51 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Cleane klinkt goedAlleen in je overstuurde kanaal die mist gewoon veel definitie, zou er wat meer mid/treble of minder bas in doen
![]()
Tone op je gitaar vol aan treble en mids op 7 bass of 4 kom je waarschijnlijk een eindquote:Op zondag 24 juni 2007 23:59 schreef ibaneX het volgende:
teveel aan de toneworks gedraait
ik zal het nog eens opnemen maar dan met een wat scherper randje aan het overdrive gedeeltje![]()
Voor jouw kattengejank! Beter doe je eerst alles 50/50 en verander je de settings op je gitaar.quote:Op maandag 25 juni 2007 00:00 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Tone op je gitaar vol aan treble en mids op 7 bass of 4 kom je waarschijnlijk een eind
Ik wil geen zwaar geluidquote:Op maandag 25 juni 2007 00:03 schreef Zyggie het volgende:
[..]
Voor jouw kattengejank! Beter doe je eerst alles 50/50 en verander je de settings op je gitaar.![]()
Precies, je moet met je gitaar uit de basfrequenties blijven anders verzuipt je geluid in het laag.quote:Op maandag 25 juni 2007 00:05 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Ik wil geen zwaar geluid, mag nog wat meer bass door de gitaren maar dat komt er aan het einde doorheen
Kun je ook niet horen hoe bagger het eigenlijk is, scheelt ook weerquote:Op maandag 25 juni 2007 09:58 schreef Cynic het volgende:
[..]
Precies, je moet met je gitaar uit de basfrequenties blijven anders verzuipt je geluid in het laag.
Verbazingwekkend hoe vaak je nog mensen op het podium aantreft die met hun 'slaapkamergeluid' spelen, bergen gain en laag erin en absoluut geen definitie meer in het totaalgeluid.
Klinkt al best leuk!quote:Op zondag 24 juni 2007 22:43 schreef Dribbel_ het volgende:
WHOOOKEEE
hoi eh ik heb jullie hulp nodig
Vandaag wat in elkaar zitten knutselen, maar zo'n held met opnemen enz ben ik niet dus daarom heb ik zoveel mogelijk hulp van jullie nodigDus alle tips, opmerkingen dingen enz
GRAAG!
Hier de opname zonder zang tot nu toe
Bas moet sowieso opnieuw erin dus daar hoeft geen commetnaar over![]()
![]()
Tenzij je een 7-snaar gitaar er naast hebt, want dan komt die 5e snaar mooi van pas zonder hertuningquote:Op zondag 24 juni 2007 18:43 schreef VaderJacob het volgende:
[..]
Nee, want iedereen is het er mee eens dat 4 beter is![]()
Tnxquote:Op maandag 25 juni 2007 10:42 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
Klinkt al best leuk!
Tips: Er zit imo teveel hoog/shizzel in de opname, vooral in de gitaren en in de cymbals. Daarentegen mis ik laag mid en bastonen waardoor de mix dun klinkt terwijl ik dnek dta je met wat EQ de mix al stukken kan verbeteren. Ook klinken sommige gitaarpatches wat ver weg en zul je de volumes vand e gitaren wat beter moeten verdelen zodat ze constanter zijn.
Wat betreft de zang:
http://www.tweakheadz.com/how_to_record_vocals.htm
Veel succes!
Presentquote:Op maandag 25 juni 2007 17:27 schreef Dribbel_ het volgende:
morgen naar me first and the gimme gimmes
Ja daar heb ik dus geen last vanquote:Op maandag 25 juni 2007 14:50 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
Tenzij je een 7-snaar gitaar er naast hebt, want dan komt die 5e snaar mooi van pas zonder hertuning
das idd stukken beter!quote:Op maandag 25 juni 2007 14:54 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Tnxheb ik weer wat dingen om naar te kijken
Had al wat zitten kloten met de bas inderdaad maar ik ben beetje zuinig ermee omdat ik niet wil dat het allemaal té gaat worden
Dit had ik nu ongeveer weer
Zo ff dat stuk over vocals doorlezen
Het mag allemaal wel wat harder tegenover de drums
Heb besloten het gitaargeluid maar beetje om te gooien het klinkt wat verweg en wazig post strkas nog wel ietsquote:
Ok ff proberenquote:Op maandag 25 juni 2007 20:46 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Veel beter zo ja.
Als je de leadpartijen kopieert, pant en de een een paar ms later laat beginnen klinken ze wellicht wat minder eenzaam.
ja, stelletje mietjes hier die niet lager dan standaard E durven spelenquote:Op maandag 25 juni 2007 20:55 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
en daarnaast klinkt dat extra lage soms gewoon vet
Klinkt al aardig lekker zoquote:Op maandag 25 juni 2007 20:34 schreef Dribbel_ het volgende:
Daar is die dan
volgens mij een stuk beter dan die vorige
Maar okee laat je commetnaar er op los dan ga ik em bijschaven
Merciquote:Op maandag 25 juni 2007 21:07 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
Klinkt al aardig lekker zo
inderdaad, zoals hier ergens bovenstaat, nog wat dingetjes bij schaven en het klinkt echt goed, denk ik
en dan nog de zang erbij om het compleet te maken...
en er nog metal van maken om het meer mijn stijl te laten zijn
Ja als je iets coverd moet je er ook je eigen draai aan geven vind ik. Maar ik heb helemaal niks met pinkfloyd dus dit vind ik weer zuigenquote:Op maandag 25 juni 2007 21:33 schreef ibaneX het volgende:
Coveren op een heel aparte manier maar GEWELDIG gedaan
http://www.youtube.com/watch?v=eYzQspdn4J0&mode=related&search=
ware het niet dat slayer gewoon kut isquote:Op maandag 25 juni 2007 21:20 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Merci
Ja kleine dingetje bijschaven nog maar dat doe ik denk ik als de zang eroverheen zit
Ik zal wel erin verstoppen dat als je de opname achteruit speelt dat je dan een grunt hoorten SLAYER enzo
![]()
Ik heb ze live gezienquote:Op maandag 25 juni 2007 21:38 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
ware het niet dat slayer gewoon kut is
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat zou misschien nog beter zijn. Als je iets 2 keer opneemt met verschil in sound (ander element, gitaar, versterker etc) heeft dat een heel ander effect dan wanneer je het pant en wat later laat beginnen. Of het het gewenste effect is valt zo niet te zeggen, experimenteren is the keyquote:Op maandag 25 juni 2007 20:47 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
heb nog meerdere takes liggen over half of brug element als je die combineert misschien is dat wat ofzoof wat anders ?
Het is ook helemaal geen Pink Floyd.quote:Op maandag 25 juni 2007 21:38 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Ja als je iets coverd moet je er ook je eigen draai aan geven vind ik. Maar ik heb helemaal niks met pinkfloyd dus dit vind ik weer zuigen![]()
quote:Op maandag 25 juni 2007 21:39 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Ik heb ze live gezien
Na 5 minuten heb ik het allemaal wel weer gezien, valt het allemaal een beetje in herhalingSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
die live dvd van slayer was na 3 al weer uit mn dvd speler![]()
quote:Op maandag 25 juni 2007 21:41 schreef Aresdreams het volgende:
ik heb ze live gehoord gister, en werd er zelfs misselijk van(of het kwam door het graspop eten)
toen maar besloten om verstandig te zijn en naar huis te gaan om ons veilig thuis te brengen...fucking ozzy gemist!
Was ook meer omdat ik ze toch nog niet gezien hadquote:Op maandag 25 juni 2007 21:51 schreef TenWords het volgende:
[..]
Na 5 minuten heb ik het allemaal wel weer gezien, valt het allemaal een beetje in herhaling
die live dvd van slayer was na 3 al weer uit mn dvd speler
Vrouwenquote:Op maandag 25 juni 2007 21:57 schreef punkjunk het volgende:
hm ik moet het ff van me lijf af,
tis uit me me vriendinnetje naar 2 jaar. werd eens tijd voor wat anders, mooie tijd gehad maar al die twijfel in gevoelens werd wat veel. geen ruzie ofzo, gewoon aardig uit elkaar
gitaren enzo.
da's jammer...quote:Op maandag 25 juni 2007 21:57 schreef punkjunk het volgende:
hm ik moet het ff van me lijf af,
tis uit me me vriendinnetje naar 2 jaar. werd eens tijd voor wat anders, mooie tijd gehad maar al die twijfel in gevoelens werd wat veel. geen ruzie ofzo, gewoon aardig uit elkaar
gitaren enzo.
Haha, ik ben wel super verdrietig. maarja, nog meer snoepjes om van te proevenquote:Op maandag 25 juni 2007 21:58 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Vrouwenje kunt beter kippen houden, kip kan daarna op de bbq, en je kan vreten en gitaarspelen
![]()
Ja logisch na zo'n tijdquote:Op maandag 25 juni 2007 22:00 schreef punkjunk het volgende:
[..]
Haha, ik ben wel super verdrietig. maarja, nog meer snoepjes om van te proeven
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |