Na al zo'n 3½ jaren op Fok! te hebben gezeten en uiteraard al met veel mensen kennis te hebben gemaakt, kan het me niet ontgaan dat er hier op Fok! niet alleen een handjevol intellectuele en daadwerkelijk interessante mensen zitten, maar vooral ook mensen met typische gedragsvertoningen, voorspelbare reacties en ander veelvoorkomend gedrag. Ik kon het maar niet laten om een lijstje te maken met deze stereotypes, waar ik zo vaak op Fok! mee te maken krijg. Hieronder staat 'ie dan (met daaronder de uitgebreidde beschrijvingen), het lijstje van deze stereotypes; een objectieve Fok! user analyse!
- Beter-dan-jij users
- Subsidie-users
- 'Relifundi' users
- Geitenwollensokkenusers
- Werkonveilige users
Beter-dan-jij usersHé hé. Je hebt 't voor her eerst in je leven goed voor elkaar. Je hebt eindelijk een baan die aansluit op je ambities. Je hebt eindelijk die mooie, sportieve auto waar je al maanden naar loopt te kijken wanneer je langs de plaatselijke autodealer loopt. Als klap op de vuurpijl heb je eindelijk eens die bloedmooie dame van de administratieve afdeling op je werk eens durven aanspreken, en dat is uitgelopen op een gigantisch toffe avond die resulteerde in een spetterend potje sex. Kortom, je hebt alles goed voor elkaar en je word elke dag wakker met een glimlach zo groot als die van een breedbekkikker.
Dan is er ineens de beter-dan-jij user. Dit soort user is je, onafhankelijk van hoe succesvol je bent, áltijd een stapje voor. Nee echt! Je verdient met je kersverse baan nu een redelijke boterham met je salaris van 2500 netto. Pff, so what? De beter-dan-jij user verdient maar liefst 4000 netto, met vaak daar bovenop ook nog eens een dikke bonus. Die nieuwe auto die je nu eindelijk gekocht heb en waar je zo blij mee bent? Waarom ben je daar zo blij mee? Pfft, de beter-dan-jij user zou daar geen genoegen mee nemen, deze rijdt immers in de allernieuwste, meest exclusieve bak rond. Lease natuurlijk. En dat bloedmooie mokkel dat je gescoord had? Ach, dat is niks bijzonders, de beter-dan-jij user scoort elke dag wel een lekker wijf. Soms 2, of 3. Waarschijnlijk is die adembenemende dame waar jij de lakens mee gedeelt hebt ook al eens ingereden door een beter-dan-jij user.
Hieronder een grafiek om aan te duiden hoe goed een beter-dan-jij user het heeft in vergelijking met jezelf, en de gemiddelde Fok! user:
Het is, zoals de grafiek hierboven wel aantoont, een feit dat jij een niemand bent in vergelijking met de beter-dan-jij user. Geef het maar op. Kruip huilend terug onder de steen waar je vandaan komt. Je zult het toch nooit zo ver schoppen als deze user.
Subsidie-usersNou is de gemiddelde Fok! user, als het op intelligentie, een vlotte babbel, discussiemateriaal en intellect aankomt, al niet bepaald een lichtpuntje in de duisternis. Goed, daar valt mee te leven. Af en toe, echter, kom je een user tegen die zó ongelooflijk dom is, die posts maakt die kant noch wal raken, die elke keer de clu maar niet schijnt te snappen, die zich/haarzelf keer op keer voor paal zet en die in het algemeen topics aansteekt met zijn/haar domheid. Dat zo'n ongelooflijk domme users op Fok! toegelaten worden kan maar één ding betekenen: Fok! krijgt subsidie voor deze users! Net zoals een werkgever en eigenaar van een horecagelegenheid subsidie krijgt, wanneer deze een geestelijk gehandicapt persoon aanneemt die nog niet eens het verschil tussen curry en mayonaise weet, maar wél goed aardappeltjes kan schillen. En dat brengt me naar de volgende conslusie: Danny en de mede-oprichters van Fok!, die zwemmen inmiddels in het geld. Nu we toch over subsidie-users bezig zijn, en om een gelijk hoop opgegeilde mannenharten hier op Fok! te breken, zal ik de vandaag uitgelekte foto van 'Viswijfje' posten. Gewoon, als beeldmateriaal wat absoluut niet mag ontbreken bij de omschrijving van deze zogenaamde subsidie-users. Mannen! Viswijfje:
'Relifundi' users Je bent lekker een pizza aan 't opvreten die je zelf kersvers uit de diepvries van Albert Heyn gegraaid hebt en in je combimagnetron hebt opgewarmd. Heerlijk die 4 verschillende kaassoorten op die Quattro Formaggio pizza. Vooral als 'ie net uit de combi gegraaid is. Je wilt aan je tweede punt beginnen, maar voor je je tanden er in kan zetten gaat de deurbel. Geïrriteerd maak je open; een onschuldig, oud vrouwtje kijkt je beangstigd aan. "Wij komen U het licht brengen." Zegt het vrouwtje met een oude, bibberige stem. Je gaat plotseling helemaal over de rooie, krachttermen vliegen je voordeur uit, richting het oude vrouwtje. "Nee, godverdomme," sputter je, "een maand geleden heb ik ook al aangegeven dat ik daar geen behoefte aan heb!"
Ik heb zelf ook de nodige Jehova getuiges weg moeten jagen. Hoe erg ik ze ook hekelde, ik mis ze. Steeds meer. Jehova getuiges kwamen immers maar eens in de zoveel maanden, of per jaar.
En zo komen we op de 'Relifundi' user, oftewel de Religieuze Fundamentalistische user. Deze users zijn net Jehova getuiges. Maar dan véél en véél erger. Relifundi users komen niet eens in de zoveel maanden belletje trekken. Nee. Relifundi users grijpen elke kans die ze maar krijgen, in wat voor topic dan ook, om het topic een religieuze twist mee te geven, in een poging om ongelovigen er op te duiden hoe heidens ze wel niet zijn, en hoe erg ze het wel niet bij het verkeerde eind hebben. Immers, waarom zou je "godverdomme" gaan roepen wanneer er een aambeeld op je dikke teen valt, terwijl je net zo goed "grutjes" of "potverdriedubbeltjes" kunt uitbléren?
Deze users gaan net zo lang met je in discussie tot die muur naast je wel heel verleidelijk begint te worden. Na een uur gediscussieëerd te hebben met een relifundi-user wil je immers niets liever dan je hoofd keihard tegen deze muur kapot slaan. Tot overmaat van ramp gaan deze users je al gauw bekogelen met Bijbelse teksten en Latijns gebrabbel. Alsof je het al niet zwaar genoeg hebt wanneer je het opneem tegen een user, die een échte God achter zich heeft staan!
GeitenwollensokkenusersHet is bijna dagelijkse kost op de Fok!Frontpage. Het zit onze allochtone medelanders niet mee. Ze staan immers constant negatief in het nieuws. Overvallen, geweldsdelicten, verkrachtingen, rellen, vandalisme, intimidatie, afpersing, radicalisering, etcetera. We kijken er, schandelijk genoeg, niet meer van op, vooral niet wanneer het uit 'bepaalde hoeken' komt. Afijn, zulke soort berichten sieren zowel de Frontpage, als het forum, en menig ander weblog en website meerdere malen per dag. Je gaat naast het nieuwsbericht zelf ook eens de reacties door. 1 Reactie, 2 reacties, 3 reacties, en ja hoor, daar hebben we hem: de albekende reactie "Ze zijn niet allemaal zo hoor!", of een andere bekende: "Maar tussen autochtonen zitten net zo goed slechte hoor!". Dit soort reactie kan maar van één soort user afkomen: de geitenwollensokkenuser!
Telkens wanneer er een ietwat negatief berichtje over allochtonen verschijnt op het Forum of de Frontpage, dan komt de geitenwollensokkenuser je er op attenderen dat NIET ALLE ALLOCHTONEN CRIMINEEL ZIJN! Nou, deze users hebben gewoon gelijk, ze zijn immers niet allemaal zo! Ik vraag me alleen af, hoeveel
boten,
buurten en wijken,
stadions en zelfs
mensen, moeten er nog aan geloven voordat de 'goeien' zich laten zien?
![]()
Een geitenwollensokkenuser die, zoals altijd, zijn kop in het zand steekt
Werkonveilige usersMet deze soort user is eigenlijk niets mis. Integendeel zelfs. Werkonveilige users zijn users met grof taalgebruik, die er een handje aan hebben een topic al gauw in z'n waarde te doen stijgen door middel van het posten van seksueel getinte plaatjes. Het kan gewoon niet beter!
Waarom dan de aandacht voor deze groep users, en hoezo 'werkonveilig'? Tja, die users, die avatars gebruiken met strakke kontjes, schuddende tieten en kaalgeschoren poesjes, zijn vaak zo actief aan het posten geslagen dat de kans dat je ze in een topic tegenkomt vrij hoog is. Ook als je op je werk bent. Ook als er op je werk andere mensen vanaf een afstandje meekijken, en dus alleen plaatjes zien.
Wat beeldmateriaal, en tevens avatars van een paar 'werkonveilige users', ter verduidelijking:
![]()
En zo komen we tot het einde van deze analyse. Er zijn er uiteraard nog veel meer. En deze zullen in de nabije toekomst zeer zeker hun eigen beschrijvinkje krijgen in dit topic!
[ Bericht 0% gewijzigd door Tuvai.net op 20-06-2007 22:40:56 ]