Ik wil best belasting betalen, maar ik vind 't belagelijk hoeveel je ervan moet inleveren, dat kan best wat minder!quote:Op woensdag 20 juni 2007 21:29 schreef Oldbie het volgende:
Je moet gewoon geen waarde hechten aan je BRUTO salaris. Gewoon kijken naar je netto. Dan valt het ook niet tegen.
Je moet belasting betalen en dat weet je vantevoren. Als je dat niet wilt moet je maar in Monaco gaan wonen.
Ik snap dat ook nooit. Bruto is echt totaal oninteressant. Want netto is wat je uit kan geven.quote:Op woensdag 20 juni 2007 21:29 schreef Oldbie het volgende:
Je moet gewoon geen waarde hechten aan je BRUTO salaris. Gewoon kijken naar je netto. Dan valt het ook niet tegen.
Juist omdat wij hier in Nederland "zoveel" belasting betalen hebben wij het hier zo goed. En ga niet zeiken dat het slecht gaat in Nederland, want dat is gewoon niet zo...quote:Op woensdag 20 juni 2007 21:31 schreef Tism het volgende:
[..]
Ik wil best belasting betalen, maar ik vind 't belagelijk hoeveel je ervan moet inleveren, dat kan best wat minder!
NEE!!!!!!!quote:Op woensdag 20 juni 2007 21:29 schreef Oldbie het volgende:
Je moet belasting betalen en dat weet je vantevoren. Als je dat niet wilt moet je maar in Monaco gaan wonen.
maar aan het einde van het jaar staat je vakantiegeld gewoon bij je loon en dan doe je aangifte en dan wordt uiteindelijk bepaald hoeveel belasting je betaald... je betaald dus in eerste instantie meer, maar dat kan worde rechtgetrokken worden met je uiteindelijke aangifte!quote:Op woensdag 20 juni 2007 21:36 schreef AlexanderDeGrote het volgende:
[..]
NEE!!!!!!!![]()
Er zit extra loonheffing op vakantiegeld, meer dan voor je gewone loon! Dat komt vanwege een of andere calvinistische zieke geest die vindt dat geld om leuke dingen te doen extra belast moet worden.![]()
![]()
![]()
Het is U en IKquote:Op woensdag 20 juni 2007 21:27 schreef Tism het volgende:
Ik en al die hardwerkende Nederlanders verdienen een belastingverlaging. Het is MIJN geld, IK en U hebben er hard voor gewerkt, stelletje rukkers bij de overheid en belastingdienst.
Geef me mijn geld terug, stelletje graaiers!!![]()
Jij gelooft die berichtjes in de media, dat de Nederlandse economie er goed voorstaat en dat er meer uitgegeven wordt door de consumenten e.d, zeker!?quote:Op woensdag 20 juni 2007 21:36 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Juist omdat wij hier in Nederland "zoveel" belasting betalen hebben wij het hier zo goed. En ga niet zeiken dat het slecht gaat in Nederland, want dat is gewoon niet zo...
Oepsj!quote:
Als je nou wat beter had opgelet op school (spelling?), had je wellicht een hogere opleiding kunnen doen, daardoor dus meer kunnen verdienen en per saldo ook meer vakantiegeld op kunnen strijken.quote:Op woensdag 20 juni 2007 21:31 schreef Tism het volgende:
[..]
Ik wil best belasting betalen, maar ik vind 't belagelijk hoeveel je ervan moet inleveren, dat kan best wat minder!
Nee, ik geloof in het feit dat ik zie hoe het in andere landen geregeld is.quote:Op woensdag 20 juni 2007 21:59 schreef Tism het volgende:
Jij gelooft die berichtjes in de media, dat de Nederlandse economie er goed voorstaat en dat er meer uitgegeven wordt door de consumenten e.d, zeker!?
jij hebt duidelijk de Geert Wilders nieuwsbrief per mail gehad netquote:Op woensdag 20 juni 2007 21:27 schreef Tism het volgende:
Joepie!!!Ik krijg morgen mijn vakantiegeld uitbetaald!!
![]()
KLACHT:
Dat had al veel eerder uitbetaald mogen worden.![]()
En er wordt godverdomme +/- 50% van ingehouden door de belastingdienst!! Ik heb daar GVD een heel jaar hard voor gewerkt!!![]()
Ik en andere hardwerkende Nederlanders krijgen niets cadeau, we gaan iedere dag naar ons werk, en werken ons te pletter voor nop.
En ons vakantiegeld/salaris moeten we na aftrek van de belastingen, ook nog eens voor een groot gedeelte besteden aan het betalen van bakken premies en belastingen.
Tis toch niet normaal meer!?
-Einde klacht-
Ik en al die hardwerkende Nederlanders verdienen een belastingverlaging. Het is MIJN geld, IK en U hebben er hard voor gewerkt, stelletje rukkers bij de overheid en belastingdienst.
Geef me mijn geld terug, stelletje graaiers!!![]()
quote:Hardwerkende Nederlanders krijgen niets cadeau, ze gaan iedere dag naar hun werk. Hun salaris moeten ze voor een groot gedeelte besteden aan het betalen van bakken premies en belastingen. Zij betalen mee aan de school voor hun kinderen, de huur of hypotheek van hun woning en de al maar stijgende premie voor hun ziektekostenverzekering. Al die hardwerkende Nederlanders verdienen op de eerste plaats belastingverlaging. Het is HUN geld, ZIJ hebben er hard voor gewerkt - en de overheid mag daar alleen het hoognodige van wegnemen.
WTF...nee, kneus. Ik vind het juist goed dat er "zoveel" belasting betaald wordt.quote:Op woensdag 20 juni 2007 22:10 schreef Robbiej het volgende:
[..]
jij hebt duidelijk de Geert Wilders nieuwsbrief per mail gehad net
[..]
quote:Op woensdag 20 juni 2007 22:25 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
WTF...nee, kneus. Ik vind het juist goed dat er "zoveel" belasting betaald wordt.
Wilders is overigens een collega van je: ook een kneus.
En ook die mensen moeten er belasting over betalen!quote:Op woensdag 20 juni 2007 22:08 schreef Agag het volgende:
Vervelend ja.
Wat ik nog veel vervelender vind, is overigens dat mensen met een uitkering ook nog vakantiegeld krijgen. Ironisch.![]()
En op dat punt heeft Wilders gelijk, en dat mag best benadrukt worden!quote:Op woensdag 20 juni 2007 22:10 schreef Robbiej het volgende:
[..]
jij hebt duidelijk de Geert Wilders nieuwsbrief per mail gehad net
[..]
Als jij mij nu een mooi bedrag schenkt out of the blue, wil ik ook best wat vermogensbelasting betalen hoor.quote:Op woensdag 20 juni 2007 22:27 schreef Biancavia het volgende:
[..]
En ook die mensen moeten er belasting over betalen!
Wat heeft dat er nu weer mee te maken?quote:Op woensdag 20 juni 2007 22:35 schreef Agag het volgende:
[..]
Als jij mij nu een mooi bedrag schenkt out of the blue, wil ik ook best wat vermogensbelasting betal hoor.![]()
Zie je de parallel echt niet, of ben je het gewoon niet met me eens? Ik gok het tweedequote:Op woensdag 20 juni 2007 22:36 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Wat heeft dat er nu weer mee te maken?
Als je nou gewoon je bruto salris vergeet en naar je netto salaris kijkt valt het allemaal heel erg mee.quote:Op woensdag 20 juni 2007 22:40 schreef Agag het volgende:
[..]
Zie je de parallel echt niet, of ben je het gewoon niet met me eens? Ik gok het tweede.
Als je ergens hard voor werkt, en je moet daar dan een shitload aan belasting over betalen, is dat zuurder dan dat je belasting moet betalen over iets wat je gewoon in je schoot geworpen krijgt...
Tot op zekere hoogte ben ik het daar mee eens. Maar ik vind echt dat werkende mensen geen belasting over hun vakantiegeld dienen te betalen. Dit kan dan weer mooi gecompenseerd worden door het afschaffen van vakantiegeld voor uitkeringsgerechtigden.quote:Op woensdag 20 juni 2007 22:48 schreef Oldbie het volgende:
[..]
Als je nou gewoon je bruto salris vergeet en naar je netto salaris kijkt valt het allemaal heel erg mee.
Bruto is een "fictief" bedrag. Je ziet het nooit. Een deel gaat nou eenmaal naar de overheid. Simpel.
Aan het eind van het jaar doe je belastingaangifte en krijg je nog een deel terug ook. In combinatie met je NETTO salaris is dat je jaarinkomen. Dat kan je besteden.
Laat je bruto salaris voor wat het is. Je werkt nou eenmaal hard voor je netto salaris en wees daar dan tevreden mee in plaats van te klagen dat er zoveel van je bruto salaris verdwijnt.
Het kan echt heel simpel zijn
Tja, tot je zelf werkloos bent en je hebt weinig geld te makken. Dan ben je dolblij met een extra'tje in het voorjaar.quote:Op woensdag 20 juni 2007 22:53 schreef Agag het volgende:
[..]
Tot op zekere hoogte ben ik het daar mee eens. Maar ik vind echt dat werkende mensen geen belasting over hun vakantiegeld dienen te betalen. Dit kan dan weer mooi gecompenseerd worden door het afschaffen van vakantiegeld voor uitkeringsgerechtigden.
Ik vind het prachtig dat ik in een land leef waar er middels uitkering ook voorzien wordt in de levensbehoeften van de minderbedeelden hoor. Maar vakantiegeld vind ik voor deze groepen niet noodzakelijk eigenlijk.
Die zijn toch ook Nederlanders, want ze hebben een Nederlands paspoort...quote:Op woensdag 20 juni 2007 23:34 schreef Turquaz52 het volgende:
Waarom WIJ Nederlanders?
Zijn ook Turken en Marokanen die er hard voor werken?
Dit dus, maar dan goed gespeldquote:Op woensdag 20 juni 2007 21:54 schreef -_Tommy_- het volgende:
[..]
maar aan het einde van het jaar staat je vakantiegeld gewoon bij je loon en dan doe je aangifte en dan wordt uiteindelijk bepaald hoeveel belasting je betaald... je betaald dus in eerste instantie meer, maar dat kan worde rechtgetrokken worden met je uiteindelijke aangifte!
belasting heffing over vakantie geld gaat over het bijzondere tarief, dus ontvang j egeen heffingskorting zolas dat bij d enormale salariëring wel is dus je btaalt meer belastingquote:Op woensdag 20 juni 2007 23:34 schreef gelly het volgende:
Hoe komen mensen er toch bij dat je extra belasting betaalt over je vakantiegeld ?
quote:Op woensdag 20 juni 2007 23:38 schreef PeZu het volgende:
[..]
belasting heffing over vakantie geld gaat over het bijzondere tarief, dus ontvang j egeen heffingskorting zolas dat bij d enormale salariëring wel is dus je btaalt meer belasting
quote:
quote:
als je belasting geld wordt uitgekeerd wordt er dacht toch zeer zeker geen rekeing gehouden met je heffingskorting toch?quote:Op woensdag 20 juni 2007 23:47 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Ik zal het je maar even uitleggen, want dit is best een groot misverstand.
Goed:
Je maandsalaris is 2000 euro. Dan krijg je dus aan vakantiegeld (8%) 1920 euro. Niet zo moeilijk, toch? Goed. Volgende stap.
Dan heb je dus gedurende het hele jaar verdiend: 12*2000 + 1920 = 25.920, toch?
Even afgezien van zorgverzekeringswet en allerlei andere bijtelposten: wat zie jij op je jaaropgaaf staan in januari? Heeee.... ¤25.950,-
Da's grappig! Helemaal geen aparte post "vakantiegeld"![]()
![]()
Dan ga je aangifte doen. Vul je daar je salaris in en dan, jaja: betaal je over je hele bruto inkomen dus gewoon je belasting in schijvenDus ook over je vakantiegeld
![]()
(dit is heel simpel uitgelegd, maar kijk voor de rest maar even op je loonstrook wat er voor percentage staat bij "bijzonder tarief", dat is waarschijnlijk 41,45 of 42%. Toevallig net het schijfpercentage waar de top van je inkomen in valt)
![]()
En waarom niet? Omdat de heffingskorting per maand berekend wordt en niet per 13 periodes.quote:Op woensdag 20 juni 2007 23:54 schreef PeZu het volgende:
[..]
als je belasting geld wordt uitgekeerd wordt er dacht toch zeer zeker geen rekeing gehouden met je heffingskorting toch?
oke clearquote:Op donderdag 21 juni 2007 00:00 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
En waarom niet? Omdat de heffingskorting per maand berekend wordt en niet per 13 periodes.
Je betaalt dus belasting over het bedrag dat boven de drempel uitkomt. Omdat ze dat voor je "reguliere" salaris goed verwerken, pakken ze voor het vakantiegeld gewoon je hoogste schijf. Maar dat wil dus niet zeggen dat het zwaarder of sowieso anders belast wordt.
Al besluit je werkgever er 80% over te heffen, dan krijg je het teveel betaalde gewoon terug bij de belastingaangifte volgend jaar.(het is immers je werkgever die de belasting inhoudt en betaalt aan de BD en niet de BD die de belasting inhoudt.
ROFLMAOquote:Op woensdag 20 juni 2007 23:35 schreef TC03 het volgende:
[..]
Die zijn toch ook Nederlanders, want ze hebben een Nederlands paspoort... [afbeelding]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |