abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 20 juni 2007 @ 21:27:11 #1
156695 Tism
Sinds 24, Aug, 2006
pi_50669504
Joepie!!! Ik krijg morgen mijn vakantiegeld uitbetaald!!

KLACHT:
Dat had al veel eerder uitbetaald mogen worden.

En er wordt godverdomme +/- 50% van ingehouden door de belastingdienst!! Ik heb daar GVD een heel jaar hard voor gewerkt!!

Ik en andere hardwerkende Nederlanders krijgen niets cadeau, we gaan iedere dag naar ons werk, en werken ons te pletter voor nop.
En ons vakantiegeld/salaris moeten we na aftrek van de belastingen, ook nog eens voor een groot gedeelte besteden aan het betalen van bakken premies en belastingen.

Tis toch niet normaal meer!?

-Einde klacht-

Ik en al die hardwerkende Nederlanders verdienen een belastingverlaging. Het is MIJN geld, IK en U hebben er hard voor gewerkt, stelletje rukkers bij de overheid en belastingdienst.

Geef me mijn geld terug, stelletje graaiers!!
....nachtrijder...Nachtzwelgje!
pi_50669592
Idd, laat mensen die gratis geld willen ook maar is gaan werken
  woensdag 20 juni 2007 @ 21:29:16 #3
65997 Oldbie
Proud to be South African!
pi_50669604
Je moet gewoon geen waarde hechten aan je BRUTO salaris. Gewoon kijken naar je netto. Dan valt het ook niet tegen.
Je moet belasting betalen en dat weet je vantevoren. Als je dat niet wilt moet je maar in Monaco gaan wonen.
  woensdag 20 juni 2007 @ 21:31:07 #4
156695 Tism
Sinds 24, Aug, 2006
pi_50669690
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 21:29 schreef Oldbie het volgende:
Je moet gewoon geen waarde hechten aan je BRUTO salaris. Gewoon kijken naar je netto. Dan valt het ook niet tegen.
Je moet belasting betalen en dat weet je vantevoren. Als je dat niet wilt moet je maar in Monaco gaan wonen.
Ik wil best belasting betalen, maar ik vind 't belagelijk hoeveel je ervan moet inleveren, dat kan best wat minder!
  woensdag 20 juni 2007 @ 21:35:04 #5
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_50669864
quote:
Ik snap dat ook nooit. Bruto is echt totaal oninteressant. Want netto is wat je uit kan geven.
Als mensen zeggen "Ik verdien .... " dan vraag ik ook altijd "bruto of netto?". Want bruto heb ik echt geen fuck aan.
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
  woensdag 20 juni 2007 @ 21:36:07 #6
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_50669930
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 21:31 schreef Tism het volgende:

[..]

Ik wil best belasting betalen, maar ik vind 't belagelijk hoeveel je ervan moet inleveren, dat kan best wat minder!
Juist omdat wij hier in Nederland "zoveel" belasting betalen hebben wij het hier zo goed. En ga niet zeiken dat het slecht gaat in Nederland, want dat is gewoon niet zo...
pi_50669960
quote:
NEE!!!!!!!

Er zit extra loonheffing op vakantiegeld, meer dan voor je gewone loon! Dat komt vanwege een of andere calvinistische zieke geest die vindt dat geld om leuke dingen te doen extra belast moet worden.
pi_50670786
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 21:36 schreef AlexanderDeGrote het volgende:

[..]

NEE!!!!!!!

Er zit extra loonheffing op vakantiegeld, meer dan voor je gewone loon! Dat komt vanwege een of andere calvinistische zieke geest die vindt dat geld om leuke dingen te doen extra belast moet worden.
maar aan het einde van het jaar staat je vakantiegeld gewoon bij je loon en dan doe je aangifte en dan wordt uiteindelijk bepaald hoeveel belasting je betaald... je betaald dus in eerste instantie meer, maar dat kan worde rechtgetrokken worden met je uiteindelijke aangifte!
  woensdag 20 juni 2007 @ 21:54:39 #9
57340 dabadbass
@Whitehouse.gov
pi_50670795
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 21:27 schreef Tism het volgende:

Ik en al die hardwerkende Nederlanders verdienen een belastingverlaging. Het is MIJN geld, IK en U hebben er hard voor gewerkt, stelletje rukkers bij de overheid en belastingdienst.

Het is U en IK
"Niets smeedt twee mensen zo aaneen als kwaadspreken over een derde"
  woensdag 20 juni 2007 @ 21:59:28 #10
156695 Tism
Sinds 24, Aug, 2006
pi_50671072
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 21:36 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Juist omdat wij hier in Nederland "zoveel" belasting betalen hebben wij het hier zo goed. En ga niet zeiken dat het slecht gaat in Nederland, want dat is gewoon niet zo...
Jij gelooft die berichtjes in de media, dat de Nederlandse economie er goed voorstaat en dat er meer uitgegeven wordt door de consumenten e.d, zeker!?
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 21:54 schreef dabadbass het volgende:

[..]

Het is U en IK
Oepsj!
  woensdag 20 juni 2007 @ 22:07:28 #11
59088 Emo
Mooi weer, weinig muggen
pi_50671443
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 21:31 schreef Tism het volgende:

[..]

Als je nou wat beter had opgelet op school (spelling?), had je wellicht een hogere opleiding kunnen doen, daardoor dus meer kunnen verdienen en per saldo ook meer vakantiegeld op kunnen strijken.
Ik heb die zwaarbekakte R niet....
pi_50671494
Vervelend ja.

Wat ik nog veel vervelender vind, is overigens dat mensen met een uitkering ook nog vakantiegeld krijgen. Ironisch.
  woensdag 20 juni 2007 @ 22:09:40 #13
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_50671555
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 21:59 schreef Tism het volgende:

Jij gelooft die berichtjes in de media, dat de Nederlandse economie er goed voorstaat en dat er meer uitgegeven wordt door de consumenten e.d, zeker!?
Nee, ik geloof in het feit dat ik zie hoe het in andere landen geregeld is.
Ik geloof dat alle kankeraars die zeiken dat alles zo duur is geworden en dat half Nederland aan de geeuwhonger ligt omdat de belasting zo hoog is, de ziektekosten zo hoog zijn etc., aan de bovenste boom gehangen moeten worden.

Nederland is niet voor niets één van de beste landen om in te wonen. Maar men is verwend. Dus zodra men (t.o.v. van andere landen) op slechts 140% draait in verhouding tot de 150% die we daarvoor hadden...dan gaat het ineens reteslecht

Nou, echt niet.

De veiligheid is beter dan andere landen. De infrastructuur is beter dan in andere landen. Het sociale vangnet is beter dan in andere landen. We hebben allemaal te eten, we hebben allemaal een dokter. Het openbaar vervoer is goed en de helft heeft een auto.

En durf nu niet aan te komen met de stokpaardvoorbeelden van die paar mensen die naar de voedselbank moeten en de paar mensen die niet alle ziektekosten vergoedt krijgen...want er vallen ALTIJD wel mensen uit de boot. Alleen in Nederland zijn dat er een stuk minder dan men je wil doen geloven.

Zwartkijker
  woensdag 20 juni 2007 @ 22:10:52 #14
127956 Robbiej
Hit any user to continue.
pi_50671619
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 21:27 schreef Tism het volgende:
Joepie!!! Ik krijg morgen mijn vakantiegeld uitbetaald!!

KLACHT:
Dat had al veel eerder uitbetaald mogen worden.

En er wordt godverdomme +/- 50% van ingehouden door de belastingdienst!! Ik heb daar GVD een heel jaar hard voor gewerkt!!

Ik en andere hardwerkende Nederlanders krijgen niets cadeau, we gaan iedere dag naar ons werk, en werken ons te pletter voor nop.
En ons vakantiegeld/salaris moeten we na aftrek van de belastingen, ook nog eens voor een groot gedeelte besteden aan het betalen van bakken premies en belastingen.

Tis toch niet normaal meer!?

-Einde klacht-

jij hebt duidelijk de Geert Wilders nieuwsbrief per mail gehad net
quote:
Hardwerkende Nederlanders krijgen niets cadeau, ze gaan iedere dag naar hun werk. Hun salaris moeten ze voor een groot gedeelte besteden aan het betalen van bakken premies en belastingen. Zij betalen mee aan de school voor hun kinderen, de huur of hypotheek van hun woning en de al maar stijgende premie voor hun ziektekostenverzekering. Al die hardwerkende Nederlanders verdienen op de eerste plaats belastingverlaging. Het is HUN geld, ZIJ hebben er hard voor gewerkt - en de overheid mag daar alleen het hoognodige van wegnemen.
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work.
  woensdag 20 juni 2007 @ 22:25:06 #15
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_50672328
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 22:10 schreef Robbiej het volgende:

[..]

[..]
WTF...nee, kneus. Ik vind het juist goed dat er "zoveel" belasting betaald wordt.
Wilders is overigens een collega van je: ook een kneus.
  woensdag 20 juni 2007 @ 22:25:53 #16
127956 Robbiej
Hit any user to continue.
pi_50672375
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 22:25 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

WTF...nee, kneus. Ik vind het juist goed dat er "zoveel" belasting betaald wordt.
Wilders is overigens een collega van je: ook een kneus.
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work.
pi_50672436
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 22:08 schreef Agag het volgende:
Vervelend ja.

Wat ik nog veel vervelender vind, is overigens dat mensen met een uitkering ook nog vakantiegeld krijgen. Ironisch.
En ook die mensen moeten er belasting over betalen!
Ja, die met de ballen in de bek.
  woensdag 20 juni 2007 @ 22:32:41 #18
156695 Tism
Sinds 24, Aug, 2006
pi_50672765
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 22:10 schreef Robbiej het volgende:

[..]

[..]
En op dat punt heeft Wilders gelijk, en dat mag best benadrukt worden!
pi_50672920
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 22:27 schreef Biancavia het volgende:

[..]

En ook die mensen moeten er belasting over betalen!
Als jij mij nu een mooi bedrag schenkt out of the blue, wil ik ook best wat vermogensbelasting betalen hoor.

[ Bericht 1% gewijzigd door Agag op 20-06-2007 22:42:16 ]
pi_50672978
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 22:35 schreef Agag het volgende:

[..]

Als jij mij nu een mooi bedrag schenkt out of the blue, wil ik ook best wat vermogensbelasting betal hoor.
Wat heeft dat er nu weer mee te maken?
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_50673182
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 22:36 schreef Biancavia het volgende:

[..]

Wat heeft dat er nu weer mee te maken?
Zie je de parallel echt niet, of ben je het gewoon niet met me eens? Ik gok het tweede .

Als je ergens hard voor werkt, en je moet daar dan een shitload aan belasting over betalen, is dat zuurder dan dat je belasting moet betalen over iets wat je gewoon in je schoot geworpen krijgt...
pi_50673340
opzich wel eens met TS, gezien de hoogte van de belastinginname. Natuurlijk wordt er voor nuttige zaken wel ingehouden, maar veel geld verdwijnt in onnuttige kostenposten van de overheid..

Kortom: het zou best wel wat minder mogen:P
  woensdag 20 juni 2007 @ 22:48:40 #23
65997 Oldbie
pi_50673597
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 22:40 schreef Agag het volgende:

[..]

Zie je de parallel echt niet, of ben je het gewoon niet met me eens? Ik gok het tweede .

Als je ergens hard voor werkt, en je moet daar dan een shitload aan belasting over betalen, is dat zuurder dan dat je belasting moet betalen over iets wat je gewoon in je schoot geworpen krijgt...
Als je nou gewoon je bruto salris vergeet en naar je netto salaris kijkt valt het allemaal heel erg mee.
Bruto is een "fictief" bedrag. Je ziet het nooit. Een deel gaat nou eenmaal naar de overheid. Simpel.
Aan het eind van het jaar doe je belastingaangifte en krijg je nog een deel terug ook. In combinatie met je NETTO salaris is dat je jaarinkomen. Dat kan je besteden.
Laat je bruto salaris voor wat het is. Je werkt nou eenmaal hard voor je netto salaris en wees daar dan tevreden mee in plaats van te klagen dat er zoveel van je bruto salaris verdwijnt.

Het kan echt heel simpel zijn
pi_50673818
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 22:48 schreef Oldbie het volgende:

[..]

Als je nou gewoon je bruto salris vergeet en naar je netto salaris kijkt valt het allemaal heel erg mee.
Bruto is een "fictief" bedrag. Je ziet het nooit. Een deel gaat nou eenmaal naar de overheid. Simpel.
Aan het eind van het jaar doe je belastingaangifte en krijg je nog een deel terug ook. In combinatie met je NETTO salaris is dat je jaarinkomen. Dat kan je besteden.
Laat je bruto salaris voor wat het is. Je werkt nou eenmaal hard voor je netto salaris en wees daar dan tevreden mee in plaats van te klagen dat er zoveel van je bruto salaris verdwijnt.

Het kan echt heel simpel zijn
Tot op zekere hoogte ben ik het daar mee eens. Maar ik vind echt dat werkende mensen geen belasting over hun vakantiegeld dienen te betalen. Dit kan dan weer mooi gecompenseerd worden door het afschaffen van vakantiegeld voor uitkeringsgerechtigden.
Ik vind het prachtig dat ik in een land leef waar er middels uitkering ook voorzien wordt in de levensbehoeften van de minderbedeelden hoor. Maar vakantiegeld vind ik voor deze groepen niet noodzakelijk eigenlijk.
  woensdag 20 juni 2007 @ 23:23:39 #25
65997 Oldbie
pi_50675340
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 22:53 schreef Agag het volgende:

[..]

Tot op zekere hoogte ben ik het daar mee eens. Maar ik vind echt dat werkende mensen geen belasting over hun vakantiegeld dienen te betalen. Dit kan dan weer mooi gecompenseerd worden door het afschaffen van vakantiegeld voor uitkeringsgerechtigden.
Ik vind het prachtig dat ik in een land leef waar er middels uitkering ook voorzien wordt in de levensbehoeften van de minderbedeelden hoor. Maar vakantiegeld vind ik voor deze groepen niet noodzakelijk eigenlijk.
Tja, tot je zelf werkloos bent en je hebt weinig geld te makken. Dan ben je dolblij met een extra'tje in het voorjaar.
Ik ben geen moraalridder. Echt niet. Maar ik ben gedurende 10 maanden werkloos geweest in 2004/2005. Geloof me, ik was erg blij dat ik in juni wat meer kreeg dan anders. In die tijd was het lastig om mijn hypotheek te betalen maar het is gelukt. En daar hielp mijn "vakantiegeld" zeker bij. Ik ben er niet mee met vakantie gegaan. Dat kon echt niet meer. Ik had het geld wel ergens anders voor nodig.

Ik heb misschien een ander gevoel (en ervaring) bij een uitkering. Ik weet wat het is en ik weet dat het geen vetpot is.

Kijk gewoon naar jezelf. Wat verdien je en wat geef je uit? Probeer je nu voor te stellen dat je een jaar lang met 70% van je huidige inkomen rond moet komen. Zou je dan blij zijn met een kleine extra in Juni?
  woensdag 20 juni 2007 @ 23:31:46 #26
138448 PeZu
Suspended animation
pi_50675700
ja leuk vakantie geld _! er blijft geen kloot van over
There's a virus in my system
There's a virus in my brain
And it's driving me insane
pi_50675814
Waarom WIJ Nederlanders?
Zijn ook Turken en Marokanen die er hard voor werken?
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_50675830
Hoe komen mensen er toch bij dat je extra belasting betaalt over je vakantiegeld ?
  woensdag 20 juni 2007 @ 23:35:41 #29
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_50675869
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 23:34 schreef Turquaz52 het volgende:
Waarom WIJ Nederlanders?
Zijn ook Turken en Marokanen die er hard voor werken?
Die zijn toch ook Nederlanders, want ze hebben een Nederlands paspoort...
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_50675951
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 21:54 schreef -_Tommy_- het volgende:

[..]

maar aan het einde van het jaar staat je vakantiegeld gewoon bij je loon en dan doe je aangifte en dan wordt uiteindelijk bepaald hoeveel belasting je betaald... je betaald dus in eerste instantie meer, maar dat kan worde rechtgetrokken worden met je uiteindelijke aangifte!
Dit dus, maar dan goed gespeld

Je betaalt niet meer belasting over je vakantiegeld... (ook niet over 13e, 14e of 20e maanden en ook niet over je uitbetaalde vakantiedagen of bonussen)
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
  woensdag 20 juni 2007 @ 23:38:25 #31
138448 PeZu
Suspended animation
pi_50675994
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 23:34 schreef gelly het volgende:
Hoe komen mensen er toch bij dat je extra belasting betaalt over je vakantiegeld ?
belasting heffing over vakantie geld gaat over het bijzondere tarief, dus ontvang j egeen heffingskorting zolas dat bij d enormale salariëring wel is dus je btaalt meer belasting
pi_50676015
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 23:38 schreef PeZu het volgende:

[..]

belasting heffing over vakantie geld gaat over het bijzondere tarief, dus ontvang j egeen heffingskorting zolas dat bij d enormale salariëring wel is dus je btaalt meer belasting
  woensdag 20 juni 2007 @ 23:39:51 #33
83951 rashudo
project 2501
pi_50676065
Nederlanders zijn allemaal hetzelfde, ze willen minder belasting betalen maar voor de rest niks inleveren.
Their eyes opaque.
  woensdag 20 juni 2007 @ 23:41:27 #34
138448 PeZu
Suspended animation
pi_50676154
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 23:39 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

pi_50676416
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 23:41 schreef PeZu het volgende:

[..]

Ik zal het je maar even uitleggen, want dit is best een groot misverstand.

Goed:

Je maandsalaris is 2000 euro. Dan krijg je dus aan vakantiegeld (8%) 1920 euro. Niet zo moeilijk, toch? Goed. Volgende stap.

Dan heb je dus gedurende het hele jaar verdiend: 12*2000 + 1920 = 25.920, toch?

Even afgezien van zorgverzekeringswet en allerlei andere bijtelposten: wat zie jij op je jaaropgaaf staan in januari? Heeee.... ¤25.950,-

Da's grappig! Helemaal geen aparte post "vakantiegeld"

Dan ga je aangifte doen. Vul je daar je salaris in en dan, jaja: betaal je over je hele bruto inkomen dus gewoon je belasting in schijven Dus ook over je vakantiegeld

(dit is heel simpel uitgelegd, maar kijk voor de rest maar even op je loonstrook wat er voor percentage staat bij "bijzonder tarief", dat is waarschijnlijk 41,45 of 42%. Toevallig net het schijfpercentage waar de top van je inkomen in valt)

woensdag 20 juni 2007 @ 23:54:08 #36
138448 PeZu
Suspended animation
pi_50676699
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 23:47 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Ik zal het je maar even uitleggen, want dit is best een groot misverstand.

Goed:

Je maandsalaris is 2000 euro. Dan krijg je dus aan vakantiegeld (8%) 1920 euro. Niet zo moeilijk, toch? Goed. Volgende stap.

Dan heb je dus gedurende het hele jaar verdiend: 12*2000 + 1920 = 25.920, toch?

Even afgezien van zorgverzekeringswet en allerlei andere bijtelposten: wat zie jij op je jaaropgaaf staan in januari? Heeee.... ¤25.950,-

Da's grappig! Helemaal geen aparte post "vakantiegeld"

Dan ga je aangifte doen. Vul je daar je salaris in en dan, jaja: betaal je over je hele bruto inkomen dus gewoon je belasting in schijven Dus ook over je vakantiegeld

(dit is heel simpel uitgelegd, maar kijk voor de rest maar even op je loonstrook wat er voor percentage staat bij "bijzonder tarief", dat is waarschijnlijk 41,45 of 42%. Toevallig net het schijfpercentage waar de top van je inkomen in valt)

als je belasting geld wordt uitgekeerd wordt er dacht toch zeer zeker geen rekeing gehouden met je heffingskorting toch?
pi_50676956
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 23:54 schreef PeZu het volgende:

[..]

als je belasting geld wordt uitgekeerd wordt er dacht toch zeer zeker geen rekeing gehouden met je heffingskorting toch?
En waarom niet? Omdat de heffingskorting per maand berekend wordt en niet per 13 periodes.

Je betaalt dus belasting over het bedrag dat boven de drempel uitkomt. Omdat ze dat voor je "reguliere" salaris goed verwerken, pakken ze voor het vakantiegeld gewoon je hoogste schijf. Maar dat wil dus niet zeggen dat het zwaarder of sowieso anders belast wordt.

Al besluit je werkgever er 80% over te heffen, dan krijg je het teveel betaalde gewoon terug bij de belastingaangifte volgend jaar.(het is immers je werkgever die de belasting inhoudt en betaalt aan de BD en niet de BD die de belasting inhoudt.

donderdag 21 juni 2007 @ 00:04:18 #38
138448 PeZu
Suspended animation
pi_50677128
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 00:00 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

En waarom niet? Omdat de heffingskorting per maand berekend wordt en niet per 13 periodes.

Je betaalt dus belasting over het bedrag dat boven de drempel uitkomt. Omdat ze dat voor je "reguliere" salaris goed verwerken, pakken ze voor het vakantiegeld gewoon je hoogste schijf. Maar dat wil dus niet zeggen dat het zwaarder of sowieso anders belast wordt.

Al besluit je werkgever er 80% over te heffen, dan krijg je het teveel betaalde gewoon terug bij de belastingaangifte volgend jaar.(het is immers je werkgever die de belasting inhoudt en betaalt aan de BD en niet de BD die de belasting inhoudt.

oke clear
pi_50677469
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 23:35 schreef TC03 het volgende:

[..]

Die zijn toch ook Nederlanders, want ze hebben een Nederlands paspoort... [afbeelding]
ROFLMAO
Maare als je een verblijfsverguning hebt
(Incl een portugese vriend )
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')