Uiteindelijk moet je het zelf bedenken.quote:Op woensdag 20 juni 2007 19:54 schreef maedel het volgende:
ja, wat ik een beetje een probleem vind is dat je die stijl uit die bladen alleen maar terug ziet in dure gestylede woninigen. Het is ook mijn stijl helemaal niet. Ik zoek iets warms.
Bij mensen hier op het forum zie ik allemaal gezellige woningen, maar die staan zo helemaal niet in de bladen. Dus ik dacht dat ik misschien wat misteDat het ergens "te halen" viel.
Wat ik ook typisch vind is dat je nooit tegelvloeren ziet in bladen, maar 70% van de mensen dat wel heeft in huis...
Idd... Hou het 1 geheel... Ik snap echt niet dat er zoveel mensen zijn met een bijeengeraapt interieur omdat ze eerst een bank kopen. Die bij een tweedehands tafeltje zetten om vervolgens 5 jaar later een tafeltje te kopen die op dat moment hip is maar absoluut niet bij de bank past om vervolgens te eindigen in een huis waar geen samenhang in zit.quote:Op woensdag 20 juni 2007 22:01 schreef Forno het volgende:
[..]
Uiteindelijk moet je het zelf bedenken.
Tijdschriften, boeken en meubelboulevards geven je inspiratie. Maar er is een oneindige hoeveelheid mogelijkheden om je interieur in te richten. Je zou er bijna moedeloos van worden.
Onderzoek eerst eens in welke omgeving je je prettig voelt. Mediterain, minimalistisch, maximalistisch, bourgondisch, bohemien, blauw, rood, groen, wit, zwart, beton, hout, steen, glas, tl-verlichting, aarde donker, spiegels.....
Probeer elementen en kleuren uit die gewenste omgeving te vertalen in jou specifieke smaak. En ja, het kan een paar weken, maanden, jaren duren voordat je smaak is gerijpt. Bekijk een interieur in een blad, en zoek eens een woning of cafe met die stijl. Je moet gewoon veel indrukken krijgen en daar een geinige mix van maken.
Natuurlijk speelt geld een niet onbelangrijke factor. Voorkom dat je halve woonkamer mediterain is, en de andere helft een vinex-look behoudt. Of dat je in een vlaag van verstandsverbijstering de kozijnen mediterain oranje hebt geschilderd, en je de eikenhouten meubelen laat staan. Als je iets doet, doe het dan goed. Of doe het niet.
Maak een plan of zelfs een paar schetsen, dan heb je een leidraad. Anders ga je al 'zweven' als je door de Ikea loopt.
Nou, een complete benedenverdiepingquote:Op woensdag 20 juni 2007 21:17 schreef truttebosje het volgende:
maar wat zoek je nu precies dan? alleen meubels?
Dat wil ik dus inderdaad voorkomenquote:Op woensdag 20 juni 2007 23:03 schreef bleiblei het volgende:
Idd... Hou het 1 geheel... Ik snap echt niet dat er zoveel mensen zijn met een bijeengeraapt interieur omdat ze eerst een bank kopen.
Ja, ik zou er voor naartoe rijden misschien wel, maar het is echt een enorm eind voor mij (N-Limburg)quote:Op donderdag 21 juni 2007 10:08 schreef Faithz het volgende:
Klinkt goedmaar christus, in zaandam
Edit: ook Sliedrecht zie ik nu
Ik zal mijn moeder straks even bellen. Ze hebben veel frutseltjes en prulletjes en volgens mij geen meubels (of althans erg weinig). Ik heb daar toen 3 knalroze vogeltjes gekocht met klemmetje en die heb ik op een hazelaartak geklemd. En in die tak hangen piepkleine vlinderlampjes.quote:Op vrijdag 22 juni 2007 12:47 schreef maedel het volgende:
wat een leuke tips allemaal![]()
@ Cyan, als je nog op de naam van die winkel in V'waard komt hou ik me aanbevolen
oh ik zie dit nu pas, veel leuke binnenkijkers ja.quote:Op vrijdag 22 juni 2007 12:22 schreef Breuls het volgende:
Ik doe inspiratie op op Flickr. Daar staan zoveel foto's dat je er niet goed van wordt, en logischerwijs ook veel foto's van inrichtingen en werkzaamheden rondom inrichtingen.
De afgelopen tijd heb ik erg veel rondgebladerd in groepen als Living Spaces en Modern Living Interiors, maar als je de zoekfunctie gebruikt op woongerelateerde termen (in het Engels, dan krijg je meer hits) kun je nog veel meer vinden.
Genoeg opberg dingen verzinnen waar het in kanquote:Op dinsdag 26 juni 2007 17:49 schreef MadameEnglish het volgende:
Het nadeel van die woonbladen is dat het zo onecht lijkt. Als ik er bijvoorbeeld de kinderkamers in zie staan, dan word ik er helemaal verliefd op, maar hebben die kinderen geen speelgoed (op dat ene houten treintje na dan) ?? Hier heb ik 3 jongenskamers en zucht, ze willen posters van Spiderman, Cars enz. De playmobil en de Lego moet blijven staan en dat soort dingen.
In de badkamers hebben die mensen alleen maar 1 bekertje met een hip stukje zeep op de wastafel. Wij hebben hier shampoo, elektrische tandenborstels, een allegaartje van handdoeken en washandjes, conditioner, crème, ...
Zelfs in de Ikea-gids zie je dat de mensen passende kleding in hun open kast hangen. Kan ik dus niet doen, dan moet ik een hele nieuwe garderobe aanschaffen. Wat denken jullie hier van?
Precies. Bovendien worden op zo'n foto meubels, assecoires en kleuren gebruikt die de sfeer of een bepaalde eigenschappen van een ruimte versterken.quote:Op dinsdag 26 juni 2007 20:49 schreef vigier het volgende:
Enig idee wat er gedaan wordt VOORdat zo'n foto gemaakt wordt? Er gaat dan eerst een interieurstylist doorheen om nog wat dingen te verplaatsen, en ALLES wat niet direct erbij hoort wordt verwijderd.
Bij mij is zo'n dame (verkoopstyliste heet het dan) langs geweest voor de verkoop van mijn huis. Ik had net daarvoor zelf een half jaar lang woningen bezichtigd en had er nooit zo op gelet. Alleen toen zij mijn huis had "gedaan" ging ik toch even anders kijken. Voor de foto is het allemaal weggehaald, dame weg, alles terug.
Dus wat je op de foto ziet is over het algemeen NIET zoals de mensen WERKELIJK wonen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |