abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 20 juni 2007 @ 17:24:07 #1
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_50659098
Ik koop vaak woonbladen om inspiratie op te doen.
Nou is in al die bladen de stijl eigenlijk hetzelfde. Gejutte planken met ruwe tuinmeubelen lekker losjes witgeverft met brocante spulletjes erbij...
Je kent dat wel

Ik begin te denken dat dat mijn stijl helemaal niet is, en van heel veel mensen niet.
Waar doen mensen met gezellige (geen jan de bouvrie dus) interieurs nou die inspiratie op? Mis ik nou een geweldig blad of een toffe site?

Wij zijn na jaren van verbouwen van de basis eindelijk toe aan het echt inrichten van onze woning. Allebei hebben we na een scheiding de meuk van de boedel meegekregen en het is tijd dat dat er uit gaat en er iets nieuws voor terug komt. We staan helemaal aan het begin eigenlijk, en nou blijkt dat we niet zo goed weten wat we willen.

Dus, waar doet men inspiratie op?
Du weißt alles ganz genau, Hältst dich für wahnsinnig schlau
Aber einmal werd ich ganz gelassen, An dir vorbeigehn ohne dich zu hassen
pi_50660050
Woon winkels ... geen ikea

Veel kijken .. naar stijlen en je eigen stijl maken.
http://www.desiretoinspire.blogspot.com/
  FOK!fotograaf woensdag 20 juni 2007 @ 18:00:03 #3
17893 Forno
pi_50660190
Ga eens naar de Slechte tweede handsboekenzaak. Daar heb ik laatst een paar leuke interieurboeken in de schappen gevonden. Er zijn sowieso legio boeken te koop met inspirerende foto's.
  woensdag 20 juni 2007 @ 18:12:59 #4
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_50660529
Wat je in de woonbladen vind is dan ook de mode van nu. Of je er van houdt of niet.

Gewoon veel boulevards aflopen denkk ik.....
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  woensdag 20 juni 2007 @ 18:26:04 #5
17205 Profesor
I have a dream!
pi_50660893
Ik heb "The Cave" van Playboy mansion gemodelleerd in mijn slaapkamer.
(maar gewoon vaak binnenkijken bij anderen wil ook helpen)
[url=http://forum.fok.nl/showtopic.php/297546] ~Profesor geeft spreekuur~ [/url] Professor zou wel een vrij trieste and pretentieuze nick zijn voor iemand die zoveel semi-doordachte nonsens post.
pi_50660936
Je kunt ook een periode de plaatjes en sferen uitknippen en verzamelen in een map.
En eigenlijk heb je al een lading tijdschriften liggen om te beginnen.

Daarna ga je schiften op aantrekkelijk, herkenbaar, kleuren en sferen, om te kijken waarnaar jullie voorkeur uitgaat.
Hier gaan maanden overheen terwijl je de zg. betere woonzaken afgaat op zoek om jouw plaatje in te vullen.
Op sommige woonsites kun je ook tests doen om te kijken wat je voorkeur is: brocante, retro, design etc.
Van het tijdschrift 101 ideeen vind ik wel grappig dat zij op zoek gaan vergelijkbare goedkopere versies van de duurdere inrichtingen.
En vaak herken ik mijn voorkeur in Elle wonen.

* al het geld uitgegeven aan bladen in de afgelopen jaren was al een leuk stukje vloer geweest.

En natuurlijk meekijken in de topics hier...
  woensdag 20 juni 2007 @ 19:54:30 #7
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_50664197
ja, wat ik een beetje een probleem vind is dat je die stijl uit die bladen alleen maar terug ziet in dure gestylede woninigen. Het is ook mijn stijl helemaal niet. Ik zoek iets warms.

Bij mensen hier op het forum zie ik allemaal gezellige woningen, maar die staan zo helemaal niet in de bladen. Dus ik dacht dat ik misschien wat miste Dat het ergens "te halen" viel.

Wat ik ook typisch vind is dat je nooit tegelvloeren ziet in bladen, maar 70% van de mensen dat wel heeft in huis...
pi_50666217
de basis heb je al zeg je, begrijp ik het dan goed dat het alleen om de meubels gaat?
en misschien de accessoires?
of is het ook nog de bedoeling dat er een vloer, behangetje, muurverf of andere wand/vloerversiering komt?
qua meubels zul je toch al wel weten van wat voor soort iets je houdt, klassiek, barok, modern, ikea (is trouwens wel een leuke winkel juist om inspiratie op te doen, ik hoorde net nl iemand anders beweren) of iets anders, dan kun je ook in die bepaalde stijl gaan googlen.
als ik echt iets speciaals nodig heb dan google ik ook veel en bevalt het me niet wat ik zie zet ik er iets anders voor in de richting die ik zoek. dus bv het woordje hip, chique, cool...enz enz. dat wil soms ook wel eens helpen.
als ik toevallig op internet of in een tijdschrift, krant wat dan ook iets tegenkom...dan scheur ik het eruit of sla het op, want je weet maar nooit wanneer je er wat mee kan.
waar ze trouwens ook nogal eens leuke woonideetjes hebben....niet skrikken....in de burda ofzo (jaja ik naai veel, tenminste...als ik tijd heb) gewoon effe doorbladeren in de winkel en leuke dingen onthouden...hoeft je verder niks te kosten.
de 101 woonideeen is echt niet meer leuk...vroeger vond ik dat echt een superblad, toen het nog doe-het-zelf was toen stonden er ook veel zelfmaakdingen in...dat is helemaal over.
ik heb ook veel kunst en hobby boeken waar ik weleens inspiratie uithaal. en ik heb zelf wel aardig wat fantasie, dat scheelt ook.
  woensdag 20 juni 2007 @ 21:15:09 #9
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_50668784
wow, tips allemaal
Gaaf

de 101 woonideeën recycled nogal wat Deense artikelen heb ik het idee, en daar kan ik allemaal niet veel mee hoor. Leuke tuinhuizen net buiten Kopenhagen...
pi_50669664
oh ja en waar je soms ook weleens inspiratie op kan doen...in kroegen, winkels etc etc.
ik heb ooit mss wel 12 jaar terug zo`n soort plafond als ik nu in mn keuken heb gemaakt ergens in een kroeg gezien...het was daar alleen een wandpaneel.
soms schrijf ik dingen gewoon op die ik heb gezien omdat ik het zo gaaf vond,andere blijf ik onthouden. als je je fototoestel bij je hebt of je mobiel waar je foto`s mee kan maken, kun je het ook altijd op de foto zetten om te onthouden.
  woensdag 20 juni 2007 @ 21:37:54 #12
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_50670004
Ik doe overal ideeen op. Ik verzin ook regelmatig zelf iets als ik met een "probleem" zit.
Zo vond ik het (jaja, als kerel) jammer dat ik weinig persoonlijks in mijn interieur had.
Mijn vriendin heeft overal foto's hangen dus kwam ik op het idee om van familie & vrienden een soort van "wall of fame" te maken. Omdat ik niet tig gaatje in de muur wil slaan ivm. verkoopbaarheid van mijn flatje heb ik de volgende oplossing verzonnen en gemaakt:

Heel simpel, redelijk voor de hand liggend maar wel tof (vind ik dan ).

Kortom, combi van ideeen opdoen in meubelzaken (incl. ikea), catalogi, woonbladen, klusprogramma's, interieur van anderen, plaatjes op tv, "brainstormsessies" met je wederhelft/familie/vrienden etc. etc. en daar je persoonlijke smaak over heen "gieten".

Wat er bij mij uit kwam is te zien in het "vintage gluur"-topic en ondanks dat er een hoop ikeazooi bij zit is het wel helemaal mijn smaak, kom je er niet de standaard ikea-elementen tegen en voel ik me der helemaal thuis .
  FOK!fotograaf woensdag 20 juni 2007 @ 22:01:08 #13
17893 Forno
pi_50671154
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 19:54 schreef maedel het volgende:
ja, wat ik een beetje een probleem vind is dat je die stijl uit die bladen alleen maar terug ziet in dure gestylede woninigen. Het is ook mijn stijl helemaal niet. Ik zoek iets warms.

Bij mensen hier op het forum zie ik allemaal gezellige woningen, maar die staan zo helemaal niet in de bladen. Dus ik dacht dat ik misschien wat miste Dat het ergens "te halen" viel.

Wat ik ook typisch vind is dat je nooit tegelvloeren ziet in bladen, maar 70% van de mensen dat wel heeft in huis...
Uiteindelijk moet je het zelf bedenken.

Tijdschriften, boeken en meubelboulevards geven je inspiratie. Maar er is een oneindige hoeveelheid mogelijkheden om je interieur in te richten. Je zou er bijna moedeloos van worden.

Onderzoek eerst eens in welke omgeving je je prettig voelt. Mediterain, minimalistisch, maximalistisch, bourgondisch, bohemien, blauw, rood, groen, wit, zwart, beton, hout, steen, glas, tl-verlichting, aarde donker, spiegels.....

Probeer elementen en kleuren uit die gewenste omgeving te vertalen in jou specifieke smaak. En ja, het kan een paar weken, maanden, jaren duren voordat je smaak is gerijpt. Bekijk een interieur in een blad, en zoek eens een woning of cafe met die stijl. Je moet gewoon veel indrukken krijgen en daar een geinige mix van maken.

Natuurlijk speelt geld een niet onbelangrijke factor. Voorkom dat je halve woonkamer mediterain is, en de andere helft een vinex-look behoudt. Of dat je in een vlaag van verstandsverbijstering de kozijnen mediterain oranje hebt geschilderd, en je de eikenhouten meubelen laat staan. Als je iets doet, doe het dan goed. Of doe het niet.

Maak een plan of zelfs een paar schetsen, dan heb je een leidraad. Anders ga je al 'zweven' als je door de Ikea loopt.
  woensdag 20 juni 2007 @ 23:03:28 #14
36431 bleiblei
pi_50674337
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 22:01 schreef Forno het volgende:

[..]

Uiteindelijk moet je het zelf bedenken.

Tijdschriften, boeken en meubelboulevards geven je inspiratie. Maar er is een oneindige hoeveelheid mogelijkheden om je interieur in te richten. Je zou er bijna moedeloos van worden.

Onderzoek eerst eens in welke omgeving je je prettig voelt. Mediterain, minimalistisch, maximalistisch, bourgondisch, bohemien, blauw, rood, groen, wit, zwart, beton, hout, steen, glas, tl-verlichting, aarde donker, spiegels.....

Probeer elementen en kleuren uit die gewenste omgeving te vertalen in jou specifieke smaak. En ja, het kan een paar weken, maanden, jaren duren voordat je smaak is gerijpt. Bekijk een interieur in een blad, en zoek eens een woning of cafe met die stijl. Je moet gewoon veel indrukken krijgen en daar een geinige mix van maken.

Natuurlijk speelt geld een niet onbelangrijke factor. Voorkom dat je halve woonkamer mediterain is, en de andere helft een vinex-look behoudt. Of dat je in een vlaag van verstandsverbijstering de kozijnen mediterain oranje hebt geschilderd, en je de eikenhouten meubelen laat staan. Als je iets doet, doe het dan goed. Of doe het niet.

Maak een plan of zelfs een paar schetsen, dan heb je een leidraad. Anders ga je al 'zweven' als je door de Ikea loopt.
Idd... Hou het 1 geheel... Ik snap echt niet dat er zoveel mensen zijn met een bijeengeraapt interieur omdat ze eerst een bank kopen. Die bij een tweedehands tafeltje zetten om vervolgens 5 jaar later een tafeltje te kopen die op dat moment hip is maar absoluut niet bij de bank past om vervolgens te eindigen in een huis waar geen samenhang in zit.
  donderdag 21 juni 2007 @ 07:00:59 #15
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_50680265
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 21:17 schreef truttebosje het volgende:
maar wat zoek je nu precies dan? alleen meubels?
Nou, een complete benedenverdieping
We hebben 5 jaar geleden verbouwd en toen de basis laten doen (muren, vloer etc.). Toen was het geld op Nu kunnen we weer wat aan gaan schaffen en nou blijkt dat we niet zo goed weten wat we willen. Mijn vriendiin vind het heel moeilijk om zich dingen voor te stellen en wil dus graag plaatjes. Ik ben ook wel een beetje de kartrekker hierin, mijn vriendin is niet zo'n inrichter. Zo'n blad of site is dan heel handig.
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 23:03 schreef bleiblei het volgende:
Idd... Hou het 1 geheel... Ik snap echt niet dat er zoveel mensen zijn met een bijeengeraapt interieur omdat ze eerst een bank kopen.
Dat wil ik dus inderdaad voorkomen
Niet dat ik alles in één keer wil kopen, maar wel een soort van leidraad. Ik vind alleen veel te veel dingen leuk.
pi_50680846
maak een lijstje wat bij voorbeeld je favoriete kleuren zijn en ga daarmee aan de slag
ga dan kijken wat je wilt houden van de oude meubels en neem dit als uitgangspunt voor de volgende aankoop van een meubelstuk
wil je veel assesoiers en of planten ?deel dan je ruimte in op een papier en " zet " dat neer
zo heb je al een begin...
tenminste -zo deed ik het
pi_50682833
IMO kun je het beste eerst een stijl kiezen (wil je niet op een samengeraapt zooitje uitkomen) of een combinatie van stijlen. Dus wil je ultramodern, klassiek, landelijk, koloniaal of misschien wel modern met klassieke/antieke elementen?
Als volgende stap zou ik mijn vloer en wanden, kozijnen etc daarop aanpassen. Een landelijke inrichting met witte plavuizen is natuurlijk geen porem.
Dan ga je kijken wat er zoal aan meubels in die stijl te krijgen zijn en welke kleuren erbij passen. Ga je voor koloniaal, voer 'koloniaal' in op marktplaats en hoppa 10.000 meubelstukken die erbij zouden moeten passen. Kijk zelf wat je vervolgens leuk vindt. Loop ook eens wat meubelzaken binnen die meubels aanbieden binnen jouw stijl.
Meubelbladen kunnen je ook goed helpen. Wij hebben zelf een landelijke stijl dus dan hebben we veel aan bijv het huisblad van Riviera Maison. Ga je meer voor modern dan heb je wellicht meer aan VT wonen (denk ik?).
Alles in 1 keer kopen moet je vooral niet willen doen. Dan zit je geheid met een aantal aankopen waar je later spijt van krijgt. Wat wij bijvoorbeeld wel gedaan hebben is de salontafel en eetkamertafel tegelijk gekocht. Deze zijn dan ook in dezelfde stijl. Ook het TV dressoir en de buffetkast hebben we in 1 winkel gekocht. Niet alleen kun je dan makkelijker wat korting bedingen, maar je hebt enige garantie dat de kleuren bij elkaar passen.
De beste tip die ik je kan geven is: neem je tijd voor alles. Ga niet een zaterdag plannen om een bank te gaan kopen. Of je zaterdag loopt op een teleurstelling uit, of je koopt een bank je eigenlijk toch niet helemaal bij je wensen past. Maak in plaats daarvan een lijstje van spullen die je nodig hebt, en loop elke meubelboulevard af die je maar kan vinden. Vroeg of laat loop je tegen DIE bank of DAT tafeltje aan. En dan ook nog veel goedkoper dan wanneer je er geforceerd naar gaat zoeken. Zo hadden wij 1500 euro voor een bank begroot, maar toen wel naar loods5 (www.loods5.nl ga hier ook eens kijken!!) gingen liepen we tegen een prachtige 3-zitter aan voor 700 incl bezorgkosten. Dezelfde bank stond bij Riviera Maison voor ergens tussen de 1500 en 2000 euro.
Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
  donderdag 21 juni 2007 @ 10:08:40 #18
56347 Faithz
ADHD Fokker
pi_50683093
Klinkt goed maar christus, in zaandam

Edit: ook Sliedrecht zie ik nu
Trotse mamma :)
  donderdag 21 juni 2007 @ 10:09:38 #19
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_50683118
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 10:08 schreef Faithz het volgende:
Klinkt goed maar christus, in zaandam

Edit: ook Sliedrecht zie ik nu
Ja, ik zou er voor naartoe rijden misschien wel, maar het is echt een enorm eind voor mij (N-Limburg)
  donderdag 21 juni 2007 @ 10:13:57 #20
56347 Faithz
ADHD Fokker
pi_50683230
Nou, ik heb het al gezien. Daar ga ik zeker naartoe
Ze hebben mijn bank (lijkt er iig erg veel op) ook, 500e goedkoper

Kom Maedeltje, auto in en gaan. Maak er een dagje van.. maakt het uit
Trotse mamma :)
pi_50683824
Wij komen ook uit midden-Limburg, dus ook niet naast de deur Maar het is zeker wel een gave winkel met allerlei stijlen en lage prijzen (is een soort outlet store van zeer veel verschillende leveranciers).
Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
  donderdag 21 juni 2007 @ 10:38:16 #22
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_50683860
oh, dus het is de moeite van hieruit
Ik ga het zéker overwegen!
pi_50703290
Ik heb een abbo op 101 woonideeën maar ik doe ook veel ideeën op via internet. In Veldhoven zit volgens mij ook een grote woonoutlet. Dat is wat dichterbij voor de mensen uit Limburg

Edit: De winkel heet XL Woonoutlet en zit op de Run in Veldhoven. Website is http://www.xlwoonoutlet.nl
Alleen mensen zonder fantasie vluchten in de realiteit
  vrijdag 22 juni 2007 @ 07:18:03 #24
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_50717131
nou ja zeg, dat is verdorie gewoon om de hoek!
Kijk, dat soort tips ben ik heel erg blij mee
pi_50720258
Oh leuk daar gaan we zeker eens kijken
pi_50721529
ik ben het wel eens met de meeste opmerkingen hier : met je ogen stelen op elke plaats waar je komt en iets leuks ziet. Tijdschriften en woonboeken zijn heel vaak dezelfde panden die terugkomen, vaak onleefbare panden bovendien, die minimalistische woningen zijn werkelijk zéér onpractisch om in te wonen (ik heb me 1x laten meslepen door een architekt en weet dus waar ik over spreek).

Hebben jullie kleine kinderen of niet ? Want ik vind dat je dan voor een ander soort meubel moet gaan dan als dat niet het geval is, ttz met kleine kids zou i sowieso goedkoper gaan en letten op wasbaarheid van zetelhoezen etc.

Ik heb geleerd om te sparen voor degelijke stukken en zo beetje bij beetje mijn interieur samen te stellen. Bovendien koop ik designklassiekers waardoor ze perfect passen in elk interieur en waardoor ik niet het risico loop dat het tafeltje niet bij de bank past en omgekeerd. Stel dat ik ze ooit beu ben dan zijn ze via ebay zo weer weg omdat het stukken zijn die veel mensen tweedehands zoeken omdat dat betaalbaarder is.
Ik ben vorige maand gaan samenwonen en mijn meubels passen nu hier in onze nieuwe woonst ook perfect wat met een groen/wit gestreepte bank niet altijd het geval is.
Ik ben er 5j geleden mee begonnen toen ik me een zeer minimalistische loft ingericht had en toen pasten mijn wit/groen gestreepte bank en grenenhouten kast met groene fronten er echt niet in... ik heb heel lang gezocht naar een mooie en betaalbare bank en uiteindelijk een mooi hoeksalon op de kop getikt voor 1500 euro. Strak en minimalistisch en leek nogal op banken van B&B en van Molteni alleen was het prijskaartje gemiddeld 5x hoger bij die dure merken.
Ik vond nergens een eenvoudige houten eettafel zonder tierlantijntjes die betaalbaar was dus die heb ik zelf getekend op basis van een ontwerp in een winkel dat ik mooi maar onbetaalbaar vond en ik heb ze uit pure beuk laten maken. Eettafel (2,5m op 1m) en salontafel (1x1) voor 1000 euro en 750 euro, aan huis geleverd. Daarna tikte ik 8 Arne Jacobsen vlinderstoelen tweedehands op de kop via een vintage winkeltje (125 euro per stuk, ook aan huis geleverd).

Hierna ben ik beginnen sparen en heb mezelf elk jaar een 'klassieker' aangeschaft, ik heb ondertussen een reuze Tolomeo van Artemide, 2 Artifort zeteltjes, een Starck lamp en 3 poefjes van Quinze en Milan. Nu ben ik echt heel hard aan het sparen omdat ik zeer graag een burostoel van Eames wil , die ik ongetwijfeld ook wel weer tweedehands ga kopen omdat ze nieuw echt wel weel te duur is. Op deze rustige manier geef ik denk ik niet meer uit dan iemand die alles bij Ikea haalt en alles pas altijd netjes bij elkaar.

groetjes

b
pi_50723500
Nog even over XL Woonoutlet. Ik ben er nog nooit geweest. Mijn ouders wel en die vonden het tegenvallen (veel teak en prulletjes) maar goed, wat de een mooi vind, vind de ander afschuwelijk

In Eindhoven zit de interieurfabriek. Voorheen was dit KEK Living. http://www.deinterieurfabriek.nl/framehome.html

En in Valkenswaard zit ook nog een leuke interieurwinkel die niet zo duur is. Ze hebben daar voornamelijk accesoires. Ik kom even niet meer op de naam.

In Roermond heb je Sijben Outlet.
http://www.sijbenoutlet.nl/NL/index.php
  Admin vrijdag 22 juni 2007 @ 12:22:57 #28
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_50724482
Ik doe inspiratie op op Flickr. Daar staan zoveel foto's dat je er niet goed van wordt, en logischerwijs ook veel foto's van inrichtingen en werkzaamheden rondom inrichtingen.

De afgelopen tijd heb ik erg veel rondgebladerd in groepen als Living Spaces en Modern Living Interiors, maar als je de zoekfunctie gebruikt op woongerelateerde termen (in het Engels, dan krijg je meer hits) kun je nog veel meer vinden.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  vrijdag 22 juni 2007 @ 12:47:13 #29
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_50725335
wat een leuke tips allemaal
@ Cyan, als je nog op de naam van die winkel in V'waard komt hou ik me aanbevolen
  vrijdag 22 juni 2007 @ 12:54:19 #30
160080 Hster
foto foto KLIK !
pi_50725549
Loods 5

in Zaandam en Sliedrecht
Zo stil als een sphynx die slaapt in zijn vallei
pi_50725565
quote:
Op vrijdag 22 juni 2007 12:47 schreef maedel het volgende:
wat een leuke tips allemaal
@ Cyan, als je nog op de naam van die winkel in V'waard komt hou ik me aanbevolen
Ik zal mijn moeder straks even bellen. Ze hebben veel frutseltjes en prulletjes en volgens mij geen meubels (of althans erg weinig). Ik heb daar toen 3 knalroze vogeltjes gekocht met klemmetje en die heb ik op een hazelaartak geklemd. En in die tak hangen piepkleine vlinderlampjes.

Ik surf trouwens vaak úúúren op internet, van de ene woonsite naar de andere. En ik bewaar zowieso alle 101woonideeën en Viva's waar mooie huizen in staan. Ik wil eigenlijk eens een heleboel oude woonbladen op de kop tikken en dan de hele middag knippen en plakken om mini moodboards te maken.

Dat is trouwens ook een goede tip voor jou en je partner. Samen een middagje scheuren en knippen en vervolgens alles op plakken op een groot vel karton of in een fotoalbum. Zo kun je zien welke kleuren, vormen, materialen jullie aanspreken. En van daaruit kun je op zoek gaan naar bijpassende meubels en prulletjes.

Edit: De winkel in V'waard heet Loods 22.

[ Bericht 7% gewijzigd door Cyan op 22-06-2007 13:00:29 ]
pi_50747300
quote:
Op vrijdag 22 juni 2007 12:22 schreef Breuls het volgende:
Ik doe inspiratie op op Flickr. Daar staan zoveel foto's dat je er niet goed van wordt, en logischerwijs ook veel foto's van inrichtingen en werkzaamheden rondom inrichtingen.

De afgelopen tijd heb ik erg veel rondgebladerd in groepen als Living Spaces en Modern Living Interiors, maar als je de zoekfunctie gebruikt op woongerelateerde termen (in het Engels, dan krijg je meer hits) kun je nog veel meer vinden.
oh ik zie dit nu pas, veel leuke binnenkijkers ja.
  dinsdag 26 juni 2007 @ 17:45:18 #33
183992 MadameEnglish
construire = bouwen
pi_50865327
Het nadeel van die woonbladen is dat het zo onecht lijkt. Als ik er bijvoorbeeld de kinderkamers in zie staan, dan word ik er helemaal verliefd op, maar hebben die kinderen geen speelgoed? Hier heb ik 3 jongenskamers en zucht, ze willen posters v
  dinsdag 26 juni 2007 @ 17:49:05 #34
183992 MadameEnglish
construire = bouwen
pi_50865456
Het nadeel van die woonbladen is dat het zo onecht lijkt. Als ik er bijvoorbeeld de kinderkamers in zie staan, dan word ik er helemaal verliefd op, maar hebben die kinderen geen speelgoed (op dat ene houten treintje na dan) ?? Hier heb ik 3 jongenskamers en zucht, ze willen posters van Spiderman, Cars enz. De playmobil en de Lego moet blijven staan en dat soort dingen.
In de badkamers hebben die mensen alleen maar 1 bekertje met een hip stukje zeep op de wastafel. Wij hebben hier shampoo, elektrische tandenborstels, een allegaartje van handdoeken en washandjes, conditioner, crème, ...
Zelfs in de Ikea-gids zie je dat de mensen passende kleding in hun open kast hangen. Kan ik dus niet doen, dan moet ik een hele nieuwe garderobe aanschaffen. Wat denken jullie hier van?
  dinsdag 26 juni 2007 @ 18:14:19 #35
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_50866422
Nou, precies, dat bedoel ik ook. Het is allemaal wel mooi die bladen, maar niet echt reëel.
Als je dat in het dagelijkse leven zou toepassen blijft er natuurlijk niks van over
  dinsdag 26 juni 2007 @ 19:09:22 #36
36431 bleiblei
pi_50868231
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 17:49 schreef MadameEnglish het volgende:
Het nadeel van die woonbladen is dat het zo onecht lijkt. Als ik er bijvoorbeeld de kinderkamers in zie staan, dan word ik er helemaal verliefd op, maar hebben die kinderen geen speelgoed (op dat ene houten treintje na dan) ?? Hier heb ik 3 jongenskamers en zucht, ze willen posters van Spiderman, Cars enz. De playmobil en de Lego moet blijven staan en dat soort dingen.
In de badkamers hebben die mensen alleen maar 1 bekertje met een hip stukje zeep op de wastafel. Wij hebben hier shampoo, elektrische tandenborstels, een allegaartje van handdoeken en washandjes, conditioner, crème, ...
Zelfs in de Ikea-gids zie je dat de mensen passende kleding in hun open kast hangen. Kan ik dus niet doen, dan moet ik een hele nieuwe garderobe aanschaffen. Wat denken jullie hier van?
Genoeg opberg dingen verzinnen waar het in kan .
En opruimen als er bezoek komt zodat in ieder geval het bezoek denkt dat je een tof interieur hebt en dat alles klopt .
pi_50872638
Enig idee wat er gedaan wordt VOORdat zo'n foto gemaakt wordt? Er gaat dan eerst een interieurstylist doorheen om nog wat dingen te verplaatsen, en ALLES wat niet direct erbij hoort wordt verwijderd.
Bij mij is zo'n dame (verkoopstyliste heet het dan) langs geweest voor de verkoop van mijn huis. Ik had net daarvoor zelf een half jaar lang woningen bezichtigd en had er nooit zo op gelet. Alleen toen zij mijn huis had "gedaan" ging ik toch even anders kijken. Voor de foto is het allemaal weggehaald, dame weg, alles terug.
Dus wat je op de foto ziet is over het algemeen NIET zoals de mensen WERKELIJK wonen.
Da gao nie nou!
pi_50873726
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 20:49 schreef vigier het volgende:
Enig idee wat er gedaan wordt VOORdat zo'n foto gemaakt wordt? Er gaat dan eerst een interieurstylist doorheen om nog wat dingen te verplaatsen, en ALLES wat niet direct erbij hoort wordt verwijderd.
Bij mij is zo'n dame (verkoopstyliste heet het dan) langs geweest voor de verkoop van mijn huis. Ik had net daarvoor zelf een half jaar lang woningen bezichtigd en had er nooit zo op gelet. Alleen toen zij mijn huis had "gedaan" ging ik toch even anders kijken. Voor de foto is het allemaal weggehaald, dame weg, alles terug.
Dus wat je op de foto ziet is over het algemeen NIET zoals de mensen WERKELIJK wonen.
Precies. Bovendien worden op zo'n foto meubels, assecoires en kleuren gebruikt die de sfeer of een bepaalde eigenschappen van een ruimte versterken.

Je moet het eigenlijk zien als fotomodellen. Ze zien er altijd perfect uit maar iedereen weet dat er gephotoshopt word.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')