dat dus, ietjes vaker mag welquote:Op woensdag 20 juni 2007 19:51 schreef MutZ het volgende:
Ik zou wel weer eens wat vaker het hardere werk willen horen... Gewoon, wat je vroeger zeer regelmatig op 3FM hoorde, zoals Rage Against The Machine, Metallica, System Of A Down of zelfs bands als Dream Theater, Tool, Nightwish enzo... Ik besef me zeker dat het niet altijd even toegankelijke muziek is, maar er zitten hele bekende nummers bij die het grootste deel van het 3FM-publiek wel zal herkennen... Niet de hele dag door, maar zo nu en dan
Thnx voor je onwijs snelle reactie overigens Antiroos
neee!quote:Op woensdag 20 juni 2007 19:51 schreef purplerose het volgende:
Ow en please stopt dat geplug van die britpop sjit
en wat mutz zegtquote:Op woensdag 20 juni 2007 19:51 schreef MutZ het volgende:
Ik zou wel weer eens wat vaker het hardere werk willen horen... Gewoon, wat je vroeger zeer regelmatig op 3FM hoorde, zoals Rage Against The Machine, Metallica, System Of A Down of zelfs bands als Dream Theater, Tool, Nightwish enzo... Ik besef me zeker dat het niet altijd even toegankelijke muziek is, maar er zitten hele bekende nummers bij die het grootste deel van het 3FM-publiek wel zal herkennen... Niet de hele dag door, maar zo nu en dan
brrrrrrrrrr britpop moet gesmoord worden tussen paar dikke vette tetten!quote:Op woensdag 20 juni 2007 19:53 schreef Toad het volgende:
[..]
neee!
Meer meer meer!!1![]()
dan heb ik nog wel wat tips
http://www.myspace.com/wearethephysics
http://www.myspace.com/1990sband
quote:Op woensdag 20 juni 2007 19:54 schreef purplerose het volgende:
[..]
brrrrrrrrrr britpop moet gesmoord worden tussen paar dikke vette tetten!![]()
Nee, dat mag er best inblijvenquote:Op woensdag 20 juni 2007 19:51 schreef purplerose het volgende:
Ow en please stopt dat geplug van die britpop sjit
editquote:
quote:Op woensdag 20 juni 2007 19:48 schreef D.Rose het volgende:
Owjah, Rihanna moet natuurlijk megahit worden
Hoe kon ik het vergeten he?
Nou ok, maar dan met af en toe een nummertje, voor de rest gewoon meer van wat we al zeiden.quote:Op woensdag 20 juni 2007 19:55 schreef MutZ het volgende:
[..]
Nee, dat mag er best inblijven
Meer dingen als die eeuwige paraplu, mutya nogwat, gwen stefani, christina aguilera enzo die eruit mogen...
En meer ouder werk van Krezip, niet de hele tijd plug me in and turn me on
oehquote:Op woensdag 20 juni 2007 19:54 schreef purplerose het volgende:
[..]
brrrrrrrrrr britpop moet gesmoord worden tussen paar dikke vette tetten!![]()
Wat wel opvallend is, is dat de nieuwe muziek die 3FM draait, toch regelmatig neigt naar de muziek die ook op 538/Q/etc past..niet dat een plaat die door hen gedraaid wordt, niet op 3FM past, maar ik bedoel meer het muziekgenre...quote:Op woensdag 20 juni 2007 19:38 schreef antiroos het volgende:
Deze opmerking slaat een klein beetje op deze Fok vraag: "Antiroos, als je meeleest, zou je dan eens kunnen uitleggen waarom er zoveel platen worden doodgedraaid in plaats van dat er nieuwe/onbekende muziek vaker wordt gedraaid? Ik ben daar toch best wel benieuwd naar."
3FM heeft vergeleken met 538, Caz en Q music een lagere hitrotatie. Das 1 ding. Daarnaast hebben we hoog in het vaandel staan dat we van nieuwe muziek proberen een hit te maken. Dat lukt heel goed, want 3FM heeft een best hoog percentage unieke titels die andere stations (nog) niet draaien. Onbekende muziek dus. Jullie luisteren enorm veel (waarvoor dank en ga zo door), dus dat betekent dat je een liedje hoort vanaf de eerste keer dat een DJ m free-choiced tot aan dat het een hit is. Jullie kennen in no-time ieder nieuw liedje uit je hoofd! :-) Dat is zeker NIET het geval bij het grootste deel van de luisteraars. Voor de meeste luisteraars draait 3FM best veel onbekende muziek, hoor!
Wat mij betreft gaat het over platen die juist enorm lang een hit blijven. Die plaat van Green Day bijvoorbeeld, die heeft een enorme tijd op de site gestaan als een 'nieuwe' single. Maanden en maanden..en toen kwam ie ook erg regelmatig voorbij.quote:"Ik vraag me dus alleen af waarom je singles langer zou blijven draaien als er nog geen nieuwe is. Draai dan gewoon even geen Scissor Sisters (of iig een stuk minder) en begin er weer mee als er een goede nieuwe single is, maar ga niet dagelijks koeien uit de sloot halen."
Jij zegt eigenlijk dat we dus liedjes waarvoor 3FM heel erg zn best doet om hits van te maken, niet meer zouden moeten draaien als het eenmaal hits zijn geweest. Wil je dan echt NOOIT meer she moves in her own way, i dont feel like dancing, holiday van greenday of crazy van gnarls barkley horen op 3FM? Neeeee toch? :-) Deze liedjes hoor je inderdaad nog regelmatig op 3FM voorbij komen, maar absoluut niet zo vaak als een hit of een nieuwe plaat. Want jullie merken terecht op: er moet zoveel mogelijk nieuwe muziek worden gedraaid op 3FM, want er is nog veel leuks te ontdekken!
Zoals ik hierboven al een beetje heb aangegeven, vind ik de muzikale richting die 3FM opgaat, niet echt geweldig. Platen van Gwen Stefani, Pink, Enrique Iglesias, Gym Class Heroes, Justin Timberlake, Meck, Mutya Buena, Rihanna..die hoeven van mij niet zo. Nou snap ik best dat 3FM niet alleen maar alternatievere dingen kan draaien en er wel een soort van herkenbaarheid moet zijn, maar waarom moeten dit soort platen in zo'n hoge rotatie?quote:En om dan meteen van de gelegenheid gebruik te maken: welk nieuw liedje dat nu uit is, moet heel vaak op 3FM gedraaid worden volgens jullie? Kommaarop, ik notuleer alles en ga mijn best doen!
Groeten!
Ik zat tentamens te leren...quote:Op woensdag 20 juni 2007 19:38 schreef antiroos het volgende:
Zo! Ik heb mail gehad van Mutz, omdat Sirolf wel klaagt maar te lui is om zelf te mailen. (zijn woorden!) :-))
Persoonlijk vraag ik me toch af of bijvoorbeeld Ruby en Grace Kelly nog wel hits zijn. Die nummers zijn nu toch echt al heel wat maanden geleden uitgebracht en komen nog steeds gemiddeld 2x op een dag voorbij. Grace Kelly stond bijvoorbeeld begin februari al in de Freak11 en de CD van de Kaiser Chiefs die ik op 3FM heb gewonnen heb ik hier nu ook al een maand of 2 liggen.quote:Hier ben ik dan, en ik heb jullie vragen gelezen. Ik zal een piepklein beetje muziekbeleid uitleggen om jullie fulltime luisteraars een beetje inzicht te geven in wat er achter de muziekcomputers gaande is.
Allereerst even die Mika: ja klopt, drie keer vandaag! Das niet hoe het normaal gaat, normaal hoor je een 'hit' twee keer op een werkdag voorbij komen. Hits zijn nu bijvoorbeeld Grace Kelly, Ruby, Say It Right, Shut Your Eyes, Bad Dream. Maar vanmiddag maakte Mika ineens bekend dat ie komt spelen in de Heineken Music Hall, dus is ie een keertje extra bij dat nieuwsbericht voorbij gekomen.
Dat hier geen reguliere luisteraars zitten was me inderdaad al eerder opgevallen.quote:Deze opmerking slaat een klein beetje op deze Fok vraag: "Antiroos, als je meeleest, zou je dan eens kunnen uitleggen waarom er zoveel platen worden doodgedraaid in plaats van dat er nieuwe/onbekende muziek vaker wordt gedraaid? Ik ben daar toch best wel benieuwd naar."
3FM heeft vergeleken met 538, Caz en Q music een lagere hitrotatie. Das 1 ding. Daarnaast hebben we hoog in het vaandel staan dat we van nieuwe muziek proberen een hit te maken. Dat lukt heel goed, want 3FM heeft een best hoog percentage unieke titels die andere stations (nog) niet draaien. Onbekende muziek dus. Jullie luisteren enorm veel (waarvoor dank en ga zo door), dus dat betekent dat je een liedje hoort vanaf de eerste keer dat een DJ m free-choiced tot aan dat het een hit is. Jullie kennen in no-time ieder nieuw liedje uit je hoofd! :-) Dat is zeker NIET het geval bij het grootste deel van de luisteraars. Voor de meeste luisteraars draait 3FM best veel onbekende muziek, hoor!
En om dan meteen van de gelegenheid gebruik te maken: welk nieuw liedje dat nu uit is, moet heel vaak op 3FM gedraaid worden volgens jullie? Kommaarop, ik notuleer alles en ga mijn best doen!quote:Volgende vraag:
"Ik vraag me dus alleen af waarom je singles langer zou blijven draaien als er nog geen nieuwe is. Draai dan gewoon even geen Scissor Sisters (of iig een stuk minder) en begin er weer mee als er een goede nieuwe single is, maar ga niet dagelijks koeien uit de sloot halen."
Jij zegt eigenlijk dat we dus liedjes waarvoor 3FM heel erg zn best doet om hits van te maken, niet meer zouden moeten draaien als het eenmaal hits zijn geweest. Wil je dan echt NOOIT meer she moves in her own way, i dont feel like dancing, holiday van greenday of crazy van gnarls barkley horen op 3FM? Neeeee toch? :-) Deze liedjes hoor je inderdaad nog regelmatig op 3FM voorbij komen, maar absoluut niet zo vaak als een hit of een nieuwe plaat. Want jullie merken terecht op: er moet zoveel mogelijk nieuwe muziek worden gedraaid op 3FM, want er is nog veel leuks te ontdekken!
[quote]
Dat was inderdaad wat mij in ieder geval het meeste opviel. Dat ze worden gedraaid heb ik geen enkel probleem mee (graag zelfs), maar soms komen ze wel erg vaak langs, zelfs als er bijvoorbeeld al lang en breed een nieuwe single van die artiest uit is (denk aan Chelsea Dagger, ik heb daarbij de indruk dat de oude single meer wordt gedraaid dan de nieuwe).
quote:Groeten!
Ja, deze bands was ik in mijn post vergeten dusquote:Op woensdag 20 juni 2007 19:51 schreef MutZ het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |