abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_50754505
Ja, ID is de primary key. Ik kan hem niet op auto_increment zetten, omdat ik deze tabel construeer uit andere gegevens. Ik wil dus alleen INSERT doen als de betreffende ID nog niet in de database voorkomt.
En mijn programmastukje zou precies dat moeten doen, maar zo heel af en toe werkt het dus niet. Kan het met MyISAM gebeuren dat een INSERT een heel klein beetje vertraagd wordt doorgevoerd?

[ Bericht 32% gewijzigd door #ANONIEM op 23-06-2007 11:05:34 ]
  zaterdag 23 juni 2007 @ 11:40:39 #127
84926 WyriHaximus
Release the hounds smithers!
pi_50755139
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 10:56 schreef Darkomen het volgende:

[..]

Trapped in the anti-spambot trap and is banned forever!!!

FILE: home/wyrihaxi/domains/wyrihaximus.net/public_html/beta/includes/class/comment.class.php
LINE: 101
CALL: error_die()

FILE:
LINE:
CALL: comment_class->process()

FILE: home/wyrihaxi/domains/wyrihaximus.net/public_html/beta/includes/class/module.class.php
LINE: 348
CALL: call_user_method()

FILE: home/wyrihaxi/domains/wyrihaximus.net/public_html/beta/index.php
LINE: 252
CALL: module_class->gen_modules_output()

Hhaa ik ben ook gebanned
is toch me dev site . Straks ff in robots.txt zetten met een disallow, ben benieuwt hoesnel die ranzige kut bots het negeren !
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 10:44 schreef derrudyjah het volgende:

[..]

Ja, zeker weten.

$_SESSION["id"] = $id;
$id is een regelrechte uitgifte van de DB.
Heb je het gecontroleert, hoe zeker je het ook weet? (Ook zo vaak gehad dat het lag aan iets waarvan ik zekers wist dat het goed was .)
phluphy for president!
pi_50755332
ja, ik vraag m uit, net nadat ie hem erin zet. Dan staat ie goed. en ergens daarna reset ie em gewoon uit zichzelf, of hij zet er iig iets anders in :S
pi_50756426
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 11:02 schreef Igen het volgende:
Ja, ID is de primary key. Ik kan hem niet op auto_increment zetten, omdat ik deze tabel construeer uit andere gegevens. Ik wil dus alleen INSERT doen als de betreffende ID nog niet in de database voorkomt.
En mijn programmastukje zou precies dat moeten doen, maar zo heel af en toe werkt het dus niet. Kan het met MyISAM gebeuren dat een INSERT een heel klein beetje vertraagd wordt doorgevoerd?
Je hebt delayed inserts, maar normaal geef dat je op bij het uitvoeren van een query. Die vertraging zal hier mee spelen denk ik.

Leesvoer: http://www.xaprb.com/blog(...)and-update-in-mysql/

Samenvatting:

insert ignore gebruiken of een left outer join op dezelfde tabel.

De eerste methode is het snelst, maar een proprietary, non-standard extension. Laatste methode is langzamer, maar wel onderdeel van SQL standaard.

In beide gevallen is het sneller dan je huidige methode (PHP/SQL).
pi_50756440
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 12:49 schreef smesjz het volgende:

[..]

Je hebt delayed inserts, maar normaal geef dat je op bij het uitvoeren van een query. Die vertraging zal hier niet mee spelen denk ik. Bij erg hoge load kan je ook vertraging krijgen, maar dit lijkt me niet van toepassing.

Leesvoer: http://www.xaprb.com/blog(...)and-update-in-mysql/

Samenvatting:

insert ignore gebruiken of een left outer join op dezelfde tabel.

De eerste methode is het snelst, maar een proprietary, non-standard extension. Laatste methode is langzamer, maar wel onderdeel van SQL standaard.

In beide gevallen is het sneller dan je huidige methode (PHP/SQL).
pi_50757327
Nou inmiddels heb ik gelukkig de oplossing gevonden;

Blijkbaar mag de session niet 'ID' als naam hebben...nja aangepast, opgelost. Toch bedankt voor de hulp!
pi_50757559
Dank je voor de link, smesjz!

Om een JOIN te gebruiken, moeten de in te voegen gegevens vast eerst in een andere tabel staan. Dat heb ik niet, dus dan is IGNORE vast de beste oplossing.
quote:
Bij erg hoge load kan je ook vertraging krijgen, maar dit lijkt me niet van toepassing.
Nu ja, zo'n 350 inserts direct na elkaar, op een 50 Mhz computer...

[ Bericht 20% gewijzigd door #ANONIEM op 23-06-2007 13:48:16 ]
pi_50771737
<aanmeld/>

Net even MySQL 5 geïnstaleerd, wil namelijk een zoekfunctie in me site(fotosite) hebben en dan is dit denk wel essentieel met 150+ pagina's
Even rond zitten kijken maar kan geen GUI ervan vinden voornamelijk dus alleen tekst?

Anyway...wish me luck
pi_50774745
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 22:20 schreef -f het volgende:
Even rond zitten kijken maar kan geen GUI ervan vinden voornamelijk dus alleen tekst?
MySql heeft zelf een qeury browser die wel goed werkt; http://www.mysql.com/products/tools/
Verder bestaat er ook nog phpMyAdmin, een web UI.
Wil iedereen die in telekinese gelooft nu mijn hand op steken?
| Foto's van toen en nu | Icons | Whatpulse keyboard | .NET developer? |
pi_50776185
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 13:38 schreef Igen het volgende:
Dat heb ik niet, dus dan is IGNORE vast de beste oplossing.
Nog een kleine update:
Het schijnt allemaal symptoombestrijding te zijn, want MySQL werkt bij mij gewoon niet echt lekker. De ene keer zegt SELECT dat iets niet in de database zit, maar met INSERT zeurt hij toch over een duplicate key. Zo nu en dan breekt hij een INSERT ook af met "Incorrect key file for table './igen/user.MYI'; try to repair it". En af en toe crasht mysqld met een "Illegal Instruction". Of met een "Segmentation Fault".

Mijn computer heeft geheugen met een checksum-bit, dus als dat stuk gaat zou hij dat moeten merken. De harde schijf is SCSI en heeft nog geen 'grown defects'. En ik heb ook nog genoeg vrij (swap-)geheugen.

Hrrmmm.
pi_50780237
quote:
Op zondag 24 juni 2007 00:37 schreef Igen het volgende:

[..]

Nog een kleine update:
Het schijnt allemaal symptoombestrijding te zijn, want MySQL werkt bij mij gewoon niet echt lekker. De ene keer zegt SELECT dat iets niet in de database zit, maar met INSERT zeurt hij toch over een duplicate key. Zo nu en dan breekt hij een INSERT ook af met "Incorrect key file for table './igen/user.MYI'; try to repair it". En af en toe crasht mysqld met een "Illegal Instruction". Of met een "Segmentation Fault".
Misschien eens converteren naar InnoDB? Illegal instruction en Segmentation fault hebben vaak weinig met rot geheugen te maken, eerder met bugs in je applicatie. Welke versie van mysql gebruik je?
Wat is nu het stukje code dat je gebruikt?
[/quote]
pi_50780412
Ik had ook al het plan bedacht om overal InnoDB van te maken, en alle stukjes code met SELECT-INSERT enzo in transacties te stoppen. Dan moeten de gegevens bij beide opdrachten wel gelijk zijn, lijkt mij zo.

'Het' stukje code bestaat niet, hij doet zo nu en dan gek op elke plaats waar SELECT en dan INSERT staat. En op bepaalde plekken gaat het niet anders dan op deze manier.

Ik gebruik overigens MySQL 5.0.37. Op een 50 Mhz Sparc computer met 96 MB RAM.
pi_50781263
quote:
Op zondag 24 juni 2007 10:06 schreef Igen het volgende:
Ik had ook al het plan bedacht om overal InnoDB van te maken, en alle stukjes code met SELECT-INSERT enzo in transacties te stoppen. Dan moeten de gegevens bij beide opdrachten wel gelijk zijn, lijkt mij zo.

'Het' stukje code bestaat niet, hij doet zo nu en dan gek op elke plaats waar SELECT en dan INSERT staat. En op bepaalde plekken gaat het niet anders dan op deze manier.

Ik gebruik overigens MySQL 5.0.37. Op een 50 Mhz Sparc computer met 96 MB RAM.
Ik vraag me serieus af of transacties je hier gaan helpen. In principe zou IGNORE gewoon moeten werken, maar het lijkt me gewoon een bug in mysqld. Evt. getriggered door een trage CPU en de sparc arch. Welke versie van Solaris draai je? 7?
pi_50781595
Nu je het zegt, transactions gaan inderdaad niet helpen. Maar misschien werkt InnoDB sowieso wel beter op mijn computer. Er staat trouwens NetBSD op, want dat is lekker simpel en werkt eigenlijk heel goed.
pi_50782228
Segmentation faults zijn vrijwel altijd pointer bugs in applicaties. Als je die tegenkomt in zoiets als MySQL is er iets goed fout en zou je een bugreport kunnen indienen bij de ontwikkelaars van MySQL
  zondag 24 juni 2007 @ 12:45:19 #141
49017 Reneuh
Met je hoof
pi_50783422
Dat ik een 403 forbidden krijg (ik gebruik mod_rewrite), betekent zeker dat er iets veranderd moet worden in de serverinstellingen?

Als je dus naar http://www.hotelmergelland.nl/index.php gaat, dan wordt de url http://www.hotelmergelland.nl/Home. Dan krijg ik die 403. Of ligt dat aan wat anders?
I spoke proper England since I was a children.
pi_50783450
quote:
Op zondag 24 juni 2007 12:00 schreef JeRa het volgende:
Segmentation faults zijn vrijwel altijd pointer bugs in applicaties. Als je die tegenkomt in zoiets als MySQL is er iets goed fout en zou je een bugreport kunnen indienen bij de ontwikkelaars van MySQL
Het gaat ongeveer eens in de 100.000 keer fout. Dat is iets te weinig reproduceerbaar voor een bugreport, nietwaar?

[ Bericht 58% gewijzigd door #ANONIEM op 24-06-2007 12:48:28 ]
pi_50783557
quote:
Op zondag 24 juni 2007 12:46 schreef Igen het volgende:
Het gaat ongeveer eens in de 100.000 keer fout. Dat is iets te weinig reproduceerbaar voor een bugreport, nietwaar?
Natuurlijk niet, die één op de 100.000 keer dat het fout gaat kun je bijvoorbeeld opvangen met een debugger en het probleem zo isoleren het zijn juist dergelijke bugs die het geheel onbetrouwbaar maken, de bugs die elke keer optreden zijn snel te vinden én op te lossen.
  zondag 24 juni 2007 @ 14:49:22 #144
84926 WyriHaximus
pi_50787268
quote:
Op zondag 24 juni 2007 12:45 schreef Reneuh het volgende:
Dat ik een 403 forbidden krijg (ik gebruik mod_rewrite), betekent zeker dat er iets veranderd moet worden in de serverinstellingen?

Als je dus naar http://www.hotelmergelland.nl/index.php gaat, dan wordt de url http://www.hotelmergelland.nl/Home. Dan krijg ik die 403. Of ligt dat aan wat anders?
Wat gebruik je als .htaccess code dan?
quote:
Op zondag 24 juni 2007 12:46 schreef Igen het volgende:

[..]

Wat JeRa ook zegt laten afvangen en desnoods dat ding gaan reproduceren door te gaan benchmarken (weet er ff geen beter woord voor) en dan een bug report filen bij MySQL .
phluphy for president!
  zondag 24 juni 2007 @ 15:20:59 #145
49017 Reneuh
Met je hoof
pi_50788274
quote:
Op zondag 24 juni 2007 14:49 schreef WyriHaximus het volgende:

[..]

Wat gebruik je als .htaccess code dan?
Dit:

1
2
3
4
RewriteEngine on
RewriteRule ^cms/?$ http://www.hotelmergelland.nl/cms/index.php [R,L]
RewriteRule ^([A-Za-z0-9, ']+)/?$ index.php?pid=$1 [L]
RewriteRule ^([A-Za-z0-9,_']+)/?$ index.php?pid=$1 [L]
  zondag 24 juni 2007 @ 15:40:04 #146
84926 WyriHaximus
pi_50788806
quote:
Op zondag 24 juni 2007 15:20 schreef Reneuh het volgende:

[..]

Dit:
[ code verwijderd ]
1
2
3
4
5
RewriteEngine on
RewriteRule ^cms/?$ http://www.hotelmergelland.nl/cms/index.php [R,L]
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-f
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-d
RewriteRule ^(.*)$ index.php?pid=$1 [L,QSA]

Probeer dat eens .
phluphy for president!
  maandag 25 juni 2007 @ 10:14:33 #147
49017 Reneuh
Met je hoof
pi_50812168
quote:
Op zondag 24 juni 2007 15:40 schreef WyriHaximus het volgende:

[..]
[ code verwijderd ]

Probeer dat eens .
Helaasch Ik denk dat de host dit moet oplossen.. Volgens mij staat een instelling niet goed.

[ Bericht 10% gewijzigd door Reneuh op 25-06-2007 10:25:03 ]
  maandag 25 juni 2007 @ 11:29:55 #148
84926 WyriHaximus
pi_50814439
quote:
Op maandag 25 juni 2007 10:14 schreef Reneuh het volgende:

[..]

Helaasch Ik denk dat de host dit moet oplossen.. Volgens mij staat een instelling niet goed.
MWah goeie kan je uberhaupt mod_rewrite gebruiken ?
phluphy for president!
pi_50814523
Een 403 (forbidden) heeft niets te maken met 500 (internal server error) wat je zou krijgen als mod_rewrite niet beschikbaar was
  maandag 25 juni 2007 @ 11:35:19 #150
84926 WyriHaximus
pi_50814628
quote:
Op maandag 25 juni 2007 11:32 schreef JeRa het volgende:
Een 403 (forbidden) heeft niets te maken met 500 (internal server error) wat je zou krijgen als mod_rewrite niet beschikbaar was
Hmmm zorgt dat voor een 500? Nooit geweten , daarnaast ook nooit de luxe gehad om een apache zonder mod_rewrite te hebben .
phluphy for president!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')