abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_50649800
gezocht, maar geen topic kunnen vinden...

Is Scott Matthews al doorgedrongen to de Nederlandse muziekwereld? Deze Britse jongeman won onlangs een Novello voor de video van zijn nummer 'Elusive'. Hij doet me af en toe denken aan Jeff Buckley, maar wat minder fragiel en mider briljant, maar alsnog een prima muzikant.

Zijn debuutalbum 'Passing Stranger' is een prima plaatje. Van wat bluesachtige nummers tot mooie ballads. Volgens mij heeft hij een grote toekomst in het vooruitzicht.

www.scottmatthewsmusic.co.uk

Desbetreffende video op YouTube:
http://www.youtube.com/watch?v=NAcP-HT_wM0

[ Bericht 0% gewijzigd door lushfemke op 21-06-2007 12:23:58 ]
  woensdag 20 juni 2007 @ 13:09:30 #2
72256 wise
Echoes - KL/B/
pi_50650382
Ken em alleen van de Ghost in the shell - soundtracks.

Geen verkeerde stem
I had a splitting headache.From which the future's made.
† Ryan Dunn (June 11, 1977 – June 20, 2011)
It's funny. All you have to do is say something nobody understands and they'll do practically anything you want them to.
VIVA LA ASSANGE¡
  woensdag 20 juni 2007 @ 13:34:52 #3
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_50651317
Ik ken hem van de singles City Headache en Dream Song. Inderdaad erg Jeff Buckley-geïnspireerd, maar op zich wel onderhoudende muziek.
  woensdag 20 juni 2007 @ 14:08:33 #4
63598 bigshadow
Fan van iedereen
pi_50652607
Wat ik van hem ken is inderdaad wel oké, en wat Grobbel zegt!
pi_50666328
Ik heb het album "Passing Stranger", vorig jaar behoorlijk veel gedraaid. Leuke plaat,

maar op de een of andere manier draai ik het tegenwoordig nauwelijks meer......toch maar weer eens opzetten
pi_50684810
Ilusive wordt (heel) af en toe op 3fm gedraaid..

Mooi nummer..
  donderdag 21 juni 2007 @ 11:29:01 #7
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_50685369
Het nummer dat jullie aan zitten te prijzen heet trouwens "Elusive". "Ilusive" is voor zover ik weet niet eens een engels woord.
pi_50687141
Oops, en dat woont dan in Engeland... ff editen...
pi_50708140
Passing Stranger was vorig jaar al één van mijn top 5 albums in m'n jaarlijstje
De beste man stond in het voorprogramma van John Mayer vorig jaar, en was helemaal fan nadat ik het album beluisterd had. Ben ik nog steeds trouwens...
Elusive is echt één van de mooiste songs die ik in tijden heb gehoord. En de Ivor Novello won hij btw voor musical composition & lyrics als ik me niet vergis; maar zeker niet voor de video....
pi_50708867
Scott Matthews
pi_50721178
De nieuwe clip van Elusive is trouwens wel een stuk fijner dan die andere... Al is er niet zo heel veel veranderd. Nog steeds een kippenvelnummer...

http://www.youtube.com/watch?v=Hm9ym0z-auI
pi_50727204
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 22:27 schreef Numbie het volgende:
Passing Stranger was vorig jaar al één van mijn top 5 albums in m'n jaarlijstje
De beste man stond in het voorprogramma van John Mayer vorig jaar, en was helemaal fan nadat ik het album beluisterd had. Ben ik nog steeds trouwens...
Elusive is echt één van de mooiste songs die ik in tijden heb gehoord. En de Ivor Novello won hij btw voor musical composition & lyrics als ik me niet vergis; maar zeker niet voor de video....
Ah, ok, verkeerd geinformeerd. Desalniettemin, meer dan verdiend!
pi_50727902
quote:
Op vrijdag 22 juni 2007 13:42 schreef lushfemke het volgende:

[..]

Ah, ok, verkeerd geinformeerd. Desalniettemin, meer dan verdiend!
Verdiend zeker... Vind nog steeds dat hij maar eens een solo show in NL moet komen doen. Nog steeds spijt van dat ik'm heb moeten missen in het voorprogramma van Snow Patrol in de HMH...
  vrijdag 22 juni 2007 @ 15:23:14 #14
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_50730996
Passing Stranger is zeker een goed album...ik heb hem gezien als voorprogramma voor Snow Patrol in de HMH begin dit jaar, en naar aanleiding daarvan de cd gekocht...fijne stem, fijne muziek, en met de duidelijk aanwezige blues-invloeden toch ook wel een eigen geluid
Give a man a fire and he'll be warm for a day. Set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.
pi_51592099
Heb hem vorige week hier in Londen op het iTunes festival gezien. Prachtig. Hij had z'n gitaar en een strijkkwartet bij zich en dat was erg aangenaam! Prachitige stem, rustige performer, wel intens en met het strijkkwartet was het erg bijzonder. Fantastische gitarist ook nog eens. Ook al was het maar een uurtje, ik heb me prima vermaakt. Hij staat in het voorprogramma van Rufus Wainwright tijdens de komende UK tour, dus yayayayayay.

Voor diegenen die geinteresseerd zijn in foto's: de set op Flickr
pi_51593461
Thanks voor de link! Had ik al gezegd dat die man weer eens naar de overkant van de plas moet?
pi_51599325
Zag de beste man voor het eerst in het voorprogramma van John Mayer in oktober 2006. Was zeer onder de indruk van z'n kunsten en vond hem gewoon ook als een tof persoon overkomen. Interactie met het publiek en erg droog... dat mag ik wel .
Meteen z'n cd gescoord en die zet ik behoorlijk regelmatig op, heerlijk album!
Als hij ooit een solo-show komt doen in een leuk klein zaaltje in Nederland ben ik zeker van de partij .
pi_60178041
ik zou graag nog eens naar een concert van hem gaan!

Elusive, passing strangers en eyes wider than before draait ik het meest,

goede muziekant!
We've all been changed in what we were
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')