Jij hebt een probleemquote:Op woensdag 20 juni 2007 00:49 schreef Houniet het volgende:
ik heb een probleem
mijn windows wil niet meer opstarten, kortom, ik kom niet meer in mijn windows xp pro sp2.
dit is niet het ergste. het nadeel is dat ik nog geen backup gemaakt hebt [afbeelding] van mijn documenten die ik terug moet hebben!veilige modus is ook einde oefening
ik heb de hdd in een usb behuizing geplaatst. ik kan geheel op de partitie komen en de users zien die gebruik maakte van de windows. alleen had ik op mijn account een wachtwoord zitten. nu kom ik er dus niet meer op, ik heb geen toegangwaarschijnlijk zijn de documenten ge-encrypt
iemand een truc![]()
![]()
Kloptquote:Op woensdag 20 juni 2007 01:12 schreef __Saviour__ het volgende:
Je kunt er nog steeds bij. Log in als administrator.
Dan kun je jezelf eigenaar maken van de documenten en jezelf rechten geven. Dan kun je er weer bij
ik heb proquote:Op woensdag 20 juni 2007 00:53 schreef Chinless het volgende:
Heb je PRO of HOME ?
je kan altijd rechten zetten of recoveryagent draaien zolang je maar een werkende XP heb en een goede hdd (fysiek niet beschadigd)
Je mag me evt. op msn adden...
dat is het probleem, die windows start niet meer op, ook niet in veilige modusquote:Op woensdag 20 juni 2007 01:12 schreef __Saviour__ het volgende:
Je kunt er nog steeds bij. Log in als administrator.
Dan kun je jezelf eigenaar maken van de documenten en jezelf rechten geven. Dan kun je er weer bij
en hoe doe ik datquote:Op woensdag 20 juni 2007 01:21 schreef __Saviour__ het volgende:
het kan dus wel, maar je moet jezelf dus eerst weer rechten geven.
Nou ja, het is een enorme verkorting van de stappen die je moet doen.quote:Op woensdag 20 juni 2007 01:30 schreef Houniet het volgende:
hij is bezig bedankt.. ben benieuwd
@ NiteSpeed:
Dat zou inderdaad moeten werkenquote:Op woensdag 20 juni 2007 01:30 schreef Houniet het volgende:
hij is bezig bedankt.. ben benieuwd
@ NiteSpeed:
Wat niet waar is omdat XP ook nog een Recovery Agent (maar van voor encrytie) heeft waarmee je alles terug kan toverenquote:Op woensdag 20 juni 2007 01:37 schreef maartena het volgende:
[..]
Dat zou inderdaad moeten werkenOwnership nemen, en bestanden zijn weer beschikbaar.
Als je ze bewust voorzien hebt van schijfencryptie op het volume, dan heb je echt pech. Dan kom je er zelfs na een her-installatie van Windows op dezelfde harde schijf niet meer bij je bestanden vanwege de unieke identifier die wordt gebruikt bij schijfencryptie.
Mjah okayquote:Op woensdag 20 juni 2007 01:45 schreef Chinless het volgende:
Wat niet waar is omdat XP ook nog een Recovery Agent (maar van voor encrytie) heeft waarmee je alles terug kan toveren
nee, geen encryptie geprobeerdquote:Op woensdag 20 juni 2007 16:07 schreef maartena het volgende:
Hoelang geleden was je laatste backup? En heb je nu wel of niet encryptie gebruikt?
zo lang hoort dat echt niet te duren. paar minuten hooguit.quote:Op woensdag 20 juni 2007 14:53 schreef Houniet het volgende:
het is niet geluktben om 0130 begonnen, en om 1100 was die nog niet klaar
Tenzij de harde schijf kaduuk is. Kan best eens zo zijn dat de harde schijf precies op dat stuk defect is, en aangezien je voor het nemen van "ownership" elke file moet "aanraken" op de harde schijf om de rechten goed te schrijven, kan het best wel eens zo zijn dat ie bij elk bestand een beetje zit te kraken omdat het een zooitje bad sectors betreft. Dan kan je PC inderdaad wel eens HEEL lang bezig zijn.... en eigenlijk voor niets.quote:Op woensdag 20 juni 2007 19:12 schreef __Saviour__ het volgende:
zo lang hoort dat echt niet te duren. paar minuten hooguit.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |