abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_50623989
Ik loop zo nu en dan wel eens over straat. Als ik dat doe zie ik toch vaak mensen lopen met een lelijke partner. Uiteraard kunnen we niet allemaal, mezelf incluis, het uiterlijk hebben van een topmodel, maar er is een wezenlijk verschil tussen er normaal en goedverzorgd uitzien en ronduit lelijk.

Als ik mezelf even als voorbeeld neem kan ik oprecht zeggen dat ik nooit, in geen 100 jaar naar bed zou gaan, een relatie zou aangaan, laat staan gaan samenwonen of trouwen met iemand die lelijk is. Nu vraag ik me af waarom zoveel andere mensen dit wel doen. Ik blijf liever m'n leven lang vrijgezel dan dat ik elke keer als ik mijn partner zie denk: "Ze is best leuk, maar tèèèring wat lelijk".

Uiteraard zijn er wisselende factoren. Ik kan ook niet zeggen dat ik niet onderhevigd ben aan dingen als smaak of verliefdheid, maar dan nog...

Is er een punt in het leven waarop je je realiseert: "Ok, ik ben zelf lelijk, en rijk en succesvol zal ik waarschijnlijk ook niet worden, dus ik richt me op de lelijke mannen/vrouwen in deze wereld, dan eindig ik in ieder geval niet alleen"?

Of ben ik nu zo'n oppervlakkige lul die, in tegenstelling tot zulke mensen, het ware liefdesgeluk nog niet ontdekt heeft?

Waarom zou iemand, wie dan ook, ooit genoeg nemen met iemand die lelijk is, of in ieder geval het minste kwaad?
  dinsdag 19 juni 2007 @ 18:58:04 #2
44609 MrFl0ppY
So Fucking What
pi_50624052
quote:
Of ben ik nu zo'n oppervlakkige lul die, in tegenstelling tot zulke mensen, het ware liefdesgeluk nog niet ondekt heeft?
ah heerlijk, zelfkennis
He Who Controls The Present Commands The Future. He Who Commands The Future Conquers The Past
  dinsdag 19 juni 2007 @ 18:58:32 #3
107521 Furia
snoopy weer
pi_50624067
Smaken verschillen. Een vriendin van mij ging zelf specifiek niet naar een lekker ding op zoek, want "van een mooi bord eet je nooit alleen"
  dinsdag 19 juni 2007 @ 18:58:40 #4
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_50624070
over smaakt valt niet te twisten?
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_50624105
tja dat zal ik eens aan mijn vrouw moeten navragen
Vergeef mij de spelfouten, maar ik fok op een mobieltje
pi_50624132
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 18:58 schreef Qwea het volgende:
over smaakt valt niet te twisten?
Dat klopt maar voor een deel. Ik lust bijvoorbeeld geen asperges, terwijl veel andere mensen dit heerlijk vinden, maar we zijn het er toch over eens dat je een broodje hondenpoep niemand aandoet?
pi_50624144
Hele knappe mensen met een heel lelijke partner vind ik idd ook bizar.
Die kan toch wel wat beters krijgen denk ik dan snel.
  dinsdag 19 juni 2007 @ 19:01:22 #8
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_50624169
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 19:00 schreef Roellio het volgende:

[..]

Dat klopt maar voor een deel. Ik lust bijvoorbeeld geen asperges, terwijl veel andere mensen dit heerlijk vinden, maar we zijn het er toch over eens dat je een broodje hondenpoep niemand aandoet?
mhaw, vraag dat maar eens aan die vent uit assen
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  dinsdag 19 juni 2007 @ 19:01:58 #9
6724 Ripley
Smikeslut.
pi_50624187
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 18:58 schreef Furia het volgende:
Smaken verschillen. Een vriendin van mij ging zelf specifiek niet naar een lekker ding op zoek, want "van een mooi bord eet je nooit alleen"
Dat vind ik wel raar - mensen die akkoord gaan met iemand die ze eigenlijk niet aantrekkelijk vinden om die reden.

Maar TS - misschien vinden die mensen hun partner wel mooi? Iedereen heeft weer zijn eigen voorkeuren toch?
Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
pi_50624244
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 19:00 schreef Godlike02 het volgende:
Ik bedoel dit topic niet zozeer uit oogpunt van: "Diegene kan wel wat beters krijgen". Meer uit de vraag: "Waarom zou je met iemand gaan waarvan je zelf ook weet dat diegene bepaald niet knap is"?
  dinsdag 19 juni 2007 @ 19:07:21 #11
44609 MrFl0ppY
So Fucking What
pi_50624354
Knap hoeft ze van mij niet te zijn. Zolang ze maar niet afschuwelijk is. Lichaam doet ook veel. Maar idd als ze echt een gruwelijke lelijke kop heeft zou ik haar ook niet nemen. Maarja liefde maakt blind denk ik, toen ik mijn vriendin leerde kennen maakte het me ook echt niet uit hoe ze eruit zag. Al was ze zeker niet lelijk
He Who Controls The Present Commands The Future. He Who Commands The Future Conquers The Past
  † In Memoriam † dinsdag 19 juni 2007 @ 19:08:43 #12
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_50624396
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 19:00 schreef Godlike02 het volgende:
Ik denk op de een of andere manier altijd meteen aan geld dan. De een het geld, de ander het uiterlijk. Of zo.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  dinsdag 19 juni 2007 @ 19:12:07 #13
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_50624511
Misschien dat mensen die lelijk zijn zich van nature aangetrokken voelen tot mensen die in de zelfde "lelijkheidsschaal" zitten? Dan zijn er nog wat factoren die je er toe aankunnen zetten om in positieve of negatieve zin af te wijken van je eigen schaal t.o.v. een ander zoals: macht, geld, karakter... ofzo. Maar waarom dat een mooi iemand met een lelijk iemand verklaart..

Maar ik begrijp er ook geen reet van en schaar mij achter TS.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_50624536
Ik ben er zelf het levende voorbeeld van; ik ben lelijk maar heb echt een stuk van een vriendin (modelletje fotomodel). Zal wel om het innerlijk gaan ofzo.
Tegenwoordig moet je Dr. Ir. zijn om een beetje correct Nederlands te kunnen neerpleuren.
Abusing semicolons since 1987.
pi_50624562
Wat de een lelijk vindt kan de ander aantrekkelijk vinden... Hoe dan ook, ik maak mij nooit druk om wat anderen in elkaar zien. Verloren tijd.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_50624614
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 19:13 schreef DS4 het volgende:
Wat de een lelijk vindt kan de ander aantrekkelijk vinden... Hoe dan ook, ik maak mij nooit druk om wat anderen in elkaar zien. Verloren tijd.
Er is natuurlijk een groot verschil tussen je druk maken om iets en dat iets je opvalt of dat je het opmerkelijk vindt.
pi_50624674
Dat vraag ik me dus af. Voel je je aangetrokken tot iemand in dezelfde uiterlijke "schaal" om het zo maar te noemen? Of leg je je er maar gewoon bij neer na verloop van tijd?
pi_50624692
Gevoelig onderwerp, hier op FOK!
  Moderator / Redactie FP dinsdag 19 juni 2007 @ 19:18:40 #19
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_50624774
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 19:03 schreef Roellio het volgende:

[..]

Ik bedoel dit topic niet zozeer uit oogpunt van: "Diegene kan wel wat beters krijgen". Meer uit de vraag: "Waarom zou je met iemand gaan waarvan je zelf ook weet dat diegene bepaald niet knap is"?
Er kan een achterliggende reden zijn waardoor de persoon in kwestie een wat minder knap iemand als gezel heeft. Misschien is er tussen die families al lang van te voren besloten dat die bij elkaar komen. Dat, of het innerlijk speelt mee, maar zoals men soms zegt:

Ware schoonheid zit van binnen, maar echte lelijkheid zit vaak ook van buiten (Theo Maassen (c)).
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_50624869
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 19:18 schreef El_Thijs het volgende:

Ware schoonheid zit van binnen, maar echte lelijkheid zit vaak ook van buiten (Theo Maassen (c)).
Klopt. Natuurlijk ben je er (ikzelf iig wel) binne no-time op uitgekeken als je een superknappe meid hebt die oerdom, niet grappig en ronduit irritant is, maar als je echt lelijk bent kun je wat mij betreft een 3-dubbele achterwaarse salto met schroef uit stand laten zien, maar dan nog ga ik je niet daten.
  † In Memoriam † dinsdag 19 juni 2007 @ 19:21:50 #21
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_50624911
Afijn, ik denk zelf dat lelijke mensen heus wel van zichzelf weten dat ze lelijk zijn en voor een partner min of meer 'automatisch' vooral winkelen in de hoek van de dito lelijke mensen. Al denk ik zelf dat ze de échte lelijkheid bij de ander misschien niet eens goed zien, maar onbewust weten ze natuurlijk wel dat een al te mooie partner er voor hen toch niet in zit.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  dinsdag 19 juni 2007 @ 19:24:42 #22
114176 Molluck
Suck my deck!
pi_50625030
Liefde maakt blind, tenzij iemand echt een aartslelijke afwijking heeft zal zijn/haar partner hem/haar nooit lelijk vinden. En anders betekent dat nog niet dat je niet van zo iemand kan houden...
"MOLLUCK DU SCHEISS DRECKIGER BINGO SPIELER"
  dinsdag 19 juni 2007 @ 19:28:17 #23
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_50625167
Interessant topic . Dit heb ik me namelijk ook altijd afgevraagd. Als je lelijk bent, neem je dan maar genoegen met een lelijk iemand?
Zou ik niet doen. Eén van de redenen dat ik ben gaan afvallen en mijn levensstijl omgegooid heb, is dat ik als dikkerd ook alleen maar met andere dikkerds zou kunnen daten (naar mijn idee dan). Ik kan niet van een ander eisen dat ze slank is als ik dat zelf niet ben. Dus het was óf dit óf de rest van m'n leven alleen blijven .
Niet meer actief op Fok!
pi_50625187
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 19:20 schreef Roellio het volgende:

[..]

Klopt. Natuurlijk ben je er (ikzelf iig wel) binne no-time op uitgekeken als je een superknappe meid hebt die oerdom, niet grappig en ronduit irritant is
Paris hilton.
Lambo of Rekt
  dinsdag 19 juni 2007 @ 19:28:48 #25
174520 BreakSpear
Sociaal & Liberaal
pi_50625190
Misschien hebben andere mensen minder hoge eisen. Net zoals bij een baan, de één wil een topfunctie in het bedrijfsleven, terwijl de ander tevreden is als putjesschepper.

Zelf ben ik op het gebied van vrouwen behoorlijk ambitieus
Als God het kwaad wil voorkomen maar daar niet toe in staat is, dan is hij machteloos. Als hij dat kan, maar het niet wil is hij kwaadwillend. Als hij daartoe in staat is en het ook wil, waar komt dan het kwaad vandaan?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')