Dromen ze al maanden van hier, evenals Cesc.quote:Op zaterdag 23 juni 2007 13:29 schreef Pizzakoppo het volgende:
waarom denken jullie dat Kaka komt?
Omdat Calderon bereid is 80 miljoen neer te leggen.quote:Op zaterdag 23 juni 2007 13:29 schreef Pizzakoppo het volgende:
waarom denken jullie dat Kaka komt?
Cesc hoef ik niet zo.quote:Op zaterdag 23 juni 2007 13:30 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Dromen ze al maanden van hier, evenals Cesc.
Nee, niet op dit moment. 2/3 jaar geleden wilde ik hem wel graag zien. Met Ruud zijn we al van goals voorzien, verder hebben we nog Baptista, Soldado en Higuain als centrale spitsen. Wat moet je dan met nog een 30'er voor zoveel geld die eigenlijk moet spelen, die kun je echt niet laten bankzitten.quote:Op zaterdag 23 juni 2007 13:33 schreef mitt het volgende:
Hadden jullie voor 24 miljoen Henry niet willen zien? Ik wel hoor
En Fabregas komt echt niet hoor.
Toch hoor ik die naam steeds weer in topics over Madrid (niet alleen op dit forum).quote:
Zou een superaankoop zijn, maar ik heb nu niet het idee dat hij dit jaar gaat vertrekken bij Milan om eerlijk te zijn.quote:Kaka daarentegen![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Nee, ik deed alleen de infoquote:Op zaterdag 23 juni 2007 15:07 schreef jojomen4 het volgende:
AminBen, ben jij nog bezig met het organiseren van de "Real-Fok-fans" weekend? Hoe staat het ervoor?
haha, helemaal niet als ze in Spanje wonen.quote:Op zaterdag 23 juni 2007 15:19 schreef AminBen het volgende:
[..]
Nee, ik deed alleen de infoIk heb een mailtje gestuurd naar mijn neef hoe dat allemaal nou zat met tickets en hotel, hij zal het gaan uitzoeken maar je weet het met mocro's, die zijn niet zo snel
![]()
quote:Op zaterdag 23 juni 2007 17:06 schreef jojomen4 het volgende:
Nee hoor.
quote:Op zaterdag 23 juni 2007 13:31 schreef jojomen4 het volgende:
Omdat Calderon bereid is 80 miljoen neer te leggen.
Als je denkt dat ie kan komen ga je er toch niet vanuit. De kans is er wel.quote:
Calderon zegt dat ie hem wil --> Er is genoeg geld voor --> Hij komt dusquote:Op zaterdag 23 juni 2007 17:11 schreef jojomen4 het volgende:
[..]
Als je denkt dat ie kan komen ga je er toch niet vanuit. De kans is er wel.
Tja, waarom zou je in een team willen voetballen die 5 keer incl dit jaar de CL heeft gewonnen, omringt worden door wereldkampioenen en een grootheid van braziliaanse afkomst zowel voor je als achter je, nee ik zie er inderdaad geen reden in om te blijven bij Milaan.quote:Op zaterdag 23 juni 2007 18:02 schreef jojomen4 het volgende:
Kaka die naar Real wil?
En kom dan niet aanzetten dat die nu bij een mooie club zit want elke voetballer begrijpt dat Real het grootste is waar je voor kunt spelen.
Ik ben bang dat als Kaká van club gaat veranderen het toch eerder Barcelona wordt ipv Real, al zie ik hem wel liever richting Madrid gaan...quote:Op zaterdag 23 juni 2007 18:20 schreef jojomen4 het volgende:
Ik zeg niet dat er geen reden is om in Milaan te blijven. Ik zeg alleen dat Kaka best eens van routine kan willen veranderen en naar een nog grotere club kan willen dan Milaan.
In dat opzicht is Real de enige logische keuze, maar toch denk ik dat hij nog een jaartje Rossoneri blijft, time will tellquote:Op zaterdag 23 juni 2007 18:30 schreef jojomen4 het volgende:
Alleen Chelsea, Inter en Real hebben de financiele middelen om Kaka te halen. Barcelona kan geen 40 miljoen voor een speler neerleggen, laat staan 70 of 80.
Nee hoor. Kaká heeft meermaals een voorkeur voor Real getoond, en zijn vriendschap met Robinho helpt daar ook zeker bij.quote:Op zaterdag 23 juni 2007 18:25 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Ik ben bang dat als Kaká van club gaat veranderen het toch eerder Barcelona wordt ipv Real, al zie ik hem wel liever richting Madrid gaan...
Toen ik tien was zag ik ze spelen op tv en ik was eigenlijk meteen verkocht. Daarnaast is er bij mij geen Nederlandse club echt in de buurt, afgezien van de Graafschap. Daar heb ik wel sympathie voor, maar meer dan 5 spelers kan ik eigenlijk niet eens opnoemen.quote:Op zaterdag 23 juni 2007 20:55 schreef De_Ananas het volgende:
Hoe komen jullie er eigenlijk bij om fan van Real te zijn en niet voor een Nederlandse club (de meeste dan)
o oquote:Real Madrid president confirms Hierro return
Real Madrid president Ramon Calderon has confirmed that Fernando Hierro is returning to the club in an official capacity.
The former Real captain will join the football staff as a liaison between the players and the board. Also arriving will be Racing Santander coach Miguel Angel Portugal, who will replace Franco Baldini as one of the club's football directors. Baldini is expected to leave Real for a job with Italy's Siena.
"They will help us to reinforce the values of the club that must be impregnated into the players who arrive," declared Calderon yesterday when asked about the appointments of Portugal and Hierro.
Oftewel Hierro kan geen fatsoenlijk leven opbouwen buiten het voetbal en wordt daarom geholpen door Real aan een kut baantje om zijn eigenwaarde terug te krijgenquote:
wtfquote:Op zondag 24 juni 2007 23:54 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Oftewel Hierro kan geen fatsoenlijk leven opbouwen buiten het voetbal en wordt daarom geholpen door Real aan een kut baantje om zijn eigenwaarde terug te krijgen
quote:
quote:'Wat een afscheid, wát een verspilling'
26/6/2007 10:30
Het mooie van voetbal is dat niets is wat het lijkt. Het is een day-to-day-business, gisteren was alles anders en morgen breekt er een nieuwe geschiedenis aan. Vraag het David Beckham in het Engels als het kan, want na vier jaar Real Madrid spreekt hij nog immer geen Spaans. Vijf maanden geleden nog maar was hij een uitloopmodel bij de roemruchte club.
Hij had net een vijfjarig contract getekend met het Amerikaanse LA Galaxy, werd weggehoond en weggekeken en zelfs uit dat legendarische witte shirt gerukt. Nooit meer zou Beckham een wedstrijd voor de Koninklijke spelen, zo foeterde trainer Fabio Capello.
Anderhalve week geleden week smeekte datzelfde Real de Engelsman openlijk om genade. Of hij niet toch in Spanje wilde blijven. De Renaissance Man was de voorbije weken met zijn precieze passes immers de gids geweest van een ploeg die met een imponerende eindsprint alsnog de dertigste landstitel voor de club opeiste. Bovendien slacht zelfs een verstandsloze boer niet de melkkoe met de gouden uiers.
De transfersom van 37,5 miljoen euro die Beckhams komst in 2003 vergde, verdiende Real in veelvoud terug. De afgelopen vier jaar werden alleen al meer dan twee miljoen shirts met zijn naam op de rug verkocht. Van de 140 miljoen euro die dat opbracht, vloeide een derde terug in de clubkas, aangezien Real contractueel voor de helft eigenaar is van de reclame-inkomsten van Beckham.
Hij was tenslotte de giga-Galactico. De eerste onder de wereldsterren met wie Real zichzelf buiten de grenzen van Spanje en Europa tilde en club van de hele wereld wilde worden. Vanuit het idee dat voetbal én consumeren een nieuwe religie vormen. De godsdienst heeft elke week plaats in het stadion, de geloofsbelijdenis van de massa geschiedt in winkelcentra, voor tv als de commercials voorbijkomen en via internet.
Met zijn zorgvuldig geregisseerde heldenleven is Beckham geboetseerd voor dat commerciële concept. Tegelijkertijd gehypet als familievader en sekssymbool, over het voetlicht gebracht als nette jongen uit een arbeidersgezin, maar ook als avant-gardistisch stijlicoon. Voor elk wat wils dus, deze eerste voetballer uit de geschiedenis met de wereldwijde uitstraling van een popster.
Zijn nimbus brengt zowel licht boven de sloppenwijken van Rio als die van Mombay, en dus leeft hij en wórdt hij geleefd om ons geld te laten uitgeven. Beckham spoort aan Pepsi te drinken, foto's en filmpjes per mobiele telefoon te bestellen, Adidas-schoenen te dragen, brilcrème in de haren te smeren, dan weer de kop kaal te scheren en ook nog in een Sarong te paraderen.
En de massa volgt gedwee. Toen Beckham in 1999 een contract sloot met een zonnebrillenfabrikant, oversteeg de vraag binnen de kortste keren de productiecapaciteit. Zijn biografie My World verdrong in ettelijke landen Michael Moore en Donna Leon van de bestsellerlijsten. Aan het eind van de dag dat hij in Madrid tekende, was in heel Spanje geen shirt meer te krijgen met zijn naam erop.
Op de dag dat zijn komst naar Amerika bekend werd, verkocht LA Galaxy ineens tweeduizend nieuwe seizoenkaarten. En ook de Amerikanen plannen komende zomer een Aziatische trip, omdat één wedstrijd met Beckham met gemak honderdduizend hysterische toeschouwers trekt.
Beckham nam zondag afscheid met zijn enige hoofdprijs in vier jaar Madrid.
Real wuifde een geïndustrialiseerde voetballer uit, de firma Beckham Unlimited, die per jaar zo'n 25 miljoen euro omzet. Maar ook een speler in wiens modellenlichaam behalve het wonder van de rechterwreef ook een opmerkelijke verbetenheid schuilgaat. Kijk naar de wijze waarop-ie de afgelopen maanden in Madrid de schaamte in de bek spuwde en terugvocht.
Beckham is vlijtig op het trainingsveld, een workaholic in de wedstrijd, teamspeler, en hij is ook nog eens bovenmatig getalenteerd. Daarnaast rookt hij niet en vermijdt hij alcoholische excessen. Eigenlijk is Beckham een voetballer zoals elke trainer zich wenst.
Nu gaat hij naar de voetbalwoestenij van Amerika, op 32-jarige leeftijd met prepensioen, hoera voor Hollywood. Wat een herrijzenis beleefde-ie de voorbije maanden, wat een afscheid! En wát een verspilling van talent.
Peter Wekking

Waar staat precies dat hij in het begin niet goed speelde?quote:Op dinsdag 26 juni 2007 11:21 schreef WeebI het volgende:
Onzin
Waarom denkt iedereen toch dat Beckham zo geweldig speelde de afgelopen maanden? Ok, hij was erg goed, maar hij speelde altijd zo. Het valt iedereen alleen pas op als Capello hem eerst een paar wedstrijden op de tribune houdt.
Echt ongelooflijk
Dat is toch gewoon de hele onderliggende toon van die column. 'Hij speelde de afgelopen maanden weer geniaal, en wat vinden ze het in Madrid jammer dat ie dat niet eerder deed'. Dat is praktisch wat er staat.quote:Op dinsdag 26 juni 2007 11:29 schreef jojomen4 het volgende:
[..]
Waar staat precies dat hij in het begin niet goed speelde?
Welke Galáctico's uit die tijd zijn er nu nog over? Eigenlijk alleen Raúl, en hij was nog de minste 'ster' wat dat betreft, en hij kwam uit de jeugd en werd niet gekocht als Galáctico.quote:Op dinsdag 26 juni 2007 11:45 schreef jojomen4 het volgende:
Als je eruit opmaakt dat die zegt dat die "afgelopen maanden weer zo goed speelde" komt het op mij over dat "weer" in de richting wijst dat hij dat eerder ook al zo deed en dat hij dat ff niet mocht omdat ie verbannen was.
Ik vind het ook niet zo erg dat ie weg gaat, het is er 1'tje minder uit de periode van de Galacticos en daar moesten we uiteindelijk toch beetje vanaf. Als we nu gewoon een kwalitatief goeie jonge kerel halen hebben we daar ook weer jaren plezier aan.
Figo, Zidane, Ronaldo, Beckham en Carlos zijn nu al weg.
Ja, maar waren/zijn dat echt Galáctico's?quote:Op dinsdag 26 juni 2007 12:43 schreef jojomen4 het volgende:
Salgado, Helguera en Casillas zitten ook nog in de selectie. Die eerste 2 mogen van mij ook weg, net als Raul.
Hij hield Raúl inderdaad af en toe op de bank, en dat was ook nodig. Maar je kunt niet ontkennen dat Raúl gewoon nog steeds belangrijk is. En je zegt wel dat je het niet ziet, maar kijk dan eens wat beterquote:Op dinsdag 26 juni 2007 12:53 schreef jojomen4 het volgende:
Volgens mij was Lopez Caro de enige die Raul standaard op de bank liet.Held!
Je vergeet Ruud!quote:Op dinsdag 26 juni 2007 12:41 schreef WeebI het volgende:
[..]
Welke Galáctico's uit die tijd zijn er nu nog over? Eigenlijk alleen Raúl, en hij was nog de minste 'ster' wat dat betreft, en hij kwam uit de jeugd en werd niet gekocht als Galáctico.
MIsschien dat je Cannavaro nog een Galáctico kunt noemen, aangezien hij werd gehaald als zijnde beste speler van de wereld. Maar hij kostte niet zoveel.
Iig denk ik dat Real de titel Galáctico's nu wel enigszins ontgroeid is, terwijl Barça hard aan de weg timmert om deze over te nemen
Dat zou ook helemaal niet slecht zijn, want in Torres hebben we op dit moment toch een back met meer ervaring in Spanje (segunda dan wel, maar toch).quote:Op woensdag 27 juni 2007 11:23 schreef jojomen4 het volgende:
In het artikel staat ook dat Marcelo waarschijnlijk verhuurd wordt als Kaka wel komt, omdat Binho en Diarra de andere buiten-EU plaatsen hebben.
quote:‘Capello al de laan uitgestuurd'
Geschreven door Daniel Cabot-Kerkdijk op woensdag, 27 juni om 23:53
Fabio Capello is woensdagochtend al ontslagen door Real Madrid. Dit is zojuist bekendgemaakt door Radio Marca.
De geruchten van een reeds ontslag deden de laatste uren al de ronde op het Iberische schiereiland. Technisch directeur Pedja Mijatovic zou de beslissing volgens het medium reeds woensdagochtend aan de Italiaanse oefenmeester hebben laten weten.
Met de beslissing komt er een einde aan de tweede periode van Capello in de Spaanse hoofdstad. Met het behalen van de landstitel vertrekt de Italiaan enigzins nog met opgeheven hoofd, nadat de ploeg ook onder zijn leiding voor het vierde opeenvolgende jaar naast alle prijzen leek te grijpen.
Een aantal jaar zou goed zijn.. ieder jaar, of iedere twee jaar de trainer ontslaan is imo ook niet echt verstandig.quote:Op donderdag 28 juni 2007 14:23 schreef AminBen het volgende:
Kijken hoelang Schuster het vol gaat houden![]()
Schuster staat er in Spanje om bekend een van de meest aanvallend ingestelde trainers te zijn die aantrekkelijk voetbal speelt, dat is dan ook de nummer 1 reden geweest om hem te halen. Wenger vind ik eigenlijk een kneus, al kan die wel goed met talenten om gaan, al hebben we die bij Real niet echt nodig omdat we met 100 miljoen genoeg gearriveerde spelers kunnen halen.quote:Op donderdag 28 juni 2007 14:47 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Een aantal jaar zou goed zijn.. ieder jaar, of iedere twee jaar de trainer ontslaan is imo ook niet echt verstandig.
Schuster.. Ik weet het niet hoor. Ja hij heeft het uitstekend gedaan bij Getafe, maar of het de man is die Madrid weer gaat laten schitteren..? [afbeelding]
Volgens mij heeft Madrid meer aan een aanvallend ingestelde trainer als Wenger oid.
Maar ik ben benieuwd.
quote:Op donderdag 28 juni 2007 14:52 schreef jojomen4 het volgende:
[..]
. Wenger vind ik eigenlijk een kneus, al kan die wel goed met talenten om gaan, al hebben we die bij Real niet echt nodig omdat we met 100 miljoen genoeg gearriveerde spelers kunnen halen.![]()
Al zeker? Deportivo was/is ook geïnteresseerd namelijkquote:Op dinsdag 26 juni 2007 10:41 schreef WeebI het volgende:
Álvaro Negredo gaat volgend seizoen goals maken voor Almería
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |