Maar men moet wel streven naar objectiviteit, en dat lijkt nou niet te gebeuren volgens dit draadje.quote:Op woensdag 20 juni 2007 23:11 schreef DS4 het volgende:
Zinloos draadje. Journalisten objectief? Nou, nooit 100% hoor. Het zijn mensen...
Het is sowieso laster. Ook als het waar is. Profs doen dit niet op deze manier.quote:Op woensdag 20 juni 2007 23:10 schreef TC03 het volgende:
[..]
Jij gaat er automatisch vanuit dat het laster is, dat schokt mij. Je ziet de mens kennelijk als standaard kwaadaardig.
Jij gelooft het automatisch, ik heb een kritische geest.quote:Op woensdag 20 juni 2007 23:10 schreef TC03 het volgende:
[..]
Jij gaat er automatisch vanuit dat het laster is, dat schokt mij. Je ziet de mens kennelijk als standaard kwaadaardig.
Kom op, het is een column. Daarnaast is het echt geen laster als het waar is wat hij zegt. Anders bega ik nu ook laster, ik citeer je immers.quote:Op woensdag 20 juni 2007 23:12 schreef SCH het volgende:
[..]
Het is sowieso laster. Ook als het waar is. Profs doen dit niet op deze manier.
What else is new? De waarheid is vaak geen exact begrip. Laat twee uiteenlopende mensen hun visie geven op iets en het verhaal loopt vaak mijlenver uit elkaar. Beiden denken de waarheid te verkondigen hoor...quote:Op woensdag 20 juni 2007 23:11 schreef TC03 het volgende:
Maar men moet wel streven naar objectiviteit, en dat lijkt nou niet te gebeuren volgens dit draadje.
Jij veroordeelt mensen bij voorbaat, ik heb een objectieve geest. Als hij onjuistheden spreekt is dat zo weerlegt, en dan geloof ik hem misschien niet meer. Tot dan geen reden om deze politicus niet te geloven.quote:Op woensdag 20 juni 2007 23:12 schreef SCH het volgende:
[..]
Jij gelooft het automatisch, ik heb een kritische geest.
Het ging er allemaal om dat jij het meteen gelooft. Dat verbaast me. Daar begon het mee.quote:Op woensdag 20 juni 2007 23:13 schreef TC03 het volgende:
[..]
Kom op, het is een column. Daarnaast is het echt geen laster als het waar is wat hij zegt. Anders bega ik nu ook laster, ik citeer je immers.
Het is niet objectief om dit te geloven. Dat heet naief.quote:Op woensdag 20 juni 2007 23:14 schreef TC03 het volgende:
[..]
Jij veroordeelt mensen bij voorbaat, ik heb een objectieve geest. Als hij onjuistheden spreekt is dat zo weerlegt, en dan geloof ik hem misschien niet meer. Tot dan geen reden om deze politicus niet te geloven.
Jij vindt het bij voorbaat leugens. Dat verbaast mij.quote:Op woensdag 20 juni 2007 23:14 schreef SCH het volgende:
[..]
Het ging er allemaal om dat jij het meteen gelooft. Dat verbaast me. Daar begon het mee.
Ja maar dat is andersquote:Op woensdag 20 juni 2007 23:13 schreef nonzz het volgende:
Wanneer laat rechts Nederland zich eens horen op TV? Ik ben het gejank van mensen over "de linkse media" een beetje zat.
Jij stelt dus dat iedereen die niet gelooft dat deze man liegt naïef is?quote:Op woensdag 20 juni 2007 23:14 schreef SCH het volgende:
[..]
Het is niet objectief om dit te geloven. Dat heet naief.
Nee hoor, ik zeg dat het gek is om het te geloven. En dat er nogal wat steekhoudende redenen en aanwijzingen zijn om er vraagtekens bij te zetten. Ik reageerde erop omdat jij het gelooft.quote:Op woensdag 20 juni 2007 23:15 schreef TC03 het volgende:
[..]
Jij vindt het bij voorbaat leugens. Dat verbaast mij.
Welke feiten?quote:Op woensdag 20 juni 2007 23:15 schreef TC03 het volgende:
[..]
Jij stelt dus dat iedereen die niet gelooft dat deze man liegt naïef is?
Ik ben juist niet naïef en objectief, maar vooralsnog liggen de feiten gewoon in zijn voordeel.
Dat hij een respectabele politcus is. Dat hij een column heeft gehad bij Buitenhof. Dat zijn de feiten. Ik zie geen reden om hem niet te geloven (afgezien van de eerder genoemde aannames).quote:
Ja eh, zo zijn mensen in het algemeen.quote:Op woensdag 20 juni 2007 23:17 schreef SCH het volgende:
[..]
Nee hoor, ik zeg dat het gek is om het te geloven. En dat er nogal wat steekhoudende redenen en aanwijzingen zijn om er vraagtekens bij te zetten. Ik reageerde erop omdat jij het gelooft.
Ik vind dat ook eng. Dat iedereen zo maar dit soort beschuldigingen kan doen. De ander kan dan alleen maar roepen: "het is niet waar". Ik vind dat heel bedenkelijk en ik wil dat jij dat ook vindt, dan kan ik rustig gaan slapen.
Dan zouden ze verantwoordelijk moeten zijn voor inhoud en dat zit er niet inquote:
Jullie kunnen elkaar nooit overtuigen. Beiden kijken jullie uit een andere hoek naar deze zaak. Beiden zien jullie dus een ander plaatje. Precies wat ik eerder zei over objectief zijn... dat kan bij sommige zaken prima, maar bij veel zaken dus niet en dan komt de voorkeur om de hoek. Linkse users zien een huilebalk, rechtse users een complot van de PO (gechargeerd, er zijn grijstinten, ik hoef ze niet te horen).quote:Op woensdag 20 juni 2007 23:20 schreef TC03 het volgende:
Maar goed. SCH. Stel nou even dat het werkelijk zo gebeurd is (even puur hypothetisch). Dat zijn verhaal 100% juist is.
Nou een politicus is hij nog niet echt natuurlijk. Wel een duidelijke ruziezoeker zowel bij Burke als bij de NPS met ruzie weg. Dat zegt ook wat natuurlijk.quote:Op woensdag 20 juni 2007 23:18 schreef TC03 het volgende:
[..]
Dat hij een respectabele politcus is. Dat hij een column heeft gehad bij Buitenhof. Dat zijn de feiten. Ik zie geen reden om hem niet te geloven (afgezien van de eerder genoemde aannames).
Het zegt wat, maar lang niet genoeg.quote:Op woensdag 20 juni 2007 23:24 schreef du_ke het volgende:
[..]
Nou een politicus is hij nog niet echt natuurlijk. Wel een duidelijke ruziezoeker zowel bij Burke als bij de NPS met ruzie weg. Dat zegt ook wat natuurlijk.
Voor jou niet misschien voor mij is het er een van het type die boosrechts met mooie praatjes maar zonder veel succes salonfähig wil lullen. Want dat is toch het uiteindelijke doel je denkbeelden geaccepteerd krijgen in de grachtengordel.quote:
Dat is ook precies wat ik zat ben. Zeggen dat er gekleurde berichtgeving is, maar er verder niets aan doen. Als je dan zo "rechts" bent moet je ook iets doen wat heel erg "rechts" is: verantwoordelijkheid nemen en zelf iets beginnen!quote:Op woensdag 20 juni 2007 23:23 schreef du_ke het volgende:
[..]
Dan zouden ze verantwoordelijk moeten zijn voor inhoud en dat zit er niet in.
Als dat zo is, zullen zijn uitspraken makkelijk onderuit te halen zijn.quote:Op woensdag 20 juni 2007 23:27 schreef du_ke het volgende:
[..]
Voor jou niet misschien voor mij is het er een van het type die boosrechts met mooie praatjes maar zonder veel succes salonfähig wil lullen. Want dat is toch het uiteindelijke doel je denkbeelden geaccepteerd krijgen in de grachtengordel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |