ONTSLAGRONDE
Vooraf: Nadia is naar de dokter geweest en moet morgenochtend een zwangerschapstest ondergaan. Haar spiraaltje zat niet goed, hetgeen betekent dat ze al die tijd seks zonder bescherming heeft gehad. De miljonairs weten hiervan, Brian en Jaap denken dat Huub dit gegeven tijdens de ontslagronde gaat gebruiken. De drie heren zijn van plan Huub er flink van langs te geven en geen kans tot een weerwoord te gunnen.
Nog even alles doornemen
![]()
Om tien over negen valt de envelop voor alle miljonairs naar binnen. Voor Lieke, Huub en Dennis is een ontslagronde aangevraagd. Nadia is immuun maar mag wel haar stem uitbrengen.
Wie komt er op de bank:
Jaap: We hebben allemaal een hekel aan twee mensen hier, Huub en Lieke. Huub gaat op de stoel.
Amanda: Huub.
Brian: Huub.
Nadia: Huub, irriteert zich aan hem.
Dennis: Huub, is een van zijn grootste vijanden.
Huub: Dennis, heeft de ontslagronde voor hem aangevraagd.
Lieke: Wij gaan nergens heen, dus Dennis.
![]()
Plaspauze, en dan valt er opnieuw een envelop op de deurmat. Huub zit op de bank.
De volgorde tegenover Huub op de bank
![]()
Dennis: Ik wil je niet eens aankijken. Ik vind je een jochie, groot ego, veel praatjes. Zag je de laatste week geintimideerd, erg bang voor Jaap, een jongen die angst uitstraalt. Kwaak kwaak. Bang pussy. Wij met z'n vijven zijn bij elkaar, we zullen niet rusten voordat jij of Lieke de villa verlaat. Dennis hopt even op en neer. Ik ga de komende periode nog meer op je neerkijken, je bent een pussy. Stemt Huub eruit. Huub kijkt het gelaten aan.
Nadia: Ik heb niks met jou, jij niet met mij. Je onderschat me, ik wil graag tegen jou spelen, ja, ik wil je graag weg hebben. De anderen vinden het te lief overkomen.
Brian: Jullie spelen al een tijdje met z'n tweetjes, frictie wordt moeilijk tussen jullie. Voor Lieke gaat een kans voorbij, Huub zal haar wel keihard laten vallen. Huub heeft geprobeerd hem iets in zijn schoenen te schuiven. Brian ziet angst bij Huub, hij vindt dat mooi. Huub probeert Jaap te paaien. Heerlijk te zien dat Jaap tegen Huub speelt. Huub heeft tegen Brian uitgesproken dat hij is uitgekeken op Lieke. Huub zegt niet altijd eerlijk wat hij met de dames (Nadia en Amanda) heeft gedaan. Stemt Huub weg.
Amanda: In het begin zag ik wel leuke kanten van jou, dacht dat je oprecht en eerlijk was, maar dat ben je niet. Je lult achter de rug van mensen om, likt je in. Wij alle 5 hebben 4 backups. Jij bent geen speler, Lieke. Ik stem jou weg Huub.
Jaap: Is blij dat hij net als Eric een goede vriend is van Huub. Het loopt nooit goed af met de goede vrienden van Huub. Merkte dat er een complot achter zijn rug om was, en Huub de oorzaak. Zorg maar dat je me weg krijgt. Jullie zijn zoveel normaler en beter (spottend). Kiest voor de anderen, spreekt zijn motieven niet uit. Ik stem jou keihard weg. Ik was niet goed genoeg voor jou? Nou prima, idem dito.
Lieke: Alsof het iets nieuws is dat er vijf mensen tegen ons zijn. Jaap wilde niet meer met ons, wij zijn een andere weg ingeslagen. Jouw keuze, Jaap. Als jullie het angst willen noemen, prima. Onderschat ons ook niet, Nadia. Jullie zien dingen die jullie anders interpreteren. Lieke wordt in de rede gevallen door verschillende miljonairs. Wij laten elkaar niet los, jullie zijn degenen die op een gegeven moment iemand los zullen moeten laten.
Ze wordt weer in de rede gevallen.
Dennis, jij wilt alleen maar dat Huub bang is, de angst zie ik bij jou. Jij trekt alleen met steun je mond open, in je eentje ben je nergens. Wij gaan helemaal nergens heen.
Lieke geeft toe dat ze moe is, en dat ze soms problemen hebben. Labiel, roept Amanda. Lieke vindt zichzelf en Huub de meest aktieve spelers. Amanda blert weer, 'je bent een aktieve bloeder'. Brian roept iets over ballen. Voor Lieke is het 5 tegen 2 heel duidelijk, game on. Gelach en geroep is het gevolg.
![]()
Dennis heeft rode wangen
![]()
Weerwoord van Huub.
Jammer dat het niet is gelukt. Mensen zullen elkaar los moeten gaan laten. Ook van zijn kant is er een en ander ondernomen om Jaap eruit te krijgen. Intriges zullen moeten plaatsvinden. We zullen ergens consensus moeten bereiken. Jaap onderbreekt hem, Brian en Dennis ook. Huubs absolute dekking Sylvia liep de poort uit.
Dennis, je punt is duidelijk. Je kunt uitspreken dat ik angst heb voor Jaap. Hoezeer je je belachelijk wilt maken, moet je zelf weten.
Nadia, is duidelijk.
Brian, samenwerking niet gelukt, helaas; mensen vinden ons een leuk team. Ik heb nooit tegen je uitgesproken dat ik uitgekeken ben op Lieke.
Amanda, ik verbaas me niet. Je kunt ook in komende ontslagrondes een aktieve en nuttige rol spelen.
Jaap, jij bent de enige hier met wie ik alle dingen heb gedaan. Angst heb ik niet voor je. Nadia zag dat wij ons iets van elkaar aantrekken. Wij raken elkaar. Dennis noemt het angst, ik ben niet bang voor je, ik lach me helemaal suf zoals je achter Lieke met die Dreft aanging. Toen we samen speelden deden we mooie dingen samen. Je bent vrij om je keuzes te maken. Ons gesprek vanmiddag was interessant, ik zie nog wel openingen naar de toekomst.
Jaap vraagt wat hij vanmiddag allemaal aan Huub heeft verteld. Huub: hij ziet nog wel samenwerking met Jaap, maar doelt niet op een klik.
Amanda noemt Lieke een figurant. Amanda gaat even tekeer tegen Lieke.
Huub tegen Lieke: logisch dat er soms fricties zijn, we zitten op elkaar. Als stel en spelers zijn we een hechte klik. We zijn verliefd, maar er is ook een noodzaak elkaar erin te houden.
Amanda valt Huub in de rede. Ze ziet Huub liever bij hen zitten dan 'dit gedrocht daar' (Lieke).
Als Huub had geweten dat er ontslagrondes zouden komen, was hij nooit de villa ingestapt. Hij deed mee omdat het erom ging wie het het langst zou kunnen volhouden. Hij zal desnoods 30 in de villa worden. Het spel gaat geen 5 of 7 jaar duren. Bij iedere ontslagronde zal hij naar een opening kijken, en intriges gebruiken. [ ]
Amanda doet Lieke na: Ik ben intelligent, de Dikke Van Dale ben ik. Amanda praat sowieso heel veel. Om half elf staat iedereen op.
![]()
Jaap tegen Dennis: je act heeft gewerkt, schitterend. Jaap zou gehoord hebben dat Huub tegen Lieke zei dat Dennis een klootzak is. Brian tegen Dennis: je zat goed, blijven volhouden. Dennis tegen Amanda: ik vond het goed dat je doorging met bashen. Amanda: goed gedaan jongens, echt.