Denk dat de computers vooral steeds compacter worden. Aan de architectuur voor thuiscomputers zal denk ik op korte termijn (5-10 jaar) nog niet zoveel veranderen, omdat dat veel te veel is ingeburgerd. Wel zie je dat dat beperkingen met zich meebrengt (vandaar dual en quadcore cpu's, omdat het aantal GHz niet veel hoger kan) dus ik denk dat de snelheid relatief niet meer zo gigantisch meer gaat stijgen.
Een ultracompact apparaatje ter grote van een digicam met de specs van een huidige snelle PC lijkt me eigenlijk ook best een uitdaging. Vooral gezien de ver-gadget-ing van de electronicabusininess
![]()
In dingen als spraakherkenning, brainwave-besturing of vingersensors oid zie ik niet echt veel heil in de nabije toekomst. Spraakherkenning is bijv. al een jaar of 10 (als het niet langer is) zeer goed bruikbaar op de gemiddelde PC die men thuis heeft staan, maar het lijkt niet echt aan te slaan omdat het met een toetsenbord en muis ook prima gaat. Ik vraag me ook af of men er uberhaupt op zit te wachten om een computer oid te hebben die de lichten aanzet met 'LICHT AAN!' of 'DIMMEN!' oid... lichtknopjes zijn toch ook prima..
[ Bericht 14% gewijzigd door Palomar op 19-06-2007 23:03:49 ]