abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 19 juni 2007 @ 18:18:13 #51
85129 dikkedorus
connaisseur van de wansmaak
pi_50622671
Processoren worden niet elke twee maanden twee keer zo snel. Anders zouden er nu minstens AMD XP 12288000+ procs moeten zijn. Ik denk eerder elke twee jaar. (en dat was volgens mij een misvatting van de wet van Moore, die het heeft over het aantal transistoren, en niet de snelheid)
Mini smilies tool voor alle [sub] en [sup] liefhebbers.
pi_50623714
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 16:36 schreef cerror het volgende:
http://www.break.com/index/really-cool-microsoft-technology.html
Ook wel humor moet ik zeggen.
dit is gaaf wat staticdata ook al zegt, hier zie ik wel een begin in van de Minority Report PC
Op donderdag 4 oktober 2007 09:50 schreef staticdata het volgende:
- Alle Milfen zullen zich, gesorteerd op cup maat, in rijen van 10 staan en zich bereidwillig opstellen
  dinsdag 19 juni 2007 @ 18:56:35 #53
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_50623995
Quantum computers is de toekomst
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  dinsdag 19 juni 2007 @ 20:42:04 #54
85129 dikkedorus
pi_50627937
Ik ga lollen als P=NP.
Quantumcomputers ftl. Veel te ingewikkeld.
  dinsdag 19 juni 2007 @ 21:19:59 #55
31362 CreativeMind
Wanneer wordt het zomer?
pi_50629320
Ik denk dat er weinig verandert. Ze zullen uiteraard wel wat sneller worden...
Wellicht zal er een trend komen waarbij veel huishoudens thuis een server gaan draaien, met daarop alle bestanden, zodat die eenvoudig te benaderen zijn vanaf andere pc's in het netwerk en vanaf het internet.
De meeste focus zal denk ik liggen op het beperken van energieverbruik. PC's verstoken op dit moment veel te veel energie.
pi_50633527
Denk dat de computers vooral steeds compacter worden. Aan de architectuur voor thuiscomputers zal denk ik op korte termijn (5-10 jaar) nog niet zoveel veranderen, omdat dat veel te veel is ingeburgerd. Wel zie je dat dat beperkingen met zich meebrengt (vandaar dual en quadcore cpu's, omdat het aantal GHz niet veel hoger kan) dus ik denk dat de snelheid relatief niet meer zo gigantisch meer gaat stijgen.

Een ultracompact apparaatje ter grote van een digicam met de specs van een huidige snelle PC lijkt me eigenlijk ook best een uitdaging. Vooral gezien de ver-gadget-ing van de electronicabusininess

In dingen als spraakherkenning, brainwave-besturing of vingersensors oid zie ik niet echt veel heil in de nabije toekomst. Spraakherkenning is bijv. al een jaar of 10 (als het niet langer is) zeer goed bruikbaar op de gemiddelde PC die men thuis heeft staan, maar het lijkt niet echt aan te slaan omdat het met een toetsenbord en muis ook prima gaat. Ik vraag me ook af of men er uberhaupt op zit te wachten om een computer oid te hebben die de lichten aanzet met 'LICHT AAN!' of 'DIMMEN!' oid... lichtknopjes zijn toch ook prima..

[ Bericht 14% gewijzigd door Palomar op 19-06-2007 23:03:49 ]
pi_50638694
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 16:14 schreef dikkedorus het volgende:

[..]

nee
Muis is toch nog de minst inspannende manier om een preciese beweging snel aan te geven.
Je kan wel met zo'n touch-screen werken, maar daar krijg je enorm vermoeide armen van.
Ik verwacht een soort tablet (zoals die van Wamon), maar ipv met speciaal pen, gebruik je hele hand en vingers. En die tablet laat precies dezelfde inhoud zien als je monitor. Die wordt dan misschien de muis vervanger.
To see or not to see. That's my answer.
pi_50639153
Ik zie nog steeds een grote toekomst voor network-based computing. Zeker met de aanleg van glasvezelnetwerken als OnsBrabantNet wordt dit steeds toegankelijker. Mensen kopen dan gewoon een terminal van 300 euro die verbindt naar een centrale server vanwaar (web-based danwel Java oid) applicaties gedraaid worden.

De behoefte is alleen nogal laag omdat PC's steeds goedkoper worden. Maar toch is het gemak van een simpele onderhoudsvrije terminal misschien toch wel aantrekkelijk voor veel mensen. Sun probeerde dit in 1996 al te lanceren, maar tien jaar later durf ik te zeggen dat het nog wel tien jaar zal duren voordat het echt gebruikt wordt.
  woensdag 20 juni 2007 @ 08:39:19 #59
85129 dikkedorus
pi_50641461
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 01:13 schreef Guyver2 het volgende:

[..]

Ik verwacht een soort tablet (zoals die van Wamon), maar ipv met speciaal pen, gebruik je hele hand en vingers. En die tablet laat precies dezelfde inhoud zien als je monitor. Die wordt dan misschien de muis vervanger.
Dan heb je alleen wel hetprobleem dat je maar 1 "knop" hebt. en dat je je pols niet kan laten rusten en bewegen tegelijk tenzij je hem insmeert met olie.
Er zullen vast wel systemen komen die touch-activated werken, maar de muis helemaal weg? nee ik denk het niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')