abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_50608737
Hoe worden die eigenlijk berekend?
Is het een percentage van het verschuldigd bedrag of is het gewoon per incassobureau een vast bedrag?
Haters gonna hate.
  dinsdag 19 juni 2007 @ 12:02:13 #2
13777 DoctorB
Bomba je hoofd
pi_50609131
die worden met de natte vinger berekend.

en die moet je niet betalen.
Indien u het niet eens bent met een van de door mij gedane uitlatingen bent u te dom om deze te begrijpen. Ik verzoek u dan ook zich verder van commentaar te onthouden.
  dinsdag 19 juni 2007 @ 12:14:23 #3
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_50609559
elk incassobureau staat vrij om zelf de incassokosten te bepalen.
So we just called him Fred
pi_50609735
en die moet je niet betalen, maar als ik die niet betaal wordt ik dan niet naar de rechter gestuurd?
Haters gonna hate.
pi_50609822
Vertel eens om hoeveel geld het gaat en wat de incassokosten zijn. Het is wel normaal om incassokosten te berekenen als het maar "redelijk" is. Ook is het belangrijk hoe slecht je met betalen bent geweest. Ben je bijvoorbeeld één maand te laat dan is het niet redelijk om twee keer het bedrag te vragen wat je schuldig bent.
Als je van mening verschilt, zorg er dan voor dat het geen meningsverschil wordt
pi_50609872
Die kosten moet je wel betalen ja, tenzij blijkt dat de vordering niet terecht is. Als het zover komt dat het voor de rechter komt zal de rechter de vordering beoordelen en de incassokosten bepalen.

Is het een terechte vordering?
Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
pi_50609985
¤1975 en ze vragen ¤800 euro incasso kosten.
Nou ik vind dat die vordering niet helemaal terecht is het gaat namelijk om een restbetaling van een keuken waar nog wat onderdeeltjes niet van geleverd zijn. Dat keukenbedrijf had wel brieven gestuurd maar die waren bij de buurman terecht gekomen, vraag me niet hoe, ipv dat ze me dan gewoon bellen. Ik wilde dat bedrag van 1975 best betalen mits de keuken geheel af was, dat is toch normaal?
Haters gonna hate.
  dinsdag 19 juni 2007 @ 12:30:25 #8
23571 Shivan
Rotzooi op me buro
pi_50610109
Natuurlijk,

als jij denk dat je in je recht staat. Moet je het vooral doen.

Opties:
Kijk is of je Rechtbijstand verzekering heb, die kunnen je verder helpen.
Of je geld bij een notaris laten storten en dat het geld van jouw is en pas krijgen als alles geleverd is.
Boos bellen naar het incasso buro, en gewoon zeggen hun leveren hun spullen niet. (ik denk weinig kans maar je kan het altijd proberen)
Judoka
  dinsdag 19 juni 2007 @ 12:36:21 #9
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_50610353
een incassobureau mag en kan niet zo heel veel...behalve dreigen...

Ik zou sowieso wel zsm de hoofdsom aan de eigenlijk schuldeiser voldoen
Give a man a fire and he'll be warm for a day. Set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.
  dinsdag 19 juni 2007 @ 12:53:09 #10
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_50610913
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 12:36 schreef Abbadon het volgende:
een incassobureau mag en kan niet zo heel veel...behalve dreigen...

Ik zou sowieso wel zsm de hoofdsom aan de eigenlijk schuldeiser voldoen
Waarom? De keuken is nog niet af, dus ik zou ook nog niet betalen. Ze zorgen eerst maar eens dat ze doen wat ze beloofd hebben...
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_50611222
Heb je de leverancier wel in gebreke gesteld? en zijn de onderdelen essentieel voor de keuken?
dan sta jij in je recht om het geld in te houden. Anders zul je ze in gebreke moeten stellen (met aangetekende brief) en indien het om niet-essentiele onderdelen gaat is het niet redelijk dat jij een heel groot bedrag inhoudt.
bye
pi_50611467
Nou ik heb ze al verschillende malen verteld dat ik nog wat mis, het is niet essentieel voor het gebruik van de keuken maar het is nog niet af.
Ik heb nu het aan de eiser verschuldigde bedrag minus de incasso kosten gestort, denk je dat ze om die incassokosten blijven zeuren?
Haters gonna hate.
  † In Memoriam † dinsdag 19 juni 2007 @ 13:21:29 #13
43556 miss_dynastie
pi_50611821
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 13:10 schreef CyclingGirl het volgende:
Ik heb nu het aan de eiser verschuldigde bedrag minus de incasso kosten gestort, denk je dat ze om die incassokosten blijven zeuren?
Ik snap niet dat je betaald hebt terwijl het nog niet af is Daarmee geef je in feite aan dat ze gelijk hebben, en dat hebben ze niet, want hun werk is nog niet af!
pi_50612061
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 13:21 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Ik snap niet dat je betaald hebt terwijl het nog niet af is Daarmee geef je in feite aan dat ze gelijk hebben, en dat hebben ze niet, want hun werk is nog niet af!
TS heeft nog geluk, 9 van de 10 x moet je het volle bedrag van de keuken aanbetalen voordat de keuken geplaatst word
't enige wat ik wil is de mogelijkheid om te bewijzen dat veel geld niet gelukkig maakt....
  † In Memoriam † dinsdag 19 juni 2007 @ 13:30:35 #15
43556 miss_dynastie
pi_50612140
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 13:28 schreef the_jestert het volgende:

[..]

TS heeft nog geluk, 9 van de 10 x moet je het volle bedrag van de keuken aanbetalen voordat de keuken geplaatst word
Een aanbetaling mag niet eens meer dan 50% van het totaal zijn, dus dat lijkt me stug dat je dat moet. Ze proberen het wel, maar nadat je ze de regels even uitlegt kiezen veel keukenboeren voor de 50% vooraf, 40% na plaatsing en 10% na controle afwerking-constructie.
pi_50612191
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 13:10 schreef CyclingGirl het volgende:
Nou ik heb ze al verschillende malen verteld dat ik nog wat mis, het is niet essentieel voor het gebruik van de keuken maar het is nog niet af.
Dat je nu betaald hebt vind ik ook niet echt slim. Aangezien je de incassokosten niet voldaan hebt, (wat je ook zeker niet moet doen), zullen ze daar zeker om gaan zeuren en is de kans niet groot dat ze nog enige moeite gaan doen om de rest van de onderdelen te leveren. Door te betalen ben je je voet achter de deur kwijt en nu is het alleen nog maar hopen dat die onderdelen nog komen.
Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
  † In Memoriam † dinsdag 19 juni 2007 @ 13:33:39 #17
43556 miss_dynastie
pi_50612234
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 13:32 schreef American_Nightmare het volgende:

[..]

Dat je nu betaald hebt vind ik ook niet echt slim. Aangezien je de incassokosten niet voldaan hebt, (wat je ook zeker niet moet doen), zullen ze daar zeker om gaan zeuren en is de kans niet groot dat ze nog enige moeite gaan doen om de rest van de onderdelen te leveren. Door te betalen ben je je voet achter de deur kwijt en nu is het alleen nog maar hopen dat die onderdelen nog komen.
In elk geval heeft het dreigement van de keukenboer zo wel fantastisch gewerkt ja Erg jammer.
pi_50614351
Je had inderdaad beter niet kunnen betalen, maar aangezien je dat nu al hebt gedaan gaan we het beste ervan maken. Stuur een brief naar je leverancier waarin je alles nog een keer uitlegt en daarbij de mededeling dat als zij netjes de keuken hadden geleverd en de post naar het juiste adres hadden gestuurd je direct had betaald. Nu heb je, om weer vertrouwen te geven alsnog het bedrag gestort waarbij je er natuurlijk wel vanuit gaat dat alsnog de resterende zaken geleverd worden. Je weigert de incassokosten te betalen en meld zeker ook dat je bereid bent hiervoor naar de rechter te gaan. Je staat immers vrij sterk, niet omdat je de spullen niet geleverd hebt gekregen maar omdat je post bij de buurman is bezorgd. Je had officieel maar een gedeelte van de koopsom in mogen houden op de nota.
Als je van mening verschilt, zorg er dan voor dat het geen meningsverschil wordt
pi_50615273
Dat laatste zal ze ook wel gedaan hebben. Ik neem aan dat de keuken duurder was dan 1975 euro
pi_50619260
Hi ja die keuken was idd duurder dan 1975, dit is slechts de helft.
Ik ga wel een brief sturen naar de keukenboer dat ik niet voor de incassokosten op ga draaien en dat ik graag wil betalen mits ik de spullen geleverd zie
thanks
Haters gonna hate.
  dinsdag 19 juni 2007 @ 17:21:59 #21
13777 DoctorB
Bomba je hoofd
pi_50620813
Schrijf een zielige brief aan de keukenboer waarin je zegt dat je niet snapt waarom hij zijn afspraken niet nakomt maar wel een incasso buro je dak op stuurt.
Brief aangetekend verzenden.
Doet het heel erg goed bij de rechter.
Zeker als de keukenboer vervolgens NIET op de brief antwoord, of als een botte hond zegt dat je mot betalen punt uit en niet op je argumenten in gaat.
Indien u het niet eens bent met een van de door mij gedane uitlatingen bent u te dom om deze te begrijpen. Ik verzoek u dan ook zich verder van commentaar te onthouden.
pi_50640717
Ja idd daar heb je ook wel weer gelijk in en met een brief heb ik bewijs.

Even een off topic vraag: een vriendin van mij die vroeg mij of ik hier de vraag kon stellen of een incassobureau het recht heeft je bankafschrift op te vragen met daarop je inkomsten.
Haters gonna hate.
  woensdag 20 juni 2007 @ 08:52:02 #23
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_50641637
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 06:47 schreef CyclingGirl het volgende:
Even een off topic vraag: een vriendin van mij die vroeg mij of ik hier de vraag kon stellen of een incassobureau het recht heeft je bankafschrift op te vragen met daarop je inkomsten.
Volgens mij alleen als er sprake is van loonbeslag.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  woensdag 20 juni 2007 @ 10:42:20 #24
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_50644779
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 06:47 schreef CyclingGirl het volgende:
Ja idd daar heb je ook wel weer gelijk in en met een brief heb ik bewijs.

Ze mogen dat best aan je vragen, maar je hoeft hen dat niet te geven. Wel kan het zijn dat indien het incassobureau dan geen betalingsregeling met je aangaat. Je bank zal sowieso geen inlichtingen geven over je inkomsten of vermogen aan een incassobureau. Slechts wanneer er door de gerechtsdeurwaarder beslag wordt gelegd op je bankrekeningen zal de bank (omdat dat wettelijk verplicht is) opgave doen aan de gerechtsdeurwaarder van de saldi van de rekeningen.
  woensdag 20 juni 2007 @ 10:43:19 #25
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_50644813
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 08:52 schreef sanger het volgende:

[..]

Volgens mij alleen als er sprake is van loonbeslag.
Een loonbeslag heeft niets met bankafschriften te maken. Een incassobureau heeft er verder sowieso niet rechtstreeks iets mee te maken. Inlichtingen over loonbeslagen worden door de gerechtsdeurwaarder ingewonnen bij je werkgever, niet bij je bank.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')