Waarom? De keuken is nog niet af, dus ik zou ook nog niet betalen. Ze zorgen eerst maar eens dat ze doen wat ze beloofd hebben...quote:Op dinsdag 19 juni 2007 12:36 schreef Abbadon het volgende:
een incassobureau mag en kan niet zo heel veel...behalve dreigen...
Ik zou sowieso wel zsm de hoofdsom aan de eigenlijk schuldeiser voldoen
Ik snap niet dat je betaald hebt terwijl het nog niet af isquote:Op dinsdag 19 juni 2007 13:10 schreef CyclingGirl het volgende:
Ik heb nu het aan de eiser verschuldigde bedrag minus de incasso kosten gestort, denk je dat ze om die incassokosten blijven zeuren?
TS heeft nog geluk, 9 van de 10 x moet je het volle bedrag van de keuken aanbetalen voordat de keuken geplaatst wordquote:Op dinsdag 19 juni 2007 13:21 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Ik snap niet dat je betaald hebt terwijl het nog niet af isDaarmee geef je in feite aan dat ze gelijk hebben, en dat hebben ze niet, want hun werk is nog niet af!
Een aanbetaling mag niet eens meer dan 50% van het totaal zijn, dus dat lijkt me stug dat je dat moet. Ze proberen het wel, maar nadat je ze de regels even uitlegt kiezen veel keukenboeren voor de 50% vooraf, 40% na plaatsing en 10% na controle afwerking-constructie.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 13:28 schreef the_jestert het volgende:
[..]
TS heeft nog geluk, 9 van de 10 x moet je het volle bedrag van de keuken aanbetalen voordat de keuken geplaatst word
Dat je nu betaald hebt vind ik ook niet echt slim. Aangezien je de incassokosten niet voldaan hebt, (wat je ook zeker niet moet doen), zullen ze daar zeker om gaan zeuren en is de kans niet groot dat ze nog enige moeite gaan doen om de rest van de onderdelen te leveren. Door te betalen ben je je voet achter de deur kwijt en nu is het alleen nog maar hopen dat die onderdelen nog komen.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 13:10 schreef CyclingGirl het volgende:
Nou ik heb ze al verschillende malen verteld dat ik nog wat mis, het is niet essentieel voor het gebruik van de keuken maar het is nog niet af.
Ik heb nu het aan de eiser verschuldigde bedrag minus de incasso kosten gestort, denk je dat ze om die incassokosten blijven zeuren?
In elk geval heeft het dreigement van de keukenboer zo wel fantastisch gewerkt jaquote:Op dinsdag 19 juni 2007 13:32 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Dat je nu betaald hebt vind ik ook niet echt slim. Aangezien je de incassokosten niet voldaan hebt, (wat je ook zeker niet moet doen), zullen ze daar zeker om gaan zeuren en is de kans niet groot dat ze nog enige moeite gaan doen om de rest van de onderdelen te leveren. Door te betalen ben je je voet achter de deur kwijt en nu is het alleen nog maar hopen dat die onderdelen nog komen.
Volgens mij alleen als er sprake is van loonbeslag.quote:Op woensdag 20 juni 2007 06:47 schreef CyclingGirl het volgende:
Even een off topic vraag: een vriendin van mij die vroeg mij of ik hier de vraag kon stellen of een incassobureau het recht heeft je bankafschrift op te vragen met daarop je inkomsten.
Ze mogen dat best aan je vragen, maar je hoeft hen dat niet te geven. Wel kan het zijn dat indien het incassobureau dan geen betalingsregeling met je aangaat. Je bank zal sowieso geen inlichtingen geven over je inkomsten of vermogen aan een incassobureau. Slechts wanneer er door de gerechtsdeurwaarder beslag wordt gelegd op je bankrekeningen zal de bank (omdat dat wettelijk verplicht is) opgave doen aan de gerechtsdeurwaarder van de saldi van de rekeningen.quote:Op woensdag 20 juni 2007 06:47 schreef CyclingGirl het volgende:
Ja idd daar heb je ook wel weer gelijk in en met een brief heb ik bewijs.
Even een off topic vraag: een vriendin van mij die vroeg mij of ik hier de vraag kon stellen of een incassobureau het recht heeft je bankafschrift op te vragen met daarop je inkomsten.
Een loonbeslag heeft niets met bankafschriften te maken. Een incassobureau heeft er verder sowieso niet rechtstreeks iets mee te maken. Inlichtingen over loonbeslagen worden door de gerechtsdeurwaarder ingewonnen bij je werkgever, niet bij je bank.quote:Op woensdag 20 juni 2007 08:52 schreef sanger het volgende:
[..]
Volgens mij alleen als er sprake is van loonbeslag.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |