quote:
Commentator Livestro voor NPS te rechts
door een onzer verslaggevers
AMSTERDAM - Het wekelijkse NPS-programma Buitenhof heeft afgelopen zondag columnist Joshua Livestro, buitenlandcommentator bij De Telegraaf, aan de kant gezet.
Livestro werd pas vier maanden geleden gevraagd bij het zondagse discussieprogramma als opvolger van columnist Ronald Plasterk, die PvdA-minister van Onderwijs werd. Livestro haalt in een column 'Retourtje Buitenhof...' vandaag snoeihard uit naar de 'linkse NPS'. "Wat er daar met uw belastingcenten wordt gedaan, dat deugt gewoon niet", schrijft Livestro in zijn Telegraafcolumn, waarin hij de praktijken achter de schermen bij Buitenhof blootlegt. Volgens de columnist, voormalige rechterhand van VVD'er Frits Bolkestein en een van de initiatiefnemers van de neoconservatieve Edmund Burke Stichting, vielen zijn columns slecht bij de 'linkse' leiding van Buitenhof.
"Afwijkende meningen worden stelselmatig genegeerd of nog erger: gecensureerd", zo stelt hij.
Kansarm
Volgens Livestro is het ook goed mis bij andere NPS-programma's. "Het journaal, Nova: het zijn in feite veredelde melkertbaanprojecten voor kansarme linkse journalisten." Livestro houdt een pleidooi dat er een Nederlandse versie komt van de Amerikaanse zender Fox News, als tegenwicht tegen de grote stroom van 'linkse' programma's.
http://www.telegraaf.nl/b(...)te_rechts.html?p=2,1De column van Livestro is
hier te vinden.
Toch wel schrikbarend dat de nps op deze manier met onze belastingcenten omgaat. Ik vind vooral het volgende stukje uit de column opvallend:
quote:
Bij mijn volgende column waren er namelijk weer problemen. Het ging over de stelling dat een cordon sanitaire tegen partijen als de SP en de PvdV ondemocratisch was. En bovendien onnodig, want, zo stelde ik: "Wilders is geen fascist en Marijnissen geen communist." Op de morgen van de uitzending werd ik door Hegeman uitgenodigd voor een kleine crisisvergadering. Ze was gestruikeld over dat zinnetje. "Wilders is geen fascist, meen je dat nu werkelijk?" Ik was verbijsterd, maar ik hield me groot. Ja, ik meende het werkelijk. Hij is zonder twijfel populistisch rechts, maar een fascist is iets heel anders. "Maar een racist is hij toch zeker wel?" vervolgde ze. De zin moest er dan ook uit.
Afwijkende meningen die volledig worden genegeerd of gecensureerd door dit linkse bolwerk? Erg zorgwekkend al zeg ik het zelf.