abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_50604725
quote:
Commentator Livestro voor NPS te rechts
door een onzer verslaggevers
AMSTERDAM - Het wekelijkse NPS-programma Buitenhof heeft afgelopen zondag columnist Joshua Livestro, buitenlandcommentator bij De Telegraaf, aan de kant gezet.

Livestro werd pas vier maanden geleden gevraagd bij het zondagse discussieprogramma als opvolger van columnist Ronald Plasterk, die PvdA-minister van Onderwijs werd. Livestro haalt in een column 'Retourtje Buitenhof...' vandaag snoeihard uit naar de 'linkse NPS'. "Wat er daar met uw belastingcenten wordt gedaan, dat deugt gewoon niet", schrijft Livestro in zijn Telegraafcolumn, waarin hij de praktijken achter de schermen bij Buitenhof blootlegt. Volgens de columnist, voormalige rechterhand van VVD'er Frits Bolkestein en een van de initiatiefnemers van de neoconservatieve Edmund Burke Stichting, vielen zijn columns slecht bij de 'linkse' leiding van Buitenhof.

"Afwijkende meningen worden stelselmatig genegeerd of nog erger: gecensureerd", zo stelt hij.

Kansarm

Volgens Livestro is het ook goed mis bij andere NPS-programma's. "Het journaal, Nova: het zijn in feite veredelde melkertbaanprojecten voor kansarme linkse journalisten." Livestro houdt een pleidooi dat er een Nederlandse versie komt van de Amerikaanse zender Fox News, als tegenwicht tegen de grote stroom van 'linkse' programma's.
http://www.telegraaf.nl/b(...)te_rechts.html?p=2,1

De column van Livestro is hier te vinden.

Toch wel schrikbarend dat de nps op deze manier met onze belastingcenten omgaat. Ik vind vooral het volgende stukje uit de column opvallend:
quote:
Bij mijn volgende column waren er namelijk weer problemen. Het ging over de stelling dat een cordon sanitaire tegen partijen als de SP en de PvdV ondemocratisch was. En bovendien onnodig, want, zo stelde ik: "Wilders is geen fascist en Marijnissen geen communist." Op de morgen van de uitzending werd ik door Hegeman uitgenodigd voor een kleine crisisvergadering. Ze was gestruikeld over dat zinnetje. "Wilders is geen fascist, meen je dat nu werkelijk?" Ik was verbijsterd, maar ik hield me groot. Ja, ik meende het werkelijk. Hij is zonder twijfel populistisch rechts, maar een fascist is iets heel anders. "Maar een racist is hij toch zeker wel?" vervolgde ze. De zin moest er dan ook uit.
Afwijkende meningen die volledig worden genegeerd of gecensureerd door dit linkse bolwerk? Erg zorgwekkend al zeg ik het zelf.
  dinsdag 19 juni 2007 @ 09:49:08 #2
73255 Frezer
Niet Henk!
pi_50605021
Een cordon sanitaire tegen zowel uiterst links als rechts? Lijkt me niet handig een links georienteerde groep.

Maar goed, het gehuil over de linkse publieke omroep is natuurlijk onzin. Het staat iedereen vrij een omroep te stichten. Bovendien hebben we aan de verzuiling te danken dat er al omroepen zijn in het gehele politieke spectrum (voor de VVDers onder ons: lid worden van de AVRO!).
"Cats were put into the world to disprove the dogma that all things were created to serve man."
  dinsdag 19 juni 2007 @ 09:50:28 #3
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_50605061
dubbel
  dinsdag 19 juni 2007 @ 09:50:42 #4
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_50608441
Wat ik schrikbarend vind is de walgelijke hypocrytie houding van Joshua Livestro zelf. Meneer bezigt de uitspraak: "Wat er daar met uw belastingcenten wordt gedaan, dat deugt gewoon niet". Maar zolang hij meer betaald werd voor zijn bijdrage aan Buitenhof deugde het blijkbaar allemaal wel. Als hij echt een statement had willen maken was hij zelf opgestapt. Nu komt hij over als een jaloers en rancuneus ventje.
PWBF
pi_50608644
Persoonlijk vind ik Buitenhof nog wel meevallen.

NOVA Is dus echt de mediale beerput.
  dinsdag 19 juni 2007 @ 12:46:49 #7
112500 Het_hupt
Ajetoooooooo
pi_50610715
de NPS was toch objectief?

(sorry, ik kon het niet laten)
If everything isn't black and white, I say, 'Why the hell not?'
pi_50612133
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 12:46 schreef Het_hupt het volgende:
de NPS was toch objectief?

(sorry, ik kon het niet laten)
Jahaa.

Van het Engelse "to object"
v. ob·ject·ed, ob·ject·ing, ob·jects
v.intr.
1. To present a dissenting or opposing argument; raise an objection: objected to the testimony of the witness.
2. To be averse to or express disapproval of something: objects to modern materialism.
v.tr.
To put forward in or as a reason for opposition; offer as criticism: They objected that discipline was lacking.
"thats a pile of goatshit what you're saying mister master...and a large pile too" schreef Burakius die maandagmorgen
pi_50612362
Welke reden heeft de NPS opgegeven voor het vertrek van Livestro?
pi_50613405
De linkse gedankenpolizei weet wat goed voor de burger is.
En dat is al jaren zo.
normen en waarden politiek http://www.pphwn.nl/
  dinsdag 19 juni 2007 @ 14:19:42 #11
27166 mr.vulcano
Op naar de top!
pi_50613884
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 13:37 schreef Bolkesteijn het volgende:
Welke reden heeft de NPS opgegeven voor het vertrek van Livestro?
De kwaliteit van zijn columns zouden onder de maat zijn. Maar volgens mij is er genoeg werk van hem bekend en dan is het wel vreemd dat de kwaliteit nu het breekpunt is. Dit zaakje stinkt!
Dat is nodeloos kwetsend, stigmatiserend, tendentieus en ongefundeerd!
pi_50614008
quote:
Livestro houdt een pleidooi dat er een Nederlandse versie komt van de Amerikaanse zender Fox News, als tegenwicht tegen de grote stroom van 'linkse' programma's.
Wat een pauper
pi_50614031
ah.. issie ontslagen..

wat jammer voor die man, dus dan maar je oude werkgever bashen

zeker iets normaals voor "rechtse" mensen
  dinsdag 19 juni 2007 @ 14:26:14 #14
27166 mr.vulcano
Op naar de top!
pi_50614122
quote:
Kamervragen over ontslag 'rechtse' columnist
AMSTERDAM - D66 heeft dinsdag schriftelijke vragen gesteld aan minister Ronald Plasterk (Media). Tweede Kamerlid Boris van der Ham wil weten wat de reactie is van de bewindsman op de kritiek van de 'rechtse' columnist Livestro.

Joshua Livestro heeft van het opinieprogramma Buitenhof (VPRO/NPS/VARA) te horen gekregen dat hij in het nieuwe tv-seizoen niet terug hoeft te komen. Hij werkt ook voor De Telegraaf en in die krant zegt hij dat hij is afgeserveerd omdat zijn mening te rechts zou zijn voor het progressieve programma.
  dinsdag 19 juni 2007 @ 14:27:00 #15
27166 mr.vulcano
Op naar de top!
pi_50614143
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 14:23 schreef Roellie80 het volgende:
ah.. issie ontslagen..

wat jammer voor die man, dus dan maar je oude werkgever bashen

zeker iets normaals voor "rechtse" mensen
Inderdaad, gewoon de kop in het zand steken. Het zal wel een ontslagen werknemer zijn met rancune...
pi_50614346
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 14:27 schreef mr.vulcano het volgende:

[..]

Inderdaad, gewoon de kop in het zand steken. Het zal wel een ontslagen werknemer zijn met rancune...
Het is gewoon niet geloofwaardig wanneer je met dit nieuws komt direct nadat je je ontslag hebt gekregen.
Hij is gewoon op z'n rechtse pikkie getrapt.

De NPS probeert zo neutraal mogelijk nieuws te geven. Te rechts, maar ook te links is in dit geval uiteraard niet gewenst.
pi_50614348
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 14:27 schreef mr.vulcano het volgende:

[..]

Net als Charles Groenhuijsen.
pi_50614405
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 14:31 schreef Roellie80 het volgende:
De NPS probeert zo neutraal mogelijk nieuws te geven. Te rechts, maar ook te links is in dit geval uiteraard niet gewenst.
Hoe zie jij een column voor je zonder eigen mening?
pi_50614812
dicht

Opm DH : Doebel.... dus dicht

[ Bericht 80% gewijzigd door Drugshond op 19-06-2007 18:28:29 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')