abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 21 juli 2007 @ 10:39:50 #151
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_51687699
Ik moet hier ook echt eens mee gaan beginnen. Heb wel alles gedownload maar nog niets mee gedaan
stupidity has become as common as common sense was before
pi_51687915
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 10:32 schreef Jojogirl het volgende:
Dat vraag ik me ook nog steeds af, terwijl ik al op de 8 minuten zit. Ik denk dat het fysiek inmiddels wel gaat lukken, maar ik kan er nog steeds met m'n hoofd niet bij dat IK dat zou kunnen. Vage kronkel.
Dat heb ik dus ook, als ik er aan denk heb ik al zin om te stoppen. "Dat hou ik nooit vol" zegt mijn hoofd.
  zaterdag 21 juli 2007 @ 14:49:32 #153
44600 Dandelion
ZEKUR OUWE!!!!!!
pi_51692703
mja op dat gebied ben ik er al wel achter dat Evy soms niet echt goede aanwijzingen geeft. Ik heb nu 2 keer les 5 vijf gelopen, 1 keer buiten en een keer op de loopband. De eerste keer ben ik afgehaakt tijdens een drie minuten blokje, ik was al behoorlijk buiten adem en Evy sprak me bemoedigend toe:
"kom op, nog maar anderhalve minuut", nou dat was de druppel, toen ben ik gestopt.
Toen liep ik de les van de week weer op de loopband, bleek dat ik nog meer 40 seconden moest toen ze dat zei... De oplichtster
Get on your boots!
16-11-09 Muse - Lanxess Arena Keulen
Last.fm | Twitter
pi_51693198
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 10:56 schreef Toeps het volgende:

[..]

Dat heb ik dus ook, als ik er aan denk heb ik al zin om te stoppen. "Dat hou ik nooit vol" zegt mijn hoofd.
Ik heb mijn route voor de 5 km uitgestippeld en als we daar dan rijden dan zeg ik dat. Dan kijken ze mij aan van : dat kan niet. En ik dan : ja volgens Evy wel hoor.

Maar ik wil het ook zelf nog echt meemaken. Het is best ver 5 km.

Het was de bedoeling dat ik vrijdagavond les 6 zou lopen Ik heb het uitgesteld. Ik heb teveel last van mijn enkel. Ik hoop dat het morgen wel wil lukken.
Inspiratieloos!
  zaterdag 21 juli 2007 @ 22:24:15 #155
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_51704938
Oef, dit was zwaar. Volgens mij heb ik de laatste tijd iets te weinig gelopen om nu ineens 4x8 minuten te gaan doen. Ik vind dat het schema nu ineens wel erg hard gaat en vraag me ook af of ik niet even een paar lessen moet herhalen en dan verder moet gaan, want de 12 minuten waar de volgende les mee eindigt (wat een sprong ook van 8 naar 12) lijken nu zo niet haalbaar.
  zaterdag 21 juli 2007 @ 22:54:40 #156
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_51705642
Zeker als je een aantal weken niets gedaan hebt, is het herhalen van je vorige les geen verkeerd idee.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  zaterdag 21 juli 2007 @ 23:04:23 #157
30919 mitt
Michael Corleone
pi_51705850
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 22:24 schreef Jojogirl het volgende:
Oef, dit was zwaar. Volgens mij heb ik de laatste tijd iets te weinig gelopen om nu ineens 4x8 minuten te gaan doen. Ik vind dat het schema nu ineens wel erg hard gaat en vraag me ook af of ik niet even een paar lessen moet herhalen en dan verder moet gaan, want de 12 minuten waar de volgende les mee eindigt (wat een sprong ook van 8 naar 12) lijken nu zo niet haalbaar.
Ik had het ook zwaar had ook amper geslapen, hoofdpijn!. De overgang vind ik ook behoorlijk pittig, zeker gezien de opbouw van de eerdere weken.

Maar goed, maandag wel gewoon beuken
Op dinsdag 9 september 2003 13:57 schreef Dr.Daggla het volgende:
[13:57:43] <@Daggla> ik weet ei'k ook niet wie corleone is.. Uit ER ofzo?
pi_51705987
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 14:49 schreef Dandelion het volgende:
mja op dat gebied ben ik er al wel achter dat Evy soms niet echt goede aanwijzingen geeft. Ik heb nu 2 keer les 5 vijf gelopen, 1 keer buiten en een keer op de loopband. De eerste keer ben ik afgehaakt tijdens een drie minuten blokje, ik was al behoorlijk buiten adem en Evy sprak me bemoedigend toe:
"kom op, nog maar anderhalve minuut", nou dat was de druppel, toen ben ik gestopt.
Toen liep ik de les van de week weer op de loopband, bleek dat ik nog meer 40 seconden moest toen ze dat zei... De oplichtster
Jaaaah! Zie je nou! Soms denk ik echt: "Ze liegt!" En da's dus nog waar ook!
  zaterdag 21 juli 2007 @ 23:22:51 #159
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_51706339
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 23:09 schreef Toeps het volgende:

[..]

Jaaaah! Zie je nou! Soms denk ik echt: "Ze liegt!" En da's dus nog waar ook!
Ze is niet evil hoor.

Maar idd, die tijden kloppen soms niet. Maar ach, ik hou zelf amper bij hoe lang ik nu precies ren, en als ze het dan zo speelt zodat je het beter vol kunt houden, prima.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  zondag 22 juli 2007 @ 12:43:49 #160
44600 Dandelion
ZEKUR OUWE!!!!!!
pi_51714746
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 23:22 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Ze is niet evil hoor.

Maar idd, die tijden kloppen soms niet. Maar ach, ik hou zelf amper bij hoe lang ik nu precies ren, en als ze het dan zo speelt zodat je het beter vol kunt houden, prima.
d'r zal idd wel een idee achter zitten, maar soms werkt dus ook averechts.
Get on your boots!
16-11-09 Muse - Lanxess Arena Keulen
Last.fm | Twitter
  zondag 22 juli 2007 @ 12:49:32 #161
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_51714867
quote:
Op zondag 22 juli 2007 12:43 schreef Dandelion het volgende:

[..]

d'r zal idd wel een idee achter zitten, maar soms werkt dus ook averechts.
Het werkt gewoon errrrug irritant. "Kom op, nog heel even volhouden", zei ze een aantal lessen geleden. Bleek dat van de 12 minuten er nog een minuut of 8 gelopen moesten worden. Dat is niet 'even". En soms liegt ze gewoon keihard als ze zegt "nog twee minuten". Ik loop me het licht uit de ogen en begin haast aan mezelf te twijfelen. En dan blijkt dat ik zeker nog een minuut of 4 heb gelopen.

Dat werkt niet stimulerend.
pi_51716129
Net les 12: 1, 2, 4, 4, en 5 minuten gelopen. Was best een makkie!
pi_51724561
Deze ochtend les 6 gelopen! Heerlijk weer. Ben nu ook van de klachten in mijn kuiten af.
Inspiratieloos!
pi_51761432
Zonder evy, met eigen muziek liep ik minstens zo goed als met het schema, dus ik ga verder op eigen houtje.
Het was wel echt geweldig goed om conditie mee op te bouwen Nu nog zien of ik 3x per week blijf lopen...
Het mooi kotsende meisje.
  maandag 23 juli 2007 @ 21:31:39 #165
4177 Jojogirl
pi_51762592
Blegh, ik wilde vanavond weer gaan lopen, maar het regent hier al sinds 7 uur pijpestelen. Echt jammer, ik had er al helemaal zin in.
pi_51775774
Gisteravond les 8 gelopen, ondanks de regen. Toch maar gewoon gegaan, want het gaat net zo lekker. En die regen was niet eens zo erg, met een petje op heb je er weinig last van.
Heb nu al zin in de volgende les, dan eindelijk 4 minuten aan een stuk rennen...
  dinsdag 24 juli 2007 @ 21:48:19 #167
4177 Jojogirl
pi_51798078
Zonet heb ik weer de 4x8 minuten les gelopen en wat ging het klote zeg. Middenin het tweede loopstuk kreeg ik weer last van m'n maag dus 2 minuten gewandeld. Na de pauze tussen het derde en vierde loopstuk ging het weer niet, dus die pauze werd "wat" langer. Vervolgens bleek dat de bouwbrug waarmee ik het water over wilde steken er niet meer lag (na er 3 jaar wel gelegen te hebben) dus toen mocht ik fijn dezelfde route terug lopen als heen, terwijl ik al dik over de helft van het rondje was. Hierdoor hield ik aan het eind van een MP3 een heel stuk weg over, dus uiteindelijk toch nog maar een minuut of 4 gerend.
Pff hopelijk gaat het de volgende keer weer eens soepel. Voor de motivatie zou dat wel weer eens fijn zijn. Op dit moment ga ik er een beetje aan twijfelen of ik de 4EM van de Damloop eind september wel ga halen binnen 45 minuten.
pi_51799058
Het tweede schema uit de OP komt niet overeen met de podcasts, toch? Als je kijkt bij week 6 bijv. beginnen alle lessen met 2 minuten lopen, maar op de podcast met die Evy is het maar 1 minuutje....?

Ohja, en als je geabonneerd bent op zo'n podcast, hoe krijg je al die verschillende 'afleveringen' dan naar je harde schijf? Ik gebruik iTunes....

Noobvragen hé!
  dinsdag 24 juli 2007 @ 22:13:05 #169
4177 Jojogirl
pi_51799171
Volgens mij klopt het Excelschema wel hoor. Ik heb er tot nu toe 1 foutje in gevonden, maar dat was niet wat jij omschreef. Verwar je week 6 en les 6 niet?
pi_51799674
Och kutje
  zondag 29 juli 2007 @ 21:23:16 #171
4177 Jojogirl
pi_51943337
Wordt er niet meer gelopen? Of is iedereen op vakantie?

Ik heb vanochtend, in de regen, weer de 4x8 minuten les gelopen. Die ging nu wel lekker (5 km in 35 minuten) dus ik krijg weer hoop voor de 4 Engelse Mijl eind september (moet binnen 45 minuten). Volgens alle running speed race calculator dingesen op internet zou dat net moeten kunnen. Dus ik train fijn door, vanaf nu hopelijk weer minstens 2 keer per week en als het even kan 3 keer.
pi_51945699
Jaja, morgen les 16. Evy heeft me een rustige les beloofd, maar ik geloof er niks van, whehehe.
pi_51948319
Ik heb vanaf 1,5 week geleden last van mijn enkel. Ik heb hem wss verzwikt. Vorige week zondag heb ik gelopen en dat ging eigenlijk wel heel goed. Afgelopen vrijdag wilde ik het weer proberen en na de 1ste stap in versnelling moest ik moeite doen om overeind te blijven. Ik heb de huisarts maar gebeld en daarna de fysiotherapeut. Dinsdag moet ik komen en mag absoluut niet sporten tot die tijd en eigenlijk de komende week niet. Dammn wat baal ik hiervan!
Inspiratieloos!
  maandag 30 juli 2007 @ 01:34:28 #174
123545 DatMeenJeNiet
Mike Mampuya till i die O+
pi_51950221
Vandaag/Gisteren les 5 gedaan in een stortbui, heerlijk.
pi_51951842
Ik loop ook nog steeds. Ik wissel nu de 5 km af met intervaltraining om mijn snelheid wat te verhogen.
pi_51956687
Ben vanavond toe aan les 11. Deze week is hetzelfde als vorige week, niks aan! Vorige week al 4 en 5 minuten gelopen, ging echt heel erg makkelijk, en dan vanavond alleen maar 2 minuten. Heb overwogen om deze week over te slaan en gelijk naar les 13 te gaan, maar het zal wel niet voor niks zijn....
pi_51956931
Sta ik net buiten... Drup! Drup! Van die gigántische regendruppels! Ben dus maar weer even naar binnen gegaan, volgens buienradar kan ik het over een half uurtje nog eens proberen.
pi_51956956
quote:
Op maandag 30 juli 2007 12:34 schreef KellyPelly het volgende:
Ben vanavond toe aan les 11. Deze week is hetzelfde als vorige week, niks aan! Vorige week al 4 en 5 minuten gelopen, ging echt heel erg makkelijk, en dan vanavond alleen maar 2 minuten. Heb overwogen om deze week over te slaan en gelijk naar les 13 te gaan, maar het zal wel niet voor niks zijn....
De pauzes worden korter, da's ook een goede oefening.
pi_51958270
quote:
Op zondag 29 juli 2007 22:43 schreef Toeps het volgende:
Jaja, morgen les 16. Evy heeft me een rustige les beloofd, maar ik geloof er niks van, whehehe.
En inderdaad, de vuile hoer.
3 keer 5 minuten, ja, maar op wat voor'n tempo! Pffff! *hijg...
  maandag 30 juli 2007 @ 13:34:01 #180
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_51958362
quote:
Op maandag 30 juli 2007 12:43 schreef Toeps het volgende:
Sta ik net buiten... Drup! Drup! Van die gigántische regendruppels! Ben dus maar weer even naar binnen gegaan, volgens buienradar kan ik het over een half uurtje nog eens proberen.
Tssssss. Hup, gewoon lopen jij!

.
pi_52006572
Vandaag het oordeel van de fysio: Dus nu even niet meer hardlopen en volgende week terugkomen en dan zien we wel weer.
Maar ze vertelde me nu al dat als ik weer ging hardlopen ik weer van voren af aan moet beginnen. Dat had ik wel verwacht maar het klinkt zo naar als een ander dat zegt.
Ik baal hier zo van!
Inspiratieloos!
pi_52010081
Ik mis Evy wel een beetje
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_52011859
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 09:06 schreef FJD het volgende:
Ik mis Evy wel een beetje
Nou ik ben idd ook aan het nadenken wat ik eens zal gaan doen als de lessen klaar zijn. Want ik vind het echt leuk zo, denk dat het veel minder makkelijk gaat als je gewoon alleen met eigen muziek gaat lopen. Maar goed, heb nog wel wat lessen te gaan, en misschien daarna de training naar de 10 km....
pi_52012117
http://www.marathontraining.com/marathon/metric1.html

Deze doe ik nu Zit in week 3, 6.5km lopen dus.
pi_52028638
Net les 12 gelopen, ging lekker! Super lekker weer ook om te lopen, zonnetje, maar niet te warm, ideaal.
Volgende week naar de 7 minuten, hoop dat het net zo goed gaat als nu, 5 minuten is echt hartstikke goed te doen.
Evy is trouwens wel pessimistisch, na 1 minuut lopen zegt ze al dat je even op adem mag komen, nou het is niet best als je na 1 minuut al loopt te hijgen... Maargoed, het geeft wel een goed gevoel dat zij denkt dat je het moeilijk hebt, terwijl je zonder enige moeite kan lopen
  woensdag 1 augustus 2007 @ 22:08:44 #186
4177 Jojogirl
pi_52029534
Woei, ik heb net les 21 gelopen en het ging goed.

Na 3 keer de 8-8-8-8 les gelopen te hebben, durfde ik het vandaag aan om eens aan de volgende les te beginnen, 10-10-12. Ik had er niet veel vertrouwen in toen ik vertrok, maar het ging dus gewoon goed. Ik ben niet helemaal kapot nu gek genoeg. Misschien begint m'n lichaam er eindelijk aan te wennen.

It_was_me, wat balen dat je voorlopig even niks mag en dan weer vanaf 0 moet beginnen. Echt klote.

Ik wil trouwens na de lessen eerst een paar keer zelf proberen te lopen (half uur) en daarna ga ik denk ik de trainingen voor de 10 volgen. Volgensmij zitten daar ook een soort intervaldingen in en dat is wel fijn om m'n snelheid wat op te voeren. Bovendien moet ik eind september 6.4k lopen dus met m'n half uur/5k ben ik er nog niet.
  vrijdag 3 augustus 2007 @ 22:33:12 #187
4177 Jojogirl
pi_52086301
Les 22 ging ook goed, ik heb gewoon 2 keer een kwartier gelopen. Ik vond het wel erg zwaar. Tijdens het tweede stuk dacht ik dat ik zowat niet meer kon en toen zei Evy "nog een kleine 5 minuten" Ik dacht dat ik erin bleef, maar door m'n tempo iets te verlagen heb ik het toch weten te redden. Wel een mooie afstand gelopen: 5.4 km in 34 minuten, dus 9.3km per uur.
pi_52087099
Goed bezig Goed om te zien dat je het zo goed volhoudt

Ik heb vandaag ruim 6km gelopen in een mooie tijd, ruim binnen de tijd voor m'n marathon binnen de 4 uur
pi_52092440
Het gaat ineens snel vanaf les 20 zeg, brrr! Gisteren les 19 gedaan, 5, 6, 7 en 8, en ik schrok al bij de 5 minuten beginnen. Ik moet altijd effe op gang komen... Ik doe de lessen trouwens in een versneld tempo nu, ik heb geen spierpijn of iets dergelijks, en ze gaan ook redelijk goed, dus waarom twee dagen niks doen?
pi_52095577
Om je knieen wat rust te geven en ze de kans te geven zich te herstellen
  zaterdag 4 augustus 2007 @ 13:12:45 #191
4177 Jojogirl
pi_52095998
Ik zou ook niet elke dag gaan lopen, dat is volgensmij vragen om problemen. Je gewrichten, pezen en spieren moeten zich aanpassen aan de belasting van het lopen en dat gaat niet van de ene op de andere dag.
pi_52097953
quote:
Op zaterdag 4 augustus 2007 13:12 schreef Jojogirl het volgende:
Ik zou ook niet elke dag gaan lopen, dat is volgensmij vragen om problemen. Je gewrichten, pezen en spieren moeten zich aanpassen aan de belasting van het lopen en dat gaat niet van de ene op de andere dag.
Mja, in het begin had ik daar last van, had ik ook spierpijn en zo... Maar nu na vijf weken lopen niet meer. Ik mag toch aannemen dat ik wel genoeg gewend ben nu. Er zijn zo veel mensen die dagelijks hardlopen, en het is ook niet een gigantische afslachting, het is maar een half uurtje.
  zondag 5 augustus 2007 @ 21:41:35 #193
4177 Jojogirl
pi_52127315
Pff wat is het warm. Ik had al bedacht dat met deze hitte de volgende les (10 en 20 minuten lopen) niet handig zou zijn, maar ik wilde toch gaan. Dus maar een kleinere afstand gelopen en dan eerst een stuk langzaam met wat versnellinkjes erin, daarna een langer stukje lopen (een rondje om een stukje land heen) en dan terug weer langzamer met versnellinkjes. Dat ging prima, maar ik zweet me nu wel helemaal dood. Veel drinken dus maar. Oja, volgensmij mapmyrun.com was dit voor m'n gevoel kleine stuk toch nog 3.7 km totaal. Best ok dus.
pi_52127884
Ik ben om 16:00 gaan lopen en ondanks dat het enorm zwaar was en ik halverwege wel stukjes rust heb gepakt heb ik uiteindelijk 5250m gelopen in 25minuten. Bijna net zo snel als ik op de Kadeloop heb gelopen 0.1km/u langzamer om precies te zijn
  zondag 5 augustus 2007 @ 22:02:19 #195
4177 Jojogirl
pi_52127969
Om 16 uur? Pfff ben je wel wijs FJD? Maar wel knap dat je nog zo'n snelheid hebt gehaald met dit weer
  zondag 5 augustus 2007 @ 22:11:25 #196
3185 Adelante
To let it go now
pi_52128237
Ik doe even niets tot september en begin dan opnieuw met het 5-10 km schema
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_52128382
Naja ik had ook al een paar keer in Frankrijk gelopen met dit soort temperaturen en opzich is er niet veel aan de hand. Ja je verliest heel veel zweet maar goed dan drink je onderweg nog een halve liter water en dan is t best te doen.

Ik heb het idee dat die dingen apart zitten. Je hebt spierkracht en je hebt de koeling van je lichaam (zweten dus). Qua spierkracht kan ik dat tempo zeker aan maar nu push je ook de koeling van je lichaam

Het was meer dat ik wist dat er 's avonds voetbal op TV was en dat wilde ik niet missen dus toen maar voor het eten gaan lopen.
pi_52128609
Ik was vanmorgen om een uurtje of 8 gegaan . Was goed te doen in de schaduw. 4x8, en ik vond 'm makkelijk! Heb wel niet heel snel gelopen, maar daar was de muziek ook niet naar.
pi_52147587
Nou, vandaag ben ik bepaald niet fier op mezelf. Afgelopen vrijdag les 26 gedaan, maar zojuist was ik niet vooruit te branden . Dacht dat 't wel lekker zou zijn om met een beetje regen te lopen, maar dat was 't blijkbaar niet. Geen idee waardoor dat kwam. Te vochtig Heb met moeite in 2 stukken twee rondjes gedaan, waarvan ik er vrijdag 3 rondjes ineens (3 x 1 met beetje pauze ertussen dus) deed ...
pi_52147667
Het is ook echt kutweer om te lopen.
Vanmorgen 10, 10, 12 gedaan, ging goed maar het tempo was traaaag!

En nu hou ik op met sneller achter elkaar trainen, ik voel mijn lichaam echt moe zijn, morgen weer een rustdagje. Nou ja, misschien een andere sport, maar iig niet lopen. (Ik wil gewoon graag elke dag iets aan sport doen, het hoeft niet altijd even veel of zwaar te zijn, maar verder beweeg ik niet veel, doe alles met de tram, dus ik wil gewoon aan die 30 minuten per dag komen. Denk da'k maar ga zwemmen of zo. )
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')