Jolie heeft op de peuterzaal een mooie lantaarn gemaakt op de peuterspeelzaal. Aangezien we niet aan Sint Maarten doen en ze het best een beetje jammer vindt dat we er dus geen lichtje in zullen doen. De juf heeft gezegd dat Sint Maarten het feest van het delen is, dus er moet iets gedeeld worden vindt Jolie. Ik besluit dat de lantaarn dan maar gebruikt moet worden als sfeerlicht bij het eten, dan delen we ons eigen eten en de herinnering.
En ik was aan het koken en klaar met het gedoe oner een ongebruikte lantaarn
Jolie moest nog even naar de wc en dat leek me een goede gelegenheid om er even een waxinelichtje in te doen.
Maar euh, hoe moet je dat ding in aansteken? Vanaf boven met een lucifer erin durf ik niet. Onderlangs met het kaarsje al aan gaat net niet. Splitpen aan de zijkant eruit en daarlangs dan? Ook niet, dan raak je het vloeipapier sowieso. Waxinelichtje aandoen en dan vanaf boven met beleid in het houdertje laten vallen, dat is de enige optie. Even snel doen want Jolie komt er al weer aan en ik kan me vast niet zo goed concentreren met haar erbij. Lichtje aan, boven het gat houden, zo ver mogelijk laten zakken.....en toen werd het erg heet bij mijn vingers en liet ik het lichtje zonder enig beleid vallen. Tegen het dunne vloeipapier aan, uiteraard precies op dat moment verschijnt Jolie naast me. Ik gooi nog net het geheel in de wasbak en probeer te redden wat er te redden valt. Maar het is te laat.
We delen een heel erg rot moment, we moeten alletwee huilen. Jolie omdat haar moeder eerst haar lantaarn in brand heeft gestoken en het ding onder de kraan houdt. Ik omdat er tijdens mijn poging er nog wat van te maken, kaarsvet direct van het lichtje op mijn vinger en onder mijn nagelriem terecht kwam. En iets doet me vermoeden dat ik dit me deze avond nog vaak zal mogen herinneren.....het leek namelijk bijna alsof we niet om een brandblaar bij de dokter waren maar omdat mijn peuter niet meer kon stoppen met huilen 'want *snik* mama hebt *snik* de Sint Maarten lantaarn *snik* aaaangeeesstoooookeeeeen'
Game on mensen