nee, kunnen zij niet ..quote:Op zaterdag 23 juni 2007 08:59 schreef JaZekerZ het volgende:
Inderdaad. En het arbeidsethos van de kinderen wordt vooral aangetast. Dat de ouders om wat voor reden niet kunnen werken, neemt niet weg dat de kinderen een krantewijk kunnen draaien als ze die computer echt zo nodig hebben. Daarnaast staan op school en in de bieb ook nog computers.
ik begrijp uit je post even later dat je ouders een bedrijf hadden en dat je daar werkte ?quote:Op zaterdag 23 juni 2007 07:33 schreef niet_links het volgende:
[..]
Ik spaarde mn verjaardagsgeld op, en begon al heel jong met werken in de bollen, jaar of 10,11. Dan hebben we het over bollen pellen waar je per kist betaald kreeg. Dat viel allemaal wel mee en mn ouders gaven me een premie per gewerkte dag zodat ik een arbeidsmentaliteit kreeg ipv een handophoud mentaliteit. Zo ben ik aan mn pc's gekomen.
idd, maar ja, wat doet dit af aan het verhaal dat ook diegenen die het wel halen verderop op de ladder stelselmatig worden overgeslagen ?quote:Die vriend van mij wil alleen maar dat ze mensen op kwaliteit selecteren ipv afkomst. Hij heeft net als mij een hekel aan mensen die omdat ze een ander kleurtje of geslacht hebben niet aan dezelfde eisen hoeven te voldoen. Hij heeft dat dus gezien daar dat de eisen voor intake voor bepaalde groepen lager lag (gelukkig moeten ze NU eerst niet) wel de zelfde examens halen en aan de zelfde eisen voldoen als andere. Daarom is er ook zon hoog uitval onder deze groep. Omdat ze er makkelijker in komen met lagere opleiding en het dan niet halen.
misschien dat we daar naar toe gaan ja .. in een verleden moest je ook al je schoolboeken zelf kopen en als je dat niet kon betalen had je pech gehadquote:Op vrijdag 22 juni 2007 22:28 schreef desiredbard het volgende:
Daar is leerplicht voor we betalen met zijn allen voor iedereen:
Gaan we dus iedereen een gratis pc geven nu?
dan is een schoolboek dus ook een luxe-artikel tot je samen beslist dat je die dingen toch echt wel nodig hebt ..quote:En ja een pc is een luxe artikel....het is geen levensbehoefte
mwah, denk dat dat eerder met leermethode te maken heeft .. dat met z'n allen opdrammen van cijferreeksen/het alfabet heeft blijkbaar toch nut .. pavlov-conditioneringquote:Vandaar dat pabo leerlingen niet meer kunnen rekenen etc
Maar van dat soort leraren heb je waarschijnlijk al les gehad
Dat is dus hetgeen waar ik bang voor ben; dat huishoudens PCs krijgen van honderden euros. Als je als Assen zijnde dan toch een PC wilt weggeven dan zou het ze sieren als de PCs enigzins betaalbaar houden. Voor 200 is het perfect mogelijk om een capabele PC te kopen, tweedehands ja maar wat maakt dat uit? Wees blij dat je een PC krijgt.quote:Op zaterdag 23 juni 2007 11:34 schreef moussie het volgende:
met wat mazzel lukt het je om 1 van de 3 of 4 folderrondjes te pakken te krijgen, dan verdien je pakweg ¤ 40 per maand, dus als je werkelijk alles spaart wat je verdient heb je op je 15de eindelijk genoeg bij elkaar om een enigszins redelijke PC te kopen ..
Uit jouw bron:quote:Op zaterdag 23 juni 2007 10:55 schreef moussie het volgende:
[..]
nee, kunnen zij niet ..
misschien eerst eens de regels lezen van tegenwoordig voor je door gaat blaten met je idiote veronderstellingen wat die kinderen allemaal zelf kunnen doen ?
http://www.rmu.org/index.php?nieuwsID=614&paginaID=17
en de computers op school zijn meestal niet te gebruiken na schooltijd, er is geen personeel, laat staan geld voor personeel, en zonder toezicht blijven die lokalen toch echt dicht ..
de computers in de bieb, idd, bij ons in de gemeente staan in alle bibliotheken samen iets van 20 PC's of zo, en die zijn na schooltijd constant bezet, maar in dat halve uurtje dat je krijgt om iedereen een kans te geven om even achter de PC te zitten krijg je natuurlijk nooit een werkstuk goed geschreven, laat staan dat je aan de rest van je huiswerk toekomt .. daarnaast mag je op de PC van de bieb de programma's die op de cd-roms uit je schoolboeken staan niet installeren, dus je hebt er eigenlijk weinig aan
mwah, een tweedehands PC voor een complete n00b lijkt mij niet zo'n goed idee eerlijk gezegd, geen garantie etc, plus dat je al die kasten eerst even zou moeten nakijken, stresstesten ed, want aan een kast die na 2 maanden al crashed dankzij oude brakke hardware heb je natuurlijk helemaal niets, maw, ik denk dat dat uiteindelijk duurder zou gaan uitpakken dan nieuwquote:Op zaterdag 23 juni 2007 12:12 schreef FJD het volgende:
[..]
Dat is dus hetgeen waar ik bang voor ben; dat huishoudens PCs krijgen van honderden euros. Als je als Assen zijnde dan toch een PC wilt weggeven dan zou het ze sieren als de PCs enigzins betaalbaar houden. Voor 200 is het perfect mogelijk om een capabele PC te kopen, tweedehands ja maar wat maakt dat uit? Wees blij dat je een PC krijgt.
Ik ben iig benieuwd wat de kosten zijn voor de gemeente Assen maar ik vrees het ergste. Dat je PCs weggeeft vind ik twijfelachtig maar kan ik met wat goede wil nog wel steunen maar doe dan op z'n minst je best om het goedkoop te houden.
-edit-
200 gezinnen gaat het om dus dan kost het je alsnog 40.000,- maar goed.
folders bezorgen beurt iets van ¤ 8 per week en het mag alleen in je eigen wijk .. en in zo'n wijk krijg je hoe vaak per week foldertjes, 4 keer maximaal ?quote:Op zaterdag 23 juni 2007 12:53 schreef JaZekerZ het volgende:
[..]
Uit jouw bron:
Jongeren van 13 en 14 jaar
Deze categorie jongeren mogen klusjes rond het huis en in de buurt doen. Te denken valt aan oppassen bij familie of kennissen, auto’s wassen, helpen bij het bezorgen van folders, etc.
wat er bij jou blijkbaar niet in wil gaan is dat het voortgezet onderwijs nogal verandert is in de laatste 10 jaar .. zo had mijn dochter van 22 nog geen PC nodig om haar werk te kunnen doen, wat je toen aan lessen kreeg op de PC was meer algemene computerkennis (gebruik) en een beetje kunnen typen, mijn zoon van 15 daarentegen heeft dat ding wel nodig, hij komt geregeld thuis met werkboeken op cd-rom edquote:Je krijgt het er heus niet in bij mij hoor.. zoals gezegd heb ik zelf ook hard moeten werken voor mijn opleiding, goederen, algemeen materieel bezit onder twijfelachtige huiselijke omstandigheden. Bovendien heb ik tot nu toe al mijn opleidingen gehaald, zónder dat ik daarbij ondersteuning idzv een cd-rom voor nodig had. Velen met mij.
en op al die PC's kan je de programma's die je van school meekrijgt niet installeren, je kan je gegevens niet op slaan etc ..quote:Tot slot zijn er talloze -andere- mogelijkheden dan zo maar een PC te geven.. en als de school en bieb niet voldoende zijn voor je, krijgen ze van mij een 10-badenkaart voor het internetcafé. Als ze er maar een tegenprestatie voor moeten leveren en dus leren dat bepaalde zaken eenmaal niet uit de lucht komen vallen.
Ik begrijp de noodzaak wel hoor, dat gaat er prima in..kan me er alles bij voorstellen. Ik gun deze kinderen heus wel gelijke kansen. Maar om in gezegden te vervallen: voor niets gaat de zon op! en Waar een wil is, is een weg! Desnoods stelt de hogeschool/universiteit een PC ruimte beschikbaar. Internetcafé's, bibliotheken, de scholen zelf, een vereniging van onfortuinlijken die dit op zich neemt... hoe dan ook: tal van manieren om het anders te doen...quote:Op zaterdag 23 juni 2007 13:49 schreef moussie het volgende:
[..]
folders bezorgen beurt iets van ¤ 8 per week en het mag alleen in je eigen wijk .. en in zo'n wijk krijg je hoe vaak per week foldertjes, 4 keer maximaal ?
dat is dus werk voor 4 kinderen .. van de 30 (?) die in zo'n buurt wonen ..
daarnaast, je hebt die PC nodig vanaf het moment dat je in het voortgezet onderwijs komt en niet 3 jaar later pas
wat er bij jou blijkbaar niet in wil gaan is dat het voortgezet onderwijs nogal verandert is in de laatste 10 jaar .. zo had mijn dochter van 22 nog geen PC nodig om haar werk te kunnen doen, wat je toen aan lessen kreeg op de PC was meer algemene computerkennis (gebruik) en een beetje kunnen typen, mijn zoon van 15 daarentegen heeft dat ding wel nodig, hij komt geregeld thuis met werkboeken op cd-rom ed
[..]
en op al die PC's kan je de programma's die je van school meekrijgt niet installeren, je kan je gegevens niet op slaan etc ..
daarnaast blijf je ook daar met het probleem zitten dat de vraag groter is dan het aanbod, hoe wil je deze 200 leerlingen tussen 4 en 9 uur 's avonds hun huiswerk laten doen op een beperkt aantal computers ?
stel dat iedereen 2 uur nodig heeft voor zijn huiswerk .. dan heb je al 80 computers nodig, plus de ruimte om die dingen te stallen plus personeel voor onderhoud en toezicht
en die tal van manieren zijn, als je het doorberekend, minstens even duur zo niet duurder en daarnaast niet kindgericht .. want daar hebben we het over, kinderen in de groei, kinderen die bij mooi weer buiten horen te spelen en niet in de rij gaan staan voor een uurtje op de PC ..quote:Op zaterdag 23 juni 2007 14:00 schreef JaZekerZ het volgende:
[..]
Ik begrijp de noodzaak wel hoor, dat gaat er prima in..kan me er alles bij voorstellen. Ik gun deze kinderen heus wel gelijke kansen. Maar om in gezegden te vervallen: voor niets gaat de zon op! en Waar een wil is, is een weg! Desnoods stelt de hogeschool/universiteit een PC ruimte beschikbaar. Internetcafé's, bibliotheken, de scholen zelf, een vereniging van onfortuinlijken die dit op zich neemt... hoe dan ook: tal van manieren om het anders te doen...
ik zit zelf in de bijstand, te oud en te ziek om aantrekkelijk te zijn voor een werkgever, en ik ben alleenstaand, dus niet alleen mijn loon is lager maar ook mijn toeslagen .. ik ontvang alles bij elkaar iets van rond de ¤ 1175 per maand, na het betalen van al mijn vaste lasten hou ik maar net ¤ 450 over voor voeding, kleding en verzorging .. dat is ¤ 15 per dag, en met kinderbijslag en vakantiegeld kom ik op ¤ 19,50 per dag .. vette pot niet waar, ruim voldoende om een PC te kopen ..quote:Maar wat wij ook tegen elkaar zeggen; er verandert niets. Jouw mening verschilt van de mijne, dus laten we de discussie maar gewoon staken en accepteren dat er (gelukkig maar) verschillende meningen bestaan.
Niet kindergericht. mijn god.. Ga dit eens in Ivoorkust ofzo vertellen hahaquote:Op zaterdag 23 juni 2007 14:46 schreef moussie het volgende:
[..]
en die tal van manieren zijn, als je het doorberekend, minstens even duur zo niet duurder en daarnaast niet kindgericht .. want daar hebben we het over, kinderen in de groei, kinderen die bij mooi weer buiten horen te spelen en niet in de rij gaan staan voor een uurtje op de PC ..
Aha, de boeken worden gratis. Deze paar 100 euro in een 2e hands pctje dan maar?quote:het gaat niet om hun ouders die om wat voor reden dan ook die PC niet zelf kunnen betalen wat toe te schuiven, het gaat om hun kinderen die steeds meer digitale media van school mee krijgen .. en sorry hoor, maar nadat je als minimumloner eerst een paar 100 euro hebt neergeteld voor de schoolboeken met cd-roms erin (inmiddels bij meer dan de helft) heb je die paar 100 euro die nodig zijn voor een PC gewoon niet meer
[..]
En waar tik je deze berichten dan mee?quote:ik zit zelf in de bijstand, te oud en te ziek om aantrekkelijk te zijn voor een werkgever, en ik ben alleenstaand, dus niet alleen mijn loon is lager maar ook mijn toeslagen .. ik ontvang alles bij elkaar iets van rond de ¤ 1175 per maand, na het betalen van al mijn vaste lasten hou ik maar net ¤ 450 over voor voeding, kleding en verzorging .. dat is ¤ 15 per dag, en met kinderbijslag en vakantiegeld kom ik op ¤ 19,50 per dag .. vette pot niet waar, ruim voldoende om een PC te kopen ..
Zullen er vast een paar tussen zitten ja en voor die mensen vind ik ook dat er voorzieningen moeten zijn daarvoor wil ik best een beetje van mijn loon inleveren maar het grootste deel heeft gewoon geen ZIN om te werken en die mensen verdienen niks te krijgen, wat voegen zij toe aan deze maatschappij?quote:Op vrijdag 22 juni 2007 21:36 schreef moussie het volgende:
[..]
ooit bedacht dat er tussen "die zieligerds" ook mensen zitten die er echt geen f*ck aan kunnen doen, omdat ze of psychisch incapabel of lichamelijk ziek zijn, en dat de kinderen daar de dupe van worden ?
ach man, alsof een pc zo duur isquote:Op maandag 18 juni 2007 20:43 schreef LordNemephis het volgende:
[..]
Wat een geneuzel zeg! Je hebt het over minima, mensen die simpelweg geen inkomen hebben om een PC te kunnen aanschaffen.
Helaas denkt driekwart van Fok dat mensen in de bijstand dit supergewelldig vinden en dat die mensen de hele dag niets doen maar als makke lammetjes gaan liggen wachten tot het geld ze met zakken vol wordt aangedragen, om Teeuwen even vrij te citeren.
Met die goedkope PC met internet krijgen die mensen de kans om bij de tijd te blijven: Zelfs de overheid verwacht van iedereen dat ie een PC+internet heeft tegenwoordig.
En om nog even je argument over meebetalen en idealisme dat dan verdwiijnt, dat klopt niet want ik héb meebetaald aan dit proiject (gemeentelijke belastingen hč).
Mijn ouders hadden geen bedrijf maar gaven me gewoon een extra zakcentje als ik werkte. Ach als je 12 uur mag werken kan je best een euro of 30 per week verdienen hoor. Dat zou betekenen dat je na een half jaar beste een computer kan kopen. Maar goed sparen en werken voor je geld zegt jou vrij weinig dat weet ik.quote:Op zaterdag 23 juni 2007 11:34 schreef moussie het volgende:
[..]
ik begrijp uit je post even later dat je ouders een bedrijf hadden en dat je daar werkte ?
maar hoe zit dat met kinderen wiens ouders geen bedrijf hebben, wiens ouders geen geld hebben om te geven op verjaardagen of om een extra premie te geven per gewerkte dag .. ?
die mogen vanaf hun 13de tot hun 15de maar maximaal 12 uur per week werken, met de extra beperking dat het dicht bij huis moet zijn .. met wat mazzel lukt het je om 1 van de 3 of 4 folderrondjes te pakken te krijgen, dan verdien je pakweg ¤ 40 per maand, dus als je werkelijk alles spaart wat je verdient heb je op je 15de eindelijk genoeg bij elkaar om een enigszins redelijke PC te kopen ..
maar je hebt die PC dus al nodig vanaf het moment dat je in de brugklas komt, dus op je 12de .. hoe los je dat op ?
anyway, wij hebben er hier in Nederland werkelijk alles gedaan om te voorkomen dat jonge kinderen meer kunnen verdienen dan een zakcentje, we hebben kinderarbeid aan hele strakke banden gelegd, en mi terecht, zulke jonge kinderen horen niet te werken, en al helemaal niet voor een PC die zij wel moeten hebben gezien het materiaal dat zij van school krijgen .. op hun 12de !!
[..]
idd, maar ja, wat doet dit af aan het verhaal dat ook diegenen die het wel halen verderop op de ladder stelselmatig worden overgeslagen ?
Ach moussie dan zat je niet veel lager als mij toen ik allimentatie moest betalen en wel een goede baan had. Dus echt zeuren moet je niet. Je krijgt het hoor je hoeft er niets voor te doen. Ik moest iedere dag naar mn werk voor een klein beetje meer geld. Had ik niet gewerkt had ik ook geen allimentatie hoeven betalen enzo. Kwestie van mentaliteit enzo.quote:Op zaterdag 23 juni 2007 14:46 schreef moussie het volgende:
[..]
en die tal van manieren zijn, als je het doorberekend, minstens even duur zo niet duurder en daarnaast niet kindgericht .. want daar hebben we het over, kinderen in de groei, kinderen die bij mooi weer buiten horen te spelen en niet in de rij gaan staan voor een uurtje op de PC ..
het gaat niet om hun ouders die om wat voor reden dan ook die PC niet zelf kunnen betalen wat toe te schuiven, het gaat om hun kinderen die steeds meer digitale media van school mee krijgen .. en sorry hoor, maar nadat je als minimumloner eerst een paar 100 euro hebt neergeteld voor de schoolboeken met cd-roms erin (inmiddels bij meer dan de helft) heb je die paar 100 euro die nodig zijn voor een PC gewoon niet meer
[..]
ik zit zelf in de bijstand, te oud en te ziek om aantrekkelijk te zijn voor een werkgever, en ik ben alleenstaand, dus niet alleen mijn loon is lager maar ook mijn toeslagen .. ik ontvang alles bij elkaar iets van rond de ¤ 1175 per maand, na het betalen van al mijn vaste lasten hou ik maar net ¤ 450 over voor voeding, kleding en verzorging .. dat is ¤ 15 per dag, en met kinderbijslag en vakantiegeld kom ik op ¤ 19,50 per dag .. vette pot niet waar, ruim voldoende om een PC te kopen ..
wtf hebben wij te maken met hoe mensen in Ivoorkust of waar dan ook ter wereld hun kinderen behandelen .. je baas gaat toch ook niet uit van het salaris dat daar betaald word ?quote:Op zaterdag 23 juni 2007 15:17 schreef JaZekerZ het volgende:
[..]
Niet kindergericht. mijn god.. Ga dit eens in Ivoorkust ofzo vertellen haha
ja joh, zo'n kind staat 4 jaar lang iedere dag in de rij om zijn huiswerk te kunnen maken .. en dat is dan nadat die al de hele dag op school heeft gezeten .. dat hun hersenen nog niet eens rijp zijn voor zo'n inspanning komt niet bij je op ?quote:In de rij staan voor je toekomst is helemaal niets mis mee. Kwestie van mentaliteit.
quote:We kunnen ons voorstellen dat het ontwikkelingsniveau van deze functies niet alleen belangrijk is voor de onderwijssituatie, maar ook bepalend is voor het gedrag van kinderen en jongeren.
"Dat is ook zo", reageert Jolles. "Leren heeft vele facetten die van invloed zijn op het gedrag van kinderen. Denk bijvoorbeeld aan het leren van procedures, redeneren, problemen oplossen, maar ook de koppeling van emoties aan taal. Wanneer de hersenen daar nog niet rijp voor zijn, bepaalt dát het kader waarbinnen het kind gedragsmatig kan functioneren. Sommige hersenstructuren doen de
eerste dertien of veertien jaar vrij weinig en komen pas daarna echt tot leven. De structuur is er wel, maar komt pas later functioneel' tot rijping. Er zijn zelfs delen die tot het achttiende jaar `slapen'. Bedenk eens wat het betekent voor 16-, 17-jarigen dat de hersendelen, die cruciaal zijn voor het maken van weloverwogen keuzes nog niet uitgerijpt zijn als ze al wel belangrijke beslissingen moeten nemen, bijvoorbeeld in het studiehuis.
...
De auteurs van dat artikel verdelen de adolescentie in drie fasen: de vroege, de midden- en de late adolescentie. In de vroege adolescentie start door de productie van geslachtshormonen de puberteit. Los daarvan is er een forse ontwikkeling in de functie van diverse belangrijke hersendelen. In deze periode is een kind verhoogd emotioneel, meer gericht op directe behoeftebevrediging en sterk gericht op `sensation seeking'. In de middenadolescentie is er sprake van verhoogde neiging risico's te nemen. Dan is er ook meer kans op het ontstaan van problemen in de regulatie van stemming en controle op het eigen gedrag. Dit is een soort tussenfase waarin de impulsremming nog steeds in een aantal aspecten onrijp is. In de late adolescentie ten slotte ontwikkelen de belangrijke onderdelen van de voorste delen van de hersenen zich verder, waardoor de regulatiefuncties die controle over het eigen gedrag mogelijk maken, verder uitrijpen.
worden, idd, ze zijn het nog niet ..quote:Aha, de boeken worden gratis. Deze paar 100 euro in een 2e hands pctje dan maar?
duh ..quote:En waar tik je deze berichten dan mee?
? .. het enige wat ik kan bedenken dat mij fortuinlijker maakt is dat mijn ziekte in remissie is ..quote:Overigens is jouw situatie fortuinlijker dan de situatie waar ik uit kom en momenteel in zit.
zoals ik al zei, ik heb me in eerste instantie in de schulden gestoken voor zo'n PC omdat die nu eenmaal nodig is tegenwoordig, alles wat ik nu van PC's en software weet heb ik mezelf geleerd, en als het me lukt met dat baantje heb ik daar ook zelf voor gezorgd, het CWI heeft geen baantjes voor mensen in mijn situatie ..quote:Leer je kinderen een waardevolle les: je bent zelf verantwoordelijk voor je eigen succes. Reken niet op de hulp van anderen.
Na moussies laatste bericht zijn we hopelijk van dit geblaat weer even verlost!quote:Op zaterdag 23 juni 2007 19:11 schreef niet_links het volgende:
[..]
Ach moussie dan zat je niet veel lager als mij dan ik toen ik allimentatie moest betalen en wel een goede baan had. Dus echt zeuren moet je niet. Je krijgt het hoor je hoeft er niets voor te doen. Ik moest iedere dag naar mn werk voor een klein beetje meer geld. Had ik niet gewerkt had ik ook geen allimentatie hoeven betalen enzo. Kwestie van mentaliteit enzo.
ik zat niet, ik zit nog steeds, en zoals het eruit ziet zal het ook nooit meer worden .. arbeidshandicap gecombineerd met leeftijd cq deeltijd aangevuld tot bijstandsniveau is het maximale wat er voor mij inzitquote:Op zaterdag 23 juni 2007 19:11 schreef niet_links het volgende:
[..]
Ach moussie dan zat je niet veel lager als mij toen ik allimentatie moest betalen en wel een goede baan had. Dus echt zeuren moet je niet. Je krijgt het hoor je hoeft er niets voor te doen. Ik moest iedere dag naar mn werk voor een klein beetje meer geld. Had ik niet gewerkt had ik ook geen allimentatie hoeven betalen enzo. Kwestie van mentaliteit enzo.
Nee dit geld komt ibndirect uit het aow potje of gaat er niet in, al naar gelang hoe je het wil zien,quote:Op zaterdag 23 juni 2007 01:08 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Geef dan die kinderen in Assen maar een computer, want zij gaan hopelijk mijn AOW betalen.
Nou, dat lijkt me niet. Want deze computers worden betaald door de gemeente, de AOW niet!quote:Op zondag 24 juni 2007 00:19 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Nee dit geld komt ibndirect uit het aow potje of gaat er niet in, al naar gelang hoe je het wil zien,
En mensen die alles in de schoot geworpen krijgen...betalen zometeen niet aan jouw auw.
De machinist en conducteur op de betuwelijn echter wel, net zolas zij die hem aangelegd hebben AOW premie betaals hebben
zoiets noem je dan investeren in de toekomst en zoals gewoonlijk is de uitkomst niet zeker .. maar chances are dat zonder PC een groter gedeelte van deze kinderen op een later tijdstip op een verkeerd traject terecht komt dat de samenleving nog meer geld gaat kosten dan ditquote:Op zondag 24 juni 2007 00:19 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Nee dit geld komt ibndirect uit het aow potje of gaat er niet in, al naar gelang hoe je het wil zien,
je ouders hebben je opleiding zelf betaald, die heb je niet in de schoot geworpen gekregen van de samenleving ?quote:En mensen die alles in de schoot geworpen krijgen...betalen zometeen niet aan jouw auw.
goh, en wat nou als die machinist een van die jongens is die een jaartje of wat geleden van de gemeente Amsterdam een computer kreeg, wat nou als die computer nou net dat duwtje in de rug was, de stimulans om verder te kijken dan je straat lang is ?quote:De machinist en conducteur op de betuwelijn echter wel, net zolas zij die hem aangelegd hebben AOW premie betaals hebben
Goh, je kent mijn situatie niet en toch kun je maar één ding bedenken? Ik zou niet weten hoe ik 'verwend' anders/beter zou kunnen omschrijven..quote:Op zaterdag 23 juni 2007 19:20 schreef moussie het volgende:
? .. het enige wat ik kan bedenken dat mij fortuinlijker maakt is dat mijn ziekte in remissie is ..
voor de rest is het echt geen pretje om met zo weinig geld je puber een beetje tevreden te houden en zelf een beetje positief te blijven ondanks het feit dat mijn opties op verbetering nihil zijn .. want zelfs al lukt dat met dat telewerken, het blijft deeltijd dus mijn inkomen stijgt niet
[..]
Lang niet altijd geraak je door werken aan een beter inkomen. Sterker nog: soms geraak je door werken aan aan slechter inkomen (en aan veel meer trammelant!)quote:Op zondag 24 juni 2007 00:37 schreef JaZekerZ het volgende:
[..]
oh en wat lees ik daar? geraak je door werken niet aan een beter inkomen? Kunnen mijn argumenten nog beter gestaafd worden?
En ik blijf zeggen: ik heb het ook allemaal zelf moeten en kunnen doen. Een ander kan dat ook. niet_links heeft gewoon gelijk: het is een kwestie van mentaliteit en helemaal niets anders dan dat.
Tja, laat ik dat nou een paar pagina's eerder in dit topic duidelijk proberen te maken.quote:Op zondag 24 juni 2007 00:52 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Lang niet altijd geraak je door werken aan een beter inkomen. Sterker nog: soms geraak je door werken aan aan slechter inkomen (en aan veel meer trammelant!)
Een kind van een minima die schoolgaand is en een PC nodig heeft om de reguliere opleiding tot een goed einde te brengen, kan PRIMA gaan werken voor deze PC en is op geen enkele manier te vergelijken met een Jostiband. Sterker nog, ik vind het nogal respectloos om dat te doen.quote:En om een extreem voorbeeld te noemen: de medewerkers van de Jostiband, kunnen die ook wat jij kunt? Niet zo ongelooflijk dom lullen, dus!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |