inderdaad een hoog mercedes gehalte bij veel van die luiquote:Op maandag 18 juni 2007 21:16 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
En ze kunnen niet lopen naar de bibliotheek ofzo?
Valt me trouwens op dat veel van die lui een auto hebben, hoe doen ze dat als ze geeneens internet kunnen betalen?
Als ze geen auto hadden gekocht, hadden ze wel een pc met internet kunnen kopen.quote:Op maandag 18 juni 2007 21:18 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
de meesten hebben ook 4 kratten bier wat is je punt![]()
![]()
Is een PC een eerste levensbehoefte?quote:Op maandag 18 juni 2007 20:43 schreef LordNemephis het volgende:
Wat een geneuzel zeg! Je hebt het over minima, mensen die simpelweg geen inkomen hebben om een PC te kunnen aanschaffen.
De meeste mensen begrijpen niet dat ons 'sociale vangnet' er juist voor zorgt dat mensen in dat net gevangen blijven. Door allerlei zaken voor bijstandstrekkers te subsidiëren wordt de drempel naar de arbeidsmarkt alleen maar hoger.quote:Helaas denkt driekwart van Fok dat mensen in de bijstand dit supergewelldig vinden en dat die mensen de hele dag niets doen maar als makke lammetjes gaan liggen wachten tot het geld ze met zakken vol wordt aangedragen, om Teeuwen even vrij te citeren.
Daarvoor kan men gewoon naar de bibliotheek.quote:Met die goedkope PC met internet krijgen die mensen de kans om bij de tijd te blijven: Zelfs de overheid verwacht van iedereen dat ie een PC+internet heeft tegenwoordig.
Ben je dan ook bereid om alle tegenstanders die mee hebben betaald terug te betalen?quote:En om nog even je argument over meebetalen en idealisme dat dan verdwiijnt, dat klopt niet want ik héb meebetaald aan dit proiject (gemeentelijke belastingen hè).
Als ik alles wat ik voor jou heb gefinancierd terugkrijg.quote:Op maandag 18 juni 2007 20:46 schreef robh het volgende:
Mag ik het geld dat ik betaald heb voor jouw opleiding terug?
Bureaucratie anyone?quote:Op dinsdag 19 juni 2007 08:26 schreef freud het volgende:
Mja, op zich een goed initiatief. MAARDan wel even kijken of men niet rookt, gsm of een auto heeft (dan heb je er dus wel geld voor, maar kies je om het ergens anders aan uit te geven) Tijdens schooluren en 's nachts mag het internet uit. Oude pc's met weinig rechten geven. Geen eigen dingetjes installeren etc dus. Basic office en msn. Controle remote op misbruik moet juridisch mogelijk zijn Jongeren met een bijbaantje kunnen de pc overnemen. Ik heb ook gewoon mijn 1e pc en internet van mijn krantenwijk betaald.
jij dacht dat Assen de eerste stad is die dit doet ?quote:Op maandag 18 juni 2007 19:17 schreef JaZekerZ het volgende:
[..]
Ik ook.. dan gaan alle paupers tenminste naar Assen verhuizen en heb ik er hier geen last meer van.
Het zou veel slimmer zijn deze mensen naar de bibliotheek te verwijzen.. dan zijn er 2 problemen opgelost en is er nauwelijks fraudegevoeligheid.
zomaar ? Je moet wel een schoolgaand kind hebben tussen de 12 en de 16, en daarvoor is die PC dan ook, voor de kinderen, zodat zij niet een nog grotere achterstand oplopen ..quote:Mensen zomaar een pc met internet geven is van de zotte, terwijl de hardwerkende mensch er steeds bekaaider vanaf komt. Je kunt haast beter bijstandstrekker zijn dan geld verdienen met werken. je inkomen is relatief vele malen hoger door alle snoepjes die nu al gegeven worden.
je doet aan aanvraag, er wordt gekeken of je idd in aanmerking komt cq minimum bent, schoolgaande kinderen in die leeftijdsgroep hebt, geen eigen vermogen, auto, huis oid hebt .. en als je aan alle criteria voldoet mag je in de winkel een PC bestellen, met de nota die je daar meekrijgt ga je naar de soos en die maken het geld over naar de winkel ..quote:Op dinsdag 19 juni 2007 11:13 schreef Het_Biertje het volgende:
hoe wordt er trouwens bepaald wie er in aanmerking komt?
Misschien rare vraag, maar is er op school geen pc te vinden met internetaansluiting? Daar kunnen ze toch ook hun huiswerk op maken dan?quote:Op dinsdag 19 juni 2007 11:08 schreef moussie het volgende:
[..]
zomaar ? Je moet wel een schoolgaand kind hebben tussen de 12 en de 16, en daarvoor is die PC dan ook, voor de kinderen, zodat zij niet een nog grotere achterstand oplopen ..
[..]
Maar een sollicitatiebrief schrijven voor de ouders ? De ouders via internet op banenjacht ?quote:Op dinsdag 19 juni 2007 11:32 schreef freud het volgende:
[..]
Misschien rare vraag, maar is er op school geen pc te vinden met internetaansluiting? Daar kunnen ze toch ook hun huiswerk op maken dan?
Banenjacht via internet en sollicitatieondersteuning kan al jaren gewoon bij arbeidsbureaus.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 11:37 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Maar een sollicitatiebrief schrijven voor de ouders ? De ouders via internet op banenjacht ?
Daar hebben ze zich al op voorbereid, auto op naam van ouders, etc.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 12:50 schreef Metro2005 het volgende:
En als ik als werkende mensch een andere pc nodig heb omdat de oude stuk is mag ik het toch echt zelf betalen.![]()
Vind dat als ze dit invoeren ze wel heel streng moeten selecteren of bv die mensen inderdaad geen auto hebben, roken of dat soort ongein meer.
Dat heb je dan verkeerd begrepen, het gaat om iedereen die zich minima kan noemen, alleenstaanden, gezinnen, EN gezinnen met kinderen.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 11:08 schreef moussie het volgende:
[..]
jij dacht dat Assen de eerste stad is die dit doet ?
[..]
zomaar ? Je moet wel een schoolgaand kind hebben tussen de 12 en de 16, en daarvoor is die PC dan ook, voor de kinderen, zodat zij niet een nog grotere achterstand oplopen ..
en zover ik weet kan je dit ook aanvragen als je gewoon werkt maar een salaris hebt op bijstandsniveau, hence de opmerking over "minimumloon" .. begrijpend lezen is niet voor iedereen weg gelegd ?
beter lezen sweetiequote:Op dinsdag 19 juni 2007 14:19 schreef Hathor het volgende:
[..]
Dat heb je dan verkeerd begrepen, het gaat om iedereen die zich minima kan noemen, alleenstaanden, gezinnen, EN gezinnen met kinderen.
quote:De gemeenteraad van Assen heeft besloten om gezinnen met een minimuminkomen en met kinderen tussen de 12 en de 16 jaar oud van een computer met internetaansluiting te voorzien.
Omdat de werkende mens meer dan genoeg geld heeft natuurlijkquote:Op dinsdag 19 juni 2007 12:50 schreef Metro2005 het volgende:
En als ik als werkende mensch een andere pc nodig heb omdat de oude stuk is mag ik het toch echt zelf betalen.![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |