Vakschool moet ook terug.... vakmensen verdienen genoeg als ze goed zijnquote:Op dinsdag 26 juni 2007 15:58 schreef zwemmerseczeem het volgende:
[..]
Je kan voorlezen tot je een ons weegt, maar hooggeschoold werk is niet voor iedereen weggelegd. En met laaggeschoold werk komen de pieken niet zo snel. Mensen met een goede baan vergeten dat nog wel eens.. die denken als je maar oplet op school krijg je vanzelf een goede baan en kun je net zo rijk wordten als ik dus is het jouw schuld dat je arm bent.
Survival of the fittestquote:En al dat moeten knokken voor dingen schept juist geen gelijke kansen voor iedereen. Want als uit de ene groep mensen meer moeten knokken dan in de andere, zullen er meer mensen afvallen uit die eerste groep.
Ik heb geen toiletten met tandenborstels hoeven schrobben hoor, wel krantewijkje gehad en bakkies gepapieerd...niet omdat mijn ouders het niet konden betalen......maar omdat ze me de waarde van werken en geld wilde bijbrengen.... toegevn dat ik dat pas later ben gaan waarderen...... maar ik weet wat waarde en waarderimng is.quote:Er zullen wel een paar mensen zijn die uit de armoe omhoog kunnen trekken. (Die zijn supergedisciplineerd, maken toiletten schoon met een tandenborstel terwijl hun leeftijdgenotjes aan het knikkeren zijn, om die PC te kunnen betalen, en raken daardoor dermate gefrusteerd dat ze later op fora gaan mopperen dat zij het niet kado hebben gekregen, en de rest dat dus ook niet mag)
Aleereerstquote:Maar die paar zullen hoogstens 10% van de totale groep uitmaken. En van de Stijns en Sterres in de wereld schopt 80% het aardig ver (ruwe schatting). En dus zijn de kansen bij beide groepen niet gelijk. 10% kans voor een ' dubbeltjes' kind om een kwartje te worden en 80% kans voor een Stijn of Sterre. Dan gaat het spreekwoord voor de grote meerderheid idd op en bevestigen uitzonderingen slechts de regel.
In Nederland meer kansen...wat een onzin het is 2007 niet 1907quote:Op dinsdag 26 juni 2007 17:52 schreef zwemmerseczeem het volgende:
Ik denk niet dat we het eens gaan worden hier. Ik vind het oneerlijk dat het ene kind bij de geboorte meer kansen heeft dan het andere, bij gelijke kwaliteiten. Sommige van jullie zijn bereid dit te accepteren, te accepteren dat het leven niet eerlijk is. Goed, maar als het leven niet eerlijk is, neem dat dan ook mee in de beoordeling van mensen die het minder getroffen hebben en scheld ze niet uit voor paupers.
Zoals als een PC's om spelletjes op te spelen voor de schoolgaande kinderenquote:Op dinsdag 26 juni 2007 17:57 schreef desiredbard het volgende:en die mensen die niet willen ...willen wel een heleboel dingen
Onjuist. meer dan genoeg gezegd ookquote:Op dinsdag 26 juni 2007 17:31 schreef moussie het volgende:
[..]
de manier waarop je praat over kinderen van mensen met een uitkering, zo te zien heb jij er geen hoge pet van op
[..]
Jij weet geloof ik niet zoveel van wetenschapsfilesofie he? Maar als je wil geloven dat ik het expres negeer dan doe je dat maar lekkerquote:dat hersenen groeien is anders geen theorie hoor, net zomin als dat pubers met een ander gedeelte van hun hersenen denken theorie is .. als je die publicaties had gelezen zou je dat weten ..
maar ik snap het wel, het zijn wetenschappelijke feiten die jouw theorie onderuit halen en dat negeer je liever, anders klopt jouw wereldbeeld niet meer
[..]
Netjes. Het helpt dan voor 1 gezin. Maar uitzonderingen heb je altijd.quote:idd, ik ben dan ook poepietrots op haar .. en van de gemeente, wij hadden dit project iets van bijna 4 jaar geleden of zoiets
Dat 'wilde' ik helemaal niet, daar ging de discussie nu eenmaal over. Maar oude koeien -> sloot? Ik had iig het idee dat jij voor jouw situatie dacht dat het niet erger kon. Dat blijkt niet zo te zijn. Primaquote:[..]
jij probeert het te beperken tot geld .. ik heb het over de situatie in z'n geheel, dus ook over mijn toekomstperspectief
Gaan we weerquote:[..]
12 uur per week en 4 weken 35 uur per week, dat is wat zij mogen werken, voor meestal pakweg ¤ 1 per uur .. reken maar uit ..
en dat betekend dan dus dat een 13jarige langere uren maakt dan een volwassene .. van ½ 9 tot ¼ over 3 school, 2 uur werken en daarna nog minstens 2 uur huiswerk waarvoor je in de bieb 4 keer in de rij moet gaan staan (beurt is een half uurtje hier) .. en dat 1 vol jaar lang
'Je hebt liever...'? Ik heb zoveel lieverquote:[..]
ik heb eerlijk gezegd liever dat ze thuis afspreken op msn, samen eerst een potje gaan voetballen als het buiten nog licht is en later op de avond hun huiswerk gaan maken ipv eerst uren in de bieb op hun beurt wachten om hun huiswerk te kunnen maken en pas als het donker is de tijd hebben om even buiten te komen en een beetje stoom af te blazen ..
Voor de minder fortuinlijken zal ik het anders formuleren: ieder mens zijn eigen context. Je kunt moeilijk het feit negeren dat je ouders minima zijn, bijvoorbeeld.quote:[..]
huh, ieder mens moet zijn situatie accepteren .. wat is dat nou weer voor raar fatalisme ?
Dat is jouw mening, ik heb een anderequote:en mi is het geen steun van de overheid maar een investering die je als maatschappij doet voor een betere toekomst ..
je zou namelijk ook kunnen redeneren dat het uitgeven van schoolboeken op kosten van de gemeenschap idiotie is, kan je ook doen in de bieb, school, leescafé, net als mijn moeder en grootmoeder het deden ..
gzd accepteerden die generaties die situatie niet en ging men zoeken naar en werken aan oplossingen zodat elk kind thuis op zijn eigen tijd en in zijn eigen tempo kon leren .. en volgens mij is dat de maatschappij in z'n geheel alleen maar ten goede gekomen
Ik hang een andere visie aan.quote:[..]
zoals ik eerder al zei is dit volgens mij alleen maar een tussenfase, we staan maar net aan het begin van de ELO, ik verwacht dat over een niet al te groot aantal jaren de PC net als de boeken nu, evtl zelfs in plaats van de (meeste) boeken, standaard is voor iedereen .. en tja, mi is dat toch iets waar je van begin af aan in mee moet kunnen groeien anders raak je hopeloos achter ..
Er is wel geld voor een andere grafische kaart want er moeten huiswerkopdrachten spelletjes op gedaan worden......quote:Op dinsdag 26 juni 2007 17:59 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Zoals als een PC's om spelletjes op te spelen voor de schoolgaande kinderen
Gewoon nieuwsgierigheid hoor, maar welke wetenschapsfilOsofische argumenten of overwegingen heb jij om ortho-pedagogische en/of neurologische gegevens te "negeren"?quote:Op dinsdag 26 juni 2007 18:09 schreef JaZekerZ het volgende:
Jij weet geloof ik niet zoveel van wetenschapsfilesofie he? Maar als je wil geloven dat ik het expres negeer dan doe je dat maar lekker![]()
ik ben idd nu al aan het sparen ja, want als die jongen hogerop wil zal hij zich in de loop van volgend jaar vertrouwder moeten maken met auto cad en dat trekt die oude kaart nietquote:Op dinsdag 26 juni 2007 18:10 schreef desiredbard het volgende:
Er is wel geld voor een andere grafische kaart want er moeten huiswerkopdrachten spelletjes op gedaan worden......
niet erg veel nee, maar kom op zeg .. je hoeft alleen maar naar een baby te kijken, naar een puber en naar een volwassene om te kunnen constateren dat er een groeiproces plaatsvindt .. dat is toch geen theorie ?quote:Op dinsdag 26 juni 2007 18:09 schreef JaZekerZ het volgende:
Jij weet geloof ik niet zoveel van wetenschapsfilesofie he? Maar als je wil geloven dat ik het expres negeer dan doe je dat maar lekker![]()
en ik durf zomaar te stellen dat ik, of beter gezegd mijn kids, niet de enigen zijn .. dat de rare aso's die geportreteerd worden bij sbs6 de uitzondering zijnquote:Netjes. Het helpt dan voor 1 gezin. Maar uitzonderingen heb je altijd.
als je daarnaast legt welke gemeenten wel en welke niet gezorgd hebben voor een computer voor de jeugd in het voortgezet onderwijs zou je al haast willen zeggen dat het project zijn eerste vruchten al begint af te werpen, dalende misdaadcijfersquote:In de gemeenten Rotterdam en Den Haag was een toename te zien in het aantal geregistreerde misdrijven. In de steden Amsterdam, Utrecht, Groningen en Nijmegen is het aantal geregistreerde misdrijven gedaald. Utrecht en Rotterdam blijven nog wel koploper met 191 misdrijven per 1000 inwoners, gevolgd door Amsterdam en Eindhoven met 170 misdrijven.
De meeste misdrijven worden gevormd door de vermogendelicten. Er is wel een landelijke daling te zien in dit misdrijf, maar in de gemeenten Eindhoven, Den Haag en Rotterdam steeg het aantal vermogensdelicten.
Het aantal vernielingen was het hoogst in Almere. Het is zelfs toegenomen ten opzichte van 2000. Dit geldt ook voor de steden Rotterdam, Den Haag en Eindhoven.
In Rotterdam werden de meeste geweldmisdrijven gepleegd. Ruim 2 procent van de inwoners in de leeftijd van 12 tot 79 jaar was het slachtoffers van een geweldsmisdrijf.
In zes van de tien grote steden steeg het aantal geweldsmisdrijven. Amsterdam, Groningen, Utrecht en Nijmegen lieten een daling van de geweldsmisdrijven zien.
Kuhnquote:Op dinsdag 26 juni 2007 18:44 schreef Masterix het volgende:
[..]
Gewoon nieuwsgierigheid hoor, maar welke wetenschapsfilOsofische argumenten of overwegingen heb jij om ortho-pedagogische en/of neurologische gegevens te "negeren"?
Wat jij eerder in dit topic aanhaalde is een theorie. Dat heb ik niet zo verzonnen en daarover ga ik niet in discussie. Als je met wetenschappelijike publicaties gaat gooien maar ondertussen niet weet hoe je ze moet interpreteren dan is een onderhoud hierover volstrekt zinloos.quote:Op dinsdag 26 juni 2007 19:41 schreef moussie het volgende:
[..]
niet erg veel nee, maar kom op zeg .. je hoeft alleen maar naar een baby te kijken, naar een puber en naar een volwassene om te kunnen constateren dat er een groeiproces plaatsvindt .. dat is toch geen theorie ?
vooroordeelquote:[..]
en ik durf zomaar te stellen dat ik, of beter gezegd mijn kids, niet de enigen zijn .. dat de rare aso's die geportreteerd worden bij sbs6 de uitzondering zijn
Erg snel geconcludeerd.quote:neem dit bvb ..
[..]
als je daarnaast legt welke gemeenten wel en welke niet gezorgd hebben voor een computer voor de jeugd in het voortgezet onderwijs zou je al haast willen zeggen dat het project zijn eerste vruchten al begint af te werpen, dalende misdaadcijfers
Je kan nog zoveel verdienen, als ' de kas' niet bij je past wordt je er maar knap ongelukkig van. Omgekeerd ook. Wat natuurlijk geen reden is om met de duimen te gaan zitten draaien..quote:Op dinsdag 26 juni 2007 17:57 schreef desiredbard het volgende:
[..]
In Nederland meer kansen...wat een onzin het is 2007 niet 1907
En al die zogenaamd low-skilled beroepen....
Weet je wat een stratenmaker verdiend, of een "gemeentelijk hovenier"
En wel eens gezien met wat voor bedragen men aan het eind van de week "de kas" verlaat .....
Nee laag inkomen ligt aan deeltijd werken of bepaald werk niet willen doen.
en die mensen die niet willen ...willen wel een heleboel dingen
hoe de opgedane kennis toe te passen in het onderwijs is idd een theorie .. maar dat jongerenhersenen nog moeten groeien en anders werken dan die van volwassenen is zover ik weet een vaststaand feitquote:Op dinsdag 26 juni 2007 20:06 schreef JaZekerZ het volgende:
Wat jij eerder in dit topic aanhaalde is een theorie. Dat heb ik niet zo verzonnen en daarover ga ik niet in discussie. Als je met wetenschappelijike publicaties gaat gooien maar ondertussen niet weet hoe je ze moet interpreteren dan is een onderhoud hierover volstrekt zinloos.
we zullen zien .. ze zijn in Eindhoven nu ook begonnen met zo'n project ..quote:vooroordeel
[..]
Erg snel geconcludeerd.
quote:Scholieren mag men niet aanrekenen dat hun ouders van een minimum inkomen leven. Wát daar dan ook de oorzaak van is. Ik denk dat het voor alle partijen beter is als zo'n scholier thuis met een computer bezig is dan dat hij/zij uit verveling rotzooi gaat trappen op straat. Ik weet, uit ervaring, dat ingeval van sollicitatie de CV van een computer-analfabeet vaak opzij wordt gelegd ten gunste van hen die bijvoorbeeld een curus automatisering hebben gevolgd. En iedereen met redelijke computer-evaring zal toegeven dat een cursus een goede leidraad is, maar dat het thuis beschikken over een computer veel meer vaardigheden oplevert. Verder zou een werkloze computer analfabeet zich op den duur buitengesloten kunnen gaan voelen, hetgeen geen stimulans is voor verdere ontwikkeling van de persoon. Neem hierbij in aanmerking dat het algehele niveau van een computeraar omhoog getrokken wordt door de complexiteit van automatisering in het algemeen. Ik ben er van overtuigd dat miljoenen mensen nieuwe mogelijkheden in zichzelf hebben ontdekt door de computer. Dit levert meer geestelijke bagage en zelfvertrouwen op, waardoor hun kansen op de arbeidsmarkt stijgen.
hehe, sorry, komt door een paar links, opmerkingen en verwijzingen in dit topic .. kijk, dit soort mensen zijn het die een PC krijgen, na 1 zin wist ik al en blabla .. en meer van dat soort sh*tquote:Waarom dicht je mij eigenlijk steeds de vergelijking met de sbs6 aso's toe? Ik heb telkens erkend dat de kinderen van minima best steun mogen ontvangen, maar wel onder een tegenprestatie
zou ik nog wel kunnen accepteren als feit. Maar strikt genomen is ook dit een theorie. Diit:quote:Op dinsdag 26 juni 2007 21:47 schreef moussie het volgende:
[..]
dat jongerenhersenen nog moeten groeien
vind ik bijvoorbeeld al te onzeker worden.quote:...en anders werken dan die van volwassenen
De tijd zal het leren. Dat gemeenten het overnemen van elkaar hoeft op zichzelf niet zoveel met succes te maken te hebben. Het zou kunnen, maar het kan bijvoorbeeld net zogoed zijn dat toevallig in deze gemeenten dezelfde (soorten) partijen aan de macht zijn. Het cijfermateriaal is overigens helemaal niet zo netjes geregeld bij de overheid. En het is heel erg lastig harde conclusies te trekken over de relatie PC->minder misdaad.quote:we zullen zien .. ze zijn in Eindhoven nu ook begonnen met zo'n project ..
het feit alleen al dat steeds meer gemeentes het doen is mi een indicatie dat het zoden aan de dijk zet, ik zit idd te goochelen met misdaad-statistieken en de vraag of dat samenhangt, ik neem aan dat de gemeentes over uitgebreider cijfermateriaal beschikken en het daarom overnemen ?
Klinkt bekend, ik kan daar ook niet tegen. Het zij je vergeven hoorquote:ik kwam trouwens al zoekend naar welke steden nou wel of niet zo'n project hebben een heel mooi stukje commentaar tegen dat ik even hier wil herhalen
[..]
[..]
hehe, sorry, komt door een paar links, opmerkingen en verwijzingen in dit topic .. kijk, dit soort mensen zijn het die een PC krijgen, na 1 zin wist ik al en blabla .. en meer van dat soort sh*t
want hé, je hebt het dus ook over mijn kinderen, en ik weet uit eigen ervaring hoe dit soort generalisaties aan kunnen komen, hoe kwetsend ze zijn voor een kind in de groei, hoe machteloos zo'n kind zich kan voelen na de zoveelste k*topmerking van zo'n rijkere lui's kindje dat dik zit te doen met de spullen die pa betaald heeft ..
en geloof me, het is echt geen makkie om zo'n puberaal kort lontje dan in toom te houden, die woede te kanaliseren naar "pff, laat maar l*llen, het gaat erom wat jij ermee doet !!"
Nouja, PC's zijn ook niet goed voor het milieu..veel energie in zowel gebruik als productie. Maargoed dat terzijde.quote:dus wat mij betreft mag de PC morgen in het lespakket, lesmateriaal grotendeels digitaal, nog hartstikke goed voor het milieu ook en de Nederlandse jeugd is klaar voor de toekomst .. dan zijn we zo'n beetje terug bij "gelijke kansen voor iedereen" wat het basismateriaal aangaat
hehe, is de grond onder je voeten echt grond of een gedeelte van je verbeelding .. dat soort idee dus ?quote:Op dinsdag 26 juni 2007 23:12 schreef JaZekerZ het volgende:
[..]
zou ik nog wel kunnen accepteren als feit. Maar strikt genomen is ook dit een theorie. Diit:
[..]
vind ik bijvoorbeeld al te onzeker worden.
nou als het aan de partij ligt moeten er mi meer mensen op stemmen .. van amsterdam weet ik het, het kopje thee is PvdA, maar van de rest, geen idee eerlijk gezegdquote:De tijd zal het leren. Dat gemeenten het overnemen van elkaar hoeft op zichzelf niet zoveel met succes te maken te hebben. Het zou kunnen, maar het kan bijvoorbeeld net zogoed zijn dat toevallig in deze gemeenten dezelfde (soorten) partijen aan de macht zijn. Het cijfermateriaal is overigens helemaal niet zo netjes geregeld bij de overheid. En het is heel erg lastig harde conclusies te trekken over de relatie PC->minder misdaad.
idd, winst voor het milieu is zeker zolang niet het hele pakket gedigitaliseerd krenten wegen ..quote:Nouja, PC's zijn ook niet goed voor het milieu..veel energie in zowel gebruik als productie. Maargoed dat terzijde.
doe die prestatieplicht dan ook voor iedereen .. je krijgt die PC aan het begin van het voortgezet onderwijs , je betaald er per maand een x bedrag voor terug aan een fonds .. zeg ¤ 10 .. en als je na 4 jaar de school met een diploma afsluit krijg je het volle bedrag terug, na 5 jaar (tenzij VWO) een gedeelte ..quote:Op zich zitten wij niet zo ver van elkaar hoor, zeker als je nu bedoeld dat iedereen dan een PC zou krijgen. Maar als het voor een bepaalde groep geldt wil ik er echt een prestatieplicht voor zien...in wat voor vorm dan ook.
Dat is geeneens een heel erg slecht idee zeg, minder uitval op scholen denk ik.quote:Op woensdag 27 juni 2007 00:10 schreef moussie het volgende:
doe die prestatieplicht dan ook voor iedereen .. je krijgt die PC aan het begin van het voortgezet onderwijs , je betaald er per maand een x bedrag voor terug aan een fonds .. zeg ¤ 10 .. en als je na 4 jaar de school met een diploma afsluit krijg je het volle bedrag terug, na 5 jaar (tenzij VWO) een gedeelte ..
als je dan idd ma Tokkie, modelletje sbs 6, hebt, reken maar dat die het kind zit te pushen om dat diploma wel te halen, en liefst binnen 4 jaar om het maximale eruit te halen .. win-win ?
Voorzover ik weet (uit de wetenschapsbijlagen van Volkskrant en NRC) zijn er verschillen aantoonbaar tussen kinderhersens en volwassenenhersens. Dat betekent noodzakelijkerwijs, dat ze veranderen in de tussentijd. En ook, dat de werking verandert. Verder hoef je geen wetenschapsfilosoof te zijn om te constateren, dat kinderen anders denken dan volwassenen.quote:Op dinsdag 26 juni 2007 23:12 schreef JaZekerZ het volgende:
[..]
zou ik nog wel kunnen accepteren als feit. Maar strikt genomen is ook dit een theorie. Diit:
[..]
vind ik bijvoorbeeld al te onzeker worden.
Leuk idee!quote:Op woensdag 27 juni 2007 00:10 schreef moussie het volgende:
[..]
idd, winst voor het milieu is zeker zolang niet het hele pakket gedigitaliseerd krenten wegen ..
maar minder boeken om te slepen is anyway winst voor de ruggen van dat jonge grut, zeker voor die sprieten die je er tussen hebt zitten (die waarvan je voor de grap zegt dat ze blij moeten zijn met die zware tas, anders zouden ze wegwaaien)
[..]
doe die prestatieplicht dan ook voor iedereen .. je krijgt die PC aan het begin van het voortgezet onderwijs , je betaald er per maand een x bedrag voor terug aan een fonds .. zeg ¤ 10 .. en als je na 4 jaar de school met een diploma afsluit krijg je het volle bedrag terug, na 5 jaar (tenzij VWO) een gedeelte ..
als je dan idd ma Tokkie, modelletje sbs 6, hebt, reken maar dat die het kind zit te pushen om dat diploma wel te halen, en liefst binnen 4 jaar om het maximale eruit te halen .. win-win ?
Ja..ongeveer op die manier, wel minder zweverig hoor. Daar wil ik best een aparte discussie over houden hoor, maar niet hierquote:Op woensdag 27 juni 2007 00:10 schreef moussie het volgende:
[..]
hehe, is de grond onder je voeten echt grond of een gedeelte van je verbeelding .. dat soort idee dus ?
uiteindelijk is alles fictie/theorie omdat je kennis van het geheel nooit compleet kan zijn ?
Het is ook maar een voorbeeld van een andere verklaring. Er zijn er zo nog een aantal meer. Maar dan gaan we het over politieke agendering hebben en ook dat is een andere discussie..eerst deze nog oplossenquote:[..]
nou als het aan de partij ligt moeten er mi meer mensen op stemmen .. van amsterdam weet ik het, het kopje thee is PvdA, maar van de rest, geen idee eerlijk gezegd
Opgelost... compromis!quote:doe die prestatieplicht dan ook voor iedereen .. je krijgt die PC aan het begin van het voortgezet onderwijs , je betaald er per maand een x bedrag voor terug aan een fonds .. zeg ¤ 10 .. en als je na 4 jaar de school met een diploma afsluit krijg je het volle bedrag terug, na 5 jaar (tenzij VWO) een gedeelte ..
Vind ik een hele mooie oplossingquote:Op woensdag 27 juni 2007 09:17 schreef JaZekerZ het volgende:
Opgelost... compromis!![]()
Ik stem voor, we zijn eruit haha. Dat had ik eergister nog niet durven denken
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |