screens PS3:quote:Konami Unveils Pro Evo 2008
First screens and info point to the most realistic footie game yet.
by Alex Simmons, IGN UK
UK, June 18, 2007 - Konami has lifted the lid on the first details for the next Pro Evo game and has promised that it will be "the closest simulation of real football to date." Pro Evolution Soccer 2008 (working title) will be released on PlayStation 3, Xbox 360, PC, PS2, PSP and DS later this year and boasts what Konami is calling "a revolution in player artificial intelligence" -- dubbed Teamvision, which enables the opposition to learn your style of player and adapt their tactics accordingly.
According to Konami, Teamvision will totally change the way PES fans play the game, because the adaptive AI forces players to constantly rethink their tactics. So, for example, if you prefer to run the ball down the wing and knock in a cross to a tall centre forward like Peter Crouch, your opponent will quickly change their tactics to close down the wide players and mark your hitmen more heavily. Similarly, if your favoured method of defence is to protect the back four with a sweeper -- then the other team will quickly pick up on this and change their attackers to take advantage of your formation.
Naturally the effectiveness of an opponent's change in tactics depends on the team they're playing as: strong international and club squads will be able to counter your tactics faster and more effectively than less skilled clubs, although players will still notice the change in their opponents play if they resort to using the same channels of attack. Likewise, powerful teams can also punish lazy tactical play to devastating effect, so if you lose the ball in your half to Robbie Keane there's a good chance he'll score. However, lose out to a less proficient striker and the odds of them converting the shot are less favourable.
The improved AI changes the way the game is played almost on every level, forcing players to take a much wider view of the game and real use the full width and breadth of their team. As such the pitch scanner plays a much bigger part in the game because it enables players to pick out openings in the defence (if they're skilled enough, obviously) and thread a ball through to an advancing attacker.
Teamvision affects set-plays as well as free play too. Cheap free kicks are a thing of the past because the opposing defence will close down runs faster, which prevents players from passing a ball into the box and tapping a shot in from short range. Naturally there are times when you will scorean easy goal, whether it's from a well-worked passing move or a fizzing direct free kick, but the enchanced AI now means players must think more if they want to consistantly win.
Other improvements promised for PES 2008 includes improved greater close control, so there's more scope for skilled dribbling, tricks and neat inter-player passing moves. Setting up a free-kick isn't quick as restrictive either, whether you're defending or attacking. You can change the number of players in the wall if you're defending or, if you're on the attacking, plan runs more intricately and position specific target men for the kicker to aim for.
However, the most noticeable improvement PES 2008 will offer over its predecessors (apart from Teamvision of course) is the graphics. Konami promises it will be a true next-gen experience, so there will be proper facial animations, shirt pulling and kits that flow and crease as the players run around. Watermarks from sweat and rain appear as the game continues too, bringing the player that bit closer to the action than ever before. All next-gen versions will feature a fully functional edit mode too -- something that was sorely lacking from last year's 360 version of PES 6 -- so players can create there own team and or edit existing ones. As yet there's no word on which licensed teams will feature or indeed what online modes we can expect.
"We have taken a long hard look at what has made the Pro Evolution Soccer series so popular, and where we want to take it next," commented Shingo 'Seabass' Takatsuka, creator of the series and Producer of PES 2008. "With the new Teamvision AI system, we truly believe that we have elevated the game to a new level. The movement of players off the ball, coupled with the total control given to the player, creates the closest simulation of real football to date. We really hope everyone enjoys our evolution. I promise it will be worth the wait." We certainly hope so.
We'll bring you more information on PES 2008 in the coming weeks. For now feast on these screenshots.
Dat ben je nu toch wel gewend inmiddels of heb je 6 overgeslagen?quote:Op maandag 18 juni 2007 13:43 schreef Geniuz_Nerd het volgende:
ooee kan niet wachten.
denk dat ik dan ook maar een PS3 gelijk aanschaf
aangezien ik PES op de xbox niet relax vind spelen ( door de controller)
nee heb 6 voor me ps2quote:Op maandag 18 juni 2007 13:50 schreef Tim_G het volgende:
[..]
Dat ben je nu toch wel gewend inmiddels of heb je 6 overgeslagen?
Vind het nu juist andersom weer wat minder maar het went vanzelf wel weer!
ik hoop t niet, want dan moet ik een nieuwe PC aanschaffenquote:Op maandag 18 juni 2007 17:02 schreef andre347 het volgende:
Hopen dat de PC versie het zelfde wordt als de Next-Gen versie wat betreft de Graphics , en niet PS2-kwaliteit. Gameplay mag van mij wel ongeveer hetzelfde blijven, maar een paar kleine aanpassingen erbij en ik kan er weer een jaar tegen aan.
Inderdaad.quote:Op maandag 18 juni 2007 14:43 schreef Un4 het volgende:
Haha, waar is die nieuwe speciaal voor de PS3 gebouwde engine nou? Dit is bijna identiek aan PES 6 360.
Dat kaalplukken was omdat het een haastklus wasquote:Op maandag 18 juni 2007 18:44 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Inderdaad.![]()
Hoop wel dat ze de 360-versie nu eens niet kaal plukken.
al zal ik m dan alsnog ongetwijfeld halen...
quote:All next-gen versions will feature a fully functional edit mode too -- something that was sorely lacking from last year's 360 version of PES 6 -- so players can create there own team and or edit existing ones. As yet there's no word on which licensed teams will feature or indeed what online modes we can expect.
Dat was een gerucht van een "insider"quote:Op maandag 18 juni 2007 14:43 schreef Un4 het volgende:
Haha, waar is die nieuwe speciaal voor de PS3 gebouwde engine nou? Dit is bijna identiek aan PES 6 360.
Ach ja, maakt mij ook niet uit. Zolang ze maar niet weer de 360 versie half uitkleden want dan speel ik hem wel op een andere manier.
Dat was me nog niet eens opgevallenquote:Op maandag 18 juni 2007 14:28 schreef Apekoek het volgende:
waarom wordt er met een volleybal gevoetbald?
platformen :quote:Op dinsdag 19 juni 2007 13:36 schreef sanni het volgende:
Dat ziet er goed uit. Vraagje: Komt het ook uit voor ons 'retro' PS2 liefhebers?![]()
Konami is onbetrouwbaarquote:Op dinsdag 19 juni 2007 16:40 schreef Dirkos1987 het volgende:
op Konami.nl staat dat hij alleen op PS3, PC en Xbox 360 komt?
quote:
Deel 5 was kut, 6 is nog steeds heel dope.quote:Op woensdag 20 juni 2007 11:26 schreef -Dries- het volgende:
Als hij maar beter wordt dan deel 6. Die was echt kut, ook de gameplay.
gameplay van 6 is echt super. Echt lastig om hem goed te masteren.quote:Op woensdag 20 juni 2007 11:26 schreef -Dries- het volgende:
Als hij maar beter wordt dan deel 6. Die was echt kut, ook de gameplay.
quote:Op dinsdag 19 juni 2007 20:04 schreef toma het volgende:
[..]hij komt waarschijnlijk pas in Oktober of November uit.
(iig rond die tijd komen ze elk jaar uit)
Voorlopig komt PES echt nog niet uit hoor.quote:Op woensdag 20 juni 2007 13:10 schreef Snatsie het volgende:
[..]
PES komt toch altijd rond deze tijd uit, en FIFA rond Oktober/November?
Hoe kom je daar nou bij?quote:Op woensdag 20 juni 2007 13:10 schreef Snatsie het volgende:
[..]
PES komt toch altijd rond deze tijd uit, en FIFA rond Oktober/November?
Hij komt altijd in oktober/november hoor.quote:Op donderdag 21 juni 2007 17:09 schreef toma het volgende:
[..]
afgelopen jaar kwam hij ook rond die tijd uit. Het jaar daarvoor ook herinner ik me.
sorry dat bedoelde ik ookquote:Op donderdag 21 juni 2007 17:25 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Hij komt altijd in oktober/november hoor.
Er is iets niet bekend, maar gelukkig komt het er wel aanquote:Op zondag 24 juni 2007 12:33 schreef depax het volgende:
voor de mensen die het nog niet wisten. De versie van pes7 voor de psp en de wii is nog niet bekend maar hij komt er wel aan.
Jep.quote:Op woensdag 20 juni 2007 11:39 schreef -Dries- het volgende:
Pff.. je spelers lijken wel gewoon slechter in deel 6. Grootste minpunt was dat ze te langzaam inpaasden.
idd...quote:Op dinsdag 26 juni 2007 11:03 schreef Damzkieee het volgende:
Ook dat inderdaad. En misschien eens met miljoenen Euro gaan werken ofzo?
Misschien wat meer leagues ook?quote:Op dinsdag 26 juni 2007 11:07 schreef Apfel. het volgende:
[..]
idd...
zou mooi zijn als ze de ML helemaal opnieuw op gaan zetten, ik denk dat er aan de gameplay weinig meer verbeterd kan worden, enkel verfijnen
Ik vind dat als ik op doel schiet, en de bal gaat naast maar blijft wel in het veld dat er dan een speler heen gaat.. daar erger ik me zo aanquote:
Whehe ja ik snap wat je bedoelt, net als als er buitenspel is en die gasten een uur doorspelenquote:Op dinsdag 26 juni 2007 11:16 schreef andre347 het volgende:
[..]
Ik vind dat als ik op doel schiet, en de bal gaat naast maar blijft wel in het veld dat er dan een speler heen gaat.. daar erger ik me zo aan
Misschien iets voor PES7quote:Op dinsdag 26 juni 2007 11:19 schreef Damzkieee het volgende:
[..]
Whehe ja ik snap wat je bedoelt, net als als er buitenspel is en die gasten een uur doorspelen
Ik begrijp ook niet dat die makers daar niets aan kunnen doen.
Met R2 op de PS2 kan je speler een andere richting dan op laten lopenquote:Op dinsdag 26 juni 2007 11:16 schreef andre347 het volgende:
[..]
Ik vind dat als ik op doel schiet, en de bal gaat naast maar blijft wel in het veld dat er dan een speler heen gaat.. daar erger ik me zo aan
Dat weet ik ook wel, maar ik bedoel als er van de zijkant op doel wordt geschoten en dat de bal bijvoorbeeld naast gaat dat er dan iemand is die hem kopt, in plaats van een beetje dom voor het doel blijven staanquote:Op dinsdag 26 juni 2007 11:56 schreef Apfel. het volgende:
[..]
Met R2 op de PS2 kan je speler een andere richting dan op laten lopen![]()
quote:Op dinsdag 26 juni 2007 15:51 schreef Scorpie het volgende:
Keiharde Plasser-TVP, dit spel ga ik doodspelen op de xbox360!
Ik speel met een logitech *-pad. Maar ik vind supercancel van geen kant fijn:quote:Op woensdag 27 juni 2007 14:59 schreef toma het volgende:
als je de super-cancel een beetje onder controle hebt is ie echt super fijn. Alleen als je op het toetsenbord speelt mis je soms een paar vingers
Door supercancel heb je juist de volledige controle (eigenlijk zou je dat sowieso al moeten hebben..) en kan je dus richting de bal komen.quote:Op woensdag 27 juni 2007 16:10 schreef Cheiron het volgende:
[..]
En als je supercancel doet op het moment dat je passed heb je kans dat hij stil gaat staan.
Maar als het poppetje waarnaar je speelt buiten beeld staat wordt het een moeilijk verhaal. Ik ben gewoon van mening dat als de computer er uit zichzelf naartoe loopt, mijn poppetje dat ook wel mag doenquote:Op woensdag 27 juni 2007 16:11 schreef VoreG het volgende:
[..]
Door supercancel heb je juist de volledige controle (eigenlijk zou je dat sowieso al moeten hebben..) en kan je dus richting de bal komen.
Ga dan FIFA spelen als je wil dat alles voor je gedaan wordt.quote:Op woensdag 27 juni 2007 18:40 schreef Cheiron het volgende:
[..]
Maar als het poppetje waarnaar je speelt buiten beeld staat wordt het een moeilijk verhaal. Ik ben gewoon van mening dat als de computer er uit zichzelf naartoe loopt, mijn poppetje dat ook wel mag doen
Je kunt ook op een normale manier van mening verschillen natuurlijk...quote:Op woensdag 27 juni 2007 22:31 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Ga dan FIFA spelen als je wil dat alles voor je gedaan wordt.
Daarvoor is de radar.quote:Op woensdag 27 juni 2007 18:40 schreef Cheiron het volgende:
[..]
Maar als het poppetje waarnaar je speelt buiten beeld staat wordt het een moeilijk verhaal.
vind ik ook. Ook is het zo dat het veel te moeilijk is om een vrije trap goed voor te geven (net als bij een corner oid) dat mogen ze ook wel verbeteren.quote:Op donderdag 28 juni 2007 13:00 schreef VoreG het volgende:
Overigens zou je wel wat meer controle mogen hebben over dode spelmomenten.
Wie er mee gaan met de corners bijvoorbeeld en dat achtelijke muurtje 45 meter voor de goal mag er ook wel uit.
Ze zouden systeem kunnen doen dat je op a drukt voor speler 1, b voor speler 2, x voor speler 3 en y voor speler 4. Nadeel is dat je meer 4 spelers kan kiezen voordeel is dat het erg makkelijk wordt. Nu is het juist zo dat je, met genoeg training de bal precies zou moeten kunne nplaatsen waar jij hem wil.quote:Op donderdag 28 juni 2007 13:10 schreef toma het volgende:
[..]
vind ik ook. Ook is het zo dat het veel te moeilijk is om een vrije trap goed voor te geven (net als bij een corner oid) dat mogen ze ook wel verbeteren.
Dat is echt ergerlijk want als een vrije trap bijna op het middenveld is dat er dan een eenmansmuur komt, meestal is dat de man die de overtreding maakt, en dat is bij mij meestal een verdediger en die staat dan niet in de verdedigingquote:Op donderdag 28 juni 2007 13:00 schreef VoreG het volgende:
Overigens zou je wel wat meer controle mogen hebben over dode spelmomenten.
Wie er mee gaan met de corners bijvoorbeeld en dat achtelijke muurtje 45 meter voor de goal mag er ook wel uit.
quote:Op donderdag 28 juni 2007 13:35 schreef VoreG het volgende:
En er zit een bug in buitenspel
Ik scoor net met een omhaal, maar omdat de trapbeweging voor de voorzet (been naar achter halen) al werd gemaakt, werd het afgefloten en dat terwijl de bal terug werd gelegd.
We bespreken de functies die er in PES7 moeten zitten.quote:Op donderdag 28 juni 2007 14:05 schreef Damzkieee het volgende:
Gaat hier wel over PES 7 hè, niet PES 6
Meer de disfuncties die er niet meer in moeten zittenquote:Op donderdag 28 juni 2007 14:07 schreef VoreG het volgende:
[..]
We bespreken de functies die er in PES7 moeten zitten.
Geen idee waar ik het gelezen had (gamessite) maar PES zou het eerst uitkomen in europa, voor de verandering.quote:Op donderdag 21 juni 2007 15:32 schreef satecl het volgende:
Je kan toch ook de japanse versie kopen op de PS3..? die komt eerder uit
quote:Op zaterdag 30 juni 2007 03:14 schreef Cheiron het volgende:
Terugspeelballen... daar mag PES7 ook wat beter op letten
|k doel meer op de tegenstander. Hij ziet heel veel terugspeelballen niet als terugspeelbal.quote:Op zaterdag 30 juni 2007 09:16 schreef Damzkieee het volgende:
[..]Hij fluit nu alleen als je hem zuiver met Xje terugspeelt.
Twijfelen tussen FIFA en PES.quote:Op zaterdag 30 juni 2007 20:02 schreef Messenga het volgende:
Altijd leuk, twijfelen tussen FIFA en PES>
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |