Was dat niet meer een plaatselijke uitdrukking? Rotterdam en omstreken?quote:Op maandag 18 juni 2007 00:56 schreef Iago het volgende:
gers
Ik geloof dat dat er al langer was, dat riepen wij al op de lagere school.quote:Op maandag 18 juni 2007 01:04 schreef wonderer het volgende:
Wanneer kwam "shit" in zwang? En wat werd er daarvoor eigenlijk gebruikt?
kom wel uit r'dam. weet niet of dat ergens anders ook gebruikt werd.quote:Op maandag 18 juni 2007 01:05 schreef Hathor het volgende:
[..]
Was dat niet meer een plaatselijke uitdrukking? Rotterdam en omstreken?
Maar toen was dat nog wel iets wat de juf/meester niet moest horen!quote:Op maandag 18 juni 2007 01:08 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ik geloof dat dat er al langer was, dat riepen wij al op de lagere school.
oOoh. Jij bent bijna net zo oud als mijn hoofdpersoon, handigquote:Op maandag 18 juni 2007 01:08 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ik geloof dat dat er al langer was, dat riepen wij al op de lagere school.
Cool werd om de haverklap gebruikt in de Cheech en Chong films toch? En komen die niet uit de 70's?quote:
quote:Op maandag 18 juni 2007 01:15 schreef ScienceFriction het volgende:
gers was toch van Sjors en Sjimmie?
Sloan Poaquote:
En dan bij voorkeur uitgesproken als gewwws (ril).....quote:Op maandag 18 juni 2007 00:56 schreef Iago het volgende:
gers
Neequote:Op maandag 18 juni 2007 17:51 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
En dan bij voorkeur uitgesproken als gewwws (ril).....
Gers??? Nog nooit van gehoordquote:Op maandag 18 juni 2007 00:56 schreef Iago het volgende:
gers
'Tedje'quote:Op dinsdag 19 juni 2007 09:02 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Tched/Tjed.
Die gasten kwamen ook uit het laakkwartier.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 09:19 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Nein, herr Ryan.
Nee, ook dat klopt nietquote:Op dinsdag 19 juni 2007 09:20 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Die gasten kwamen ook uit het laakkwartier..
Ryannekke, wat lul je nu weer dom?quote:
Vergeef 'm nou, hij kan niet anders.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 09:30 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Ryannekke, wat lul je nu weer dom?
Het woordje 'ook' in tweede reactie en wisselend perspectief?quote:Op dinsdag 19 juni 2007 09:30 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ryannekke, wat lul je nu weer dom?
Jij zegt dat ze ook uit Laakkwartier komen, dan laat ik jou zien dat dat niet klopt: ze komen namelijk uit de Schilderswijk. En dan kom jij met een 3e wijk aanzetten en vraag je of ik daar vandaan kom... eh... wat is de logica hiervan?
Ja, de kassajuffrouwen bij de Appie op de gouverneurlaan dragen allemaal een hoofddoek, zag ik toen al.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 09:36 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Je zou er geen dag overleven gozah, itz a jungle out here. Bommen, granaten, terroristen en Marokkanen.
Is dat uit de jaren 80, joh?quote:Op dinsdag 19 juni 2007 09:40 schreef Mone het volgende:
De mazzel!
Ik weet niet of het toen begonnen is, maar wel dat het veel gebrukt werd. Van wanneer dacht jij dan?quote:
Dat is niet de Gouverneurlaan maar het Lorentzplein, aapke.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 09:37 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, de kassajuffrouwen bij de Appie op de gouverneurlaan dragen allemaal een hoofddoek, zag ik toen al..
Oud Amsterdams. Bestaat al heel lang.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 09:50 schreef Mone het volgende:
Ik weet niet of het toen begonnen is, maar wel dat het veel gebrukt werd. Van wanneer dacht jij dan?
Aapke? Is dat Brabants of zo?quote:Op dinsdag 19 juni 2007 10:25 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Dat is niet de Gouverneurlaan maar het Lorentzplein, aapke.
En ze dragen idd allemaal een rouwdoek ja
Tof komt er ook van.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 10:30 schreef SteveBallmer het volgende:
[..]
Oud Amsterdams. Bestaat al heel lang.
Een verbasterd Jiddisch woord zoals er zoveel Amsterdams/Jiddische woorden zijn.
(Bajes, geteisem, goochem, mesjogge, Mokum, schlemiel etc. etc.)
De mazzel komt trouwens van mazzel tov.
Dat zeg ik nog steeds heel veel. Net zoals "malloot"quote:
In Vlaanderen is het nog steeds een veelvoorkomend woord, in Nederland lag de bloeitijd van dit woord vooral in de jaren 60, 70, denk ik.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 10:47 schreef paddy het volgende:
[..]
Dat zeg ik nog steeds heel veel. Net zoals "malloot"
There's that word again; "heavy". Why are things so heavy in the future? Is there a problem with the earth's gravitational pull?quote:Op dinsdag 19 juni 2007 11:21 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
"heavy"
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |