wat hij zegt; neem anders gewoon een los apparaat voor ijsblokjes maken of leg van die rekjes in je vriesgedeelte, die dingen zijn ook goedkoper in gebruik.quote:Op zondag 17 juni 2007 17:10 schreef LPC-JP het volgende:
Loopt er aan de andere kant van de muur niet toevallig ook waterleiding waar je van zou kunnen aftakken?
Dat scheelt een leiding in het zicht..
Ik zou sowieso voor een vaste leiding gaan, een slang is vaak niet gemaakt om altijd onder druk te staan.
Als je toch bezig gaat met de waterleiding zet er dan een stopkraan in voor de aansluiting van de ijskast.
Dat scheelt een hoop ellende als je de ijskast een keer wil/moet weghalen.
het water blijft toch zowiezo stil staan, ook in de leidingen. Of stroomt het terug?quote:Op zondag 17 juni 2007 17:06 schreef rsmits het volgende:
Hallo,
Wij willen een ijskast kopen met zo'n leuk ijsblokjesapparaat erin. Nu schijn je zo'n ijskast op de waterleiding te moeten aansluiten. Nu zit de waterleiding aan de overkant van de keuken :-(
Kan je met een slang of leiding de waterleiding daar naartoe brengen ? Of blijft het water dan te lang "stilstaan" wat weer niet gezond is.
Weet iemand dit ?
Groet.. Richard
Waarom zou een koelkast ingodesnaam op een eigen groep moeten?quote:Op zondag 17 juni 2007 17:59 schreef ArnoKlaassen het volgende:
De stroom is ook een probleem, want dat ding moet op een aparte groep.
Zo'n dikke amerikaanse koelkast met een combinatie van koelkast / vriezer en ijsblokjesmaakmachine hebben echt een eigen groep nodig; het vermogen zal zie zo rond de 2500 watt liggenquote:Op zondag 17 juni 2007 22:48 schreef JimmieTheSaint het volgende:
[..]
Waarom zou een koelkast ingodesnaam op een eigen groep moeten?
Nou wil ik best geloven dat het koelsysteem best wat energie verbruikt, maar 2500 Watt lijkt me wel erg overdreven. Heb vaak genoeg van die dingen geplaatst maar heb nog meegemaakt dat eentje z'n eigen groep nodig was.quote:Op maandag 18 juni 2007 17:28 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Zo'n dikke amerikaanse koelkast met een combinatie van koelkast / vriezer en ijsblokjesmaakmachine hebben echt een eigen groep nodig; het vermogen zal zie zo rond de 2500 watt liggen
Nou, ik twijfelde ook heel erg, dus even iets gecontroleerd.quote:Op maandag 18 juni 2007 18:53 schreef JimmieTheSaint het volgende:
[..]
Nou wil ik best geloven dat het koelsysteem best wat energie verbruikt, maar 2500 Watt lijkt me wel erg overdreven. Heb vaak genoeg van die dingen geplaatst maar heb nog meegemaakt dat eentje z'n eigen groep nodig was.
ja dan kun je er ook op kokenquote:Op maandag 18 juni 2007 17:28 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Zo'n dikke amerikaanse koelkast met een combinatie van koelkast / vriezer en ijsblokjesmaakmachine hebben echt een eigen groep nodig; het vermogen zal zie zo rond de 2500 watt liggen
Ja, en dat is dan nog een energieklasse C, meestal zijn 't gewoon A of A+ klasse apparaten. Die verbruiken nog minder.quote:Op maandag 18 juni 2007 19:06 schreef Marsepein het volgende:
[..]
Nou, ik twijfelde ook heel erg, dus even iets gecontroleerd.
Willekeurig linkje naar amerikaanse koelkast
Aansluitwaarde: 165 Watt.
Ik denk dat je van een koelkast van 2500 Watt echt niet vrolijk wordt als Eneco de rekening door de bus werpt.
Toch komt het in de praktijk voor dat we een extra groep voor zo'n kast aansluiten.quote:Op maandag 18 juni 2007 19:06 schreef Marsepein het volgende:
[..]
Nou, ik twijfelde ook heel erg, dus even iets gecontroleerd.
Willekeurig linkje naar amerikaanse koelkast
Aansluitwaarde: 165 Watt.
Ik denk dat je van een koelkast van 2500 Watt echt niet vrolijk wordt als Eneco de rekening door de bus werpt.
ik denk dat het probleem vooral is dat er anders nogal veel op 1 groep terecht komt.quote:Op zondag 17 juni 2007 22:48 schreef JimmieTheSaint het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 19 juni 2007 18:38 schreef Marsepein het volgende:
De koelkast kan prima op de verlichtingsgroep, dan merk je snel genoeg of die het nog doet.
Mits de koelkast niet gereset wordt ofzo als deze even van de stroom af is.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 18:38 schreef Marsepein het volgende:
De koelkast kan prima op de verlichtingsgroep, dan merk je snel genoeg of die het nog doet.
Ah, je bent iemand van de onderbouwde reacties. Leg eens uit wat je precies bedoelt?quote:
gereset? hoe bedoel je? een koelkast doet maar een ding zodra je 'm op stroom zet (en de eventuele aan/uit knop op aan staat) en dat is koelen. Koelkast fabrikanten zijn echt niet gek, die houden ook wel rekening met eventuele stroomuitval.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 20:30 schreef mcDavid het volgende:
[..]
Mits de koelkast niet gereset wordt ofzo als deze even van de stroom af is.
Officieel hoort je elk electrisch apparaat dat met water werkt (wasmachine, droge, koelkast met ijsblokjesmachine) op een aparte groep aan te sluiten (van horen zeggen).quote:Op zondag 17 juni 2007 22:48 schreef JimmieTheSaint het volgende:
[..]
Incl. de boiler / vaatwasser / wasmachine / wasdroger.quote:Op woensdag 20 juni 2007 15:51 schreef ArnoKlaassen het volgende:
[..]
Officieel hoort je elk electrisch apparaat dat met water werkt (wasmachine, droge, koelkast met ijsblokjesmachine) op een aparte groep aan te sluiten (van horen zeggen).
Zou je dit eens kunnen opzoeken in de NEN 1010, want volgens mij gaat het daarin alleen over het vermogen. Daarnaast wordt over het algemeen aangenomen dat bovengenoemde apparaten een aansluitwaarde hebben van ongeveer 3000 Watt en worden daarom als voorzorg al op een aparte groep aangesloten.quote:Op woensdag 20 juni 2007 17:01 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Incl. de boiler / vaatwasser / wasmachine / wasdroger.
Het is gewoon extra veiligheid en makkelijk bij het onderhoud *meestal kun je niet meer bij de wandcontactdoos komen om dan even de stekker er uit te wippen*.
Dan heb ik het niet over het vermogen want een vaatwasser is ook bijlange na geen 3000 watt![]()
Dat klopt dus niet. Als de aansluitwaarde boven de 2500 Watt of 3000 Watt -dat weet ik even niet- dan hoort een apparaat op een apart afgezekerde groep.quote:Op woensdag 20 juni 2007 15:51 schreef ArnoKlaassen het volgende:
[..]
Officieel hoort je elk electrisch apparaat dat met water werkt (wasmachine, droge, koelkast met ijsblokjesmachine) op een aparte groep aan te sluiten (van horen zeggen).
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |