abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75721064
oooooh tvp!

ik heb hier nog helemaal niet goed over nagedacht maar ons kennende (rommelkonten) is een fijn opbergsysteem straks wel handig
Zoals ik er nu over denk dan neig ik naar een andere salontafel kopen tegen de tijd dat ze actief gaat spelen (= meer speelgoed waarschijnlijk.) ik denk aan zo eentje van Ikea met twee van die grote bakken die je eronder kunt schuiven. Heeft iemand dat? Werkt het een beetje in de praktijk? Wij hebben niet echt ruimte voor een extra kast en haar kamertje is ook niet zo enorm dat ze daar alles kan bewaren eigenlijk.

Achja, om heel eerlijk te zijn maakt het me niet zoveel uit. Ik zie het wel. Liever niet teveel speelgoed, maar de 1 cadeautje regel gaat hier niet werken denk ik. Mijn moeder had met sinterklaas al zó enorm veel gekocht voor Amélie dat het bijna schandalig was maar och, ze is ook voor t eerst oma dus ik snap het ergens wel. Ik las ooit ergens de tip om het speelgoed wat je hebt in drieën te verdelen, goed kijken waar je kind vaak mee speelt, dat gaat in 1 kist, de andere speeldingen in twee andere kisten. Als het kind uitgekeken raakt op speelgoed uit kist 1 dan kun je die wisselen met 1 van de twee andere kisten. Iemand die dit toepast? Leek me wat gedoe, ik zou de draad snel kwijtraken geloof ik maar stiekem klinkt het best handig eigenlijk.

Wat ik hier trouwens wel gedaan heb en ook van plan ben te doen, is iets groots vragen van de opa en oma, bijvoorbeeld een keukentje, en van de rest van de verjaardagsgasten vragen om spulletjes voor in het keukentje of anders knutselspulletjes. T zal vast echt niet altijd werken maar het lijkt mij wel leuk als ze dan gelijk een compleet keukentje heeft zeg maar.
En verder, mn moeder reist veel en ik was een beetje bang dat ze met heel veel overbodige souvenirtjes aan zou komen waar Amélie vervolgens nauwelijks mee zou spelen. Dus ik heb gevraagd of ze, áls ze iets wil kopen in het land waar ze is, of ze dan traditionele kleertjes mee kan nemen. Op die manier hoop ik dan een verkleedkist te kunnen maken met bijvoorbeeld zo'n kitcherig zijden shirtje uit China of een soort buikdanspakje uit Marokko ofzo. Even aan mn moeke voorgelegd en die vond het een briljant idee en was helemaal in de gloria erover. dus nu denk ik dat ik straks een overkill aan verkleedspul heb
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  donderdag 17 december 2009 @ 11:05:02 #102
267540 Books
Vorige Mibosmama's
pi_75721401
Huup dat is een leuk en goed idee van je dat van die verkleedspulletjes. Overigens hier werkt het wel zelf of de opa's en oma's iets groots geven en de rest zeggen dat ze het liefste het vulling mogen geven. Van mijn ouders krijgen ze overigens ook ieder jaar een winterjas en winterschoentjes (waarom dat zijn we nog niet achter maar het is wel lief).
pi_75721986
Ik vraag zelf altijd aan de ouders of ze nog ideetjes hebben voor cadeautjes voor hun kroost. Ik vind dat eigenlijk vanzelfsprekend, zij kennen hun kind het beste en weten precies wat het kind al heeft enzo.

En dan zal ik wel star zijn, maar ik ga me er niet zomaar bij neerleggen dat anderen haar willen bedelven onder het speelgoed. Dat vind ik nergens voor nodig, en schaap denkt er hetzelfde over, en wij vinden dat we dat ook mogen uitdragen.

books, dat van die winterjasjes en -schoentjes is misschien vanuit het idee dat dat ieder jaar 2 dure dingen per kind zijn die noodzakelijk zijn ofzo? Erg lief inderdaad.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  donderdag 17 december 2009 @ 11:45:00 #104
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_75722944
Ok.......ik zal onze puinzooi eens hier neerzetten;

1 rieten mand VOL met auto's en andere meuk.
1 hema plastic doos met thomas de trein (de doos is trouwens vol, dus er moet een grotere voor in de plaats komen)
1 klein plastic doosje met potloden/stiften
1 ladenkast (3 laden) met kleurboeken, papier etc.
en in ons dressoir nog 1 stuk waar spelletjes inliggen en in een doos van die kraltjes die je op een bord moet duwen. soort van strijkkralen maar dan voor peuters zegmaar.
onderste la ligt ook allemaal zooi in van de kids
en nog een grote ton met duplo

In de gang staat een bankje met nog wat zooi erin
op de kamers boven staan bij ieder 1 vouw 'wasmand' met speelgoed.
En dan nog maar niet te spreken over de rest van de zooi die op zolder ligt......
pi_75722996
lief ja Books
en misschien is dat ook wel een idee om te vragen als ze per se iets willen kopen maar ik weet niets. Ik ga hem onthouden in ieder geval.

Ik vraag ook altijd wat ze willen hebben hoor, en over het algemeen koop ik ook precies wat er opgedragen wordt Als het wat vager wordt gehouden (iets met piraten bijv.) dan doe k mn best om toch wel echt ook het gevraagde te geven. Ik snap wel wat je bedoelt hoor en ik zou het ook raar vinden als men zich niet aan je verzoek houdt. Een soort van ehm, je kan zeggen wat je wilt maar ik koop het toch wel zoiets. En als het voor jullie familie werkt dan kun je het prima vragen denk ik
Wat mijn familie betreft weet ik dat het niet gaat werken. Mijn moeder heeft inmiddels een blinde koopvlek ontwikkeld en ze houdt zich echt prima aan de kado's die ik opgeef hoor, of nouja, het soort kado. Dus zeg maar bijvoorbeeld, "keukentje" alleen in plaats van 1 kadootje voor t keukentje koopt ze dan 15 dingen voor t keukentje Het trekt vast nog wel bij, en zo niet da vind ik er tzt vast nog wel een oplossing voor. Hoop ik
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  donderdag 17 december 2009 @ 11:52:39 #106
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_75723268
Wij hebben voor sinterklaas wel een hele grote lijst gemaakt van dingen die we zouden willen krijgen voor eli. Maar dan vooral uit praktisch oogpunt. Wij weten wat hij nu leuk vindt, en wat hij al heeft. Dus gezegd, graag wagentjes van duplo, maar hij deze en deze wagens heeft hij al. Scheelt weer dubbelen en ruilen en zo. dan hebben we nog dingen gekregen waar we niet om vroegen, en dingen niet gekregen waar we wel om vroegen, maar dat hou je niet tegen.

En als een kind op dagen zoals sinterklaas superveel krijgt, kan je best een paar dingen tijdelijk achterover drukken, missen ze echt niet. En dan na een tijdje omwisselen. Mss een papiertje eromheen, “kijk kadootje!” we hebben nu in de kast nog 7 dingen liggen van sinterklaas die hij nog helemaal niet gezien heeft. Voor straks in de kraamweek.

En je zal vast mensen krijgen die dan vragen waar hun kado is, maar dan kan je zeggen dat het kind er niet mee speelt, dus het ligt niet in de kamer. Weggooien kan altijd nog. Naar de berging is de eerste stap. Of anders bij opa en oma leggen. Kan ook prima.

Huup, wij hebben het speelgoed ook verdeeld over de woonkamer en zn slaapkamer. Dat deelt de speelgoedhoop ook op. En we hebben idd een keukentje gehad voor madam (ik had gevraagd voor eli’s verjaardag, maar dat is te meisjeachtig, maar een foetus kan er wel goed mee spelen :’) ) dus eli heeft nu een theeserviesje gekregen en een fruitmandje. Drie keer raden waar het kind nu het meest mee rondzeult? Jawel, zn theeservies en het fruit het keukentje doen we omlaag als de baby er is. Is toch een groot cadeau.

Ik denk dat het vooral belangrijk is om iedere paar maanden grondig door het speelgoed te gaan. Nu gooien we niks weg, behalve als het stuk is, maar er staan wel 2 grote vuilniszakken en een grote doos vol met speelgoed in de babykamer (gaat naar de berging) nu. Als we straks weer een hele stapel pluchen beren krijgen als kraamkado, dan gaan de lelijke pluchen dingen van eli toch echt in een zak naar humana. en dan als madam er ook op uitgekeken is, is eli wellicht oud genoeg om een stand bij Koninginnedag te hebben. En als hij nog niet oud genoeg is, geven we het over aan anderen, die het mogen verkopen op koninginnedag. Als het nog goed spul is, vind ik het zonde om weg te gooien.

Mijn hormonen gaan wrs straks wel 2 kleinere bakken halen bij de hema. Dan hebben we ook weer een mooie doos vrij om het oude speelgoed in op te ruimen i.p.v. een vuilniszak. Is beter.
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_75723507
Wij hebben van die plastic bakken van de Hema gekocht. 2 grote en 3 iets kleinere en die staan hier onder een sidetable, past precies. Die 2 grote zitten nu al bijna helemaal vol met knuffels en die 3 iets kleinere zitten ook al bijna vol eigenlijk Maar we zijn van plan de kast uit te ruimen zodat daar nog 2 grote bakken in passen. In zijn slaapkamertje is geen plek voor speelgoed, dus zodra het hier in de kamer niet meer past moet er een kast in de gang komen.

Huup die tafel waar je het over hebt heeft mijn moeder geloof ik en volgens mij is ze er erg blij mee, maar ik weet niet hoe vaak ze echt iets uit die bakken gebruikt..
  Hoofdredactie Fotografie donderdag 17 december 2009 @ 11:59:40 #108
95752 crew  Chell
Kluns
pi_75723574
Bij mijn oude oppaskindjes had hun, handige, vader een speelhuisje gemaakt van hout. Zag er enorm leuk uit, helemaal beschilderd, met raampjes en gordijntjes enzo.

In het speelhuisje hadden ze dat IKEA opbergsysteem ingebouwd met al het speelgoed erin. Ook grotere dingen zoals een keukentje en poppenbedje stonden daarin.

Ik vond dat echt zo'n slimme oplossing. Natuurlijk heb je dan wel zo'n huisje in je woonkamer, maar het is wel heel veel netter dan al dat losse spul overal. En die kinderen hadden dus ook nog eens een heel leuk speelhuisje
  donderdag 17 december 2009 @ 12:59:41 #109
267540 Books
Vorige Mibosmama's
pi_75725825
Davinia dat doen we hier dus ook. Boven op zolder liggen nog een paar cadeautjes te wachten tot ze wat er nu hier is niet meer leuk vinden. En voor de sinterklaas zijn we met K naar het Zandkasteel geweest en dat vond ze helemaal geweldig en daarna heeft ze de DVD van de musical gekregen. Sinterklaas vond ze nog helemaal niets aan maar madam kletst de hele dag door en duidelijk ook dus een genant moment was de zaterdag voor de s.klaas mijn lief met haar naar de intertoys toog voor een verjaardagscadeautje van een neefje en zij mee was en dus in een volle Intertoys riep van kijk alle papa's en mama's halen sinterklaascadeautjes. Lief meteen oh kijk daar dat boekje heb jij thuis toch ook en meteen de winkel maar weer uitgegaan.

Inderdaad misschien is dat het wel hoor Miss. Zijn wat grotere dingen in mijn ouders ogen misschien en daarom geven ze het. Mijn ouders geven overigens 1 klein speelgoedje met verjaardagen en de rest wat kleding. In elk geval nuttige dingen.

Wij komen allebei uit een grote familie en het is gewoon geen doen anders. Dit jaar heeft E een loopauto gekregen en die doen dan alle oudtante's en oudooms met elkaar en onze broers/zussen en ouders doen ook iets met elkaar want anders bezwijkt het huis vandaag of morgen. Overigens hebben wij hier in de kamer twee schatkisten van Ikea staan met zo'n nep hangslot erop. En K heeft een eigen plank in het dressoir met dingetjes waar E niet aan mag zitten. Puzzels, bingo, elektro, werkboekjes enz. enz. en haar tekenspulletjes ook nog. In haar slaapkamertje staat het keukentje met inhoud en nippo's en de duplo. Als we boven zijn mogen ze daar mee spelen en dat komt ook niet naar beneden en dat gaat prima want zo houden we op iedere verdieping iets waar ze niet iedere dag mee spelen.
pi_75729138
Toch fijn te lezen dat er weinig mensen zijn die de kinderen alleen laten spelen met speelgoed in 1 hoek van het huis om in de rest van het huis geen rommel te hebben. Ik vind dat zo zielig, hier in de straat is ook iemand die zoiets doet. Haar dochter mag alleen op haar slaapkamer met speelgoed spelen, niet eens in de woonkamer...
  donderdag 17 december 2009 @ 14:28:24 #111
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_75729267
Als ik mijn dochter haar gang laat gaan staan de banken ineens in haar slaapkamer en haar ledikant in de woonkamer Ik hou het een beetje binnen de perken dus. Maar ze mag van mij wel haar gang gaan in woonkamer/keuken/bijkeuken of in de slaapkamers
We hebben trouwens van de jongens bijna alles op de slaapkamers staan en van het vrouwtje staat bijna alles in de woonkamer. Maar omdat we gelijkvloers wonen lopen ze heel makkelijk even heen en weer om iets te pakken
I`m not weird. I`m limited edition.
  donderdag 17 december 2009 @ 14:35:51 #112
267540 Books
Vorige Mibosmama's
pi_75729490
Willempjewever ik ken ook zo'n gezin. Aan de hele benedenverdieping zie je niet als je daar komt dat er drie dochters wonen. Vind het ook niet gezellig. Hier ligt beneden altijd wel wat over de vloer en net voordat we aan het avondeten gaan ruimen we het eerst op. Niet opruimen dan gaat het naar buiten voor de arme kindjes. Zo stond er een paar weken terug een loopauto en een kinderwagen buiten en zegt madam hier doodleuk morgen nieuwe kopen! Maar sommige worden wel eens buiten en later in de schuur gezet omdat ze niet wil helpen opruimen. De laatste tijd gaat het prima overigens. En als ze dan de volgende keer helpt opruimen staat het de andere dag weer in huis en ze heeft het nog steeds niet door.
pi_75729779
quote:
Op donderdag 17 december 2009 14:35 schreef Books het volgende:
Hier ligt beneden altijd wel wat over de vloer en net voordat we aan het avondeten gaan ruimen we het eerst op.
Dat deed ik eerst ook, maar nu is het een kwartier voor het naar bed gaan pas opruimtijd. Dat werkt wat beter in de praktijk, anders gaan gelijk na het eten weer alle bakken op de kop en is de chaos groter dan voor het eten...

Hier ben ik nu bezig mijn hobbykamer op zolder op te ruimen, struikelde gisteren over een mega bouw/constructieset die we van een vriendin kregen (zo'n werkbankding) en die haal ik nu uit elkaar. Die gaat lekker naar opa en oma net als de glijbaan waardoor ik mijn fiets niet meer uit het hok kan halen. Zo kom je ook wel af van je grote spullen
quote:
Op donderdag 17 december 2009 14:28 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Als ik mijn dochter haar gang laat gaan staan de banken ineens in haar slaapkamer en haar ledikant in de woonkamer
Meneer duwde gisteren mijn vrouw van de bank en zei een paar keer: weg mama, de bank was nodig om met auto's op te spelen en neer te stallen. Nu de kerstboom er staat kan dat niet meer zo goed op de vensterbank, dus nu mogen mama en papa niet meer op de bank zitten
pi_75729829
Ik ruim op als de kleine op bed ligt... hoeveel tijd is het nou een kwartiertje ofzo...
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  donderdag 17 december 2009 @ 16:14:47 #115
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_75733308
wij ruimen op na het avondeten, als meneer naar zn bedje wil. we doen alledrie iets.
dus dan doet eli bijvoorbeeld de duploblokjes terwijl ik dan zijn theeserviesje opruimt, en PR zijn auto's of zo. (en wij daarna ook nog de duploblokjes, omdat eli het zo snel niet gedaan krijgt ) dat wij dan effectief meer opruimen dan hij, maakt niet uit, we zijn even met het hele gezin aan het opruimen.

en we hebben 2 kleine bakken gekocht! bij de blokker!
ga snel zn speelgoed omgooien en dan de grote bak naar boven en oud speelgoed in mikken!
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_75735352
Bij ons moet Linde ook altijd helpen met opruimen. Ik help dan wel mee en ruim vaak meer op dan Linde, maar ik ga niet alleen alles achter haar kont opruimen. Vaak valt het wel mee met de troep want als ze bv wil kleuren, moet ze eerst het andere opruimen etc. Zo ligt er vaak 1 of hooguit 2 dingen op de vloer (bv duplo en boerderijbeestjes)

Ik heb gisteren trouwens ook meteen weer 2 kratten bij de hema erbij besteld Waar zo'n topic al niet handig voor is.
  donderdag 17 december 2009 @ 17:20:04 #117
267540 Books
Vorige Mibosmama's
pi_75735840
Ticootje het gaat niet om moeite dat ze moet helpen opruimen maar wij leren het haar wel aan door haar te laten helpen met opruimen. Zo brengt ze soms ook uit haarzelf een bord naar de keuken. Net als bij Stiemie proberen wij haar ook zover te krijgen dat als ze iets nieuws pakt dat ze dan het andere eerst op moet ruimen maar helaas dat lukt nog niet erg ook omdat E inmiddels ook echt gaat spelen. Dus dat is geen probleem en E helpt op haar manier soms ook mee dan doet ze toevallig iets in de kist terug als ze er in de buurt is.
pi_79762955
Even een schopje omhoog voor een vraag
Inmiddels komen er steeds meer knutsel/kleur/plak/etc dingen bij voor madame, erg leuk allemaal, maar hoe ruimen jullie dat op?
Eigenlijk ben ik op zoek naar een handig opbergsysteem dat ik nu alvast in werking kan gaan stellen voor ik overal wat heb liggen (denk aan papier, potloden, stickers, wasco, kleurboeken etc)
Ik ben benieuwd
pi_79763376
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 21:05 schreef mrien het volgende:
Inmiddels komen er steeds meer knutsel/kleur/plak/etc dingen bij voor madame, erg leuk allemaal, maar hoe ruimen jullie dat op?
Eigenlijk ben ik op zoek naar een handig opbergsysteem dat ik nu alvast in werking kan gaan stellen voor ik overal wat heb liggen (denk aan papier, potloden, stickers, wasco, kleurboeken etc)
Ik ben benieuwd
Het meeste hangt aan de muren en op de deur... maar of dat praktisch is?

Papier, potloden, wasco's en kleurboeken en nog veel meer van dat soort spul hebben we in de liatorp kast van ikea liggen. En daarboven ons servies. We hebben nog de hoge glazen deuren (zijn nu niet meer leverbaar). Met een touwtje om de deurknopjes zodat meneer niet zelf gaat verven zonder toezicht (als we bijv. in de keuken staan).

We gaan selectief dingen bewaren. Voor onze zoon en onze dochter hebben we nu allebei een verhuisdoos op zolder neergezet waar we alles indoen. Het doel is om elk jaar een paar dingen uit te zoeken voor later. Maar het zal nog niet gaan meevallen tekeningen e.d. weg te gooien ben ik bang.
  dinsdag 30 maart 2010 @ 23:07:07 #120
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_79770086
Mrien nu ligt alles nog in een la van ons dressoir, maar ik ben wel van plan om eens zoiets aan te schaffen bij de hema. Dan ligt alles mooi bij elkaar. O ja viltstiften liggen wel hoog weggeborgen om onvoorziene creatieve uitspattingen te voorkomen

Willempjewever ik hoorde eens van iemand de tip om van alle knutsels en tekeningen een foto te maken en daar dan een fotoboek mee vol te maken. Zo kan je er mooi doorheen bladeren en ook de vorderingen enzo zien. En het origineel kan dan na een tijdje weg
pi_79771131
Zo'n systeem zat ik zelf ook aan te denken Stiemie. Lijkt mij wel handig inderdaad.
Voordeel is dat we met een x aantal maanden nog gaan verhuizen en er vast nog wel een nieuwe opbergplek gaat komen voor al dat soort dingen, daar kunnen die bakken dan ook handig in
  dinsdag 30 maart 2010 @ 23:31:16 #122
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_79771222
Ja of die leuke houten opbergkastjes van Ikea die zijn ook leuk

woensdag 31 maart 2010 @ 08:35:37 #123
45621 Suzanna
Mama van...
pi_79776158
Wij hebben het Trofast-systeem van de Ikea, en daar kun je bakken met bijv. kleurboeken, kleurpotloden etc. uithalen en op tafel zetten. Zo is het heel makkelijk opgeruimd, ik vind het ideaal.
  woensdag 31 maart 2010 @ 10:15:26 #124
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_79778390
wij hebben deze kast in de gang staan voor de spelletjes & knutselspullen. en die puilt ook alweer uit.
verder voor de tekeningen en werkjes van school voor allebei zo'n grote opbergdoos van de ikea (A3-formaat 'schoenendoos').
in de haak.
pi_79778443
Zoiets als Stiemie showt hebben wij ook, maar dan van Xenos. Ze hebben er de laatjes in verschillende hoogtes. We hebben 1 kastje met 5 laatjes, en eentje met 3 laatjes (en dan zijn die kastjes dus even hoog)
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')