Wij hebben voor sinterklaas wel een hele grote lijst gemaakt van dingen die we zouden willen krijgen voor eli. Maar dan vooral uit praktisch oogpunt. Wij weten wat hij nu leuk vindt, en wat hij al heeft. Dus gezegd, graag wagentjes van duplo, maar hij deze en deze wagens heeft hij al. Scheelt weer dubbelen en ruilen en zo.

dan hebben we nog dingen gekregen waar we niet om vroegen, en dingen niet gekregen waar we wel om vroegen, maar dat hou je niet tegen.
En als een kind op dagen zoals sinterklaas superveel krijgt, kan je best een paar dingen tijdelijk achterover drukken, missen ze echt niet. En dan na een tijdje omwisselen. Mss een papiertje eromheen, “kijk kadootje!” we hebben nu in de kast nog 7 dingen liggen van sinterklaas die hij nog helemaal niet gezien heeft. Voor straks in de kraamweek.

En je zal vast mensen krijgen die dan vragen waar hun kado is, maar dan kan je zeggen dat het kind er niet mee speelt, dus het ligt niet in de kamer. Weggooien kan altijd nog. Naar de berging is de eerste stap. Of anders bij opa en oma leggen. Kan ook prima.
Huup, wij hebben het speelgoed ook verdeeld over de woonkamer en zn slaapkamer. Dat deelt de speelgoedhoop ook op. En we hebben idd een keukentje gehad voor madam (ik had gevraagd voor eli’s verjaardag, maar dat is te meisjeachtig, maar een foetus kan er wel goed mee spelen :’) ) dus eli heeft nu een theeserviesje gekregen en een fruitmandje. Drie keer raden waar het kind nu het meest mee rondzeult? Jawel, zn theeservies en het fruit

het keukentje doen we omlaag als de baby er is. Is toch een groot cadeau.
Ik denk dat het vooral belangrijk is om iedere paar maanden grondig door het speelgoed te gaan. Nu gooien we niks weg, behalve als het stuk is, maar er staan wel 2 grote vuilniszakken en een grote doos vol met speelgoed in de babykamer (gaat naar de berging) nu. Als we straks weer een hele stapel pluchen beren krijgen als kraamkado, dan gaan de lelijke pluchen dingen van eli toch echt in een zak naar humana.

en dan als madam er ook op uitgekeken is, is eli wellicht oud genoeg om een stand bij Koninginnedag te hebben. En als hij nog niet oud genoeg is, geven we het over aan anderen, die het mogen verkopen op koninginnedag. Als het nog goed spul is, vind ik het zonde om weg te gooien.
Mijn hormonen gaan wrs straks wel 2 kleinere bakken halen bij de hema. Dan hebben we ook weer een mooie doos vrij om het oude speelgoed in op te ruimen i.p.v. een vuilniszak. Is beter.