abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 16 juni 2007 @ 20:23:22 #1
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_50528038
Ben net beetje klaar met de verbouwing... meubels uitgezocht. Nu zoek ik nog een mooie klok voor aan mijn nog compleet lege witte muur.

Maar ik zoek dus een apart soort klok. Moet er ongeveer zo uitzien:



Ik vind vooral die rode secondewijzer erg mooi. Daarnaast wil ik graag dat die secondewijzer niet tikt zeg maar... maar gewoon normaal ronddraait. Is hier een speciale naam voor? Ik erger me ten eerste nl. altijd ontiegelijk aan het geluid van tikkende klokken en daarbij is het ook iets mooier.

Daarnaast vroeg ik me ook af of er ook uitvoeringen zijn waarbij het niet een 12 maar 24 uurige tijdsloop is.

Ik heb al op google en startpagina gezocht naar online klokkenwinkels maar dat 24-uurs format heb ik nog nergens gevonden. Daarnaast weet ik dus niet de zoekterm voor zo'n klok met een normaal lopende, niet tikkende secondewijzer.

Dus als jullie in de omgeving amsterdam of online klokkenwinkels kennen die zoiets hebben of zoiets kunnen laten maken houd ik mij zeer aanbevolen.

Alvast bedankt!
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_50528050
Stationsklok. Ik zou de NS eens bellen.
Je kon beter je vinger in je kont stoppen dan dit lezen, dan had je nog wat bereikt.
  zaterdag 16 juni 2007 @ 21:57:55 #4
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_50530787
quote:
Ja die pagina had ik al gevonden maar dat's dus niet echt met de spects die ik zoek.

Vooral dat met die secondewijzer is belangrijk en ik weet niet hoe je erachter kan komen of dat voor zo'n klok online geldt
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  zaterdag 16 juni 2007 @ 22:10:57 #5
3185 Adelante
To let it go now
pi_50531160




ik heb zelf trouwens de woordklok van muller en van dongen
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
  zaterdag 16 juni 2007 @ 22:29:01 #6
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_50531736
Die onderste is best wel cool eigenlijk
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_50534252
en deze dan ? http://www.apartdesign.nl(...)n/mondaine-wandklok/

kWeet niet of-t-ie klikt neen of ja...
pi_50534853
Bij een quartzklok zal de secondenwijzer vrijwel altijd draaien ipv elke keer een seconde verspringen.
  zondag 17 juni 2007 @ 01:56:41 #9
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_50536356
Ok.. dus toch quartz. Thanks!
Dus rolexwijzers 'tikken' niet?
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_50538347
quote:
Op zondag 17 juni 2007 00:25 schreef Marsepein het volgende:
Bij een quartzklok zal de secondenwijzer vrijwel altijd draaien ipv elke keer een seconde verspringen.
Voor me ligt een wekker, waar met koeieletters QUARTZ op staat, en dat ding tikt enorm .....

Ik herroep dus wat ik eerder schreef.....
pi_50539724
Quartz klokken zullen denk ik altijd tikken. Quartz of in het Nerderlands gewoon karts ook wel silica het is siliciumdioxide (SiO[sub]2[/sib]) is een mineraal. Zand en gesteente bestaan voor een deel hieruit. Als je het zuivert tot silicium kun je er halfgeleiders van maken zoals computer ICs. In de niet gezuiverde vorm heeft het piëzo elektrische eigenschappen. Dat wil zeggen dat het een elektrische spanning afgeeft als je het mechanisch belast of als je het elektrisch belast het een machanische reactie geeft. Kwarts wordt gebruikt in ontstekingen (denk aan de aansteker waar je iemand een flinke schok mee kunt toedienen), voor kleine luidsprekerstjes en sirenes (zien er uit als metalen schijfjes) en je kunt ze gebruiken als heel erg nauwkeurig te maken oscilatoren. Als osciilator geeft het kristal heel erg nauwkeurig elektrische pulsen af. In een klok kun je deze pulsen gebruiken om een elektromagneet aan te sturen om de wijzers een zetje te geven,

Klokken die niet tikken gebruiken dus geen kwarts maar worden continue door een motortje of een gewichtje aangedreven. Er is dan wel nog iets nodig om de klok op tijd te laten lopen zoals een slinger, een luchtdemper of een heleboel tandwielen. Klokken met een slinger tikken ook omdat de slinger elke keer het tandwiel tegenhoud en weer een stukje laat draaien. Klokken die door lucht geremd worden tikken ook soms omdat er een soort mini slingertje in zit om ze net nog iets nauwkeurig te maken.

Bijna alle moderne klokken zijn kwarts aangestuurt omdat het makkelijk te maken is en zeer goedkoop is. Een nieuwe klok die niet tikt zal een stuk duurder zijn en ws alleen bij een klokken speciaalzaak te koop zijn. In Amsterdam zal er wel eentje zitten gok ik.
pi_50540000
Die ouderwetse wekkers waar de cijfertjes op flapjes gedrukt zijn, die steeds naar beneden vallen (net als bij de borden op het station) lopen niet op een kwarts-uurwerk. In plaats daarvan lopen die op een synchrone wisselstroommotor, die de 50 Hz van het stroomnet gebruikt om op de juiste snelheid te lopen. Deze wekkers tikken dan ook niet elke seconde, maar zoemen zachtjes.

Een stationsklok werkt ook met een dergelijke motor. Alleen is die dan iets te snel afgesteld, zodat de secondewijzer in iets minder dan een minuut rond is. Dan wordt deze ontkoppeld van de motor, totdat een signaal van de tijdcentrale de minutenwijzer laat verspringen. Met een echte stationsklok kun je thuis dus weinig beginnen.

Maar goed, als ze vroeger wekkers maakten die op dit principe werkten, wie weet bestaan er dan ook wel klokken met wijzers die zo werken (en die geen tijdcentrale nodig hebben).
pi_50948628
Al een strakke klok gevonden die niet tikt ?

Mijne van de Makro vind ik ook net iets te veel geluid maken.
Hoge bomen zijn ook klein begonnen
  zaterdag 30 juni 2007 @ 11:22:18 #15
44200 Sjeekie_Beekie
Beter te laat, dan over tijd!
pi_50995256
* Sjeekie_Beekie houdT ook niet Van tikkende klokken en is ook oP zoek.
Weltrusten... Tot morgen zonder zorgen.
Oudste, Jongste en Lara
Mijn mietjesschema in de strijd naar een betere conditie.
pi_50996224
Alleen mensen zonder fantasie vluchten in de realiteit
pi_50997860
Prachtig verhaal over stationsklokken staat daar ja, maar zit in die klokken ook echt een stationsklok-uurwerk? Het 'Exclusief 2 AA batterijen' doet vermoeden dat er gewoon een kwartsuurwerk in zit, en die tikken nu eenmaal.

Bestaan er tegenwoordig geen klokken meer die je gewoon in het stopcontact steekt en op een wisselstroommotor lopen?

Edit: Deze gekke klokken werken bijvoorbeeld met dit principe, alleen zijn die heel duur en voor dagelijks gebruik niet erg praktisch.

[ Bericht 25% gewijzigd door #ANONIEM op 30-06-2007 13:06:50 ]
  zaterdag 30 juni 2007 @ 19:14:19 #18
80068 gfree
Rettekkettet, naar Beter Bed!
pi_51007972
Hoe saai

Doe mij de klokken van Arti & Mestieri maar.







http://www.goodtimegifts.nl/wonen_klokken_artimestieri.htm

Saubere Schuhe gefallen jedem!
pi_51012917
wow die zijn gaaf ja.
ik zag pas van die salvador dali klokken, die waren ook wel geinig trouwens.



  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 30 juni 2007 @ 21:59:52 #20
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_51013004
quote:
Op zondag 17 juni 2007 00:25 schreef Marsepein het volgende:
Bij een quartzklok zal de secondenwijzer vrijwel altijd draaien ipv elke keer een seconde verspringen.
Bij een quartzklok zal de secondenwijzer JUIST elke seconde verspringen. Hij zoekt een synchroonklok, die je met een stekker in het stopcontact steekt.


Klokkenmakerij Broekhuis in Steenbergen NB www.klokken.nl
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 30 juni 2007 @ 22:01:22 #21
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_51013034
quote:
Op zondag 17 juni 2007 11:22 schreef tnimble het volgende:
Klokken die door lucht geremd worden
Bestaan niet
Het SLAGWERK heeft een windvleugel.
pi_51013309
Op Marktplaats vond ik deze klok. Die werkt op het lichtnet en zou dus alleen heel zachtjes moeten zoemen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')