Pardon?quote:Op zaterdag 16 juni 2007 16:42 schreef beelz het volgende:
Kan best gebeuren. Weinig problemen zullen we dan hebben omdat de zeewering al lang is neergelaten ook die nieuwe bij Rotterdam is dan neergelaten. Onze hiuzen zijn steviger gebouwd en ook al zullen er wel wat dakpannen sneuvelen en bomen omknakken zal de schade denk ik behoorlijk meevallen.
Ja ik denk dat de schade mee zal vallen. Gelukkig weten mods alles beter enzoquote:Op zaterdag 16 juni 2007 16:45 schreef popolon het volgende:
[..]
Pardon?
Als er een 'echte' orkaar over je heen komt denk jij dat de schade zal meevallen? In het dichtbebouwde Nederland gaat er dan veel plat, heel veel. Je hebt niet echt een idee wat een orkaan inhoudt blijkbaar.
Alleen zie ik het niet zo snel gebeuren.
Ja het kleurtje, dat zal het zijn.quote:Op zaterdag 16 juni 2007 16:46 schreef beelz het volgende:
[..]
Ja ik denk dat de schade mee zal vallen. Gelukkig weten mods alles beter enzo
Ik hoop het maar, in Nederland staat alles boven op elkaar natuurlijk. En een Cat.5 orkaan blaast een stenen huis met gemak omver.quote:Op zaterdag 16 juni 2007 16:54 schreef Niek. het volgende:
Als je de brakke huizen van amerikanen vergelijkt met de stenen gebouwen die we hier hebben staan dan zal het een stuk minder rommel geven dan daar elke keer het geval is.
De meeste Amerikanen hebben huizen die minstens even goed zijn als huizen hier.quote:Op zaterdag 16 juni 2007 16:54 schreef Niek. het volgende:
Als je de brakke huizen van amerikanen vergelijkt met de stenen gebouwen die we hier hebben staan dan zal het een stuk minder rommel geven dan daar elke keer het geval is.
Als je al die houten huizen zo eens bekijkt, dat is echt van minder stevige kwaliteit hoor.quote:Op zaterdag 16 juni 2007 16:57 schreef IHVK het volgende:
[..]
De meeste Amerikanen hebben huizen die minstens even goed zijn als huizen hier.
Daar doelde ik ook op ja, als je kijkt naar het gemiddelde omver geblazen dorpje dan zijn het allemaal houten huizen, over het algemeen zie je nog wel eens een stenen gebouw staan.quote:Op zaterdag 16 juni 2007 16:58 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Als je al die houten huizen zo eens bekijkt, dat is echt van minder stevige kwaliteit hoor.
Volgens het KNMI wel.quote:Op zaterdag 16 juni 2007 17:13 schreef Niek. het volgende:
[..]
Temperaturen van 30 graden? Klopt dat wel, zo warm?
30 graden, dat verwacht je rond de evenaar oid. maar niet bij Duitsland/Denemarkenquote:Op zaterdag 16 juni 2007 17:17 schreef IHVK het volgende:
[..]
Volgens het KNMI wel.
edit- bij nader inzien lijkt het me wel sterk. hmm
Beafortschaal gaat niet verder dan 12quote:Op dinsdag 19 juni 2007 17:09 schreef EggsTC het volgende:
Je spreekt van een orkaan als het 3 minuten tegen windkracht 12/13 aan zit, 13 als zeer sterke 12.
Inderdaad ja. Restanten van orkanen zijn dat. Zeker geen categorie 1 of 2.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 14:05 schreef Pietverdriet het volgende:
Volgens mij komen er regelmatig orkanen naar NL, die zijn dan aan de andere kant van de grote plas ontstaan en komen langs de amerikaanse kust omhoog en steken dan de oceaan over
Daarom zeg ik, 13 als zeer sterke 12. 12 is een groot begrip, aangezien windstoten van 130k/m per uur 12 zijn, en ook windstoten van 400km/u 12 is.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 17:57 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Beafortschaal gaat niet verder dan 12
Windstoten zijn nooit Bft.quote:Op woensdag 20 juni 2007 21:34 schreef EggsTC het volgende:
[..]
Daarom zeg ik, 13 als zeer sterke 12. 12 is een groot begrip, aangezien windstoten van 130k/m per uur 12 zijn, en ook windstoten van 400km/u 12 is.
Nee dus. Lees het verhaal van Qebbel hierboven, die legt het prima uit.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 18:19 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Ooit? Ja, "ooit" zal het vast wel eens gebeuren.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |