Maar ik suggereer toch niet dat jouw bijdrage troep is?quote:Op zaterdag 16 juni 2007 22:38 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Omdat ik juist mijn best heb gedaan onbekende Turkse bands in het daglicht te zetten tussen alle Tarkantroep.
Commercieelquote:Op zaterdag 16 juni 2007 22:38 schreef Emel het volgende:
wat vind je troep dan?
smaken verschillen hequote:
Maar heel bijzonder is hij ook niet; er zijn nog tientallen Turkse artiesten te noemen die in hetzelfde muziek maken.quote:
sssssssssssst, hoeven zij niet te wetenquote:Op zaterdag 16 juni 2007 22:41 schreef Triggershot het volgende:
Behalve dat jij dan mijn smaak nooit afkraakt.
nou ik vind hem wel heel bijzonderquote:Op zaterdag 16 juni 2007 22:41 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Maar heel bijzonder is hij ook niet; er zijn nog tientallen Turkse artiesten te noemen die in hetzelfde muziek maken.
Onzin. Iedere artiest/band die zijn muziek uitbrengt wil graag zijn cd's aan de man brengen, en is dus commercieel te noemen. Commercieel is niet per definitie troep. Net als troep niet per definitie commercieel is.quote:Op zaterdag 16 juni 2007 22:39 schreef Triggershot het volgende:
Commercieel
Dat mag. Maar ik ben het wel met Triggershot eens dat deze topic een behoorlijke opsomming van commerciele acts is.quote:Op zaterdag 16 juni 2007 22:43 schreef Emel het volgende:
nou ik vind hem wel heel bijzonder
Je suggereert iets over de topic in z'n algemeenheid. Je zegt ook niet wat er wél deugt.quote:Op zaterdag 16 juni 2007 22:39 schreef Triggershot het volgende:
Maar ik suggereer toch niet dat jouw bijdrage troep is?
dan moeten jullie niet klagen en zelf met muziek aankomen wat volgens jullie niet commercieel is. Of geen troep.quote:Op zaterdag 16 juni 2007 22:45 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Dat mag. Maar ik ben het wel met Triggershot eens dat deze topic een behoorlijke opsomming van commerciele acts is.
Wie de schoen past...quote:Op zaterdag 16 juni 2007 22:46 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Je suggereert iets over de topic in z'n algemeenheid. Je zegt ook niet wat er wél deugt.
Met commercieel bedoel ik natuurlijk (artiesten)geproduceerd om te verkopen.quote:Op zaterdag 16 juni 2007 22:43 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Onzin. Iedere artiest/band die zijn muziek uitbrengt wil graag zijn cd's aan de man brengen, en is dus commercieel te noemen. Commercieel is niet per definitie troep. Net als troep niet per definitie commercieel is.
Jij bent sowieso commercieelquote:Op zaterdag 16 juni 2007 22:52 schreef TheMagnificent het volgende:
Mijn bijdrage aan dit topic (klassiek Turks muziek + documentaire ''Crossing the Bridge: Sounds of Istanbul'') is jullie ontgaan?
Dat heb ik gedaan, me dunkt.quote:Op zaterdag 16 juni 2007 22:47 schreef Emel het volgende:
dan moeten jullie niet klagen en zelf met muziek aankomen wat volgens jullie niet commercieel is. Of geen troep.![]()
Ik heb -naar mijn mening- behoorlijk wat onbekende bands (met link naar beluisterbare MySpace-sites) genoemd. Ik heb ook uitgebreide informatie gegeven over Turkije's meest bekende band in het buitenland.quote:
quote:Blue Rondo a la Turk was composed when the band was touring in Turkey and was based on a traditional Turkish 9/8 meter. The Quartet released a collection of selections recorded on the Continent as The Dave Brubeck Quartet in Europe in 1958 and Jazz Impressions of Eurasia , recorded after an extended tour in Eastern Europe and the Middle East in 1958
je hebt wel bevestiging nodig he?quote:Op zaterdag 16 juni 2007 22:54 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Dat heb ik gedaan, me dunkt.
Dus ook geen reden om je aangesproken te voelen.quote:Op zaterdag 16 juni 2007 22:56 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Ik heb -naar mijn mening- behoorlijk wat onbekende bands (met link naar beluisterbare MySpace-sites) genoemd. Ik heb ook uitgebreide informatie gegeven over Turkije's meest bekende band in het buitenland.
Selim!quote:Op zaterdag 16 juni 2007 22:58 schreef zarGon het volgende:
Ik luister het vrijwel nooit, maar maak dit keer wel een uitzondering.
Ik reageer enkel op jouw reactie. Maar ik merk het al, in deze topic is geen ruimte voor discussie.quote:
waar slaat dit nou op?quote:Op zaterdag 16 juni 2007 22:59 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Ik reageer enkel op jouw reactie. Maar ik merk het al, in deze topic is geen ruimte voor discussie.
Dus gaan we maar verder:T
A
R
K
A
N
[afbeelding]
daar heb ik een zwak voorquote:Op zaterdag 16 juni 2007 23:05 schreef TheMagnificent het volgende:
Wat vinden jullie van soefi-muziek?
http://video.google.nl/videoplay?docid=-596421523219280820&q=derwish&total=64&start=0&num=10&so=0&type=search&plindex=2
Klik --> Snelquote:Op zaterdag 16 juni 2007 23:11 schreef TheMagnificent het volgende:
Soefi-muziek heeft echt een rustgevende werking op mij.
iboquote:Op zaterdag 16 juni 2007 11:32 schreef Emel het volgende:
Bekende arabeskzangers zijn bijvoorbeeld Ibrahim Tatlises en Orhan Gencebay.
Sultanlar askina ken ik toch? heb ik dat niet van jou gehad, Trigger?quote:Op zaterdag 16 juni 2007 23:18 schreef TheMagnificent het volgende:
In een topic over Turkse muziek mag dit natuurlijk niet ontbreken.
Ottomaanse fanfare (mehter) - Estergon Kalesi
http://www.youtube.com/watch?v=QFgSWIL6jAc
Meesterlijk...![]()
Eeeen... Can Atilla - Sultanlar Askina
http://www.youtube.com/watch?v=puIa-C9bjBo
De verovering van Constantinopel (Istanbul)![]()
Uhuhquote:Op zaterdag 16 juni 2007 23:23 schreef Emel het volgende:
[..]
Sultanlar askina ken ik toch? heb ik dat niet van jou gehad, Trigger?
Nee, ik hou niet van die tamboerijn (of wat is het?) op de achtergrond. Doe mij maar van dat rustige, met een mooie koor op de achtergond (in de stijl van het door mij geplaatste videootje)...quote:Op zaterdag 16 juni 2007 23:18 schreef Triggershot het volgende:
2e link is dus: http://www.youtube.com/watch?v=xTAu14Jjz8U
eerste is fout.
quote:Op zaterdag 16 juni 2007 23:25 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Nee, ik hou niet van die tamboerijn (of wat is het?) op de achtergrond. Doe mij maar van dat rustige, met een mooie koor op de achtergond (in de stijl van het door mij geplaatste videootje)...
Toch bedankt voor de link, het begin was wel mooi...
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |