quote:Amsterdam
Tijn's
Eerste van der Helstraat 64, Amsterdam
Tijn's is an Asian grocery store that stocks US food. You’ll find products including Cheez Its, Duncan Hines frostings, Hershey’s chocolate syrup, Cheltenhouse salad dressings, Marshmallow Fluff, Karo corn syrup and best of all, ZipLoc bags. The store also carries ingredients for Japanese, Indian, Indonesian and Filipino cooking, and has cooked dishes (Indonesian and Surinam food) for takeaway.
Rustig rustig.. je bent zelf ook een newbie geweest * Leef , weet je nog?quote:Op woensdag 6 augustus 2008 00:03 schreef Fortitudo het volgende:
tvp
ik zoek ook nog een leuke kamer in amsterdam, ivm studie. Weet iemand hier iets leuks? liefst in het centrum voor een schappelijke prijs en voor een onbepaalde tijd of adhv studiecontract.
bvd.
Dat is nog eens een goede tip.quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 23:33 schreef Leef het volgende:
Een vriendin van me uit Amerika houdt veel van haar nieuwe woonplaats Amsterdam, maar miste haar Mexicaanse eten zo erg. Dus gaat ze op familiebezoek in Amerika en komt terug met een koffer vol Mexicaans eten, wat je hier niet kan krijgen
Cactussen, allerlei soorten specerijen enz.
En kookt een grandioze Mexicaanse maaltijd voor ons.
Een paar dagen later loopt ze Tijn's binnen, bij de Albert Cuyp, et voilá: alles wat ze in de States kon kopen en meer
[..]
Kokita is idd hééérlijk, k woon vlak bij jou dus.quote:Op vrijdag 15 juni 2007 18:56 schreef Leef het volgende:
In Amsterdam zijn veel saaie winkels, met name in het centrum.
De zoveelste H&M, de zoveelste McDonalds, de zoveelste stomme souvenirwinkel..
Maar er zijn (vooral als je iets uit het centrum gaat) ook erg veel leuke creatieve enthousiaste winkeliers die er wel wat van maken.
Als ik bij mij in de buurt kijk (Oud Zuid, Schinkelbuurt) zijn er een aantal
erg leuke winkels
Ik noem er alvast 3 (niet alleen in mijn buurt, ook uit de Kinkerbuurt)
De heerlijk ruikende Indische traiteur Kokkita aan de Amstelveenseweg, waar een vriendelijke Indische meneer heerlijk en met zorg bereid eten voor je klaarmaakt voor een heel schappelijke prijs (warme broodjes 2,20, een volledige maaltijd 5 euro)
In de Zeilstraat, slagerij Van der Laan, die z\'n best doet om bijzonder vlees aan te bieden, zoals biltong, limousin rundvlees en ook dat hele beroemde Japanse rundvlees waar ik de naam even niet meer van weet, en zelfgemaakte ossenworst (eigen worstenmakerij) mmmmmmmm! En wild is z\'n specialiteit.
Johan Cruyff winkelt er ook trouwens. En nog meer beroemdheden.
De fantastische Marokkaanse kapper (ik weet z\'n naam niet) helemaal aan het eind van de Ten Katestraat links (gezien vanaf de Kinkerstraat, komend vanaf het centrum.)
Je komt binnen \"wilt u wat te drinken meneer?\" (gratis)
Je word geknipt door een vriendelijke man, vakkundig, secuur, zorgzaam. Perfect resultaat!
Je betaalt......... Tien Euro!
Geweldig.
Zo zijn er hopelijk nog meer -
Post hier je leuke winkeliers in A\'dam!
Dan zou ik hier eens wat posten.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 14:59 schreef MrTycho het volgende:
[..]
Kokita is idd hééérlijk, k woon vlak bij jou dus.
Ben-G en Patta op de Nieuwezijds Voorburgwal zijn mijn stamwinkels.
Pearle in de Beethovenstraat, superaardige mensen en ik krijg altijd heel veel service en kortingen etc.quote:Op woensdag 30 juli 2008 12:53 schreef Leef het volgende:
.. Trouwens, ik zoek ook een goeie opticien in A'dam.
Ik heb een krasje op een van m'n contactlenzen en dat irriteert nogal.. dus hij moet even gepolijst worden.
Weet er iemand een?
Ik had een supergoeie opticien in het dorpje waar ik vroeger woonde, maar dat is me nu te ver weg..
Waarom ben je nooit in het sneakers topic te vinden?quote:Op donderdag 7 augustus 2008 14:59 schreef MrTycho het volgende:
[..]
Kokita is idd hééérlijk, k woon vlak bij jou dus.
Ben-G en Patta op de Nieuwezijds Voorburgwal zijn mijn stamwinkels.
Ja maar dat kon ik niet in zo'n stoere ultra-korte post samenvatten.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 18:27 schreef morgane het volgende:
Al geloof ik dat ze het zelf liever 'lifestylewinkels' noemen, want ze hebben meer dan schoenen.
Neem een strippenkaart mee!quote:Op donderdag 7 augustus 2008 22:36 schreef Gordon_Shumway het volgende:
Binnenkort maar weer eens naar Amsterdam.
Dan is dit wel een handig topic om te voorkomen dat je weer bij de al bekende winkel eindigt.
Er zitten veel bijzondere woonwinkels in Amsterdam centrum. Ik kan je helaas alleen geen adressen geven zo, want ik sta er altijd wel naar te gapen, maar al die dingen - ik sta er wel afgunstig naar te kijken - zijn toch zo ver over mijn budget dat ik er niet eens naar binnenloop..quote:Op donderdag 7 augustus 2008 22:59 schreef Stansfield het volgende:
Zitten in het centrum ook nog wat bijzondere/apartere woonwinkels? Dus met banken/lampen/stoelen enz die jen iet overal tegenkomt?
In de v Swindenstraat in Oost toevallig?quote:Op zondag 17 juni 2007 01:54 schreef Triptamine het volgende:
ik ben daar ooit een winkeltje met meer alx 50,000 stripboeken in gelopen. ik weet de naam en locatie niet meer, maar heb er toen honderden euro's uitgegeven
Is al eerder voorbij gekomen:quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 10:03 schreef Pappie_Culo het volgende:
In de v Swindenstraat in Oost toevallig?
In de Jordaan heb je een hoop aparte winkeltjes... Maar ook een hoop aparte zooi dus.
Is het met de fiets ook te doen? lijkt me welquote:Op vrijdag 8 augustus 2008 09:54 schreef Leef het volgende:
[..]
Neem een strippenkaart mee!
Want de genoemde winkels liggen nogal ver uit elkaar (afhankelijk van wat je zoekt)
En parkeren in de stad zelf is niet te betalen.
Dus zet je auto in het transferium neer bij de Arena voor een euro of 8 voor de hele dag ofzo, en dat is inclusief het treinreisje van en naar het centrum.
Ik herken het, want ik heb ook een hekel aan het openbaar vervoer, en gebruik het alleen als het echt niet anders kan.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 10:35 schreef Gordon_Shumway het volgende:
Is het met de fiets ook te doen? lijkt me wel
Dan doe ik dat wel namelijk
..Maar als je echt alles wilt zien, moet je gewoon gaan lopen natuurlijk.quote:Waar ik woon in Zeeburg kan je gratis parkeren en maar 1 zone naar CS
Waarom niet? Het is zelfs beloopbaar.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 10:47 schreef sjimz het volgende:
Waarom vanaf de Arena naar het centrum fietsen?
Wat een tips allemaalquote:Op vrijdag 8 augustus 2008 10:45 schreef Leef het volgende:
[..]
Ik herken het, want ik heb ook een hekel aan het openbaar vervoer, en gebruik het alleen als het echt niet anders kan.
(hoewel Amsterdam wel het meest relaxte OV heeft van heel Nederland. "Een kaartje kopen? Pfff.. fluit er maar voor" - serieus)
Als je gezonde benen hebt, en je bent op de fiets:
Vanaf de Arena naar Amsterdam Centrum zit je makkelijk drie kwartier op de fiets.
Van Amsterdam centrum naar Oud-Zuid (achter het Vondelpark) zeker een half uur
Van Amsterdam centrum naar de Kinkerbuurt een kwartier, naar de Kostverloren kade e.o. (Postjesweg) ongeveer hetzelfde.
Van Amsterdam centraal station naar de Westertoren tien minuten.
Van Amsterdam centraal station naar de Jodenbuurt tien minuten.
De Chinese buurt begint gelijk bij Centraal, nl. de Zeedijk, dus 2 min. lopen.
(even uitgaande van de drukke zomerdagen die het nu zijn)
http://www.routenet.nl (selecteer transportmiddel fiets) is er goed voor.. Maar een kaart is altijd handig om bij je te hebben. Te verkrijgen voor 1 euro 60 bij jeugdhotel de Shelter (http://www.shelter.nl), in de Barndesteeg bij de Nieuwmarkt, 7 minuten lopen vanaf centraal.
Ja alles is beloopbaar.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 10:49 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Waarom niet? Het is zelfs beloopbaar.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |