Eens.quote:Op vrijdag 15 juni 2007 17:40 schreef Markster het volgende:
waarom hebben ze theme hospital niet gewoon grafisch opgelukt, gewoon dezelfde gameplay, alleen meer ziektes/geneesmiddelen etc. Dat allemaal in 3d (of prachtig 2d in hoge resoluties) Voeg daar veel edit-opties aan toe (kleding van dokters, schilderijtjes etc etc etc) en je had een topspel in handen
echt wel, heb hem hier nog op cd liggen, blijf hem geweldig vindenquote:Op vrijdag 15 juni 2007 17:59 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
Eens.
Dat wordt dus toch maar gewoon weer de oude Theme Hospital spelen. Die blijft immers toch leuk![]()
.
Ik heb theme park gehad op de DS, niet geweldig hoor. Hij maakt idd best goed gebruik van het touchscreen, maar voor de rest is ie EXACT hetzelfde als de originele versie, en op sommige punten zelfs minder (kan niet meer in attracties bijvoorbeeld)quote:Op vrijdag 15 juni 2007 18:34 schreef G-Mart het volgende:
EA heeft enige tijd geleden Theme Park opnieuw uitgebracht op de Nintendo DS en die werd erg positief ontvangen. Maakt ook erg goed gebruik van de 2 schermen en het touch screen, dus ik hou mijn vingers gekruist voor een DS versie van Theme Hospital.
volgens mij wel ja.quote:Op vrijdag 15 juni 2007 20:43 schreef de_priester het volgende:
centrale vraag: draait de ouwe nog op xp :S
Ja, Theme Park op de DS is ook geen nieuwe game natuurlijk, anders hadden ze het wel een andere naam gegevenquote:Op vrijdag 15 juni 2007 20:34 schreef Markster het volgende:
[..]
Ik heb theme park gehad op de DS, niet geweldig hoor. Hij maakt idd best goed gebruik van het touchscreen, maar voor de rest is ie EXACT hetzelfde als de originele versie, en op sommige punten zelfs minder (kan niet meer in attracties bijvoorbeeld)
Ik heb hem dan ook teruggebracht
Inderdaad! Bullfrog FTW!quote:Op vrijdag 15 juni 2007 21:26 schreef RickoKun het volgende:
Bestond Bullfrog nog maar.....hoefde ik me nooit te vervelen
quote:
doosje ligt hier naast mequote:
quote:Op vrijdag 15 juni 2007 20:34 schreef Markster het volgende:
[..]
Ik heb theme park gehad op de DS, niet geweldig hoor. Hij maakt idd best goed gebruik van het touchscreen, maar voor de rest is ie EXACT hetzelfde als de originele versie, en op sommige punten zelfs minder (kan niet meer in attracties bijvoorbeeld)
Ik heb hem dan ook teruggebracht
ZO ernstig gruwelijk!quote:Op vrijdag 15 juni 2007 23:35 schreef -Jewcookie- het volgende:
Theme hospital was idd echt vet. Heb ik echt lang gespeeld net als Transport Tycoon en Pizza Tycoon. Als ik dat logo van Bullfrog zie dan moet ik ook gelijk aan Syndicate denken met die filmpjes waar het water mij van in de mond liep.![]()
Je had er wel een redelijk goeie pc voor nodig.
Computer Graphics Memory Disk Space
Minimum 386 VGA 4 MB Syndicate(12MB)+2 MB
Max/Rec. 386SX/20+
[afbeelding]
[afbeelding]
Bullfrog [afbeelding]![]()
post je je bevindingen?quote:Op zaterdag 16 juni 2007 16:47 schreef Jakie het volgende:
Bullfrog heeft heel veel goeie games gemaakt. Helaas worden ze tegenwoordig niet meer zo gemaakt.
Ik denk toch dat ik deze nieuwe theme hospital even ga proberen ook al flikker ik hem toch na 10 minuten weg.
Spijker me er niet aan vast, maar ik denk dat zo'n kaartje er voor zorgde dat niet-corrupte agentjes je niet aanvielen wanneer je met je wapen rondliep. (Was niet echt een belangrijk iets dus.)quote:Op zaterdag 16 juni 2007 16:55 schreef RickoKun het volgende:
[..]
En ik heb nooit geweten wat ik nou met een Acces card kon?! Ik kon nergens speciaal in ofzo![]()
Wat wil je weten over de oorspronkelijke Theme Hospital developers? Alle code en handelsmerken zijn van EA, en dat in combinatie met de plotselinge revival van Theme Park DS maakt de kans wel heel erg klein dat de source code compleet online komt te staan hequote:Op maandag 18 juni 2007 09:32 schreef de_priester het volgende:
ben nu ff aan het rondmailen, kijken of ik een van die developers van de originele theme hospital een email kan sturen. Of ze niet ff theme hospital kunnen opgraden (en dat ze der dan hoogstwaarschijnlijk een succes van maken)
of: waarom tyfen ze de source niet openbaar anders. kunnen ze het zelfde er mee doen als met transport tycoon deluxe: openttd!
die is idd ook geniaal, eens zien of die dingen niet ergens vandaan te toveren zijnquote:Op dinsdag 19 juni 2007 17:49 schreef de_priester het volgende:
"nurse required in pharmacyyyy"
niet te vergeten
apart van belabberd nederlands (geachte wie? verder kunnen wat?) blijf ik in afwachtingquote:Geachte,
we hebben uw mail ontvangen en deze doorgestuurd naar de mensen die u wellicht verder kunnen. Mocht dat zo zijn wordt er direct contact met u opgenomen.
Met vriendelijke groet,
Jeroen
Electronic Arts
Customer Support Team
er staat alleen een dat file van 16 mb in de map sounds....quote:die is idd ook geniaal, eens zien of die dingen niet ergens vandaan te toveren zijn
is het wel een consultant? Hij moet zijn skill vrijwel helemaal rechts hebbenquote:Op woensdag 20 juni 2007 19:09 schreef de_priester het volgende:
ik weet niet meer hoe ik dokters moet trainen!
omg
als ik nou een chirurg en een noob heb, gaat die chirug int bankje zitten, of die ander maar blijft de chirurg doelloos rondlopen in die kamer
kots wakkert ook kots aan trouwens.quote:Op woensdag 20 juni 2007 19:55 schreef de_priester het volgende:
en dan nog wat: ik weet weer waarom ik vroeger altijd vastliep:
de HELE boel komt ONDER de kots te zitten.
hoe hou ik dit een beetje onder de duim, en waarom kotsen ze allemaal zo?
heb echt 20 handymans :S
veel planten gebruiken in je ziekenhuis. Vooral in de wachtkamers/wandelgangenquote:Op woensdag 20 juni 2007 19:55 schreef de_priester het volgende:
en dan nog wat: ik weet weer waarom ik vroeger altijd vastliep:
de HELE boel komt ONDER de kots te zitten.
hoe hou ik dit een beetje onder de duim, en waarom kotsen ze allemaal zo?
heb echt 20 handymans :S
zit in iedere gp office een snelle dokter?quote:Op woensdag 20 juni 2007 20:01 schreef de_priester het volgende:
zit nog maar in level 5,
en het is echt overcrowded...
4 gps offices en allemaal een rij van hier tot gunter
Günther?quote:Op woensdag 20 juni 2007 20:01 schreef de_priester het volgende:
zit nog maar in level 5,
en het is echt overcrowded...
4 gps offices en allemaal een rij van hier tot gunter
Oh my Fucking God!quote:
dus toch zo'n bericht... ik wachtte er al op eigenlijk...quote:Geachte dhr Priester,
Via onze helpdesk hebben wij uw e-mail ontvangen. Helaas is het voor ons niet haalbaar u in contact te brengen met de makers van Theme Hospital.
Met vriendelijke groet,
A. Keeman
Electronic Arts
laat maar eens zienquote:Op donderdag 21 juni 2007 08:45 schreef de_priester het volgende:
heb inmiddels van co.uk een mail terug. Dat ze die mail doorsturen naar en van die gasten daar
want er schijnen er op co.uk nog een aantal van TH team te werken.
wel lache. Ik hoef zn email ook niet, ben benieuwd naar een reactie. (heb een behoorlijk uitgebreid verhaal zitten typen)
quote:Op donderdag 21 juni 2007 11:36 schreef Bigs het volgende:
Zonde.. dit spel had veel meer kunnen zijn. Theme Hospital Bullfrog was inderdaad meesterlijk
co.uk? Je bedoelt het Engelse kantoor van EA? Daar zitten nog wel Bullfrog mensen, maar ik ben wel benieuwd naar wat je gevraagd hebt.quote:Op donderdag 21 juni 2007 08:45 schreef de_priester het volgende:
heb inmiddels van co.uk een mail terug. Dat ze die mail doorsturen naar en van die gasten daar
want er schijnen er op co.uk nog een aantal van TH team te werken.
wel lache. Ik hoef zn email ook niet, ben benieuwd naar een reactie. (heb een behoorlijk uitgebreid verhaal zitten typen)
mooi stukje tekstquote:Op donderdag 21 juni 2007 22:47 schreef G-Mart het volgende:
[..]
co.uk? Je bedoelt het Engelse kantoor van EA? Daar zitten nog wel Bullfrog mensen, maar ik ben wel benieuwd naar wat je gevraagd hebt.
Overigens was de overname van EA door Bullfrog verre van agressief. Peter Molyneux was in 1994 al consultant voor EA, en EA had ook al lange tijd aandelen van Bullfrog. Een jaar later kocht EA de rest van de aandelen van Bullfrog en vanaf dat moment was EA volledig eigenaar.
Peter Molyneux bleef nog 3 jaar voor EA werken maar vertrok in 1997 en toen is Bullfrog 3 richtingen opgegaan. Een gedeelte van het personeel ging met Molyneux mee naar Lionhead (door hemzelf later weer verkocht aan Microsoft), 3 man richtte Mucky Foot Productions op (is niks geworden), en een gedeelte voegde zich samen met het UK Studio team van EA. Het laatste team heeft gewerkt aan Theme Hospital, dat later in ´97 verscheen. In 2001 trok EA de stekker maar uit de naam Bullfrog, omdat het logischer was om de games gewoon onder de EA naam te verkopen.![]()
Anyway, ze sturen het zowiezo door en raden aan dit verhaal ook op:quote:Dear sir, madam
[...]
The question i want to ask is about Theme Hospital. You probably
knew that allready because i had to choose it from the drop down menu
a little bit above this text box. But in particular,
i would like to let someone of the original theme hospital developers
read this because i am really interested in their reply.
I allready sent a shorter version of this email to the dutch EA contact
point but they just replied with: we are a technical helpdesk and cannot help you.
The thing is... Codemasters decided to release their game Hospital
Tycoon. A lot of people seem to think this is the successor of theme
hospital. What a shame if that is true. But, since theme hospital
was originally released by Bullfrog (now EA of course) and hospital
tycoon by codemasters, i assume that its not.
Theme hospital i played very very much, maybe even more. Not
that i had no life beside it, it was just my favorite game. For the
record, i am now 23 years old. The best thing i liked was the
overall micro management of the game, and of course the unforgettable
humor. "patients are reminded not to die in the corridor...." genious!
To come to the point: why on earth is it allowed that "that new game"
that is being slaughtered in every review is allowed to come to the
market? It hammers the image of the old theme hospital, because it pretends
to be a legit successor. Its so bad i cant describe it. Just see. Total
micromanagement: ripped, control of about anything: ripped, very annoying
sounds and weird misplaced special effects: added... I miss
the good old Bullfrog games...
Allthough I asked a lot of friends, and they all agree: why isnt their
a remake of theme hospital, just call it theme hospital 2 or something,
make the graphics a bit better without making it run slow on a for now 2
year old computer, add some diseases and stuff, maybe some advanced
features for the more skilled managers, and u got a total hit! Just
check internet fora and see for yourself. And dont forget that
splendid humorI think itll sell with right a right advertising
campaign better in the first week then Codemasters Hos.Tycoon in the
first 2 months.
Well, ofcourse i dont know anything about game sales and stuff, but i
think i do know what players like. Some good old gameplay like the theme
hospital, theme park, dungeon keeper. For the love of god, some people
start to play commander keen again because they get fed up with chasing
after better gfx at the cost of gameplay. (this is an extreme example,
i know. But then again, the guy that does play keen again is a quite
extreme game player) die speelt een xp remake! wel lache
Furthermore i just want to thank you all for the fun i had with the
game, and i want to say again i really, really really like it. Overall
grade it would get is at least a 9. Even at 2007.
anxiously waiting for a reply, With greetings, Dennis
dat over dk3 wilde ik er eigenlijk ook nog bijzettenquote:Op vrijdag 22 juni 2007 09:38 schreef Paxlie het volgende:
ja ik neem het je ook kwalijk, maar het viel in dit geval wel heel erg op
Ik zeg overigens ook dat je een goed punt hebt
Vraag me af wat voor reactie je krijgt. Ik vind dat ze Dungeon Keeper 3 maar eens moeten ontwikkelen.
Dat dacht ik dus ook, heb hem zelfs al geinstalleerd, alleen nog niet gespeeld. Ga nu maar weer braaf Theme Hospital spelenquote:Op vrijdag 22 juni 2007 13:20 schreef Laura 2000 het volgende:
![]()
Echt ik verheugde me al minstens een jaar op Hospital Tycoon, in de hoop dat het een goed vervolg zou zijn van Theme Hospital...
![]()
doe wel ff spelen en hier reactie plaatsenquote:Op vrijdag 22 juni 2007 13:34 schreef Bellerophon het volgende:
[..]
Dat dacht ik dus ook, heb hem zelfs al geinstalleerd, alleen nog niet gespeeld. Ga nu maar weer braaf Theme Hospital spelen
Vanavondquote:Op vrijdag 22 juni 2007 17:03 schreef de_priester het volgende:
[..]
doe wel ff spelen en hier reactie plaatsen
Hospital Tycoon heeft overigens helemaal niks met Theme Hospital te maken, alleen het thema is hetzelfde. Andere ontwikkelaar, andere uitgever. EA is het bedrijf dat de rechten heeft op Theme Hospital, en dat zullen ze ook niet zomaar verkopen. Ik denk dat Theme Park op de DS meer een proefballonetje was om te zien hoe succesvol dit soort games nu zijn voor EA, dus laten we hopen dat het spel goed verkocht heeftquote:Op vrijdag 22 juni 2007 08:59 schreef de_priester het volgende:
[..]
mooi stukje tekst
men mailtje maar even dan
[..]
Anyway, ze sturen het zowiezo door en raden aan dit verhaal ook op:
http://uo.stratics.com/ te zetten. Weet niet waarom juist daar overigens
Heb het even gespeeld, en ben tot de conclusie gekomen dat dit spel en Theme Hospital geeneens in één zin tezamen genoemd mogen worden. Daarmee doen we immers aan afbreuk van het imago van Theme Hospital. Mijn god, wat is dat spel pauper zeg. Ontzettend... Je kan geeneens de formaten van de kamers aanpassen! Blughquote:Op vrijdag 22 juni 2007 17:03 schreef de_priester het volgende:
[..]
doe wel ff spelen en hier reactie plaatsen
Je moet elkaar aftroeven, wie heeft het beste ziekenhuis, en je kan elkaar dwarsbomen.quote:Op vrijdag 22 juni 2007 17:27 schreef de_priester het volgende:
hoe moet ik me dat multiplayer voorstellen? nooit gedaan...
Maar hoe zet je die mogelijkheid dan aan?quote:Op zaterdag 23 juni 2007 13:18 schreef Mister_Monkeyman het volgende:
[..]
Je moet elkaar aftroeven, wie heeft het beste ziekenhuis, en je kan elkaar dwarsbomen.
Patchen.quote:Op zaterdag 23 juni 2007 14:06 schreef Bellerophon het volgende:
[..]
Maar hoe zet je die mogelijkheid dan aan?
Vandaar dat ik die optie nooit zagquote:
[offtopic]De site in je signature is dood.[/offtopic]quote:Op zaterdag 23 juni 2007 14:18 schreef Bellerophon het volgende:
[..]
Vandaar dat ik die optie nooit zag
bij mij gingen er ook wel meer dan gemiddeld van die ontzichtbare ventjes doodquote:Op zaterdag 23 juni 2007 17:23 schreef McGilles het volgende:
Ik heb em vanmiddag ook maar weer uit de kast gehaald. Gelijk even gespeeld tot lvl4 en het speelt toch wel heerlijk weg hoor.
'Doctor needed in slack-tong clinique'
Nu net dat leveltje waarin je doctors moet gaan opleiding, das fun om dan zo'n enorme ruimte te maken
Klopt, dat is in de eerste paar levels nog niet goed te curen.quote:Op zaterdag 23 juni 2007 17:40 schreef RickoKun het volgende:
[..]
bij mij gingen er ook wel meer dan gemiddeld van die ontzichtbare ventjes dood
ik stuurde ze altijd weg. maar je kunt ook veel bereiken met die slidebars rechtsonderin te bereiken.quote:Op zaterdag 23 juni 2007 17:46 schreef McGilles het volgende:
[..]
Klopt, dat is in de eerste paar levels nog niet goed te curen.
quote:Op vrijdag 15 juni 2007 17:40 schreef Markster het volgende:
waarom hebben ze theme hospital niet gewoon grafisch opgelukt, gewoon dezelfde gameplay, alleen meer ziektes/geneesmiddelen etc. Dat allemaal in 3d (of prachtig 2d in hoge resoluties) Voeg daar veel edit-opties aan toe (kleding van dokters, schilderijtjes etc etc etc) en je had een topspel in handen
Alles boven de 70% ging ik er gewoon voor, dan maar af en toe een dooiequote:Op zaterdag 23 juni 2007 17:57 schreef de_priester het volgende:
[..]
ik stuurde ze altijd weg. maar je kunt ook veel bereiken met die slidebars rechtsonderin te bereiken.
waaarrr is dieee patcchhh
Kon volgens mij alleen via LAN, enfin hier is de patch:quote:Op zondag 24 juni 2007 14:21 schreef de_priester het volgende:
maaarrrrr waar haal ik die patch nou: zoek me suf!
kunnen misschien wel een kleine tournament via fok houden
En hoe gaat het dan in zijn werk? Als de patch is geinstalleerd?quote:Op zondag 24 juni 2007 14:28 schreef Mister_Monkeyman het volgende:
[..]
Kon volgens mij alleen via LAN, enfin hier is de patch:
http://www.alt-tab.net/games/theme-hospital/downloads/
LAN kan worden gesimuleerd via internet mbv Hamachi networks.quote:Op zondag 24 juni 2007 20:04 schreef Bellerophon het volgende:
[..]
En hoe gaat het dan in zijn werk? Als de patch is geinstalleerd?
Van Hospital Tycoon?quote:Op maandag 25 juni 2007 18:17 schreef Laura 2000 het volgende:
Kan niet iemand wat screenshots neerplempen? Ik ben nieuwsgierig.![]()
mijn printscreen knop zei:quote:Op maandag 25 juni 2007 20:05 schreef Laura 2000 het volgende:
Dat zijn de 4 die ik natuurlijk al had gezien.
Home-made screenshots wil ik zien![]()
quote:Op maandag 25 juni 2007 20:23 schreef de_priester het volgende:
[..]
mijn printscreen knop zei:
wtf! ga je dit screenen! ga es deaud!
quote:Op maandag 25 juni 2007 20:23 schreef de_priester het volgende:
[..]
mijn printscreen knop zei:
wtf! ga je dit screenen! ga es deaud!
Brrr die zijn het niet waardquote:Op maandag 25 juni 2007 20:05 schreef Laura 2000 het volgende:
Dat zijn de 4 die ik natuurlijk al had gezien.
Home-made screenshots wil ik zien![]()
Altijd leuk natuurlijkquote:Op maandag 25 juni 2007 23:25 schreef de_priester het volgende:
het schijnt wel te kunnen dus, lannen via internet.
kan er dus toch nog mss een theme hospital toernooitje gehouden worden!![]()
post maar of je mee wilt doen
quote:"My advice? If you have Theme Hospital (which incidentally works find on all Windows platforms including Vista) keep playing it and wait for this title to be released on budget."
ik heb of had ze ook orgineel want denk niet dak ze nog ga vindenquote:Op dinsdag 26 juni 2007 17:31 schreef Bellerophon het volgende:
Ik heb ze beide origineel
Alleen wat wel raar is, Theme Park World deed het altijd al raar op XP, dus ik ga er vanuit dat die het sowieso niet zal gaan doen op Vista
Het hele spel is maar 200MBquote:Op woensdag 27 juni 2007 16:53 schreef ijsmeis het volgende:
Ik had Theme Hospital origineel.
Het hoesje heb ik nog wel, maar de CD zit er niet in. Godverdegodver.
Leuk! misschien kunnen we eens met iedereen die nog Populous spelt een toernooitje houden.quote:Op woensdag 27 juni 2007 17:13 schreef RickoKun het volgende:
ik speel pop ook via de matchmaker
quote:Op donderdag 28 juni 2007 08:24 schreef de_priester het volgende:
mijn iso is 234 mb. men zusje heeft de originele bij men ouders
Ik snap niet hoe mensen een spel kwijt kunnen raken, je hebt toch een huis en daar ligt ie ergens.quote:Op dinsdag 26 juni 2007 17:35 schreef GekkeMat het volgende:
[..]
ik heb of had ze ook orgineel want denk niet dak ze nog ga vinden
Tjah veel zooi doet wonderenquote:Op donderdag 28 juni 2007 11:31 schreef McGilles het volgende:
[..]
Ik snap niet hoe mensen een spel kwijt kunnen raken, je hebt toch een huis en daar ligt ie ergens.![]()
Je kan:quote:Op donderdag 28 juni 2007 11:31 schreef McGilles het volgende:
[..]
Ik snap niet hoe mensen een spel kwijt kunnen raken, je hebt toch een huis en daar ligt ie ergens.![]()
Al geprobeerd, mocht niet baten... Een jaar is voorbij binnen (even uit de losse pols) 40 seconden. Moet zeggen dat zoiets niet echt lekker speeltquote:Op vrijdag 29 juni 2007 18:40 schreef Gamer_V het volgende:
Daar heb je een hele doos aan oplossingen voor. Probeer de CPU cycles eens zo laag mogelijk te zetten.
Control F-11.
WTF? Ik heb dat spel meerdere keren uitgespeeld maar die filmpjes herken ik niet! Zijn die in latere versies toegevoegd ofzo?quote:Op vrijdag 29 juni 2007 16:14 schreef Yurithemaster het volgende:
Of het geweldige intro filmpje![]()
Deze meneer in de wachtkamer![]()
[afbeelding]
En een dokter die een bekend spel speelt![]()
[afbeelding]
Het is de introquote:Op zaterdag 28 juli 2007 00:45 schreef ErikT het volgende:
[..]
WTF? Ik heb dat spel meerdere keren uitgespeeld maar die filmpjes herken ik niet! Zijn die in latere versies toegevoegd ofzo?
Die zal ik dan jaren geleden toen ik het voor eht eerst speelde één keer gekeken hebben ofzoquote:
en dan die monsterlijke death rate op invisibility curequote:Op zaterdag 28 juli 2007 00:25 schreef troeter het volgende:
Hairyitis ja, en nog later van die aliens. Die brachten ook lekker veel op trouwens
Pizza Syndicate?quote:Op zaterdag 28 juli 2007 15:29 schreef RickoKun het volgende:
Ook zo die referentie naar syndicate met die gast die op die bank zit
VENT! ZONDAAR! BARBAAR!quote:
haha! heb ik ook nog gespeeld!quote:Op zondag 29 juli 2007 16:19 schreef RickoKun het volgende:
Ik hoop dat ze ooit es een nieuwe Magic carpet gaan maken
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |