Je leest het zelf niet goed.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 16:01 schreef SCH het volgende:
[..]
Nee. Het pardon kan alleen groeien omdat er alsnog mensen zijn die hier al een aanvraag hadden gedaan en nu proberen onder de regeling te vallen. Het kan niet oneindig groter worden, er zit een limiet op.
Je blijft die aanzuigende werking maar herhalen maar die slaat wat het feitelijke pardon betreft nergens op. Je kan er kritiek op hebben dat die pardon groep straks groter wordt dan je zou willen. Maar het is nog steeds niet zo dat die 300.000 van Verdonk ook maar in zich zijn. Sterker nog: 25.000-30.000 lijkt nog steeds een juiste inschatting.
De aanzuigende werking zou beteken dat er veel nieuwe mensen nieuwe procedures op gaan starten.
Je gebruikt niet de goede termen. De term aanzuigende werking is niet de politieke term die hiervoor wordt gebruikt, je maakt daarmee de discussie warrig.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 16:13 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Je leest het zelf niet goed.
De voorbeelden, toelichting en argumentatie die ik aanhaal is allemaal vanwege de onderbouwing pardonregeling--->aanzuigende werking
Gelet de zorgplicht waarop de gemeenten zich beroepen en de aanlokkelijkheid van een uiteindelijke verblijfsvergunning voor vreemdelingen wordt dit een onontkoombaar feit.
Welke term is wel politiek toereikend om het fenomeen aanzuigende werking te duiden?quote:Op dinsdag 19 juni 2007 16:17 schreef SCH het volgende:
[..]
Je gebruikt niet de goede termen. De term aanzuigende werking is niet de politieke term die hiervoor wordt gebruikt, je maakt daarmee de discussie warrig.
Aanzuigende werking is helder: dat gebruik je voor een nieuwe stroom mensen die na een pardon een procedure opstart.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 16:36 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Welke term is wel politiek toereikend om het fenomeen aanzuigende werking te duiden?
En je hebt het over het door mij niet goed gebruiken van termen. Dat wijst op meer dan alleen het begrip aanzuigende werking, dat ik volgens jou niet goed zou gebruiken. Welke zijn dat dan nog meer?
Het is goed dat jij duidelijk maakt hoe jij erover denkt.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 16:44 schreef SCH het volgende:
[..]
Aanzuigende werking is helder: dat gebruik je voor een nieuwe stroom mensen die na een pardon een procedure opstart.
En dus niet voor mensen die al eerder een procedure hebben opgestart en nu alsnog onder het pardon proberen te vallen, dat noemen we: de groep mensen die onder het pardon probeert te vallen.
Doordat je aanzuigende werking verkeerd gebruikt komen andere begrippen ook niet helemaal uit de verf maar het is vooral dat begrip. Hou dat nu uit elkaar en de discussie is helder.
Het gaat om
1. Hoe groot wordt de groep die onder het pardon valt
2. Worden er naar aanleiding van het pardon fundamenteel meer aanvragen gedaan, de zgn. aanzuigende werking.
Nee, ik maak duidelijk hoe het feitelijk is. Jij gaat met de discussie aan de haal.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 16:51 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Het is goed dat jij duidelijk maakt hoe jij erover denkt.
Maar dan gaat het dus niet om de mensen die mogelijk onder dat pardon vallen. Dat weiger jij te begrijpen.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 16:51 schreef damian5700 het volgende:
Er wordt een pardonregeling (de inhoud/criteria irrelevant) afgekondigd--->aanleiding voor vluchtelingen om naar zo'n land te trekken
Enerzijds vreemdelingen die onder de regeling gaan vallen (het is bij deze groep niet aantoonbaar te maken dat hun verblijf niet onafgebroken is geweest) en anderzijds vreemdelingen die niet aan de criteria voldoen en in de illegaliteit verdwijnen.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 16:58 schreef SCH het volgende:
[..]
Maar dan gaat het dus niet om de mensen die mogelijk onder dat pardon vallen. Dat weiger jij te begrijpen.
Aanzuigende werking gaat over vreemdelingen. Niet over procedures,quote:Op dinsdag 19 juni 2007 16:57 schreef SCH het volgende:
[..]
Nee, ik maak duidelijk hoe het feitelijk is. Jij gaat met de discussie aan de haal.
Doe dat nou niet, en houd je gewoon aan de definities zoals ze gangbaar zijn in deze politieke discussie.
Inderdaad. Het gaat niet over mensen die al in de procedure hebben gezeten.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 17:08 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Aanzuigende werking gaat over vreemdelingen. Niet over procedures,
Het gaat over vreemdelingen die hun kansen in het ene land groter groot achten dan in een ander land om een verblijfsvergunning te bemachtigen.
Je weigert het te begrijpen en van de juiste definitie uit te gaan. Je kan wel heel hard roepen dat een tomaat ook een komkommer zijn, dat maakt het nog geen komkommer.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 17:02 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Enerzijds vreemdelingen die onder de regeling gaan vallen (het is bij deze groep niet aantoonbaar te maken dat hun verblijf niet onafgebroken is geweest) en anderzijds vreemdelingen die niet aan de criteria voldoen en in de illegaliteit verdwijnen.
Volgens mij ben jij degene die de oorzaken achter migratie niet onderkent.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 17:15 schreef SCH het volgende:
[..]
Je weigert het te begrijpen en van de juiste definitie uit te gaan. Je kan wel heel hard roepen dat een tomaat ook een komkommer zijn, dat maakt het nog geen komkommer.
Aanzuigende werking gaat over mensen die nog niet eerder in de procedure hebben gezeten. Toon nou eens aan dat die groep behoorlijk aan het groeien is en dat dat komt door het pardon!
Waar blijkt dat uit? We komen daar helemaal niet aan toe, ik doe verwoede poging de begrippen hier zuiver te houden.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 17:23 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Volgens mij ben jij degene die de oorzaken achter migratie niet onderkent.
Het ligt voor de hand dat de aanzuigende werking meteen zichtbaar is vanaf het moment dat het pardon in de lucht hangt en dat is nu toch al enige maanden. De regeling heeft namelijk niks te maken met al dan niet toelaten. Het gaat bij die werking altijd om de symboliek.quote:De daadwerkelijke neveneffecten van de regeling moeten nog blijken (de regeling is immers nog maar vijf dagen oud), maar dat heb ik al gezegd.
Is dat zo? Spanje wordt ook veel later pas onder de voet gelopen..quote:Op dinsdag 19 juni 2007 18:24 schreef SCH het volgende:
Het ligt voor de hand dat de aanzuigende werking meteen zichtbaar is vanaf het moment dat het pardon in de lucht hangt
Je zegt het zelf ook al: een aanzuigende werking gaat over de -nieuwe- stroom asielzoekers die een generaal pardon teweeg zou brengen. Nieuwe asielaanvragen zijn inherent aan zo een stroming..dus het gaat inderdaad in principe (in in aanvang) niet over procedures, maar daar kun je uiteindelijk niet omheen.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 17:08 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Aanzuigende werking gaat over vreemdelingen. Niet over procedures,
Het gaat over vreemdelingen die hun kansen in het ene land groter groot achten dan in een ander land om een verblijfsvergunning te bemachtigen.
Jouw halsstarrigheid elke relatie die gelegd wordt tussen een pardonregeling en aanzuigende werking te marginaliseren of te ridiculiseren.quote:
Als het zo voor de hand ligt, zoals je beweert, dan kan je me gemakkelijk het mechanisme uitleggen. Niet waar?quote:Het ligt voor de hand dat de aanzuigende werking meteen zichtbaar is vanaf het moment dat het pardon in de lucht hangt en dat is nu toch al enige maanden. De regeling heeft namelijk niks te maken met al dan niet toelaten. Het gaat bij die werking altijd om de symboliek.
Lees bovenstaandequote:Op dinsdag 19 juni 2007 20:36 schreef JaZekerZ het volgende:
[..]
Je zegt het zelf ook al: een aanzuigende werking gaat over de -nieuwe- stroom asielzoekers die een generaal pardon teweeg zou brengen. Nieuwe asielaanvragen zijn inherent aan zo een stroming..dus het gaat inderdaad in principe (in in aanvang) niet over procedures, maar daar kun je uiteindelijk niet omheen.
Uitgeprocedeerde asielzoekers die al in land zijn en daar -opnieuw- een aanvraag doen, vallen niet onder een aanzuigende werking; ze zijn immers al in een land en hebben al voor dat land van bestemming gekozen.
Overigens zijn er talloze verklaringen voor internationale migratie te geven. Je gaat er vanuit dat asielzoekers hun besluit vormen op basis van de asielkansen en daar is nog bij lange na geen overeenstemming over.
Ik wil me niet vervelend opstellen ofzo, maar het betoog wat jij houdt is een hele eenzijdige kant van het verhaal, waar geen wetenschappelijke overeenstemming over te vinden is. Er bestaat niet één integrale migratietheorie. Met andere woorden: er zijn empirische, wetenschappelijke bewijzen die jouw stellingen onderuit halenquote:Op dinsdag 19 juni 2007 20:57 schreef damian5700 het volgende:
Zodra dit onderkend wordt zijn we een stap verder.
Volgens mij heb ik bijvoorbeeld niet eens ter sprake gebracht de politieke grondslag voor migratie of uit vroegere tijden epidemieën, maar ik wil het dan ook een beetje toespitsen op dit onderwerp.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 21:07 schreef JaZekerZ het volgende:
[..]
Ik wil me niet vervelend opstellen ofzo, maar het betoog wat jij houdt is een hele eenzijdige kant van het verhaal, waar geen wetenschappelijke overeenstemming over te vinden is. Er bestaat niet één integrale migratietheorie. Met andere woorden: er zijn empirische, wetenschappelijke bewijzen die jouw stellingen onderuit halen
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |