abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_50468427
Ik zit in het eerste jaar van Propedeuse Toegepaste Psychologie (HBO) Tot nu toe alles zonder (veel) moeite gehaald, want de stof vond ik erg interessant (ging over psychologie).

Nu, in het laatste kwartaal van dit jaar, moest je een keuze maken tussen verschillende opleidingen. Ik heb gekozen voor Personeel & Arbeid, omdat de andere mij niet interesseerden (de keuze voor psychologie was er helaas niet).

Nu moet ik oa een boek kennen dat gaat over arbeidrecht (390 bladzijdes). Ik heb het gehele boek doorgelezen, en heb een proeftoets gemaakt. Nu blijkt dat ik zo'n beetje alle vragen fout had!

Arbeidsrecht Wat een kutonderwerp zeg! Je moet gewoon alle regels en wetten kennen. Het meest frustrerende vind dat je op alle wetten & regels weer uitzonderingen hebt. Dit is in mijn ogen echt niet te leren!

Ik baal hier ontzettend van, want dit kan mijn hele jaar verne*uken!
pi_50468755
euh..je mocht geen wetboek erbij hebben?
Op maandag 30 juli 2007 03:28 schreef McFearless het volgende:
Jij bent echt de meest grote mongool die hier rondloopt. :{w
pi_50469358
Arbeidsrecht is zo'n beetje het makkelijkste recht wat er is.
pi_50469458
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 22:48 schreef Zeurberus het volgende:
euh..je mocht geen wetboek erbij hebben?
Die mag ik erbij hebben bij de officiële toets
  donderdag 14 juni 2007 @ 23:06:56 #5
157178 framboos
fris en fruitig
pi_50469532
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 23:02 schreef Urvin het volgende:
eensch!
pi_50469557
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 23:04 schreef Logitik het volgende:

[..]

Die mag ik erbij hebben bij de officiële toets
Dan is het haalbaar

Als je maar weet waar en hoe je moet zoeken in zo'n boekje
Op maandag 30 juli 2007 03:28 schreef McFearless het volgende:
Jij bent echt de meest grote mongool die hier rondloopt. :{w
  donderdag 14 juni 2007 @ 23:07:55 #7
3185 Adelante
To let it go now
pi_50469573
recht uit je hoofd leren
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_50469907
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 22:40 schreef Logitik het volgende:
Ik zit in het eerste jaar van Propedeuse Toegepaste Psychologie (HBO) Tot nu toe alles zonder (veel) moeite gehaald, want de stof vond ik erg interessant (ging over psychologie).

Nu, in het laatste kwartaal van dit jaar, moest je een keuze maken tussen verschillende opleidingen. Ik heb gekozen voor Personeel & Arbeid, omdat de andere mij niet interesseerden (de keuze voor psychologie was er helaas niet).

Nu moet ik oa een boek kennen dat gaat over arbeidrecht (390 bladzijdes). Ik heb het gehele boek doorgelezen, en heb een proeftoets gemaakt. Nu blijkt dat ik zo'n beetje alle vragen fout had!

Arbeidsrecht Wat een kutonderwerp zeg! Je moet gewoon alle regels en wetten kennen. Het meest frustrerende vind dat je op alle wetten & regels weer uitzonderingen hebt. Dit is in mijn ogen echt niet te leren!

Arbeidsrecht is het simpelste om te leren. Je moet het alleen niet even doorlezen 390 bladzijden is niet extreem veel, gewoon samenvatten En wettenbundel natuurlijk
pi_50469933
Je hebt de toets morgen neem ik aan?
pi_50469945
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 23:16 schreef addie het volgende:

[..]

Arbeidsrecht is het simpelste om te leren. Je moet het alleen niet even doorlezen 390 bladzijden is niet extreem veel, gewoon samenvatten En wettenbundel natuurlijk
Wat is een wettenbundel?
pi_50470024
Je wetboek.. Kluwer wettenbundel of een andere
pi_50470029
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 23:17 schreef Logitik het volgende:

[..]

Wat is een wettenbundel?

Onthoud dat alles van AR in Boek 7 staat van het BW
Nog een tip geef de belangrijkste artikelen een kleurtje
pi_50470034
Ik studeer P&A 2e jaars en heb morgen ook arbeidsrecht tentamen hehe gelukkig mag ik bij die wetbundel er bij houden anders is uitzondering op uitzondering nauwelijks te doen...
I'm not the man you think I am!
pi_50470121
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 23:19 schreef Urvin het volgende:

[..]

of een paperclip.. arceren mag niet altijd
pi_50470177
art. 7:400 BW begint het overigens voor zover ik weet inderdaad
pi_50470263
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 23:21 schreef addie het volgende:

[..]

of een paperclip.. arceren mag niet altijd
op wat voor school zit jij?
Hier in Utrecht raden de docenten het zelfs aan
pi_50470404
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 23:25 schreef Urvin het volgende:

[..]

op wat voor school zit jij?
Hier in Utrecht raden de docenten het zelfs aan
Saxion mag het ook wel hoor Maar je weet het niet
  donderdag 14 juni 2007 @ 23:35:50 #18
88233 Steve
Still the best.
pi_50470645
Arbeidsrecht is heel goed te doen. Enige is dat er in de CAO en/of in de individuele arbeidsovereenkomst op veel punten afgeweken mag worden.

Maar je mag de wet er niet bij je tentamen bijhouden? Niet goed gelezen, mag dus. Lees die wetten eens door (ook te vinden op wetten.overheid.nl, zoeken op boek 7 Burgerlijk wetboek), en weet waar je belangrijke dingen kunt vinden.
En welk boek gebruik je?
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 23:23 schreef addie het volgende:
art. 7:400 BW begint het overigens voor zover ik weet inderdaad
7:610 BW.
"Atb is lief, groetjes Peri."
pi_50470672
Whehe. Met sociaal zekerheidsrecht mochten wij het wettenboekje daarvan niet gebruiken. Maar we hadden massaal afgesproken dat boekje mee te nemen en gewoon zichtbaar te gebruiken in de toets. Ja, ik bedoel, alle antwoorden kan je uit dat boekje herleiden, dus ... waarom niet?
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 14 juni 2007 @ 23:40:17 #20
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_50470800
quote:
Weinig lastigs aan. Alleen even rekening houden met de algemene kapstok artikelen.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 14 juni 2007 @ 23:41:43 #21
Maffe Fries
pi_50470852
quote:

[..]

Niet de algemeen geldende artikelen die deels ook op het arbeidsrecht van toepassing zijn.
pi_50471096
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 23:41 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Niet de algemeen geldende artikelen die deels ook op het arbeidsrecht van toepassing zijn.
Ja ja nog wat verbintennisenrecht, BBA, etc
pi_50471268
Maak het die jongen niet te moeilijk en 7:610 BW zou ook kunnen
pi_50471380
Koop de derde druk van "Arbeidsrecht" Boombasics van MR. DR. DRS. J. Heinsius. 139 mini bladzijden. Dit is een handige en beknopte studieHULP.

Welke wettenbundel gebruik je? Kluwer college bundel? Probeer anders Wetgeving sociaal recht van heerma van Voss. Een handige bundel.

En arbeidsrecht is inderdaad vrij simpel. Lees het een keertje rustig door.

Maak tabjes dmv post its, dit werk sneller dan arceren.

[ Bericht 9% gewijzigd door ArcticBlizzard op 15-06-2007 00:02:08 ]
I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
Let us leave, no trace of tears upon our dead faces
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 14 juni 2007 @ 23:58:50 #25
Maffe Fries
pi_50471437
Als je dan overeenkomstenrecht er nog bij pakt, dan wordt het helemaal leuk.
pi_50471463
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 23:58 schreef Peterselieman het volgende:
Als je dan overeenkomstenrecht er nog bij pakt, dan wordt het helemaal leuk.
Als je er een beetje inzit is ook dat vrij goed te doen Rechten is helemaal niet zo moeilijk, als je de basis maar weet en verder redelijk snel de juiste artikelen erbij weet te halen
pi_50471480
Overigens wil ik niet zeggen dat het allemaal makkelijk is Het is wel erg veel werk namelijk altijd..
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 15 juni 2007 @ 00:01:29 #28
Maffe Fries
pi_50471502
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 23:59 schreef addie het volgende:

[..]

Als je er een beetje inzit is ook dat vrij goed te doen Rechten is helemaal niet zo moeilijk, als je de basis maar weet en verder redelijk snel de juiste artikelen erbij weet te halen
Ik weet het. Heb voor mijn studie economie een blokje recht moeten doen. Dat werd beperkt tot arbeidsrecht en overeenkomstenrecht.
pi_50471600
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 00:01 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Ik weet het. Heb voor mijn studie economie een blokje recht moeten doen. Dat werd beperkt tot arbeidsrecht en overeenkomstenrecht.
Voor mijn studie Management, Economie en Recht zit ik er vol in
pi_50472416
Er zijn hier een paar goede tips voorbij gekomen! Het arceren van belangrijke stukken is een goede tip, maar ook het kopen van een ander (kleiner, compacter) boekje is een aanrader. Bedankt! Ik begin nu heel anders tegen dik boek aan te kijken!
  zondag 17 juni 2007 @ 02:16:11 #32
140035 DamzkoO
A No So ?!
pi_50536661
Had ook daarvan tentamen gemaakt. Gebruikte het boek van Bakels, stond er allemaal zeer goed in. Misschien een tip voor als je moet herkansen
  zondag 17 juni 2007 @ 12:05:18 #33
93438 Shadowlyse
Ja zo gaat dat he
pi_50540618
Kijkt opzij... ziet boeken "bestuursrecht 1&2" 1200 blz 6 weken 1 tentamen.........

Niet huilen met je 390 blz dat is kinderspel. Leren zul je!
hier komt ooit een heel wijs en gewichtig citaat.....
pi_50553606
quote:
Op zondag 17 juni 2007 12:05 schreef Shadowlyse het volgende:
Kijkt opzij... ziet boeken "bestuursrecht 1&2" 1200 blz 6 weken 1 tentamen.........

Niet huilen met je 390 blz dat is kinderspel. Leren zul je!
Tot nu toe is het meeste wat ik heb moeten lezen voor 1 vak geweest.
Strafrecht met in totaal 1690blz exl. readers en jur.
I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
  zondag 17 juni 2007 @ 21:40:15 #35
93438 Shadowlyse
Ja zo gaat dat he
pi_50557281
quote:
Op zondag 17 juni 2007 20:00 schreef ArcticBlizzard het volgende:

[..]

Tot nu toe is het meeste wat ik heb moeten lezen voor 1 vak geweest.
Strafrecht met in totaal 1690blz exl. readers en jur.
Wat moest je lezen de Hullu en Minkenhof? (materieel en formeel strafrecht voor de ingewijden)
hier komt ooit een heel wijs en gewichtig citaat.....
  zondag 17 juni 2007 @ 21:58:04 #36
88233 Steve
Still the best.
pi_50557930
quote:
Op zondag 17 juni 2007 21:40 schreef Shadowlyse het volgende:
Minkenhof?
Wat een rotboek is dat.
pi_50559372
quote:
Op zondag 17 juni 2007 21:58 schreef alwaysthebest het volgende:

[..]

Wat een rotboek is dat.
Hullu is al niet veel beter en natuurlijk ook nog een gedeelte van corstens en koopmans helemaal, ik had echter een geniale werkgroep docente, al zag ze eruit als een zweverig type, dit was ze niet ze was aardig en erg goed. Al hadden zo'n beetje alle studentes een hekel aan haar ik mocht haar wel. Ben alleen wel blij dat ik van materieel strafrecht af ben.
pi_50570168
quote:
Sowieso een van de leukste functionele rechtsgebieden
Lelijke @@p!
Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.
pi_50570212
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 22:40 schreef Logitik het volgende:

Voor een jurist is het wel te leren. Is nu eenmaal een manier van denken en leren, die niet-juristen minder gewend zijn. Overigens kun je vaak op je gevoel afgaan: arbeidsrecht is beschermend recht, iets dat leidt tot een erg nadelige positie voor een werknemer wordt vaak uitgesloten.
Lelijke @@p!
Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.
pi_50570251
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 23:35 schreef alwaysthebest het volgende:
Arbeidsrecht is heel goed te doen. Enige is dat er in de CAO en/of in de individuele arbeidsovereenkomst op veel punten afgeweken mag worden.
En kantonrechters hebben in de praktijk zo hun eigen manieren om oplossingen te zoeken. Maar dat is vrij moeilijk in een studieboekje te gieten.
Lelijke @@p!
  maandag 18 juni 2007 @ 11:42:25 #41
37300 StarGazer
Anesthetize
pi_50571631
Arbeidsrecht? Pfff eitje. Kom maar aan met goederen & verbintenissenrecht, dan praten we verder
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
pi_50700758
Het tentamen is in zicht, en ik heb alles doorgelezen!

het fijne is dat wij het wetboek "arbeidswetgeving" en het boekje "De kleine gids voor de Nederlandse Sociale Zekerheid 2007" er bij mogen houden".

Is het nu niet zo dat je alles kan opzoeken in die 2 boeken?
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 21 juni 2007 @ 19:13:44 #43
Maffe Fries
pi_50700779
ja, maar dat kost zoveel tijd dat je in tijdnood komt
pi_50700866
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 19:13 schreef Peterselieman het volgende:
ja, maar dat kost zoveel tijd dat je in tijdnood komt
Daar kan je gelijk in hebben Maar ik ben nu de kleine gids aan het bestuderen (dan weet ik alles makkelijk snel te vinden) Ik ben benieuwd zeg naar die toets.. ik ben er best zenuwachtig om! (omdat dit de laatste toets is van het jaar, en die wil ik dus zeker halen, anders kan ik niet naar de Uni volgende jaar)
pi_50701540
Maak een soort gids waaruit je kan opmaken waar het precies in het boek staat. Vaak staat niet alles op 1 pagina of in 1 hoofdstuk. Dmv van deze gids weet je waar je het kan vinden.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 21 juni 2007 @ 19:40:38 #46
Maffe Fries
pi_50701566
Dat zal wel niet mogen bij tentamens.
pi_50721266
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 19:13 schreef Logitik het volgende:
Het tentamen is in zicht, en ik heb alles doorgelezen!

het fijne is dat wij het wetboek "arbeidswetgeving" en het boekje "De kleine gids voor de Nederlandse Sociale Zekerheid 2007" er bij mogen houden".

Is het nu niet zo dat je alles kan opzoeken in die 2 boeken?
Ligt aan de diepgang van de stof he. Als ze verwachten dat je ook de belangrijkste jurisprudentie kent, kun je niet alles opzoeken waarschijnlijk. Overigens kenmerkt het arbeidsrecht zich door een grote regeldichtheid, aangezien het beschermend recht is. Dus je kunt heel veel opzoeken. Als je maar van tevoren het belangrijkste aanstreept.
Lelijke @@p!
pi_50721703
O ja: wees zo slim om niet alleen het eerste lid te lezen, maar ook de rest van het artikel. Uitzonderingen zijn schering en inslag.
Lelijke @@p!
pi_50736205
Ik heb dat vak ook gehad. Ik had hetzelfde boek als jij, en ook les van die schrijfster (marion Treep), tof mens is dat!

Ik vond het niet zo moeilijk, je kan praktisch alles opzoeken, had ook een 9 ofzo. Gewoon zorgen dat je weet waar alles staat.
pi_50736286
De meeste reacties hier geven mij veel goede hoop Zodra de resultaten bekend zijn, zal ik deze hier dan ook vermelden
pi_50736292
En in de kleine gids had ik allemaal plakkertjes gemaakt, waarop ik snel kon zien waar welke wet staat. Scheelt veel bladeren en zoeken.
pi_50736600
Krijg jij ook open vragen?
pi_50738212
quote:
Op vrijdag 22 juni 2007 18:16 schreef Lollifant het volgende:
Krijg jij ook open vragen?
yep. Zowel gesloten als open vragen.

Ik heb nu dat wetboek voor mij liggen hè, staat alles niet gewoon in III "Arbeidsovereenkomstrecht' ?
pi_50739298
quote:
Op vrijdag 22 juni 2007 19:07 schreef Logitik het volgende:

[..]

yep. Zowel gesloten als open vragen.

Ik heb nu dat wetboek voor mij liggen hè, staat alles niet gewoon in III "Arbeidsovereenkomstrecht' ?
Die open vragen kunnen wel lastig zijn, daar zou ik de meeste tijd in steken!
Het meeste staat in III ja, maar niet alles! Over OR staat in een ander hoofdstuk, heb mijn boek niet bij de hand nu.

Zit je op Saxion?
pi_50739430
Iedereen die zegt dat arbeidsrecht makkelijk is weet niet waar ie over praat. Er zijn zat onderwerpen die in het onderwijs niet aan bod komen, maar die enorm gecompliceerd zijn. Ik noem handhaving van collectieve arbeidsvoorwaarden na overgang van onderneming, harmonisatie van arbeidsvoorwaarden na reorganisaties etc etc.
Nogmaals dit komt in het onderwijs niet tot zijdelings aan bod (in ieder geval aan de Faculteit Rechtsgeleerdheid van de UU en ik heb alle arbeidsrechtvakken gevolgd en ben inmiddels advocaat arbeidsrecht), maar in de praktijk bij een groot advocatenkantoor is dat de dagelijkse praktijk.
Convinced that any doctrine of superiority based on racial differentiation is scientifically false, morally condemnable, socially unjust and dangerous, and that there is no justification for racial discrimination in theory or in practice, anywhere.
pi_50744586
quote:
Op vrijdag 22 juni 2007 19:40 schreef Lollifant het volgende:

[..]

Die open vragen kunnen wel lastig zijn, daar zou ik de meeste tijd in steken!
Het meeste staat in III ja, maar niet alles! Over OR staat in een ander hoofdstuk, heb mijn boek niet bij de hand nu.

Zit je op Saxion?
Bedankt voor, alweer, een goede tip En ja, ik zit op het Saxion.. heb jij daar ook op gezeten? (of nog steeds)
pi_50744854
quote:
Op vrijdag 22 juni 2007 22:13 schreef Logitik het volgende:

[..]

Bedankt voor, alweer, een goede tip En ja, ik zit op het Saxion.. heb jij daar ook op gezeten? (of nog steeds)
Ja ik zit ook op Saxion, in Deventer. Ben nu bijna klaar met 1e jaar.

Ik kreeg als open vragen een casus over een contract van iemand. Het leuke was dat dat contract al in 1 van de readers stond als opdracht, dus als je die van tevoren maakt of alvast bekijkt, kun je daar wel voordeel van hebben!
pi_50752258
quote:
Op vrijdag 22 juni 2007 22:20 schreef Lollifant het volgende:

[..]

Ja ik zit ook op Saxion, in Deventer. Ben nu bijna klaar met 1e jaar.

Ik kreeg als open vragen een casus over een contract van iemand. Het leuke was dat dat contract al in 1 van de readers stond als opdracht, dus als je die van tevoren maakt of alvast bekijkt, kun je daar wel voordeel van hebben!
Wij doen dezelfde opleiding, dat betekend dat wij ook bij elkaar in college hebben gezeten dit jaar! Of volg jij deeltijd?
pi_50753283
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 02:58 schreef Logitik het volgende:

[..]

Wij doen dezelfde opleiding, dat betekend dat wij ook bij elkaar in college hebben gezeten dit jaar! Of volg jij deeltijd?
Ja echt?? Nee ik doe gewoon voltijd! Maar ik had deze toets al in het tweede kwartiel dacht ik, of heb je nu een her?
Welke klas zit je dan? Ik pa1va!
pi_50756496
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 08:39 schreef Lollifant het volgende:

[..]

Ja echt?? Nee ik doe gewoon voltijd! Maar ik had deze toets al in het tweede kwartiel dacht ik, of heb je nu een her?
Welke klas zit je dan? Ik pa1va!
Nee dit is geen herkansing, maar gewoon mijn eerste kans ben jij een beetje uitgekomen met je tijd? Ik bedoel, heb je genoeg tijd om redelijk wat op te zoeken?

Ik heb nu alles 1x doorgelezen, en globaal weet ik het volgens mij wel. Zou dat voldoende zijn? Hoe heb jij het geleerd. en welk cijfer had je?
Ik zit trouwens in pa1vd
pi_50757367
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 12:53 schreef Logitik het volgende:

[..]

Nee dit is geen herkansing, maar gewoon mijn eerste kans ben jij een beetje uitgekomen met je tijd? Ik bedoel, heb je genoeg tijd om redelijk wat op te zoeken?

Ik heb nu alles 1x doorgelezen, en globaal weet ik het volgens mij wel. Zou dat voldoende zijn? Hoe heb jij het geleerd. en welk cijfer had je?
Ik zit trouwens in pa1vd
Ik had wel genoeg tijd ja, heb ook behoorlijk wat opgezocht! Ik ben begonnen met het maken de de casus, want mocht je nog tijd tekort hebben kun je de andere vragen tenminste nog gokken. Maar ik had precies genoeg tijd! (en een houten kont + zere rug van die stoelen)

Ik had arbeidsrecht helemaal geleerd, eerst alles geel gemaakt wat belangrijk was en vervolgens daar een samenvatting van gemaakt. Dat boekje sociale zekerheidsrecht heb ik alleen goed doorgelezen.
In het wetboek heb ik belangrijke bladzijdes omgevouwen, zodat ik die snel kon vinden, en in de kleine gids dus tabblaadjes gemaakt. Dat scheelde echt!

Ohja dat sociale zekerheid: goed lezen!! Niet meteen denken bij het eerste tabelletje dat dat het antwoord is, want soms staat er nog onder dat de nieuwe regeling is ingegaan op 1 april bijvoorbeeld, dus dan moet je een andere tabel/regeling gebruiken. Vooral alert zijn als er in de vraag een datum bij staat, dan heb je vaak te maken met een nieuwe regeling.

Je haalt het wel!!

Ohja mijn cijfer was uiteindelijk een 7, ik had de vragen heel goed, daar had ik een 9 voor geloof ik, en de casus minder goed, was wel moeilijk.
pi_50782008
Nog 1 laatste vraagje Ziet de toets er hetzelfde uit als de vragen die gesteld zijn zoals in het boek Arbeidsrecht? Of zoals in de reader staat?
pi_50814481
Euhm de vragen waren wel iets anders volgens mij, maar niet zo moeilijk hoor!
Waneer had je de toets ook al weer??
pi_50830756
Had je hem vandaag?? Een paar klasgenootjes van me hadden namelijk vanmiddag de her!
Hoe ging het, heb je het gehaald?
pi_50834951
Vandaag heb ik de toets gehad. De toets bestond dus uit 2 verschillende onderdelen: 1 Sociale abeid en Arneidsrecht.

Sociale Arbeid waren allemaal gesloten vragen, en ik denk wel dat ik die gehaald heb.

Arbeidsrecht is een ander verhaal. het probleem is namelijk dat hier ook open vragen inzaten. Ik had de eerste vraag al meteen fout (ik moest een soort contract benoemen). Uit deze eerste vraag werden meerder vragen gesteld, dus ik denk dat de rest ook fout wordt gerekend Woensdag heb ik de resultaten, ik zal wel ff zeggen of ik ze gehaald heb
  maandag 25 juni 2007 @ 21:27:20 #66
102466 cappp
Ondertitel
pi_50835657
quote:

[..]

Pardon, is 7 BW niet koopovereenkomst?
Er zit een knop op je TV
Die helpt je zo uit de puree
Druk 'em in en ga maar mee, de bloemen buiten zetten.
Jailbait Gallery
  maandag 25 juni 2007 @ 22:14:23 #67
88233 Steve
Still the best.
pi_50837910
quote:
Op maandag 25 juni 2007 21:27 schreef cappp het volgende:

[..]

Pardon, is 7 BW niet koopovereenkomst?
Ook. Maar er staat ook de arbeidsovk, huur enzovoort. Meerdere soorten overeenkomsten dus.

[ Bericht 2% gewijzigd door Steve op 25-06-2007 22:20:12 ]
  maandag 25 juni 2007 @ 22:23:06 #68
102466 cappp
Ondertitel
pi_50838293
oh okay, zover moest ik vandaag niet kijken voor mijn tentamen vermogensrecht meerzijdige rechtshandelingen, verbintenissen, onrechtmatige daad, wanprestatie, koopovereenkomst. Het komt mn strot uit
Er zit een knop op je TV
Die helpt je zo uit de puree
Druk 'em in en ga maar mee, de bloemen buiten zetten.
Jailbait Gallery
pi_50845506
quote:
Op maandag 25 juni 2007 22:23 schreef cappp het volgende:
oh okay, zover moest ik vandaag niet kijken voor mijn tentamen vermogensrecht meerzijdige rechtshandelingen, verbintenissen, onrechtmatige daad, wanprestatie, koopovereenkomst. Het komt mn strot uit
Dat zijn allemaal begrippen die mij, na het leren van arbeidsrecht, bekend in de oren klinken
pi_50845744
Ben hard gezakt voor Bestuursrecht.

Terwijl ik alles heb opgezocht, en netjes vermeld heb .
pi_50850340
quote:
Op maandag 25 juni 2007 21:11 schreef Logitik het volgende:
Vandaag heb ik de toets gehad. De toets bestond dus uit 2 verschillende onderdelen: 1 Sociale abeid en Arneidsrecht.

Sociale Arbeid waren allemaal gesloten vragen, en ik denk wel dat ik die gehaald heb.

Arbeidsrecht is een ander verhaal. het probleem is namelijk dat hier ook open vragen inzaten. Ik had de eerste vraag al meteen fout (ik moest een soort contract benoemen). Uit deze eerste vraag werden meerder vragen gesteld, dus ik denk dat de rest ook fout wordt gerekend Woensdag heb ik de resultaten, ik zal wel ff zeggen of ik ze gehaald heb
Tja, als je echt de diepte in gaat, zul je zien dat het onmogelijk is met gesloten vragen te werken in het civiele recht. Recht is naar zijn aard argumenteerbaar.
Lelijke @@p!
  dinsdag 26 juni 2007 @ 11:06:20 #72
160834 Florian_
Anatomy is destiny
pi_50850847
hmm het is alleen feiten leren, dus dat is wel chill
eigenlijk is recht heel erg logisch, gewoon goed nadenken wat jij in dezelfde situatie zou doen etc
Primum non nocere
pi_50853728
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 11:06 schreef Florian_ het volgende:
hmm het is alleen feiten leren, dus dat is wel chill
eigenlijk is recht heel erg logisch, gewoon goed nadenken wat jij in dezelfde situatie zou doen etc
Vaak is het logisch. Probleem is dat dit niet altijd zo is
pi_50854725
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 02:56 schreef -Hahaha- het volgende:
Ben hard gezakt voor Bestuursrecht.

Terwijl ik alles heb opgezocht, en netjes vermeld heb .
ah bestuursrecht, heb ik morgen een her van. Kon voor de eerste niet leren en toch nog een 5 gehaald . Het is eigenlijk best te doen als je het hebt geleerd.
Op woensdag 21 maart 2012 19:42 schreef Drassss het volgende:
Ben ik de enige die steeds Sideboobie leest ipv van Sideshowbobbie
pi_51139144
Nou, de resultaten zijn binnen. Ik heb voor arbeidsrecht een 5, en voor sociale zekerheid een 3
pi_51140941
Ahhh jammer!
Weet je zelf wat je fout hebt gedaan?
pi_51144389
Lijkt me idd vrij onlogisch als een 1e jaars student een boek van 390 bladzijdes uit het hoofd moeten kennen
pi_51146565
Ik doe HBO SJD. 1e jaar.
Wij hebben ook Arbeidsrech(Bakels)t en sociale zekerheidsrecht(Noordam) gehad.
Alles goed gelezen en voor arbeidsrecht nog ff de Boom samenvatting gehaald.
Arbeidsrecht een 6.4
Sociale zekerheidsrecht 4.9 ik naar de inzage...zijn ze vergeten een kantje punten te tellen. Kwam ik nog op een 5.5 uit
Arbeidsrecht vind ik het leukse rechtsgebied, omdat iedereen er mee te maken heeft. Wel veranderd er echt regelmatig wat. Mbt de WW de 26 uit 39 weken is nu 26 uit 36 geworden. Zo is er nu weer een politieke discussie over de maximale ontslagvergoeding bij ontbinding.
Verder is onze opleiding (nog?) niet zo diepgaand op het arbeidsrecht. Als een student van de UVA en ik gewoon hetzelfde boek voor ons hebben en ik moet ook zowat alles lezen dan mag je er vanuit gaan dat zij veel zwaardere vragen krijgen.
Vooral Hoofdstuk (geloof 2 of 3) is echt pittig. 70 pagina's ofzo. Dan is Boom echt handig
Voorts kloppen de handleidingen bij ons altijd wel goed, de cassusen die daar instaan krijg je ook op je tentamen. Het is niet dat ze ineens veel diepere dingen gaan vragen.
Jurispredentie is ook wel interessant.
pi_51153465
Die 5 voor arbeidsrecht kan ik verklaren: die bestond uit open en gesloten vragen. Ik had maar 3 v/d 15 fout bij de gesloten vragen, maar ik had zo ongeveer alle open vragen fout

Sociale Zekerheid , had ik verwacht dat ik die wel beter had gemaakt. Ik wist echt alles Maar ik heb alles door elkaar gehaald denk ik

Maandag herkansing van beide toetsen, die ga ik wel halen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')