Die mag ik erbij hebben bij de officiële toetsquote:Op donderdag 14 juni 2007 22:48 schreef Zeurberus het volgende:
euh..je mocht geen wetboek erbij hebben?
eensch!quote:Op donderdag 14 juni 2007 23:02 schreef Urvin het volgende:
Arbeidsrecht is zo'n beetje het makkelijkste recht wat er is.
Dan is het haalbaarquote:Op donderdag 14 juni 2007 23:04 schreef Logitik het volgende:
[..]
Die mag ik erbij hebben bij de officiële toets
Arbeidsrecht is het simpelste om te leren. Je moet het alleen niet even doorlezenquote:Op donderdag 14 juni 2007 22:40 schreef Logitik het volgende:Ik zit in het eerste jaar van Propedeuse Toegepaste Psychologie (HBO) Tot nu toe alles zonder (veel) moeite gehaald, want de stof vond ik erg interessant (ging over psychologie).
Nu, in het laatste kwartaal van dit jaar, moest je een keuze maken tussen verschillende opleidingen. Ik heb gekozen voor Personeel & Arbeid, omdat de andere mij niet interesseerden (de keuze voor psychologie was er helaas niet).
Nu moet ik oa een boek kennen dat gaat over arbeidrecht (390 bladzijdes). Ik heb het gehele boek doorgelezen, en heb een proeftoets gemaakt. Nu blijkt dat ik zo'n beetje alle vragen fout had!
ArbeidsrechtWat een kutonderwerp zeg! Je moet gewoon alle regels en wetten kennen. Het meest frustrerende vind dat je op alle wetten & regels weer uitzonderingen hebt. Dit is in mijn ogen echt niet te leren!
![]()
Ik baal hier ontzettend van, want dit kan mijn hele jaar verne*uken!![]()
Wat is een wettenbundel?quote:Op donderdag 14 juni 2007 23:16 schreef addie het volgende:
[..]
Arbeidsrecht is het simpelste om te leren. Je moet het alleen niet even doorlezen390 bladzijden is niet extreem veel, gewoon samenvatten
En wettenbundel natuurlijk
quote:
of een paperclip.. arceren mag niet altijdquote:Op donderdag 14 juni 2007 23:19 schreef Urvin het volgende:
[..]
Onthoud dat alles van AR in Boek 7 staat van het BW![]()
Nog een tip geef de belangrijkste artikelen een kleurtje![]()
op wat voor school zit jij?quote:Op donderdag 14 juni 2007 23:21 schreef addie het volgende:
[..]
of een paperclip.. arceren mag niet altijd
Saxion mag het ook wel hoorquote:Op donderdag 14 juni 2007 23:25 schreef Urvin het volgende:
[..]
op wat voor school zit jij?
Hier in Utrecht raden de docenten het zelfs aan![]()
7:610 BW.quote:Op donderdag 14 juni 2007 23:23 schreef addie het volgende:
art. 7:400 BW begint het overigens voor zover ik weet inderdaad
Weinig lastigs aan. Alleen even rekening houden met de algemene kapstok artikelen.quote:Op donderdag 14 juni 2007 23:02 schreef Urvin het volgende:
Niet de algemeen geldende artikelen die deels ook op het arbeidsrecht van toepassing zijn.quote:Op donderdag 14 juni 2007 23:19 schreef Urvin het volgende:
[..]
Nog een tip geef de belangrijkste artikelen een kleurtje![]()
Ja ja nog wat verbintennisenrecht, BBA, etcquote:Op donderdag 14 juni 2007 23:41 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Niet de algemeen geldende artikelen die deels ook op het arbeidsrecht van toepassing zijn.![]()
Als je er een beetje inzit is ook dat vrij goed te doenquote:Op donderdag 14 juni 2007 23:58 schreef Peterselieman het volgende:
Als je dan overeenkomstenrecht er nog bij pakt, dan wordt het helemaal leuk.
Ik weet het. Heb voor mijn studie economie een blokje recht moeten doen. Dat werd beperkt tot arbeidsrecht en overeenkomstenrecht.quote:Op donderdag 14 juni 2007 23:59 schreef addie het volgende:
[..]
Als je er een beetje inzit is ook dat vrij goed te doenRechten is helemaal niet zo moeilijk, als je de basis maar weet en verder redelijk snel de juiste artikelen erbij weet te halen
Voor mijn studie Management, Economie en Recht zit ik er vol inquote:Op vrijdag 15 juni 2007 00:01 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ik weet het. Heb voor mijn studie economie een blokje recht moeten doen. Dat werd beperkt tot arbeidsrecht en overeenkomstenrecht.
Tot nu toe is het meeste wat ik heb moeten lezen voor 1 vak geweest.quote:Op zondag 17 juni 2007 12:05 schreef Shadowlyse het volgende:
Kijkt opzij... ziet boeken "bestuursrecht 1&2" 1200 blz 6 weken 1 tentamen.........![]()
Niet huilen met je 390 blz dat is kinderspel. Leren zul je!![]()
Wat moest je lezen de Hullu en Minkenhof? (materieel en formeel strafrecht voor de ingewijden)quote:Op zondag 17 juni 2007 20:00 schreef ArcticBlizzard het volgende:
[..]
Tot nu toe is het meeste wat ik heb moeten lezen voor 1 vak geweest.
Strafrecht met in totaal 1690blz exl. readers en jur.
Wat een rotboek is dat.quote:Op zondag 17 juni 2007 21:40 schreef Shadowlyse het volgende:
Minkenhof?
Hullu is al niet veel beter en natuurlijk ook nog een gedeelte van corstens en koopmans helemaal, ik had echter een geniale werkgroep docente, al zag ze eruit als een zweverig type, dit was ze niet ze was aardig en erg goed. Al hadden zo'n beetje alle studentes een hekel aan haar ik mocht haar wel. Ben alleen wel blij dat ik van materieel strafrecht af ben.quote:
Sowieso een van de leukste functionele rechtsgebiedenquote:Op donderdag 14 juni 2007 23:02 schreef Urvin het volgende:
Voor een jurist is het wel te leren. Is nu eenmaal een manier van denken en leren, die niet-juristen minder gewend zijn. Overigens kun je vaak op je gevoel afgaan: arbeidsrecht is beschermend recht, iets dat leidt tot een erg nadelige positie voor een werknemer wordt vaak uitgesloten.quote:Op donderdag 14 juni 2007 22:40 schreef Logitik het volgende:
ArbeidsrechtWat een kutonderwerp zeg! Je moet gewoon alle regels en wetten kennen. Het meest frustrerende vind dat je op alle wetten & regels weer uitzonderingen hebt. Dit is in mijn ogen echt niet te leren!
![]()
Ik baal hier ontzettend van, want dit kan mijn hele jaar verne*uken!![]()
En kantonrechters hebben in de praktijk zo hun eigen manieren om oplossingen te zoeken. Maar dat is vrij moeilijk in een studieboekje te gieten.quote:Op donderdag 14 juni 2007 23:35 schreef alwaysthebest het volgende:
Arbeidsrecht is heel goed te doen. Enige is dat er in de CAO en/of in de individuele arbeidsovereenkomst op veel punten afgeweken mag worden.
Daar kan je gelijk in hebbenquote:Op donderdag 21 juni 2007 19:13 schreef Peterselieman het volgende:
ja, maar dat kost zoveel tijd dat je in tijdnood komt
Ligt aan de diepgang van de stof he. Als ze verwachten dat je ook de belangrijkste jurisprudentie kent, kun je niet alles opzoeken waarschijnlijk. Overigens kenmerkt het arbeidsrecht zich door een grote regeldichtheid, aangezien het beschermend recht is. Dus je kunt heel veel opzoeken. Als je maar van tevoren het belangrijkste aanstreept.quote:Op donderdag 21 juni 2007 19:13 schreef Logitik het volgende:
Het tentamen is in zicht, en ik heb alles doorgelezen!
het fijne is dat wij het wetboek "arbeidswetgeving" en het boekje "De kleine gids voor de Nederlandse Sociale Zekerheid 2007" er bij mogen houden".
Is het nu niet zo dat je alles kan opzoeken in die 2 boeken?
yep. Zowel gesloten als open vragen.quote:Op vrijdag 22 juni 2007 18:16 schreef Lollifant het volgende:
Krijg jij ook open vragen?
Die open vragen kunnen wel lastig zijn, daar zou ik de meeste tijd in steken!quote:Op vrijdag 22 juni 2007 19:07 schreef Logitik het volgende:
[..]
yep. Zowel gesloten als open vragen.
Ik heb nu dat wetboek voor mij liggen hè, staat alles niet gewoon in III "Arbeidsovereenkomstrecht' ?
Bedankt voor, alweer, een goede tipquote:Op vrijdag 22 juni 2007 19:40 schreef Lollifant het volgende:
[..]
Die open vragen kunnen wel lastig zijn, daar zou ik de meeste tijd in steken!
Het meeste staat in III ja, maar niet alles! Over OR staat in een ander hoofdstuk, heb mijn boek niet bij de hand nu.
Zit je op Saxion?
Ja ik zit ook op Saxion, in Deventer. Ben nu bijna klaar met 1e jaar.quote:Op vrijdag 22 juni 2007 22:13 schreef Logitik het volgende:
[..]
Bedankt voor, alweer, een goede tipEn ja, ik zit op het Saxion.. heb jij daar ook op gezeten? (of nog steeds)
Wij doen dezelfde opleiding, dat betekend dat wij ook bij elkaar in college hebben gezeten dit jaar!quote:Op vrijdag 22 juni 2007 22:20 schreef Lollifant het volgende:
[..]
Ja ik zit ook op Saxion, in Deventer. Ben nu bijna klaar met 1e jaar.
Ik kreeg als open vragen een casus over een contract van iemand. Het leuke was dat dat contract al in 1 van de readers stond als opdracht, dus als je die van tevoren maakt of alvast bekijkt, kun je daar wel voordeel van hebben!
Ja echt?? Nee ik doe gewoon voltijd! Maar ik had deze toets al in het tweede kwartiel dacht ik, of heb je nu een her?quote:Op zaterdag 23 juni 2007 02:58 schreef Logitik het volgende:
[..]
Wij doen dezelfde opleiding, dat betekend dat wij ook bij elkaar in college hebben gezeten dit jaar!Of volg jij deeltijd?
Nee dit is geen herkansing, maar gewoon mijn eerste kansquote:Op zaterdag 23 juni 2007 08:39 schreef Lollifant het volgende:
[..]
Ja echt?? Nee ik doe gewoon voltijd! Maar ik had deze toets al in het tweede kwartiel dacht ik, of heb je nu een her?
Welke klas zit je dan? Ik pa1va!
Ik had wel genoeg tijd ja, heb ook behoorlijk wat opgezocht! Ik ben begonnen met het maken de de casus, want mocht je nog tijd tekort hebben kun je de andere vragen tenminste nog gokken. Maar ik had precies genoeg tijd! (en een houten kont + zere rug van die stoelen)quote:Op zaterdag 23 juni 2007 12:53 schreef Logitik het volgende:
[..]
Nee dit is geen herkansing, maar gewoon mijn eerste kansben jij een beetje uitgekomen met je tijd? Ik bedoel, heb je genoeg tijd om redelijk wat op te zoeken?
Ik heb nu alles 1x doorgelezen, en globaal weet ik het volgens mij wel. Zou dat voldoende zijn? Hoe heb jij het geleerd. en welk cijfer had je?![]()
Ik zit trouwens in pa1vd![]()
Pardon, is 7 BW niet koopovereenkomst?quote:Op donderdag 14 juni 2007 23:19 schreef Urvin het volgende:
[..]
Ook. Maar er staat ook de arbeidsovk, huur enzovoort. Meerdere soorten overeenkomsten dus.quote:Op maandag 25 juni 2007 21:27 schreef cappp het volgende:
[..]
Pardon, is 7 BW niet koopovereenkomst?
Dat zijn allemaal begrippen die mij, na het leren van arbeidsrecht, bekend in de oren klinkenquote:Op maandag 25 juni 2007 22:23 schreef cappp het volgende:
oh okay, zover moest ik vandaag niet kijken voor mijn tentamen vermogensrechtmeerzijdige rechtshandelingen, verbintenissen, onrechtmatige daad, wanprestatie, koopovereenkomst. Het komt mn strot uit
![]()
Tja, als je echt de diepte in gaat, zul je zien dat het onmogelijk is met gesloten vragen te werken in het civiele recht. Recht is naar zijn aard argumenteerbaar.quote:Op maandag 25 juni 2007 21:11 schreef Logitik het volgende:
Vandaag heb ik de toets gehad. De toets bestond dus uit 2 verschillende onderdelen: 1 Sociale abeid en Arneidsrecht.
Sociale Arbeid waren allemaal gesloten vragen, en ik denk wel dat ik die gehaald heb.
Arbeidsrecht is een ander verhaal. het probleem is namelijk dat hier ook open vragen inzaten. Ik had de eerste vraag al meteen fout (ik moest een soort contract benoemen). Uit deze eerste vraag werden meerder vragen gesteld, dus ik denk dat de rest ook fout wordt gerekendWoensdag heb ik de resultaten, ik zal wel ff zeggen of ik ze gehaald heb
Vaak is het logisch. Probleem is dat dit niet altijd zo isquote:Op dinsdag 26 juni 2007 11:06 schreef Florian_ het volgende:
hmm het is alleen feiten leren, dus dat is wel chill
eigenlijk is recht heel erg logisch, gewoon goed nadenken wat jij in dezelfde situatie zou doen etc
ah bestuursrecht, heb ik morgen een her van. Kon voor de eerste niet leren en toch nog een 5 gehaaldquote:Op dinsdag 26 juni 2007 02:56 schreef -Hahaha- het volgende:
Ben hard gezakt voor Bestuursrecht.
Terwijl ik alles heb opgezocht, en netjes vermeld heb.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |