abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_50641931
Echt een belg
Een pessimist is een goed geinformeerde optimist.
pi_50642759
tjah, ik stond er bijna goed in (juist achterwiel licht scheef tegen de stoeprand), dus ik heb gewoon wat meer gas gegeven en hem erop geduwd. Had er gewoon niet op gelet dat ik er zodanig scheeft tegen stond dat ik die wielschijf kapot ging duwen... Op het moment dat je het kraken hoort moet je al zeker niet inhouden, dan is ze toch al kapot. Ben ik blij dat ik die aluminium velgen er af heb laten halen en er stalen op heb laten zetten

Enkel die linksachter nog, en het is weer mooi symmetrisch Belg zijn heeft daar niets mee te maken, ik kan gewoon niet parkeren met die auto. Maakt ook niet uit, ik stond toch geparkeerd. Eens die schijfjes er allemaal af zijn heb je daar geen last meer van.
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
pi_50642878
Wielschijf
Neem aan dat je een wieldop bedoeld?
Wielschijf.

Trouwens wat ook irritant is.
Bij mij voor de flat lijkt het een sport te worden om je auto zo neer te zetten dat er net geen andere auto tussen kan.
Dus dan staan er 3 auto's met 2,5 meter ruimte er tussen terwijl er makkelijk 4 hadden kunnen staan.
pi_50643094
Da's voor mensen die niet kunnen uitrijden. Ik heb zelf ook minstens anderhalve meter nodig om mijn auto er uit te rijden, of anders is het gewoon vooruit tot ik voel dat ik die voor me raak, achteruit tot ik die raak, en zo wat over en weer rijden (of als het een echt kleintje is er tegen staan en es doorduwen, dan win je 10-20cm als ze geen handrem op staan hebben).

Ik vind van die stroken waar geen vakken op aangegeven staan daarvoor slecht. De eerste die zich in het midden zet heeft totaal geen besef waar hij ergens moet staan om de plaats goed te vullen, evenals de 2de / 3de die er komt te staan. Het is pas als de rij goed vol staat dat je jezelf nuttig kan positioneren (of als er vakken geschilderd zijn)

wielschijf = wieldop, juist zoals ik tegen de borduur (stoeprand) gereden heb. Dat laatste weet ik dat nederlanders niet verstaan, 1ste wist ik niet.
pi_50643184
Ja goed, natuurlijk moet je er voor zorgen dat je er uit kan maar bij mij thuis zijn het iedere keer de kleinste auto's die dat doen.
Dan heb ik zoiets van kom op he, je rijd niet in een vrachtwagen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_50643308
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 09:53 schreef Athmozz het volgende:
Da's voor mensen die niet kunnen uitrijden. Ik heb zelf ook minstens anderhalve meter nodig om mijn auto er uit te rijden,
met met 40 cm aan beide kanten moet het makkelijk lukken met elke auto (zonder de ander te raken)
  woensdag 20 juni 2007 @ 12:47:50 #82
3671 glasbak
Sjeeskees ©®
pi_50649625
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 09:53 schreef Athmozz het volgende:
wielschijf = wieldop, juist zoals ik tegen de borduur (stoeprand) gereden heb. Dat laatste weet ik dat nederlanders niet verstaan, 1ste wist ik niet.
Borduren.. das toch iets met naalden enzo

Ik vind het overigens makkelijker ergens achteruit in te parkeren en vooruit weer weg te rijden. Je hebt namelijk een stuk minder ruimte nodig dan andersom. De achterwielen sturen niet, dus je moet de kant die het makkelijkst te verplaatsen is, de voorkant dus, houden aan de kant waar de meeste ruimte is.
pi_50649999
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 12:47 schreef glasbak het volgende:
Borduren.. das toch iets met naalden enzo

Ik vind het overigens makkelijker ergens achteruit in te parkeren en vooruit weer weg te rijden. Je hebt namelijk een stuk minder ruimte nodig dan andersom. De achterwielen sturen niet, dus je moet de kant die het makkelijkst te verplaatsen is, de voorkant dus, houden aan de kant waar de meeste ruimte is.
Borduren is ook iets met een naald, maar ook het randje naar het voetpad.

Juist niet. Als je met de voorkant van de wagen het dichtste aan de straat bent, en je wil uitrijden moet je met je auto al half uit het gat komen eer je je stuur volledig kan omgooien, of je hebt die naast je mee met je flank. Je zit dus al minstens 2m op straat voor je begint te draaien. Als je er met je neus het eerste in zit kan je van het moment dat je achteras aan de achterkant van de wagen naast je is al je stuur volledig om gooien. Je zit dan nog maar 40à50cm op de baan. Je kan dus veel korter uitrijden.

Inrijden gaat probleemloos als je 1m van de zijkant staat, wat je dus in 1 vloeiende beweging kan doen. Anders sta je eerst voorbij het gat, moet je de auto in achteruit gooien... gewoon ff naar het midden van de baan en stuur omgooien is veel makkelijker (en als het geregend heeft en er zijn verschillende vakken vrij kan je het met de handrem doen )
  woensdag 20 juni 2007 @ 13:07:28 #84
3671 glasbak
Sjeeskees ©®
pi_50650314
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 12:58 schreef Athmozz het volgende:

[..]

Borduren is ook iets met een naald, maar ook het randje naar het voetpad.

Juist niet. Als je met de voorkant van de wagen het dichtste aan de straat bent, en je wil uitrijden moet je met je auto al half uit het gat komen eer je je stuur volledig kan omgooien, of je hebt die naast je mee met je flank. Je zit dus al minstens 2m op straat voor je begint te draaien. Als je er met je neus het eerste in zit kan je van het moment dat je achteras aan de achterkant van de wagen naast je is al je stuur volledig om gooien. Je zit dan nog maar 40à50cm op de baan. Je kan dus veel korter uitrijden.
Als ik dat zou doen, dan boor ik de neus van m'n auto meestal in de auto die naast me staat.
quote:
Inrijden gaat probleemloos als je 1m van de zijkant staat, wat je dus in 1 vloeiende beweging kan doen. Anders sta je eerst voorbij het gat, moet je de auto in achteruit gooien... gewoon ff naar het midden van de baan en stuur omgooien is veel makkelijker (en als het geregend heeft en er zijn verschillende vakken vrij kan je het met de handrem doen )
Ik heb honderden situaties meegemaakt met de vrachtwagen (Solo containerwagen/multilift) waarbij de indraairuimte zo krap is dat je er vooruit met geen mogelijkheid in kunt komen maar achteruit wel. En ik niet alleen, ook meerdere collega's ervaren dat op dat soort locaties. Waarom denk je dat heftrucks de stuurwielen aan de achterkant hebben zitten? Juist vanwege het sublieme manouvreren als de wielen aan de kant van de meeste ruimte zitten. Het is alleen op hoge snelheiden niet stabiel te houden, vandaar dat het bij auto's niet toegepast kan worden.. Oh ja, het is natuurlijk wel handig als je achteruit kunt rijden, anders heeft het nog geen nut.
pi_50652458
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 13:07 schreef glasbak het volgende:
Ik heb honderden situaties meegemaakt met de vrachtwagen (Solo containerwagen/multilift) waarbij de indraairuimte zo krap is dat je er vooruit met geen mogelijkheid in kunt komen maar achteruit wel.
Vrachtwagen is natuurlijk iets anders, die dingen zijn gewoon veel lomper dan een gewone wagen...
  woensdag 20 juni 2007 @ 17:16:56 #86
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_50658838
Collega van me heeft eens zo'n op priveterreinparkeerder behoorlijk tuk gehad door zijn 4x4 er gewoon naast te zetten maar wel op eigen terrein. Maar door de grootte zat die foutparkeerder wel klem . Die collega is gewoon naar bed gegaan.
Die vent kwam rond 12 uur 's nachts pas terug, kon met geen mogelijkheid zijn auto in of wegrijden, en heeft overal aangebeld (dus midden in de nacht, bij mensen waar nog licht brandde) om te vragen van die die auto was. en 'neimand wist het'.
Die vent heeft anderhalf uur staan zoeken en zweten, bijna staan huilen.
Autocorrect
(zelfst. naamw.)
Een feature die je relatie kan verpesten met één letter.
pi_50760499
Wat ook wel irritant is, als je een privegarage hebt aan de straatkant en ervoor zo'n niet parkeren kruis dat er mensen zijn die het presteren er toch te parkeren.

Het lijkt me heerlijk dan de auto achteruit die garage uit te rijden recht in het portier van die auto. Het liefst een dure aston martin (dat soort mensen denken namelijk het vaakst dat verkeersregels niet voor hen zijn en dat ze alles maar kunnen maken omdat ze een dure auto hebben)
pi_50760609
vandaag stond het autotje voor het eerst recht bij het achteruit fileparkeren

* immortalsean heeft al een half jaar z'n rijbewijs
pi_50761306
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 15:53 schreef immortalsean het volgende:
* immortalsean heeft al een half jaar z'n rijbewijs
Troost je; 3 jaar een rijbewijs en ik raak er amper in, laat staan dat de auto recht staat
  zondag 24 juni 2007 @ 12:09:19 #90
3671 glasbak
Sjeeskees ©®
pi_50782434
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 15:48 schreef Ezgaroth het volgende:
Wat ook wel irritant is, als je een privegarage hebt aan de straatkant en ervoor zo'n niet parkeren kruis dat er mensen zijn die het presteren er toch te parkeren.

Het lijkt me heerlijk dan de auto achteruit die garage uit te rijden recht in het portier van die auto. Het liefst een dure aston martin (dat soort mensen denken namelijk het vaakst dat verkeersregels niet voor hen zijn en dat ze alles maar kunnen maken omdat ze een dure auto hebben)
Wel leuk natuurlijk om zo een deur eruit te rijden, maar toch jammer dat je evengoed de schade moet betalen. En een deurtje van een aston martin is niet goedkoop
pi_50783470
quote:
Op zondag 24 juni 2007 12:09 schreef glasbak het volgende:

[..]

Wel leuk natuurlijk om zo een deur eruit te rijden, maar toch jammer dat je evengoed de schade moet betalen. En een deurtje van een aston martin is niet goedkoop
Je moet gewoon zo'n ding laten wegslepen, en die vent extra betalen om hem direct in de crusher te gooien. Zo'n deur eruit rijden levert namelijk ook schade aan je eigen auto op, hoewel ik wel een keer zin heb om gewoon een oude roestbak te kopen waar je dat soort dingen mee kan doen zoals bovenstaand en dingen zoals dit: http://www.youtube.com/watch?v=UruMsel4Wfs
De laatste tijd zit ons dochtertje in de nee-fase. Ze wil niet meer hebben dat ik haar naar bed breng. Twintig jaar terug was dat nooit een probleem.
  zaterdag 14 juli 2007 @ 12:08:28 #92
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_51457326
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 96% gewijzigd door Sander op 19-05-2011 17:56:54 ]
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')