En hoe stel je voor dat die afdruk daar in eerste instantie kwam?quote:Op vrijdag 15 juni 2007 01:10 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Fossiele pootafdrukken? Doordat ze gefossiliseerd zijn zoals fossielen ook gefossiliseerd zijn? Het is niet meer dan verhard modder.
Dat maakt niet uit. De beschavingen waar uiteindelijk het bijbel verhaal uit voort is gekomen is wel redelijk nauwkeurig van bekend wanneer ze bestonden. Met oudere beschavingen ernaast die er geen melding van maken kan je dan een globale vloed uitsluiten.quote:Wanneer was de vloed dan? Ik geloof dat we het er over eens waren dat we dat zolang open laten, omdat het niet het meest relevante is voor de discussie óf er een vloed is geweest, aangezien ander bewijs daat beter op kan duiden?
Waar zijn dan de holle ruimten gebleven?quote:Van onder de continenten? En het ligt nu in de zee, zit op de ijskappen, en in de grote meren?
Dat mag je dan wel eens stevig gaan onderbouwenquote:Door ontoereikende meetmethoden en de assumptie van naturalisme?
Daar heb je zat dateringsmethoden voor via oa radioactief verval. Oftewel, klopt niet wat je hier stelt.quote:Die leeftijd wordt afgeleid van de fossielen, en de fossielen van de aardlagen. Hoe bizar ook, men gebruikt een cirkelredenering. We wéten die leeftijden helemaal niet.
Alleen als je door de bril van een gelovige kijkt wijst alles op een vloedquote:Aha, dus als alles wijst op een vloed, alleen de reguliere geschiedschrijving is niet geheel in overeenstemming met de tijd waarin die plaats heeft gevonden, is er nooit een vloed geweest. Jaaaja..
Daar heeft iemand in het vorige of anders het topic daarvoor een uitgebreid stukje over geschreven iirc.quote:Op vrijdag 15 juni 2007 01:16 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Kan iemand daar nog wat over plaatsen trouwens? Ik kom nu namelijk tegen dat de eerste beschavingen rond 6000 vc ontstaan zouden zijn namelijk.
He? Zou dat beest niet weg hebben kunnen rennen voor stijgend water? Een moddergolf? Vloedgolf? In een modderpoel of moeras? Of na het dalen van water in modder dat opdroogde? Ik zie het probleem niet hoor.quote:Op vrijdag 15 juni 2007 01:23 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
En hoe stel je voor dat die afdruk daar in eerste instantie kwam?Daar heb je een dier voor nodig en die loopt toch nogal moeilijk in een diepe laag water.
Om welke beschavingen heb je het dan concreet? En wanneer zouden die er zijn geweest? Ik lees dus net dat de datering van de eerste beschavingen, zoals de Sumeriers, gedateerd wordt op 6000 vc.quote:Dat maakt niet uit. De beschavingen waar uiteindelijk het bijbel verhaal uit voort is gekomen is wel redelijk nauwkeurig van bekend wanneer ze bestonden. Met oudere beschavingen ernaast die er geen melding van maken kan je dan een globale vloed uitsluiten.
Als iets onder druk staat door wat er boven zit, en het spuit weg, zal wat er op zit naar beneden zakken he. Dan hou je geen holle ruimten over.quote:Waar zijn dan de holle ruimten gebleven?
Begin van deze video.quote:Dat mag je dan wel eens stevig gaan onderbouwenJe maakt hier honderden jaren wetenschap van meerdere grote takken belachelijk. Daar mag je dan wel een erg goede reden voor hebben.
Zelfde video.quote:Daar heb je zat dateringsmethoden voor via oa radioactief verval. Oftewel, klopt niet wat je hier stelt.
De eerste mogelijkheden kunnen niet omdat de sporen dan weg worden gespoeld. Bovendien bevinden die sporen zich in dezelfde lagen die volgens creationisten in de vloed gevormd worden. Valt me op dat je met die laatste komtquote:Op vrijdag 15 juni 2007 01:33 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
He? Zou dat beest niet weg hebben kunnen rennen voor stijgend water? Een moddergolf? Vloedgolf? In een modderpoel of moeras? Of na het dalen van water in modder dat opdroogde? Ik zie het probleem niet hoor.
De sumeriers kunnen idd ja. Voor zover ik weet hebben die geen vloed mythe. Anders kan je de Egyptische beschaving nemen. Die is iets later begonnen.quote:Om welke beschavingen heb je het dan concreet? En wanneer zouden die er zijn geweest? Ik lees dus net dat de datering van de eerste beschavingen, zoals de Sumeriers, gedateerd wordt op 6000 vc.
Waar zijn dan al de ingestorte plekken waar de korst omlaag is gegaan?quote:Als iets onder druk staat door wat er boven zit, en het spuit weg, zal wat er op zit naar beneden zakken he. Dan hou je geen holle ruimten over.
Een video is geen argumentquote:Begin van deze video.
Natualisme ga ik nu niet op in, dat moet je kosmologie etc mee gaan nemen en dat is weer een ander onderwerp.
[..]
Zelfde video.
Ik kan hier voor het slapen gaan nog wel een korte opmerking maken,quote:Op vrijdag 15 juni 2007 01:16 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Kan iemand daar nog wat over plaatsen trouwens? Ik kom nu namelijk tegen dat de eerste beschavingen rond 6000 vc ontstaan zouden zijn namelijk.
Je zal echt met een concreet voorbeeld moeten komen bij deze. Het water is gedurende een paar maanden gestegen he, het was er niet ineens, dus kans om te vluchten was er nog wel.quote:Op vrijdag 15 juni 2007 01:43 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
De eerste mogelijkheden kunnen niet omdat de sporen dan weg worden gespoeld. Bovendien bevinden die sporen zich in dezelfde lagen die volgens creationisten in de vloed gevormd worden. Valt me op dat je met die laatste komtDat paartje is dan wel heel erg druk geweest zo net uit die ark om zoveel afdrukken achter te laten.
Sumeriers hadden wel een vloedmythe. Babylon ook. Van egypte kan ik zo gauw niets vinden idd.quote:De sumeriers kunnen idd ja. Voor zover ik weet hebben die geen vloed mythe. Anders kan je de Egyptische beschaving nemen. Die is iets later begonnen.
We hebben het over hele continenten, geen stukjes land..quote:Waar zijn dan al de ingestorte plekken waar de korst omlaag is gegaan?
Het is het standaard verhaal van de assumpties van naturalisme en het feit dat je niet verder kan dateren dan 40.000 jaar.quote:Een video is geen argumentAls je een korte samenvatting kan geven wil ik daar wel op in gaan.
Hoe dateren ze die dingen eigenlijk? Ook radiometrisch? Want dan kunnen de data al betwijfelbaar zijn.quote:Op vrijdag 15 juni 2007 01:54 schreef barthol het volgende:
[..]
Ik kan hier voor het slapen gaan nog wel een korte opmerking maken,
Het oudst gevonden stuk muur van Jericho is volgens mijn documentatie van ca 9000 jaar geleden (7000 BC)
Op deze homepage over Jericho wordt dat zelfde stuk muur nog een 1000 jaar ouder gemaakt (8000 BC)
Het betreft dit stuk muur
[afbeelding]
Heb ik met iemand van adel te maken?quote:Op vrijdag 15 juni 2007 02:30 schreef speknek het volgende:
We gaan je echt niet serieus nemen als je zo'n extreem doorontwikkelde natuurkunde tak als radioactief verval blijft wegwuiven.
Er zijn fossiele pootafdrukken gevonden in heel wat lagen. Lagen die jij stelt gevormd zijn in een wereldwijde vloed. Ik zou dat wel eens verklaard willen zien. Lijkt me nogal lastig met 'zacht gesteente' of sowieso miljarden liters kolkend water dat sedimenten in meters per dag afzet. Hoe komen in godsnaam dan die pootafdrukken ergens midden tussen die sedimenten.quote:Op vrijdag 15 juni 2007 02:05 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Je zal echt met een concreet voorbeeld moeten komen bij deze. Het water is gedurende een paar maanden gestegen he, het was er niet ineens, dus kans om te vluchten was er nog wel.
[..]
Ik heb even zitten kijken, hij heeft het over dat stenen moeilijk te meten zijn. Nou, ik kan me enigszins wel vinden in zijn verhaal. Maar hoe komt het dan dat de fossielen die gevonden worden in die stenen, bijna altijd rond dezelfde tijden als de stenen zijn? Dus ze meten de fossiel, zien dat het 100 miljoen jaar is, meten de stenen, en die zijn ook rond die tijd?quote:Op vrijdag 15 juni 2007 02:20 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Hoe dateren ze die dingen eigenlijk? Ook radiometrisch? Want dan kunnen de data al betwijfelbaar zijn.
Jij snapt het niet helemaal, hé. De kernvraag van deze topicreeks is hoe geloofwaardig het is om een wetenschappelijke theorie op religieuze basis te verwerpen en als substituut een bijbelverhaal te nemen. Jij doet het voordoen als "de evolutietheorie wordt op wetenschappelijke basis bekritiseert", en dat er dan zomaar een heel "aardig" alternatief uit de lucht komt vallen : creationisme. Nou, als dat geen toeval is. Dat vind ik een klein beetje doorzichtig.quote:Op vrijdag 15 juni 2007 00:38 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
tralalala...
OKE.
En nu gaan we het weer over bewijs voor een wereldwijde vloed hebben, waarbij het niet alleen zou hebben geregend, maar ook water van onder de continenten vandaan zou zijn gekomen.
Ik dacht al, wanneer komen de dateringsmethodes weer es voorbijquote:Op vrijdag 15 juni 2007 02:20 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Hoe dateren ze die dingen eigenlijk? Ook radiometrisch? Want dan kunnen de data al betwijfelbaar zijn.
...of rimpels als aan een wateroppervlak. of sporen van regen, of zandduinen, of koraalriffen, of stranden, of meteoor inslagen, of geerodeerde oppevlakten die vervolgens weer door sedimenten worden bedekt, of...quote:...
Hoe komen in godsnaam dan die pootafdrukken ergens midden tussen die sedimenten.
Ja - want - evolutie = biologie + cosmologie + natuurkunde + geologiequote:Op vrijdag 15 juni 2007 08:37 schreef Haushofer het volgende:
...
Ik dacht al, wanneer komen de dateringsmethodes weer es voorbij![]()
je vergeet chemiequote:Op vrijdag 15 juni 2007 09:04 schreef wijsneus het volgende:
[..]
Ja - want - evolutie = biologie + cosmologie + natuurkunde + geologie
En al deze wetenschappen zijn niet waar tenzij ze niet in tegenspraak zijn met de bijbel.
Dan ben je klaarquote:Op vrijdag 15 juni 2007 02:05 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Sumeriers hadden wel een vloedmythe. Babylon ook. Van egypte kan ik zo gauw niets vinden idd.
Dat maakt niet uit.Ook daar zouden sporen van te zien moeten zijn.quote:We hebben het over hele continenten, geen stukjes land..
Als je denkt dat dat een feit is heeft iemand stevig tegen je gelogen.quote:Het is het standaard verhaal van de assumpties van naturalisme en het feit dat je niet verder kan dateren dan 40.000 jaar.
Probleem is dat het water zelf ook weer tig laagjes heeft afgezet. En in elke laag worden voetsporen gevonden. Dat kan dus niet. Want 1 zo'n laagje wordt in een uurtje afgezet diep onder water. Dan kun je geen voetsporen krijgen, en ook niet in het laagje daarboven.quote:Op vrijdag 15 juni 2007 02:05 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Je zal echt met een concreet voorbeeld moeten komen bij deze. Het water is gedurende een paar maanden gestegen he, het was er niet ineens, dus kans om te vluchten was er nog wel.
Op het tijdstip dat de vloed traditioneel wordt gedateerd hadden de Egyptenaren al een goed functionerende samenleving, inclusief schrift. Er zijn documenten gevonden uit die tijd, waarop alle gebeurtenissen minitieus werden vastgelegd. Er is geen enkele melding van een vloed. Me dunkt, het zou ze toch hebben moeten opvallen?quote:Op vrijdag 15 juni 2007 02:05 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Sumeriers hadden wel een vloedmythe. Babylon ook. Van egypte kan ik zo gauw niets vinden idd.
Kom dan met voorbeelden, dat zeg ik toch. Niet alle lagen hoeven tegelijk gedeponeerd te zijn. Het duurde sowieso een aantal maanden voordat de hele aarde onder wat stond, dus er is tijd geweest om daarvoor laag naar laag te krijgen waar dieren nog voor konden vluchten. 'Zacht gesteente' is modder, ik weet niet of je weleens geprobeerd hebt om je voetafdruk in een steen te zetten, maar modder leent zich daar uitstekend voor.quote:Op vrijdag 15 juni 2007 05:39 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
Er zijn fossiele pootafdrukken gevonden in heel wat lagen. Lagen die jij stelt gevormd zijn in een wereldwijde vloed. Ik zou dat wel eens verklaard willen zien. Lijkt me nogal lastig met 'zacht gesteente' of sowieso miljarden liters kolkend water dat sedimenten in meters per dag afzet. Hoe komen in godsnaam dan die pootafdrukken ergens midden tussen die sedimenten.
Verklaar 6 kilometer sediment binnen 400 dagen. Dat is 15 meter _per dag_ .quote:Op vrijdag 15 juni 2007 13:14 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Kom dan met voorbeelden, dat zeg ik toch. Niet alle lagen hoeven tegelijk gedeponeerd te zijn. Het duurde sowieso een aantal maanden voordat de hele aarde onder wat stond, dus er is tijd geweest om daarvoor laag naar laag te krijgen waar dieren nog voor konden vluchten. 'Zacht gesteente' is modder, ik weet niet of je weleens geprobeerd hebt om je voetafdruk in een steen te zetten, maar modder leent zich daar uitstekend voor.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |