Dat over dat Dalet ergens anders hangt heb ik van een vorige storing (die van een paar weken terug). Toen stond dat ergens in een nieuwsberichtje, en dat toen dus ook de nood-PC het niet meer deed.quote:
Aah! scherp onthouden man.quote:Op donderdag 14 juni 2007 22:12 schreef Sirolf het volgende:
[..]
Dat over dat Dalet ergens anders hangt heb ik van een vorige storing (die van een paar weken terug). Toen stond dat ergens in een nieuwsberichtje, en dat toen dus ook de nood-PC het niet meer deed.
FM doet het nog wel hierzo.quote:Op donderdag 14 juni 2007 22:14 schreef -Hans- het volgende:
[..]
Aah! scherp onthouden man.![]()
Ned 1,2 en 3 liggen onwijs plaat hier. Is 3FM via de kabel nog wel in de lucht ? Stream is nog flink down.. Kabel heb ik trouwens van Essent.
Ik luister 3FM nu via de kabel inderdaadquote:Op donderdag 14 juni 2007 22:14 schreef -Hans- het volgende:
[..]
Aah! scherp onthouden man.![]()
Ned 1,2 en 3 liggen onwijs plaat hier. Is 3FM via de kabel nog wel in de lucht ? Stream is nog flink down.. Kabel heb ik trouwens van Essent.
quote:Major stroomstoring in het gebied in Hilversum
Toch wel lekker oldskool, thuis luisteren via een normale radio.quote:
En dat terwijl ik hier vandaag geen enkele bliksemflits heb gezien, enkel een grote bak regen.quote:Op donderdag 14 juni 2007 22:29 schreef Glacier het volgende:
Het is wel een zootje door die stroomstoringen zeg
Het is op zich wel te verklaren hoor.quote:Op donderdag 14 juni 2007 22:32 schreef Toad het volgende:
Blijf wel raar dat half Nederland niet Ned 1 + 3 kan ontvangen, maar ik wel. Ook apart dat Henry van Studio Sport net op Ned 3 wel live een aankondiging kon doen voor datzelfde programma. Ik snap de storing niet.
Eens.quote:Op donderdag 14 juni 2007 22:39 schreef TheVulture het volgende:
Te Braaf: Bart en Edwin Diergaarde, echt brave Tros-familie radio... nooit eens iets aparts....
Het komt niet direct door het slechte weer, maar door een gevolg van het slechte weer. De bliksem zal vermoedelijk zijn ingeslagen op het mediapark, waardoor de stroom in delen daarvan is uitgevallen. Blijkbaar hoort daar ook het Verbindingencentrum bij.quote:Op donderdag 14 juni 2007 22:43 schreef -Hans- het volgende:
http://www.radiofreak.nl/nieuwsartikel.php?id=1181853477
"stroomstoring, de uitzendingen zijn inmiddels hervat. Ook 3FM is getroffen door het slechte weer, zowel de website als Dalet zijn uit de lucht."
Slecht weer en heel het internet gebeuren ligt plat
RTV-NH (Noord-Holland dus) heeft er ook geen zin in hier. Zwart scherm.quote:Op donderdag 14 juni 2007 23:05 schreef Glacier het volgende:
comedy central is weer up inmiddels..alleen national geographic staat al uren op hetzelfde frame
* Glacier gaat slapen
Mis ik allemaal want ik ben hier toch echt afhankelijk van de stream en die is nog downquote:Op donderdag 14 juni 2007 23:09 schreef Litton-Lane het volgende:
Eerst the Arctic Monkeys en daarna Gossip. Goed begin![]()
Zal ook het verbindingencentrum zich bevinden op 1 locatie ? Misschien niet geheel onverstandig om een uitwijk verbindingencentrum te hebben. 't wordt natuurlijk een ander verhaal als ook die nu plat ligt door de inslag (oid).quote:Op donderdag 14 juni 2007 22:51 schreef Sirolf het volgende:
[..]
Het komt niet direct door het slechte weer, maar door een gevolg van het slechte weer. De bliksem zal vermoedelijk zijn ingeslagen op het mediapark, waardoor de stroom in delen daarvan is uitgevallen. Blijkbaar hoort daar ook het Verbindingencentrum bij.
Zouden ze nu bij RTL toevallig alwéér in het donker zitten...?![]()
Alle servers die daar staan dubbel uitvoeren...? Enig idee hoe f*cking duur dat is...?quote:Op donderdag 14 juni 2007 23:23 schreef -Hans- het volgende:
[..]
Zal ook het verbindingencentrum zich bevinden op 1 locatie ? Misschien niet geheel onverstandig om een uitwijk verbindingencentrum te hebben. 't wordt natuurlijk een ander verhaal als ook die nu plat ligt door de inslag (oid).![]()
Voorlopig is het voor mij nog wachten tot de boel weer up and running is.
Heerlijk voor de IT-boys een prio 5 melding op zo'n tijdstip..
quote:Op donderdag 14 juni 2007 23:33 schreef wolfrolf het volgende:
[..]
EEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEJ D.Rose
Goeie TT he?![]()
Servers virtualiseren? een krachtige bak, soort VMware achtig iets erop en je kunt de machine dan zo inrichten dat het de functionaliteit aanbiedt van meerdere servers. Ben je bekend met LPAR van AS/400? dat is net zo iets. Een krachtige bak opgedeeld in meerdere delen/partities die zich vervolgens als zelfstandig server gedraagt.quote:Op donderdag 14 juni 2007 23:32 schreef Sirolf het volgende:
[..]
Alle servers die daar staan dubbel uitvoeren...? Enig idee hoe f*cking duur dat is...?
De meeste datacentra staan gewoon op 1 locatie (m.u.v. die van banken e.d. dan), maar hebben uiteraard wel noodstroomgenerators.
waarom?quote:Op donderdag 14 juni 2007 23:38 schreef wolfrolf het volgende:
[..]
Waarom heb je je aantal posts verborgen?![]()
Ik ben nieuwsgierigquote:
Op zich zou het met noodstroom ook op te lossen moeten zijn, maar dan moet die wel goed werken en de verbindingen naar buiten toe ook goed zijn uitgevoerd (redundant uitgevoerd).quote:Op donderdag 14 juni 2007 23:40 schreef -Hans- het volgende:
[..]
Servers virtualiseren? een krachtige bak, soort VMware achtig iets erop en je kunt de machine dan zo inrichten dat het de functionaliteit aanbiedt van meerdere servers. Ben je bekend met LPAR van AS/400? dat is net zo iets. Een krachtige bak opgedeeld in meerdere delen/partities die zich vervolgens als zelfstandig server gedraagt.
Het kost wat maar de boel ligt nu alweer uren plat, is dat wat je als omroep wilt? Duizenden gebruikers gedupeerd. Tsja.. Ik kijk natuurlijk vanaf de zijlijn, maar ik ben best benieuwd hoe ze het daar hebben geregeld.
Het lag op het puntje van mijn tongquote:Op donderdag 14 juni 2007 23:44 schreef Sirolf het volgende:
[..]
Op zich zou het met noodstroom ook op te lossen moeten zijn, maar dan moet die wel goed werken en de verbindingen naar buiten toe ook goed zijn uitgevoerd (redundant uitgevoerd).
rechtsonder kun je op top 500 klikken, ik sta op 6quote:Op donderdag 14 juni 2007 23:41 schreef wolfrolf het volgende:
---> DIG
[..]
Ik ben nieuwsgierigJe bent in hetzelfde jaar geregistreerd als ik en ik wil weten hoe veel meer posts je hebt dan ik heb
114.658 Posts.quote:Op donderdag 14 juni 2007 23:49 schreef D.Rose het volgende:
[..]
rechtsonder kun je op top 500 klikken, ik sta op 6
quote:Op donderdag 14 juni 2007 23:44 schreef Sirolf het volgende:
Op zich zou het met noodstroom ook op te lossen moeten zijn, maar dan moet die wel goed werken en de verbindingen naar buiten toe ook goed zijn uitgevoerd (redundant uitgevoerd).
Het is inderdaad niet de eerste keer. Kan overmacht zijn, maar ben daar niet helemaal van overtuigd. Boel ligt nu alweer uren plat (Internet gebeuren). Zou mij niets verbazen als ze een aantal servers misschien wel "gewoon" uit hebben gelaten om de noodstroom niet maximaal te belasten.quote:Maar je hebt inderdaad gelijk dat zulke grote dingen zo lang plat laten liggen niet echt professioneel is, vooral niet omdat het nu al de tweede keer is in korte tijd.
Net was al op het nieuws te horen dat ze zijn begonnen met 'puinruimen'. Teletekst kan bijv. nu ook niet bijgewerkt worden.quote:Op donderdag 14 juni 2007 23:56 schreef -Hans- het volgende:
[..]
Jup, helemaal mee eens.![]()
[..]
Het is inderdaad niet de eerste keer. Kan overmacht zijn, maar ben daar niet helemaal van overtuigd. Boel ligt nu alweer uren plat (Internet gebeuren). Zou mij niets verbazen als ze een aantal servers misschien wel "gewoon" uit hebben gelaten om de noodstroom niet maximaal te belasten.
De IT-boys en andere technici gaan waarschijnlijk een lange avond tegemoet![]()
* -Hans- vlucht nu snel naar boven zodat ik nog even een stukje 3FM kan checken via de ' ouderwetse ' antene. Maar het werkt wel !![]()
trusten
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |