Ik denk dat het voor veel mensen ook een leuke hobby is. Zoals je hier ook kan lezen vinden mensen het leuk om uit te zoeken waar de huizen voor staan en dergelijke. Er zijn boeken vol geschreven die je hierover uit kan pluizen.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 22:38 schreef nikao het volgende:
Even een oprechte vraag; Hoe kan je in deze tijd nog in astrologie geloven?
Is het niet al tot in de treuren gedemonstreerd waarom zoveel mensen er in geloven en dat dit bitter weinig met de daadwerkelijke accuraatheid te maken heeft?
Is het niet absurd te denken dat een sterrenbeeld invloed uitoefend? Los van de vraag hoe dat zou moeten gebeuren, is een sterrenbeeld niets meer dan een ogenschijnlijke samenstand van sterren in de ogen van de mensen. In werkelijkheid kunnen die sterren op enorme afstanden van elkaar zijn, maar omdat we die diepte niet zien 'lijken' ze deel uit te maken van dezelfde figuur.
De dierenriem is in de afgelopen 2000 jaar al een volledig sterrenbeeld doorgeschoven, maar de data blijven toch steeds dezelfde. Dit alleen is toch al aanwijzing genoeg dat het 'onzin' is?
En zo kunnen we nog wel even doorgaan.
Ik besef me dat ik in TRU zit en niet in W&T, maar ik vind het oprecht interessant (en dus eerlijk gezegd ook verbazingwekkend) hoe en waarom mensen dit heden ten dage nog steeds kunnen geloven.
Interessant. Dank voor je antwoord.quote:Op zondag 16 maart 2014 13:40 schreef Phoenixbirdy het volgende:
[..]
Ik denk dat het voor veel mensen ook een leuke hobby is. Zoals je hier ook kan lezen vinden mensen het leuk om uit te zoeken waar de huizen voor staan en dergelijke. Er zijn boeken vol geschreven die je hierover uit kan pluizen.
En ook met fictie hebben we te maken met gevoelens en gedachten van mensen. Een universele interesse.
Fantastisch dat je er weer bent! Ik hoop dat je de tijd vindt om wat meer te vertellen over het onderwerpquote:Op zondag 23 maart 2014 23:39 schreef senesta het volgende:
Misschien ook leuk voor de geinteresseerden
Nja, maar die discussie is al zo vaak gevoerd en daar kom je toch niet uit. Jij gaat mij niet overtuigen en ik ga jou niet overtuigen en dat hoeft natuurlijk ook helemaal niet. Ieder zijn dingquote:Op zondag 16 maart 2014 13:43 schreef nikao het volgende:
[..]
Interessant. Dank voor je antwoord.
Echter zie ik toch veel reacties waaruit lijkt te blijken dat er wel degelijk waarde wordt gehecht aan de 'uitkomsten'. Dat begrijp ik dus niet
Vorige week heb ik een nieuw astrologie programma gekocht maar omdat ik ziek was nog niet zoveel mee gedaan. Maar ik knap nu weer wat op dus ik hoop het aankomende tijd weer wat meer in de materie te duikenquote:Op maandag 24 maart 2014 12:30 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Fantastisch dat je er weer bent! Ik hoop dat je de tijd vindt om wat meer te vertellen over het onderwerp
Oh leuk! Hou je ons op de hoogte? Een kwaliteitstopic kunnen we hier uitstekend gebruikenquote:Op dinsdag 25 maart 2014 12:31 schreef senesta het volgende:
[..]
Vorige week heb ik een nieuw astrologie programma gekocht maar omdat ik ziek was nog niet zoveel mee gedaan. Maar ik knap nu weer wat op dus ik hoop het aankomende tijd weer wat meer in de materie te duiken
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |