Afgelopen nacht liep ik door mijn woonwijk heen, toen ik plotseling pulserende tikken hoorde bij een bepaalde woning.
Toen ik vanmorgen (bij daglicht) weer door de wijk liep, lette ik even op. Een bewoner heeft schrikdraad over zijn of haar schutting gespannen en een geel bord met zwarte letters op de schutting geschroeft met de tekst: "PAS OP SCHRIKDRAAD".
Nu kan ik me daar heel erg kwaad over maken, je zal daar maar net lopen met je paraplu met metalen frame, of je vind je huisdier daar zwaargewond terug.
Het is hier geen agrarisch gebied, maar een woonwijk met veel jonge gezinnen met kinderen.
Is het zomaar toegestaan om schrikdraad over je schutting te spannen? Zo niet, dan ga ik lekker fijn de NSB'er spelen.
Ik ben tevens radioamateur en ik ondervind de laatste tijd veel storing. Voor radioamateurs is het een algemeen bekend gegeven dat schrikdraad veel rommel de ether in stuurd bij frequenties onder de 30 MHz. (breed verstrooid pulserend stoorveld verspreidt tussen 0 en 30 MHz, vergelijkbaar met storing wanneer een brommer met een niet onstoorde bougie door de straat rijdt)