Zal ook tijd worden, ok zal wat lastiger zijn met een tweelingquote:Borstvoeding mag in Britse cafés
LONDEN - Britse vrouwen die hun baby borstvoeding geven, mogen voortaan niet meer worden weggestuurd uit cafés, winkels en het openbaar vervoer. Dat meldde de Britse krant The Times woensdag.
Met de campagneslogan 'breast is best' heeft de regering jarenlang geprobeerd vrouwen vaker borstvoeding te laten geven, maar dat mocht niet baten. De uitbreiding van de wet op gelijkheid van mannen en vrouwen geldt alleen als de baby een jaar of jonger is.
Volgens regeringscijfers is 13 procent van de vrouwen in Engeland en 16 procent in Wales wel eens verzocht te stoppen met borstvoeding geven in een openbare ruimte.
Dat sowieso, maar het kan een keer voorkomen natuurlijk. Ik neem mijn bijna 5 maanden oude zoontje ook wel eens mee naar een eetcafe.quote:Op donderdag 14 juni 2007 10:56 schreef ThE_ED het volgende:
Tsja, ik vind een café nou ook weer niet de beste plek om sowieso een klein kind mee naartoe te nemen.
Dat heb ik ook wel inderdaad, het hangt ook van de omgeving af natuurlijk. In een gezellig eetcafé kan ik zoiets beter hebben dan in een echte kroeg of een leuk restaurant; dan zit ik er eigenlijk niet op te wachten omdat dat toch niet echt bij de sfeer pas, zegmaar.quote:Op donderdag 14 juni 2007 10:56 schreef Vivi het volgende:
Tja, ik vind dat het moet kunnen, maar ik moet eerlijk bekennen dat ik het geen gezicht vind, ook al is het de natuurlijkste zaak van de wereld etc.
Ik vind het niet prettig om als ik uit lunchen ben tegen een borstvoedende moeder aan te kijken, al zou ik dat graag anders zien van mezelf.
nee dat is nieuwerwets...quote:Op donderdag 14 juni 2007 11:03 schreef yvonne het volgende:
Nou, noem mij maar ouderwets dan maar:
Britse vrouwen die hun baby borstvoeding geven, mogen voortaan niet meer worden weggestuurd uit cafés, winkels en het openbaar vervoer. Dat meldde de Britse krant The Times woensdag.
Hoeft voor mij toch echt niet.
Dat bedoel ik dus..... het valt niet eens op ...dat je de baby aan het voeden bent... heb dat ook wel eens gehad...quote:Op donderdag 14 juni 2007 11:06 schreef Bass-Miss het volgende:
Net of je er iets van ziet! Heb het al verschillende keren meegemaakt dat mensen tegen mij begonnen te praten en na een tijdje pas hun frank viel. En dan zijn ze soms wel beschaamd.
Dat nu ook weer niet, moest iemand anders Fons de fles geven (niet dat hij die wilquote:Op donderdag 14 juni 2007 11:04 schreef Jelief het volgende:
Het is net zo intiem als een fles geven imo.
Kun je in Belgie borsten huren voor als je als je een avondje weggaat....quote:Op donderdag 14 juni 2007 11:08 schreef Bass-Miss het volgende:
[..]
Dat nu ook weer niet, moest iemand anders Fons de fles geven (niet dat hij die wil), zou ik daar toch veel minder moeite mee hebben dan dat iemand anders hem de borst zou geven.
Hoax!quote:Op donderdag 14 juni 2007 11:00 schreef shmoopy het volgende:
dat die dingen juist daarvoor gemaakt zijn.
Ik had het over de intimiteit...quote:Op donderdag 14 juni 2007 11:11 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Kun je in Belgie borsten huren voor als je als je een avondje weggaat....
Wij gebruiken daar pompjes voor....
Ja in dat opzicht wel. Ik vind het alleen zo overtrokken. Ik geef mijn kind de borst omdat het honger/dorst heeft. In een openbare ruimte voelt dat heel anders aan dan thuis, beetje meer richting noodzaak dan intimiteit met mijn dochter.quote:Op donderdag 14 juni 2007 11:08 schreef Bass-Miss het volgende:
[..]
Dat nu ook weer niet, moest iemand anders Fons de fles geven (niet dat hij die wil), zou ik daar toch veel minder moeite mee hebben dan dat iemand anders hem de borst zou geven.
quote:Op donderdag 14 juni 2007 11:11 schreef shmoopy het volgende:
Ik heb eigenlijk nog nooit meegemaakt dat iemand in een café oid en plein public de borst gaf.
Het lijkt me logisch dat je je even afzondert, als je met een hongerig krijsend kind zit, kun je toch best ergens in een hoekje je kind aanleggen?
Of zien jullie dagelijks vrouwen met compleet ontblote borsten wijdbeens in een winkel met een baby op de arm?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |