quote:Op vrijdag 15 juni 2007 18:19 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Bij samenwonen en bijstand wordt er toch gekeken naar het inkomen van je partner?
Nee, ik deed daar dan ook geen enkele moeite voor.quote:
Dus jij vindt dat je maar bijstand moet krijgen?quote:
Het klinkt alsof je er trots op bent.quote:Op vrijdag 15 juni 2007 18:21 schreef Bupatih het volgende:
[..]
Nee, ik deed daar dan ook geen enkele moeite voor.
Ik ben blij met een 5.5. en alles wat daarboven komt is mooi meegenomen.
Ik lees alles één keer door en doe gemiddeld een half uur over een tentamen.
Waarop? Op mijn voldoendes? Op het feit dat ik mijn leerstof één keer doorneem?quote:Op vrijdag 15 juni 2007 18:23 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Het klinkt alsof je er trots op bent.![]()
Ik word nog liever caissière bij de Hema dan een uitkering te vangen.quote:Op vrijdag 15 juni 2007 18:22 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dus jij vindt dat je maar bijstand moet krijgen?![]()
Dat je er weinig moeite voor doet. Dat vind ik merkwaardig.quote:Op vrijdag 15 juni 2007 18:26 schreef Bupatih het volgende:
[..]
Waarop? Op mijn voldoendes? Op het feit dat ik mijn leerstof één keer doorneem?
Ik kan het fout hebben, hoor. Maar bij veel functies word je volgens mij níet ingeschaald naar je opleidingsniveau.quote:Op vrijdag 15 juni 2007 18:26 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik word nog liever caissière bij de Hema dan een uitkering te vangen.
Alleen denk ik dat ik te duur ben voor de Hema.![]()
quote:Op vrijdag 15 juni 2007 16:38 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Ja, nog bedankt daarvoor!
Puntenlijst:
Nederlands 7
Frans1 6
Duits1 6
Engels 8
Geschiedenis1 7
ANW 7
Maatschappijleer 7
Letterkunde 6
Frans1,2 5
Duits1,2 6
geschiedenis 6
Wiskunde a1 6
Tekenen 7
Filosofie 6
Misschien is dat wel de huidige hbo-mentaliteit.quote:Op vrijdag 15 juni 2007 18:27 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat je er weinig moeite voor doet. Dat vind ik merkwaardig.
Ik ook. Dat was het cijfer bij twee foute antwoorden.quote:Op vrijdag 15 juni 2007 17:34 schreef Frollo het volgende:
Ik had een 9,8 voor het centraal schriftelijk Engels.
Vroeger was het zo dat ze in winkels (vooral de grotere winkelketens) het liefst zo jong mogelijk personeel hadden. Het minimumloon is natuurlijk lager voor pubers.quote:Op vrijdag 15 juni 2007 18:27 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik kan het fout hebben, hoor. Maar bij veel functies word je volgens mij níet ingeschaald naar je opleidingsniveau.
Er is hopelijk genoeg tijdelijk werk te vinden. Ik krijg in mijn mailbox regelmatig oproepen voor werkkrachten die een paar maanden bij komen springen. Nu is het alleen nog iets te vroeg om daarop te reageren.quote:Het zal hooguit lastig zijn om de HEMA ervan te overtuigen dat je niet onmiddellijk vertrekt als je iets beters vindt.
Omdat je het beste uit jezelf wilt halen? Omdat je je studie leuk vindt? Omdat het bevredigend is om inzet te tonen? Omdat je trots op jezelf wilt kunnen zijn?quote:Op vrijdag 15 juni 2007 18:31 schreef Bupatih het volgende:
[..]
Misschien is dat wel de huidige hbo-mentaliteit.
Ik doe er weinig moeite voor, omdat ik niet per se een negen hoef te halen.
Ik ga niet harder leren, omdat ik dan een negen kan halen.
Waarom zou ik? Ik haal nu toch ook mijn voldoendes? (Lien, houd je mond over mijn houding en gedrag!)
Het zijn maar cijfertjes... Mijn propedeuse ligt hier ook nog steeds opgerold en wel in een kokertje op mijn kamer, waar klasgenoten het ding netjes ingelijst aan de muur hebben hangen.
Ja ok, je bedoelt qua leeftijd. Dat kan nog wel meevallen.quote:Op vrijdag 15 juni 2007 18:32 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Vroeger was het zo dat ze in winkels (vooral de grotere winkelketens) het liefst zo jong mogelijk personeel hadden. Het minimumloon is natuurlijk lager voor pubers.
Ik weet niet hoe het tegenwoordig zit. Misschien is er verandering in dat beleid gekomen door personeelstekorten of door toenemende onbetrouwbaarheid en onbeschoftheid van personeel.
[..]
Er is hopelijk genoeg tijdelijk werk te vinden. Ik krijg in mijn mailbox regelmatig oproepen voor werkkrachten die een paar maanden bij komen springen. Nu is het alleen nog iets te vroeg om daarop te reageren.
Het beste uit mezelf halen, doe ik liever op andere plekken dan op school. Als je het beste uit jezelf wilt halen, moet je ook andere dingen opgeven / minder tijd en aandacht geven. Als ik een tien wil halen voor elk vak, zal ik bijvoorbeeld beter en langer moeten leren. Heb ik daar zin in? Nee.quote:Op vrijdag 15 juni 2007 18:34 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Omdat je het beste uit jezelf wilt halen? Omdat je je studie leuk vindt? Omdat het bevredigend is om inzet te tonen? Omdat je trots op jezelf wilt kunnen zijn?
Dat zien we dan wel.quote:Op vrijdag 15 juni 2007 18:37 schreef k_man het volgende:
Je kunt maar beter wel je best doen Bupa. Of vul je je CV met allerlei andere interessante zaken, zodat je je matige cijfers kunt verbloemen?
Je doet 'maar' HBO en dan ook nog eens middelmatig. Da's niet best hoor...!
quote:Op vrijdag 15 juni 2007 19:04 schreef Lienekien het volgende:
Claudia in een kantoorboekhandel.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |