abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 14 juni 2007 @ 09:51:49 #26
164931 Houtspeer
Jealous Of Your Cigarette
pi_50440189
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 09:49 schreef Werewolf het volgende:
....
Ik kan de katten niet om half 6 's ochtends laten mauwen. Ten eerste niet voor de buren en daarnaast houden zij het langer vol dan ik kan negeren.
....
Je zou maar moeten, het is maar voor een week. De buren begrijpen het wel als je het uitlegt.
And all the things you do with it
  donderdag 14 juni 2007 @ 09:52:17 #27
80382 manny
30 is best veel
pi_50440202
Negeren is toch echt de beste optie. Onze katten heb er af en toe ook last van. Super-iritant.

Succes: ze houden het namelijk lang vol. Die van ons staat dan als een idioot vanaf de vensterbank op de deurklink te rammen...
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_50440206
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 09:49 schreef Werewolf het volgende:
Ik vroeg niet om jullie mening over katten 's nachts naar buiten laten, maar om tips om ze 's ochtends te laten stoppen met mauwen.
Graag ontopic blijven a.u.b.
Laat ze een tijd lang gewoon doormauwen. Op een gegeven moment stoppen ze er wel mee, wetende dat je toch niet opendoet.
pi_50440224
Of optie 2: bouw een kattenluik in je huisdeuren.
  donderdag 14 juni 2007 @ 09:52:59 #30
145090 HenkBenzinetank
Toegevoegde waarde
pi_50440226
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 09:48 schreef SHE het volgende:
Bleef het hier maar bij miauwen. Onze kat gaat gewoon op je zitten, met zijn poot in je gezicht tikken en keihard in je oor spinnen.
herkenbaar
  donderdag 14 juni 2007 @ 09:55:29 #31
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_50440298
L3IPO heeft imho wel een punt. Beetje zielig om te miepen als je katten een keer bij jou overlast veroorzaken. Als ze de tuin in van de buren onderschijten, de achterburen de hele nacht wakker houden met krols gejank of wat dan ook is het allemaal niet erg. Maar als ze om half 6 een keer naar binnen willen is het wel een probleem.

Het is jouw beest dus hou ze verdimme binnen of iig. op je eigen terrein. Dat jij zonodig een kat wil moet je zelf er voor zorgen dat anderen er geen last van hebben.

Wat betreft je "probleem", zaag gewoon een kattenluik in je achterdeur. Kunnen ze zelf binnen en hoef je niet elke keer de deur open te doen.

Ow, en ik heb zelf ook een kat... Maar die blijft mooi binnen/ op het balkon. Het is mijn kat. De buurt heeft er niet voor gekozen dat ik dat beest wil. Ik wel. Dus ik moet er voor zorgen dat de rest er geen overlast van heeft. Dat noemen ze sociaal in Nederland. Maar ik geloof dat dat niet meer "normaal" is. Sociaal zijn voor je omgeving.
  donderdag 14 juni 2007 @ 09:56:22 #32
16845 L3IPO
I am...MEGATRON!
pi_50440325
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 09:55 schreef bleiblei het volgende:
L3IPO heeft imho wel een punt. Beetje zielig om te miepen als je katten een keer bij jou overlast veroorzaken. Als ze de tuin in van de buren onderschijten, de achterburen de hele nacht wakker houden met krols gejank of wat dan ook is het allemaal niet erg. Maar als ze om half 6 een keer naar binnen willen is het wel een probleem.

Het is jouw beest dus hou ze verdimme binnen of iig. op je eigen terrein. Dat jij zonodig een kat wil moet je zelf er voor zorgen dat anderen er geen last van hebben.

Wat betreft je "probleem", zaag gewoon een kattenluik in je achterdeur. Kunnen ze zelf binnen en hoef je niet elke keer de deur open te doen.

Ow, en ik heb zelf ook een kat... Maar die blijft mooi binnen/ op het balkon. Het is mijn kat. De buurt heeft er niet voor gekozen dat ik dat beest wil. Ik. Dus ik moet er voor zorgen dat de rest er geen overlast van heeft. Dat noemen ze sociaal in Nederland. Maar ik geloof dat dat niet meer "normaal" is. Sociaal zijn voor je omgeving.

Dan heb jij ook vast een lieve kat
Humans dont deserve to live...
pi_50440420
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 09:58 schreef L3IPO het volgende:

[..]

O rly? Ik heb gewoon een punt...dat het overgrote deel van de katten"liefhebbers" zo asociaal zijn om anderen overlast te bezorgen met hun dier, maakt van mij geen beperkende factor hoor.
Ik heb het eerder over hoe jij reageert, je mag van mij best geen kattenliefhebber zijn, maar ff mensen gaan uitmaken voor hoer en het hebben over rattengif lijkt mij niet echt iets wat je als weldenkend mens zou doen.
http://upcomingaward.nl/#_band-groovegarden
Stemt allen op Groove Garden!
pi_50440448
Mensen wat een gezeur om niks allemaal. Je laat je kinderen toch ook los op straat? En hoeveel schade richten die achterbakse kleine ettertjes allemaal aan? En dan zeg je toch ook niet: het zijn jouw kinderen, jij kiest ervoor, dus houd ze maar binnen of op het balkon?
Besides, wij als mensen hebben ervoor gekozen om dieren uit het wild in huis te halen. Het gaat tegen de natuur van een kat in om hem binnen te houden.

En on topic: mijn kat heeft op de één of andere manier een weg gevonden om op het balkon te klimmen. En als ik het balkondeur dan op een kier heb staan staat ze om half 5 's ochtends in mijn kamer om aandacht te vragen. Het blijven nachtbeesten natuurlijk, en hebben om die reden geen besef van het dag/nacht ritme dat wij als mens leiden denk ik :p
Allejezus
  donderdag 14 juni 2007 @ 10:00:53 #35
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_50440456
Topic opgeschoond, gescheld en zwakzinnige onzin verwijderd.
Ik ben in een goede bui vanmorgen; dus ik zou het als je slim bent hierbij laten.
  Redactie Frontpage donderdag 14 juni 2007 @ 10:01:46 #36
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_50440480
als je weet dat ze 's ochtends weer naar binnen willen op een onmogelijk tijdstip, dan doe je ze toch gewoon niet naar buiten 's avonds
'ja maar ze miauwen!'
ja. dus? lekker laten miauwen. jij bent toch de baas, zij niet bij mijn vriend gaat de ene kat wel naar buiten 's avonds want die mekkert niet als hij weer naar binnen wil. de andere mekkert wel en komt simpelweg de deur niet uit 's avonds.

zo moeilijk is dat toch niet
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens
  donderdag 14 juni 2007 @ 10:03:36 #37
16845 L3IPO
I am...MEGATRON!
pi_50440537
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 10:00 schreef Juzme het volgende:
Mensen wat een gezeur om niks allemaal. Je laat je kinderen toch ook los op straat? En hoeveel schade richten die achterbakse kleine ettertjes allemaal aan? En dan zeg je toch ook niet: het zijn jouw kinderen, jij kiest ervoor, dus houd ze maar binnen of op het balkon?
De straat is openbare ruimte...mijn achtertuin is dat niet. Als ik jouw koters poepend en schreeuwen in mijn tuin aantref, zal dat net zo min prettig zijn.
quote:
Besides, wij als mensen hebben ervoor gekozen om dieren uit het wild in huis te halen. Het gaat tegen de natuur van een kat in om hem binnen te houden.
Je bedoeld dat wij als mensen deze beesten tam gemaakt hebben waardoor hij prima binnen kan leven? Je gaat toch ook varkens niet meer terugzetten in de natuur? De huiskat is gewoon gekweekt door mensen om hem netjes binnen te houden. Doe dat dan ook.
Humans dont deserve to live...
pi_50440803
Inderdaad gewoon laten mauwen,ik heb nu (na TIEN JAAR) door hoe ze het doet en waarom.
Bak volstorten met voer,keil water erbij zetten,alle deuren open,kriebel-kriebel en ze doet het NOG!
Na een half uur ploft ze weer op de fauteuil waar ik niet op mag.
  Moderator donderdag 14 juni 2007 @ 10:13:48 #39
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_50440826
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 09:14 schreef Werewolf het volgende:
Sinds een paar dagen worden wij 's morgens gewekt door onze katten.
We laten ze 's avonds altijd naar buiten. Ze kunnen via een kattenluik in de schuur waar een mand en eten en drinken voor ze staat.
Desondanks staan ze 's ochtendsvroeg te mauwen voor de achterdeur of op het balkon.
We worden er een beetje gek van aangezien het vaak erg vroeg is. Vanmorgen al om half 6.
Ze hebben dan nog genoeg eten en drinken, dus ik vermoed dat het gewoon om aandacht is.
Zodra ik ze binnen laat zijn ze namelijk stil.

Eigenlijk een vraag tegen beter weten in, maar hoe kan ik mijn katten opvoeden zodat ik weer gewoon door mijn eigen wekker gewekt kan worden?

Grappig bedoelde oplossingen met ducktape of "in een zak met stenen van de brug" mogen achterwege blijven.
Zullen we weer even terug gaan naar de vraag van TS?

Ontopic: Wat ik me dus afvraag is waarom dit pas sinds een paar dagen zo is, is er iets veranderd, klemt het kattenluikje of iets dergelijks?
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_50440842
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 10:03 schreef L3IPO het volgende:

[..]

De straat is openbare ruimte...mijn achtertuin is dat niet. Als ik jouw koters poepend en schreeuwen in mijn tuin aantref, zal dat net zo min prettig zijn.
Ach, een beetje mest doet wonderen voor iedere tuin
quote:
Je bedoeld dat wij als mensen deze beesten tam gemaakt hebben waardoor hij prima binnen kan leven? Je gaat toch ook varkens niet meer terugzetten in de natuur? De huiskat is gewoon gekweekt door mensen om hem netjes binnen te houden. Doe dat dan ook.
Tja, dat is jouw visie. En niet iedere kat bezorgd overlast, generaliseren is nog geen onbetwiste waarheid. Maar als een kat overlast bezorgd, is het inderdaad erg vervelend.
Allejezus
pi_50440861
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 09:48 schreef SHE het volgende:
Bleef het hier maar bij miauwen. Onze kat gaat gewoon op je zitten, met zijn poot in je gezicht tikken en keihard in je oor spinnen.
Of over je haar likken, da's echt fijn zo'n lapje schuurpapier over je hoofdhuid
Verjaardagen zijn gezond -
hoe meer je er hebt, des te langer je leeft
pi_50440951
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 10:15 schreef Allan24 het volgende:
Of over je haar likken, da's echt fijn zo'n lapje schuurpapier over je hoofdhuid
Die van mij springt van hoofeind-buik-vloer,niet een keer,neeeee,ze maakt er meteen de 1500 meter horden van!
  donderdag 14 juni 2007 @ 10:31:23 #43
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_50441334
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 10:00 schreef Juzme het volgende:

En on topic: mijn kat heeft op de één of andere manier een weg gevonden om op het balkon te klimmen. En als ik het balkondeur dan op een kier heb staan staat ze om half 5 's ochtends in mijn kamer om aandacht te vragen. Het blijven nachtbeesten natuurlijk, en hebben om die reden geen besef van het dag/nacht ritme dat wij als mens leiden denk ik :p
Een kind kan (en hoor) je africhten. Een kat niet. En nee een beetje mest is niet tof in een tuin. Al helemaal niet als het van een kat komt en je als vrouw bijv. zwanger bent of kleine kiddo's rond hebt springen/kruipen op het grasveld.
Het blijft imho redelijk asociaal als je je kat rond laat rennen. Net zoals het asociaal is als je je kinderen niet afleert dat ze hun fiets ff langs de auto van de buurman te schuren of dat ze niet hun voetbal door de ramen van de buren mogen schoppen.

Een oplossing is overigens voor de TS allang aangedragen. Kattenluik in de deur of gewoon negeren. Na 2-3 dagen negeren snapt het beest ook wel dat miepen geen zin heeft. Negeren hielp ook bij mijn kat toen ik er genoeg van had dattie mijn voeten als jaagobject gebruikte als ik lag te slapen.
pi_50442306
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 09:55 schreef bleiblei het volgende:

Ow, en ik heb zelf ook een kat... Maar die blijft mooi binnen/ op het balkon. Het is mijn kat. De buurt heeft er niet voor gekozen dat ik dat beest wil. Ik wel. Dus ik moet er voor zorgen dat de rest er geen overlast van heeft. Dat noemen ze sociaal in Nederland. Maar ik geloof dat dat niet meer "normaal" is. Sociaal zijn voor je omgeving.
TS klaagt toch ook niet; vraagt alleen maar om een oplossing; daar kun je dus ook gewoon heel normaal op reageren; en als je geen oplossing hebt, dan reageer je gewoon niet, en maak je een eigen topic aan waar je je frustraties over katten kwijt kunt....

Mijn kat komt ook gewoon lekker buiten, omdat in onze buurt de mensen het er met elkaar over hebben. Ik heb aan mijn buurvrouw gevraagd wat ze er van vond, en met haar afgesproken dat als ze het vervelend vind van mij best een bak water over het beest mag gooien. Dan leert ie snel genoeg in welke tuin hij niet moet komen. Wij hebben enorm veel katten in de buurt, en ik ben niet gediend van andermans kat in mijn huis (is ook voorgekomen). Dus heb ik het erover gehad en de beste methode bedacht om ervoor te zorgen dat dat beest niet meer in mijn huis komt.

Dat anonieme geklaag ook tegenwoordig; mensen zijn echt te debiel aan het worden om nog met elkaar te communiceren. Achterlijk land.

Overigens heeft het bij mij geholpen het beest te negeren 's ochtends. Hij krabt nog wel eens aan de deur, maar houdt er tegenwoordig na tien minuten mee op. De laatste tijd probeert hij het volgens mij niet meer. Het is natuurlijk ook wel verwarrend dat hij doordeweeks om 6:30 ontbijt krijgt, en in het weekend soms moet wachten tot 11:00....
  donderdag 14 juni 2007 @ 14:54:32 #45
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_50450698
Die van mij trekken sprintjes over mijn rug, midden in de nacht als ik lig te slapen. Met dit warme weer heb ik de dekens vaak van me afgeslagen, de krassen zitten op mijn rug...Toch blijf je van die kleine teringlijertjes houden he..
►►►https://www.twitch.tv/tonjatekenshow ◄◄◄◄
pi_50454721
Over een paar dagen weer 2 weken de kattenwekservice. Dan zijn mijn ouders op vakantie.. Gelukkig is het mooi weer en kunnen ze gewoon lekker in de stoelen in de tuin slapen.

Mijn kat likt me meestal wakker.. of over mijn wekkerradio lopen, totdat ze het radio knopje heeft gevonden, alleen werkt alleen bij de wekkerradio van mijn ouders..
Op zondag 26 juli 2009 15:19 schreef The_Dean het volgende:
Wat ben je ook een klier :D
  donderdag 14 juni 2007 @ 17:00:57 #47
149959 SQ
snelle trees
pi_50456030
Mijn katten zitten gewoon braaf rustig voor de deur van de slaapkamer te wachten als ik mijn bed uit kom Als ik ze de slaapkamer in laat dan word ik de hele nacht door gewekt, dus dat doe ik maar niet meer
Verder denk ik dat alle oplossingen voor het probleem van TS hier al gegeven zijn. Of nee, je kunt natuurlijk altijd nog hun strottenhoofdjes laten verwijderen
disclaimer
pi_50457363
Onze poes zit 's nachts sowieso buiten, omdat ze zelf anders om half 5 aan onze slaapkamerdeuren gaat zitten klauwen met d'r nagels. Katten mogen dan huisdieren zijn, ze zijn nog van nature nog altijd buitenbeesten en moeten gewoon als je als katteneigenaar een tuin hebt naar buiten kunnen. Als je als buur overlast hebt gooi je maar een plens water over ze heen ofzo.
  donderdag 14 juni 2007 @ 17:39:40 #49
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_50457427
Oh, verkeerd gelezen..
►►►https://www.twitch.tv/tonjatekenshow ◄◄◄◄
pi_50458597
Sja, aangezien een kattenluik in de achterdeur geen optie is zal het toch het negeren worden.
Maar aangezien ik om half 6 's ochtends niet zo gezellig ben vraag ik me af hoe lang ik het vol kan houden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')