Je zou maar moeten, het is maar voor een week. De buren begrijpen het wel als je het uitlegt.quote:Op donderdag 14 juni 2007 09:49 schreef Werewolf het volgende:
....
Ik kan de katten niet om half 6 's ochtends laten mauwen. Ten eerste niet voor de buren en daarnaast houden zij het langer vol dan ik kan negeren.
....
Laat ze een tijd lang gewoon doormauwen. Op een gegeven moment stoppen ze er wel mee, wetende dat je toch niet opendoet.quote:Op donderdag 14 juni 2007 09:49 schreef Werewolf het volgende:
Ik vroeg niet om jullie mening over katten 's nachts naar buiten laten, maar om tips om ze 's ochtends te laten stoppen met mauwen.
Graag ontopic blijven a.u.b.
herkenbaarquote:Op donderdag 14 juni 2007 09:48 schreef SHE het volgende:
Bleef het hier maar bij miauwen. Onze kat gaat gewoon op je zitten, met zijn poot in je gezicht tikken en keihard in je oor spinnen.![]()
quote:Op donderdag 14 juni 2007 09:55 schreef bleiblei het volgende:
L3IPO heeft imho wel een punt. Beetje zielig om te miepen als je katten een keer bij jou overlast veroorzaken. Als ze de tuin in van de buren onderschijten, de achterburen de hele nacht wakker houden met krols gejank of wat dan ook is het allemaal niet erg. Maar als ze om half 6 een keer naar binnen willen is het wel een probleem.
Het is jouw beest dus hou ze verdimme binnen of iig. op je eigen terrein. Dat jij zonodig een kat wil moet je zelf er voor zorgen dat anderen er geen last van hebben.
Wat betreft je "probleem", zaag gewoon een kattenluik in je achterdeur. Kunnen ze zelf binnen en hoef je niet elke keer de deur open te doen.
Ow, en ik heb zelf ook een kat... Maar die blijft mooi binnen/ op het balkon. Het is mijn kat. De buurt heeft er niet voor gekozen dat ik dat beest wil. Ik. Dus ik moet er voor zorgen dat de rest er geen overlast van heeft. Dat noemen ze sociaal in Nederland. Maar ik geloof dat dat niet meer "normaal" is. Sociaal zijn voor je omgeving.
Ik heb het eerder over hoe jij reageert, je mag van mij best geen kattenliefhebber zijn, maar ff mensen gaan uitmaken voor hoer en het hebben over rattengif lijkt mij niet echt iets wat je als weldenkend mens zou doen.quote:Op donderdag 14 juni 2007 09:58 schreef L3IPO het volgende:
[..]
O rly? Ik heb gewoon een punt...dat het overgrote deel van de katten"liefhebbers" zo asociaal zijn om anderen overlast te bezorgen met hun dier, maakt van mij geen beperkende factor hoor.
De straat is openbare ruimte...mijn achtertuin is dat niet. Als ik jouw koters poepend en schreeuwen in mijn tuin aantref, zal dat net zo min prettig zijn.quote:Op donderdag 14 juni 2007 10:00 schreef Juzme het volgende:
Mensen wat een gezeur om niks allemaal. Je laat je kinderen toch ook los op straat? En hoeveel schade richten die achterbakse kleine ettertjes allemaal aan? En dan zeg je toch ook niet: het zijn jouw kinderen, jij kiest ervoor, dus houd ze maar binnen of op het balkon?
Je bedoeld dat wij als mensen deze beesten tam gemaakt hebben waardoor hij prima binnen kan leven? Je gaat toch ook varkens niet meer terugzetten in de natuur? De huiskat is gewoon gekweekt door mensen om hem netjes binnen te houden. Doe dat dan ook.quote:Besides, wij als mensen hebben ervoor gekozen om dieren uit het wild in huis te halen. Het gaat tegen de natuur van een kat in om hem binnen te houden.
Zullen we weer even terug gaan naar de vraag van TS?quote:Op donderdag 14 juni 2007 09:14 schreef Werewolf het volgende:
Sinds een paar dagen worden wij 's morgens gewekt door onze katten.
We laten ze 's avonds altijd naar buiten. Ze kunnen via een kattenluik in de schuur waar een mand en eten en drinken voor ze staat.
Desondanks staan ze 's ochtendsvroeg te mauwen voor de achterdeur of op het balkon.
We worden er een beetje gek van aangezien het vaak erg vroeg is. Vanmorgen al om half 6.
Ze hebben dan nog genoeg eten en drinken, dus ik vermoed dat het gewoon om aandacht is.
Zodra ik ze binnen laat zijn ze namelijk stil.
Eigenlijk een vraag tegen beter weten in, maar hoe kan ik mijn katten opvoeden zodat ik weer gewoon door mijn eigen wekker gewekt kan worden?
Grappig bedoelde oplossingen met ducktape of "in een zak met stenen van de brug" mogen achterwege blijven.
Ach, een beetje mest doet wonderen voor iedere tuinquote:Op donderdag 14 juni 2007 10:03 schreef L3IPO het volgende:
[..]
De straat is openbare ruimte...mijn achtertuin is dat niet. Als ik jouw koters poepend en schreeuwen in mijn tuin aantref, zal dat net zo min prettig zijn.
Tja, dat is jouw visie. En niet iedere kat bezorgd overlast, generaliseren is nog geen onbetwiste waarheid. Maar als een kat overlast bezorgd, is het inderdaad erg vervelend.quote:Je bedoeld dat wij als mensen deze beesten tam gemaakt hebben waardoor hij prima binnen kan leven? Je gaat toch ook varkens niet meer terugzetten in de natuur? De huiskat is gewoon gekweekt door mensen om hem netjes binnen te houden. Doe dat dan ook.
Of over je haar likken, da's echt fijn zo'n lapje schuurpapier over je hoofdhuidquote:Op donderdag 14 juni 2007 09:48 schreef SHE het volgende:
Bleef het hier maar bij miauwen. Onze kat gaat gewoon op je zitten, met zijn poot in je gezicht tikken en keihard in je oor spinnen.![]()
Die van mij springt van hoofeind-buik-vloer,niet een keer,neeeee,ze maakt er meteen de 1500 meter horden van!quote:Op donderdag 14 juni 2007 10:15 schreef Allan24 het volgende:
Of over je haar likken, da's echt fijn zo'n lapje schuurpapier over je hoofdhuid
Een kind kan (en hoor) je africhten. Een kat niet. En nee een beetje mest is niet tof in een tuin. Al helemaal niet als het van een kat komt en je als vrouw bijv. zwanger bent of kleine kiddo's rond hebt springen/kruipen op het grasveld.quote:Op donderdag 14 juni 2007 10:00 schreef Juzme het volgende:
Mensen wat een gezeur om niks allemaal. Je laat je kinderen toch ook los op straat? En hoeveel schade richten die achterbakse kleine ettertjes allemaal aan? En dan zeg je toch ook niet: het zijn jouw kinderen, jij kiest ervoor, dus houd ze maar binnen of op het balkon?
Besides, wij als mensen hebben ervoor gekozen om dieren uit het wild in huis te halen. Het gaat tegen de natuur van een kat in om hem binnen te houden.
En on topic: mijn kat heeft op de één of andere manier een weg gevonden om op het balkon te klimmen. En als ik het balkondeur dan op een kier heb staan staat ze om half 5 's ochtends in mijn kamer om aandacht te vragen. Het blijven nachtbeesten natuurlijk, en hebben om die reden geen besef van het dag/nacht ritme dat wij als mens leiden denk ik :p
TS klaagt toch ook niet; vraagt alleen maar om een oplossing; daar kun je dus ook gewoon heel normaal op reageren; en als je geen oplossing hebt, dan reageer je gewoon niet, en maak je een eigen topic aan waar je je frustraties over katten kwijt kunt....quote:Op donderdag 14 juni 2007 09:55 schreef bleiblei het volgende:
L3IPO heeft imho wel een punt. Beetje zielig om te miepen als je katten een keer bij jou overlast veroorzaken. Als ze de tuin in van de buren onderschijten, de achterburen de hele nacht wakker houden met krols gejank of wat dan ook is het allemaal niet erg. Maar als ze om half 6 een keer naar binnen willen is het wel een probleem.
Het is jouw beest dus hou ze verdimme binnen of iig. op je eigen terrein. Dat jij zonodig een kat wil moet je zelf er voor zorgen dat anderen er geen last van hebben.
Wat betreft je "probleem", zaag gewoon een kattenluik in je achterdeur. Kunnen ze zelf binnen en hoef je niet elke keer de deur open te doen.
Ow, en ik heb zelf ook een kat... Maar die blijft mooi binnen/ op het balkon. Het is mijn kat. De buurt heeft er niet voor gekozen dat ik dat beest wil. Ik wel. Dus ik moet er voor zorgen dat de rest er geen overlast van heeft. Dat noemen ze sociaal in Nederland. Maar ik geloof dat dat niet meer "normaal" is. Sociaal zijn voor je omgeving.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |