abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_3080830
Zanger en 3FM-deejay Eric Dikeb brengt begin volgende week de house-remix Janken Zal Ze! van het tangonummer Adios Nonino uit. Een uur nadat hij het lied donderdagochtend in het programma Stenders Vroeg presenteerde, hadden volgens Dikeb al tien platenmaatschappijen aangeboden het nummer op cd te zetten.
Op een andere site gelezen:

'Adios Nonino verwierf afgelopen zaterdag landelijke bekendheid toen de bandoneonist Carel Kraayenhof het Argentijnse lied tijdens de huwelijksplechtigheid voor prinses Máxima en kroonprins Willem-Alexander speelde. "Ik heb echt m'n best gedaan het nummer te verneuken, maar het is een sterke compositie'', aldus Dikeb. "Zelfs met een housebeat eronder blijft Nonino staan als een huis.''

Het nummer zal met het oog op de internationale markt worden uitgebracht onder de titel Crying. De single moet binnen een week in de winkels liggen. De cd met muziek van het huwelijk heeft inmiddels alle verkoopcijfers gebroken en komt zondag op nummer 1 in de Album Top-100 binnen.'

donderdag 7 februari 2002 @ 14:57:58 #2
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_3080877
Hmm.. de perfecte test om te kijken of het Nederlandse publiek nog een heel heel heel klein beetje smaak heeft.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_3080955
Eric dikeb moet eens een keer ophouden met het cheape jatten van nummers van anderen een zelf een nummer gaan schrijven. Dat lukt hem echt niet
pi_3080989
ze moeten die gast lekker een schop onder z'n hol geven, kijken of ie dan zelf een x een nummer schrijft..
Spookie is an EVIL WITCH, maar toch ook wel mijn lieve vrouwtje
pi_3080996
quote:
Op donderdag 07 februari 2002 14:53 schreef postinggirl het volgende:
Het nummer zal met het oog op de internationale markt worden uitgebracht onder de titel Crying.
, , !
O+. Ripley. O+.
pi_3081001
Eric ROELT
  donderdag 7 februari 2002 @ 15:07:31 #7
13973 ranja
image means nothing
pi_3081012
Tja... dat überhaupt die tangomuziek ineens zo aanslaat vind ik al net zo erg als dat die Dikeb er aan mee gaat doen. Want die nummer 1 in de albumlijst is dus wel de orginele uitvoering... dat dat duidelijk is.

Ik heb het nummer van Dikeb gehoord vanochtend en het is gewoon een supercommercieel briljant gebouwd stukje muziek. Nee natuurlijk vind ik het niet goed maar objectief gezien... overigens is het instrumentaal, voor de verandering, dat scheelt. Tenzij dat nog veranderd gaat worden, maar dat denk ik niet.

Postinggirl, ik denk dat als jij het nummer onbevoordeeld zou horen zonder te weten van wie het was, dat je het best zou kunnen waarderen (gelet op je muzieksmaak voorzover ik die kan beoordelen). Sorry

pi_3081035
1 woord:
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  donderdag 7 februari 2002 @ 15:17:14 #9
13973 ranja
image means nothing
pi_3081125
Tja iedereen kan nu wel en doen, maar ik vraag me af wie 'm allemaal al gehoord heeft...
Ik dus wel, en tijdens het beluisteren wist ik gewoon, rekening houdend met de algemene muzieksmaak van de nederlanders (zie top 40) dat deze heel erg hoog gaat komen...
pi_3081229
Het is natuurlijk heel makkelijk om op Erik te kosten, maar ik vraag me af hoeveel mensen een houseversie maken van een tangonummer in maximaal 5 dagen!?! Een beetje respect verdient Erik dus wel. Het is geen kunstwerk, maar dat weet hij zelf ook wel. Zeikt iedereen nu zo omdat het Erik Dikeb is of omdat er een nummer wordt gebruikt waarvan hij het orgineel niet heeft gemaakt? Er wordt toch wel meer gecovered, dan wordt er toch ook niet zo gejankt.
Nobody calls me Lebowski. You got the wrong guy. I'm the Dude, man.
  donderdag 7 februari 2002 @ 15:25:50 #11
3878 Vork
Manisch creatief
pi_3081255
Horen dit soort berichten nog wel thuis in een muziek forum...

pi_3081268
quote:
Op donderdag 07 februari 2002 15:07 schreef ranja het volgende:
Postinggirl, ik denk dat als jij het nummer onbevoordeeld zou horen zonder te weten van wie het was, dat je het best zou kunnen waarderen (gelet op je muzieksmaak voorzover ik die kan beoordelen). Sorry
Ik kan uit de omschrijving (en de titel) zo wel opmaken wat het is, daarvoor hoef ik het niet eens te horen. Inderdaad, zeker gelet op zijn vorige wan-produkten (hoewel pizzahaha nog wel gaat, nu zo met de carnaval).

Het komt echt een beetje over, die uitspraak van jou, alsof ik een of andere hersenloze muts zonder mening ben die op elk dom huppeldeuntje uit haar bol gaat.

Dus niet. Mijn smaak is wat commerciëler dan van een gemiddelde Fokker (ik geef het eerlijk toe), maar wel tot een bepaalde grens. Er is niks mis met meezingbare muziek, mits het goed gemaakt is. En in ieder geval een klein beetje orgineel.

*Heeft momenteel een nummer van Toy-Box op de achtergrond lopen, de enige smet op een verder prima cd van een paar jaar geleden. Mijn teentjes trekken compleet krom. En NU ga ik hem skippen....klaar.

[Dit bericht is gewijzigd door postinggirl op 07-02-2002 15:31]

donderdag 7 februari 2002 @ 15:27:44 #13
16495 Devnull
... sprakeloos ...
pi_3081288
quote:
Op donderdag 07 februari 2002 15:24 schreef Big_Lebowski het volgende:
Het is natuurlijk heel makkelijk om op Erik te kosten, maar ik vraag me af hoeveel mensen een houseversie maken van een tangonummer in maximaal 5 dagen!?!
Dat lukt mij absoluut binnen 5 dagen.
Sex met jezelf is in ieder geval sex met iemand die van je houdt.
  donderdag 7 februari 2002 @ 15:40:59 #14
13973 ranja
image means nothing
pi_3081472
quote:
Op donderdag 07 februari 2002 15:26 schreef postinggirl het volgende:

Het komt echt een beetje over, die uitspraak van jou, alsof ik een of andere hersenloze muts zonder mening ben die op elk dom huppeldeuntje uit haar bol gaat.

Dus niet. Mijn smaak is wat commerciëler dan van een gemiddelde Fokker (ik geef het eerlijk toe), maar wel tot een bepaalde grens. Er is niks mis met meezingbare muziek, mits het goed gemaakt is. En in ieder geval een klein beetje orgineel.

Sorry zo bedoelde ik het niet...
Ik heb alleen het idee dat de naam Erik Dikeb jou meer tegenstaat dan het liedje zelf. Let wel, ik vind het zelf ook niks, maar herken het wel als nummer wat bij ontzettend veel zal aanslaan zelfs zonder al die maxima-hype er om heen.
pi_3081882
quote:
Op donderdag 07 februari 2002 15:24 schreef Big_Lebowski het volgende:
Het is natuurlijk heel makkelijk om op Erik te kosten, maar ik vraag me af hoeveel mensen een houseversie maken van een tangonummer in maximaal 5 dagen!?! Een beetje respect verdient Erik dus wel. Het is geen kunstwerk, maar dat weet hij zelf ook wel. Zeikt iedereen nu zo omdat het Erik Dikeb is of omdat er een nummer wordt gebruikt waarvan hij het orgineel niet heeft gemaakt? Er wordt toch wel meer gecovered, dan wordt er toch ook niet zo gejankt.
Dat lukt echt wel in minder.
daarna schilderde ik mijn schaduw
deed het licht uit
en genoot bij de gedachte dat ik de enige mens ter wereld ben met een schaduw in volstrekte duisternis
pi_3082514
quote:
Op donderdag 07 februari 2002 14:53 schreef postinggirl het volgende:
"Ik heb echt m'n best gedaan het nummer te verneuken, maar het is een sterke compositie'', aldus Dikeb.
Ik vind het zo eigenlijk wel humor (maar ik heb 't plaatje nog niet gehoord). Dat heel Nederland ineens met de Argentijnse tango wegloopt en dat die cd van het huwelijk ineens op nr 1 staat vind ik eigenlijk nog veel misselijkmakender. Die tango wordt een hype van Buena Vista Social Club-achtige proporties, als je 't mij vraagt.
Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
  donderdag 7 februari 2002 @ 16:54:37 #17
13973 ranja
image means nothing
pi_3082642
Tja, de orginele single zal waarschijnlijk ook op 1 komen... dus dan heb je in de top 40/top 100 op 1 de orginele tango van die spanjool en op 2 de house versie van Erik Dikeb?
pi_3082721
Ik denk niet dat Erik Dikeb dit gaat lezen.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_3082723
Sterker nog, ik durf niet met zekerheid te beweren dat Erik Dikeb kan lezen!
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
  Redactie Frontpage donderdag 7 februari 2002 @ 18:25:42 #20
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_3083952
Erik is ontzettend goed bezig
Vind 'm erg grappig.
pi_3083955
quote:
Op donderdag 07 februari 2002 18:25 schreef SunChaser het volgende:

Vind 'm erg grappig.

Vebaasd me niks.
pi_3083978
erik heeft leuk zakelijk inzicht

verder , ik mag hem wel geloof ik

Liedjes slaan meestal nergens op maar dat geeft niet

A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
  Redactie Frontpage donderdag 7 februari 2002 @ 18:31:07 #23
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_3084001
Zijn liedjes zou ik niet kopen, maar op de Stenders-ochtenden komt hij leuk uit de hoek. De hoempapa-versie van If I could Stay is ook erg leuk! (te vinden op www.kicken.com)
  Redactie Frontpage donderdag 7 februari 2002 @ 18:39:47 #24
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_3084098
quote:
Op donderdag 07 februari 2002 15:17 schreef ranja het volgende:
Tja iedereen kan nu wel en doen, maar ik vraag me af wie 'm allemaal al gehoord heeft...
Luister hier naar de gecomprimeerde versie en lees meteen het Apres Ski Nonino nieuws!

Ik vind het een hardstikke leuk nummer, dat zich juist door de melodie kan meten met soortgelijke hits als Pinokkio, De Kabouterdans of dat nummer van PPK.

pi_3084191
quote:
Op donderdag 07 februari 2002 18:39 schreef SunChaser het volgende:

Ik vind het een hardstikke leuk nummer, dat zich juist door de melodie kan meten met soortgelijke hits als Pinokkio, De Kabouterdans of dat nummer van PPK.

Jeezus zeg het is toch bagger van de eerste orde!!!
Die Dikeb kunnen ze wat mij betreft per direkt uit een vliegtuig gooien boven Argentinie, Mr. Wansmaak himself.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')