'Adios Nonino verwierf afgelopen zaterdag landelijke bekendheid toen de bandoneonist Carel Kraayenhof het Argentijnse lied tijdens de huwelijksplechtigheid voor prinses Máxima en kroonprins Willem-Alexander speelde. "Ik heb echt m'n best gedaan het nummer te verneuken, maar het is een sterke compositie'', aldus Dikeb. "Zelfs met een housebeat eronder blijft Nonino staan als een huis.''
Het nummer zal met het oog op de internationale markt worden uitgebracht onder de titel Crying. De single moet binnen een week in de winkels liggen. De cd met muziek van het huwelijk heeft inmiddels alle verkoopcijfers gebroken en komt zondag op nummer 1 in de Album Top-100 binnen.'
quote:
Op donderdag 07 februari 2002 14:53 schreef postinggirl het volgende:
Het nummer zal met het oog op de internationale markt worden uitgebracht onder de titel Crying.
Ik heb het nummer van Dikeb gehoord vanochtend en het is gewoon een supercommercieel briljant gebouwd stukje muziek. Nee natuurlijk vind ik het niet goed maar objectief gezien... overigens is het instrumentaal, voor de verandering, dat scheelt. Tenzij dat nog veranderd gaat worden, maar dat denk ik niet.
Postinggirl, ik denk dat als jij het nummer onbevoordeeld zou horen zonder te weten van wie het was, dat je het best zou kunnen waarderen (gelet op je muzieksmaak voorzover ik die kan beoordelen). Sorry
quote:Ik kan uit de omschrijving (en de titel) zo wel opmaken wat het is, daarvoor hoef ik het niet eens te horen. Inderdaad, zeker gelet op zijn vorige wan-produkten (hoewel pizzahaha nog wel gaat, nu zo met de carnaval).
Op donderdag 07 februari 2002 15:07 schreef ranja het volgende:
Postinggirl, ik denk dat als jij het nummer onbevoordeeld zou horen zonder te weten van wie het was, dat je het best zou kunnen waarderen (gelet op je muzieksmaak voorzover ik die kan beoordelen). Sorry
Het komt echt een beetje over, die uitspraak van jou, alsof ik een of andere hersenloze muts zonder mening ben die op elk dom huppeldeuntje uit haar bol gaat.
Dus niet. Mijn smaak is wat commerciëler dan van een gemiddelde Fokker (ik geef het eerlijk toe), maar wel tot een bepaalde grens. Er is niks mis met meezingbare muziek, mits het goed gemaakt is. En in ieder geval een klein beetje orgineel.
*Heeft momenteel een nummer van Toy-Box op de achtergrond lopen, de enige smet op een verder prima cd van een paar jaar geleden. Mijn teentjes trekken compleet krom. En NU ga ik hem skippen....klaar.
[Dit bericht is gewijzigd door postinggirl op 07-02-2002 15:31]
quote:Dat lukt mij absoluut binnen 5 dagen.
Op donderdag 07 februari 2002 15:24 schreef Big_Lebowski het volgende:
Het is natuurlijk heel makkelijk om op Erik te kosten, maar ik vraag me af hoeveel mensen een houseversie maken van een tangonummer in maximaal 5 dagen!?!
quote:
Op donderdag 07 februari 2002 15:26 schreef postinggirl het volgende:Het komt echt een beetje over, die uitspraak van jou, alsof ik een of andere hersenloze muts zonder mening ben die op elk dom huppeldeuntje uit haar bol gaat.
Dus niet. Mijn smaak is wat commerciëler dan van een gemiddelde Fokker (ik geef het eerlijk toe), maar wel tot een bepaalde grens. Er is niks mis met meezingbare muziek, mits het goed gemaakt is. En in ieder geval een klein beetje orgineel.
quote:Dat lukt echt wel in minder.
Op donderdag 07 februari 2002 15:24 schreef Big_Lebowski het volgende:
Het is natuurlijk heel makkelijk om op Erik te kosten, maar ik vraag me af hoeveel mensen een houseversie maken van een tangonummer in maximaal 5 dagen!?! Een beetje respect verdient Erik dus wel. Het is geen kunstwerk, maar dat weet hij zelf ook wel. Zeikt iedereen nu zo omdat het Erik Dikeb is of omdat er een nummer wordt gebruikt waarvan hij het orgineel niet heeft gemaakt? Er wordt toch wel meer gecovered, dan wordt er toch ook niet zo gejankt.
quote:Ik vind het zo eigenlijk wel humor (maar ik heb 't plaatje nog niet gehoord). Dat heel Nederland ineens met de Argentijnse tango wegloopt en dat die cd van het huwelijk ineens op nr 1 staat vind ik eigenlijk nog veel misselijkmakender. Die tango wordt een hype van Buena Vista Social Club-achtige proporties, als je 't mij vraagt.
Op donderdag 07 februari 2002 14:53 schreef postinggirl het volgende:
"Ik heb echt m'n best gedaan het nummer te verneuken, maar het is een sterke compositie'', aldus Dikeb.
quote:Vebaasd me niks.
Op donderdag 07 februari 2002 18:25 schreef SunChaser het volgende:Vind 'm erg grappig.
verder , ik mag hem wel geloof ik
Liedjes slaan meestal nergens op maar dat geeft niet
quote:Luister hier naar de gecomprimeerde versie en lees meteen het Apres Ski Nonino nieuws!
Op donderdag 07 februari 2002 15:17 schreef ranja het volgende:
Tja iedereen kan nu welen
doen, maar ik vraag me af wie 'm allemaal al gehoord heeft...
Ik vind het een hardstikke leuk nummer, dat zich juist door de melodie kan meten met soortgelijke hits als Pinokkio, De Kabouterdans of dat nummer van PPK.
quote:Jeezus zeg het is toch bagger van de eerste orde!!!
Op donderdag 07 februari 2002 18:39 schreef SunChaser het volgende:Ik vind het een hardstikke leuk nummer, dat zich juist door de melodie kan meten met soortgelijke hits als Pinokkio, De Kabouterdans of dat nummer van PPK.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |