abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_50425332
Is het mogelijk om zonder te encoden/kwaliteits verlies VOB-files te resizen
Ik heb een DVD met verschillende filmpjes en die hebben steeds allemaal andere resoluties etc dus mijn mediaplayer laten resizen heeft geen zin

bvd!

-edit-
Ff iets duidelijker wat ik wil

Dit

Moet dit worden

[ Bericht 46% gewijzigd door Devrim_ op 13-06-2007 21:16:29 ]
pi_50425656
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 20:59 schreef Devrim_ het volgende:
Is het mogelijk om zonder te encoden/kwaliteits verlies VOB-files te resizen
Stel je nou eens voor dat dat echt kon. Denk je dan dat iemand dan nog 'grote' VOB files zou gebruiken?
quote:
Ik heb een DVD met verschillende filmpjes en die hebben steeds allemaal andere resoluties etc dus mijn mediaplayer laten resizen heeft geen zin

bvd!
Ah, maar nou heb je het weer over iets anders. Eerst gaat het over de grootte van je VOB bestanden, en nu over de resolutie van de video die daarin zit. En waarom heeft resizen volgens jou geen zin? Dat doet je DVD speler toch neem ik aan ook als je die DVD op je TV afspeelt?

Wat wil je nou eigenlijk?
pi_50425762
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 21:06 schreef Riparius het volgende:

[..]

Stel je nou eens voor dat dat echt kon. Denk je dan dat iemand dan nog 'grote' VOB files zou gebruiken?
[..]

Ah, maar nou heb je het weer over iets anders. Eerst gaat het over de grootte van je VOB bestanden, en nu over de resolutie van de video die daarin zit. En waarom heeft resizen volgens jou geen zin? Dat doet je DVD speler toch neem ik aan ook als je die DVD op je TV afspeelt?

Wat wil je nou eigenlijk?
Ik wil ze dus in resolutie resizen

Ik heb een DVDtje met allemaal videoclipjes maar ze zijn allemaal in verschillende resolutie
Overigens speel ik mijn dvdtjes af op mijn pc (dus ik kijk via mijn pc beeldscherm )
pi_50425791
Overigens wist ik gewoon zeker dat jij in dit topic als eerst zou posten
pi_50425902
Ah fuck it...ff wachten aub..Ik geef wat voorbeelden
pi_50425966
Ik denk niet dat het mogelijk is. Door het verkleinen van ieder frame gaat beeldinformatie verloren zodat het altijd opnieuw moet worden ge-encode. Wat wel kan is het delen van het beeld wegsnijden.
pi_50426109
Dit

Moet dit worden
pi_50426224
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 21:12 schreef Bolkesteijn het volgende:
Wat wel kan is het delen van het beeld wegsnijden.
Dat dus
pi_50426270
tvp
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_50426565
Hmmm..Het probleem lijkt grotendeels opgelost te zijn nu ik alle clipjes als aparte vobjes rip (ik heb nog steeds onnodige zwarte balkes aan de boven, onder en linkerkant maar het is veel minder erg als bij het orgineel )
pi_50426875
Ik weet niet hoe je de DVD ript maar ik gebruik voor films altijd GordianKnot, als je daarmee je Avisynth-script genereerd dan kun je daarmee iedere VOB apart croppen. Maar dan moet je ze wel allemaal apart rippen en encoden.
pi_50427019
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 21:31 schreef Bolkesteijn het volgende:
Ik weet niet hoe je de DVD ript maar ik gebruik voor films altijd GordianKnot, als je daarmee je Avisynth-script genereerd dan kun je daarmee iedere VOB apart croppen. Maar dan moet je ze wel allemaal apart rippen en encoden.
Encoden?
Nee dankje
Ik rip mijn vobjes trouwens met DVDDecrypter (chapter voor chapter )
Alle clipjes zien er nu veel beter uit..Alleen heb ik last van een grijze streep bij een van de clipjes
  woensdag 13 juni 2007 @ 21:35:12 #13
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_50427061
Als je AVI's of wat anders wil maken: Flaskmpeg, Flaskmpeg, Flaskmpeg. Het enige dat ik gebruik en het is altijd feest!

Of wil je VOB files behouden? Dan weet ik het niet. DVDshrink re-encodet dvd's erg goed, maar die verkleint niet de resolutie.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuītief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_50434061
En wat als ik nou mijn vob file demultiplex en de m2v bestand bewerk en daarna geluid + beeld multiplex..Heb ik dan kwaliteitsverlies?
pi_50434880
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 00:05 schreef Devrim_ het volgende:
En wat als ik nou mijn vob file demultiplex en de m2v bestand bewerk en daarna geluid + beeld multiplex..Heb ik dan kwaliteitsverlies?
Ja, ook. Die m2v blijft een MPEG bestand en dat kun je niet lossless croppen.
pi_50437047
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 00:30 schreef Riparius het volgende:
Ja, ook. Die m2v blijft een MPEG bestand en dat kun je niet lossless croppen.
Waarom kan dat niet? Er zijn ook tooltjes om mp3's in te korten, lossless. Aan de andere kant, het zwarte deel van het beeld is inderdaad ook naar MPEG gecodeerd, dus in dat opzicht geldt hetzelfde als bij het verkleinen het videoformaat.
  Trouwste user 2022 donderdag 14 juni 2007 @ 03:07:22 #17
7889 tong80
Spleenheup
pi_50437248
Maar dan heb je weer de CL-Wiut overdrive. Ok zou hem eerst op demipultlex overflowen Flaskmpeg kan dan altijd nog als je hem resised in Tube-killing. Wel in MP. Want in Expulse pakt ie hem niet.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  donderdag 14 juni 2007 @ 03:43:40 #18
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_50437367
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 03:07 schreef tong80 het volgende:
Maar dan heb je weer de CL-Wiut overdrive. Ok zou hem eerst op demipultlex overflowen Flaskmpeg kan dan altijd nog als je hem resised in Tube-killing. Wel in MP. Want in Expulse pakt ie hem niet.

Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuītief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  donderdag 14 juni 2007 @ 07:51:59 #19
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_50437935
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 03:07 schreef tong80 het volgende:

I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')