abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_50418057
Wij hebben een mooi nieuw huis.

Maar er moet natuurlijk altijd iets misgaan.

Afgelopen vrijdag is de keuken geplaatst. Een prachtige zwarte hoogglans keuken. Tijdens de montage bleek dat er nog wat elektrische leidingen moesten worden verlegd, dus dat is vanmorgen door een electricien gedaan. Alles prima in orde.

Gister is de vinylvloer gelegd.

En nu komt het.

De electricien was tegen de middag klaar en het leek mij een goed idee om de vaatwasser te testen alvorens de keukenplint ervoor te zetten. Ik mik er dus wat vuile vaat in en zet het ding aan. Nog geen kwartier later staat mijn keuken blank. Wat blijkt? Onder de keukenkastjes steekt een stuk afvoerpijp uit de grond en daar komt het water uit. De pijp is niet afgedopt.

Morgenochtend komt de monteur om het op te lossen, MAAR ik heb wel kosten. Ik heb namelijk een deel van het vinyl eruit moeten snijden omdat er tien liter water onder lag. A.s. maandag komen ze een nieuw stuk leggen.

Wie is in deze aansprakelijk? Toen ik de keukenboer belde, zei hij dat ik het kon verhalen op mijn inboedelverzekering. Toen ik vervolgens begon over aansprakelijkheid, zei hij dat het monteursbedrijf aansprakelijk was, en niet hij (de verkoper van de keuken).
  † In Memoriam † woensdag 13 juni 2007 @ 18:06:54 #2
67005 pc-fr34k
"Internet=Telepathie"
pi_50418303
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 17:58 schreef Isegrim het volgende:
Wie is in deze aansprakelijk? Toen ik de keukenboer belde, zei hij dat ik het kon verhalen op mijn inboedelverzekering. Toen ik vervolgens begon over aansprakelijkheid, zei hij dat het monteursbedrijf aansprakelijk was, en niet hij (de verkoper van de keuken).
Eerst gelijk zeggen dat het je verzekering is en dan als je over aansprakelijkheid begint iemand anders de schuld ind e schoenen schuiven. .

Ben benieuwd hoe dit af loopt. .
Wij zijn artificial intelligence. Overclock jezelf maar hou jezelf wel goed koel.
Ik ben gematigd verslaafd aan drugs-ik kan stoppen voor een periode of altijd-maar altijd is zo lang-leef in zonde met mate(n)
http://pc-fr34k.hyves.nl/blog/
  woensdag 13 juni 2007 @ 18:08:11 #3
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_50418336
Toen ik electricien was deden we ook vaak keukens voor een keukenboer, en wij werden altijd ingehuurd door de keukenboer en niet door de klant.
Ik neem aan dat je de keuken inclusief montage hebt gekocht? Dan heb je niets met het montagebedrijf te maken. De aansprakelijkheid ligt dus bij de keukenboer. Die moet de kosten dan weer verhalen op het montage bedrijf.

(Is het een nieuwbouwhuis, of een bestaande woning? In geval van nieuwbouw kan het natuurlijk ook ergens bij de bouw fout gegaan zijn.)
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
pi_50418340
Ben benieuwd naar de foto's van de zwarte hoogglans keuken
pi_50418428
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 18:08 schreef Hukkie het volgende:
Toen ik electricien was deden we ook vaak keukens voor een keukenboer, en wij werden altijd ingehuurd door de keukenboer en niet door de klant.
Ik neem aan dat je de keuken inclusief montage hebt gekocht? Dan heb je niets met het montagebedrijf te maken. De aansprakelijkheid ligt dus bij de keukenboer. Die moet de kosten dan weer verhalen op het montage bedrijf.

(Is het een nieuwbouwhuis, of een bestaande woning? In geval van nieuwbouw kan het natuurlijk ook ergens bij de bouw fout gegaan zijn.)
Keuken is inclusief montage gekocht. Het leek mij ook al dat ik dan toch echt bij de verkoper moet zijn.

Het is een bestaande woning. Ze hebben dat stuk afvoerpijp zelf afgezaagd, maar zijn vermoedelijk gewoon vergeten het af te doppen.
  woensdag 13 juni 2007 @ 18:11:27 #6
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_50418439
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 17:58 schreef Isegrim het volgende:
Wij hebben een mooi nieuw huis.

Maar er moet natuurlijk altijd iets misgaan.

Afgelopen vrijdag is de keuken geplaatst. Een prachtige zwarte hoogglans keuken. Tijdens de montage bleek dat er nog wat elektrische leidingen moesten worden verlegd, dus dat is vanmorgen door een electricien gedaan. Alles prima in orde.

Gister is de vinylvloer gelegd.

En nu komt het.

De electricien was tegen de middag klaar en het leek mij een goed idee om de vaatwasser te testen alvorens de keukenplint ervoor te zetten. Ik mik er dus wat vuile vaat in en zet het ding aan. Nog geen kwartier later staat mijn keuken blank. Wat blijkt? Onder de keukenkastjes steekt een stuk afvoerpijp uit de grond en daar komt het water uit. De pijp is niet afgedopt.

Morgenochtend komt de monteur om het op te lossen, MAAR ik heb wel kosten. Ik heb namelijk een deel van het vinyl eruit moeten snijden omdat er tien liter water onder lag. A.s. maandag komen ze een nieuw stuk leggen.

Degene die de keuken heeft aangelegd (en als je daar geen overeenkomst mee hebt, dan degene die er opdracht voor heeft gegeven) is aansprakelijk. Je zou het echter aan je inboedelverzekering kunnen voorleggen. Er is kans dat zij je schade vergoeden en dit vervolgens gaan verhalen op de keukenboer. Dat zou jou weer een hoop gezeur schelen.
pi_50418582
Dan dus eerst maar eens de inboedelverzekering bellen.
  woensdag 13 juni 2007 @ 19:39:16 #8
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_50421701
Vaak proberen ze zo onder hun aansprakelijkheid uit te komen indd

Je hebt bij hun gekocht, je kan er niets aan doen dat zij amateurs hebben ingeschakeld. Zij zijn verplicht jij te vergoeden, je hebt immers bij hun gekocht en niet bij de monteurs.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  woensdag 13 juni 2007 @ 19:53:07 #9
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_50422251
Vind het wel vreemd dat er water uit een pijp in de grond komt als jij je vaatwasser aan zet.
Dat soort rare dingen zijn meestal het gevolg van bouwfouten.
DeviantArt
pi_50422860
Balen
Hoe kan het eik dat ze tijdens de montage er pas achter kwamen dat electrische leidingen moesten worden verplaatst? Ze komen toch eerst meten en zo? Het lijkt me trouwens de fout van de keukenboer, eventuele derde partijen heb jij in principe niks mee te maken.
Amsterdam O+
pi_50426162
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 19:53 schreef Hukkie het volgende:
Vind het wel vreemd dat er water uit een pijp in de grond komt als jij je vaatwasser aan zet.
Dat soort rare dingen zijn meestal het gevolg van bouwfouten.
Die pijp is een afvoerpijp die recht op de hoofdafvoerpijp zit. Hij is helemaal open en steekt maar enkele centimeters boven de grond uit. Zo vreemd vind ik het dan niet als er water uit komt wanneer die hoofdafvoer een flinke hoeveelheid te verwerken krijgt. Toch?
pi_50426235
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 20:06 schreef Roomsoesje het volgende:
Balen
Hoe kan het eik dat ze tijdens de montage er pas achter kwamen dat electrische leidingen moesten worden verplaatst? Ze komen toch eerst meten en zo? Het lijkt me trouwens de fout van de keukenboer, eventuele derde partijen heb jij in principe niks mee te maken.
De keukenboer zei dat hij het wel gezegd heeft. Nou, misschien heeft hij het genoemd, maar hij heeft in elk geval niet uitgelegd welke leidingen verplaatst moesten worden en/of dat er een groep bij moest...
pi_50427166
Klaag ze aan!!!
Amsterdam O+
pi_50427977
Oei! Lastig dit... Zelf niet afgedopt, maar dat had de installateur wellicht moeten zien? Of had die leiding niets met de nieuwe afvoer te maken?

Ook benieuwd naar foto's van de keuken!! Ik wil ook een nieuwe keuken gaan kopen, maar de waardevastheid lijkt me zo lastig. (ik wil een rode keuken... )
Hieronder kun je enkele extra dingen voor in je profiel invullen. De hieronder getoonde velden verschijnen bij elke post die je op het forum doet. Overige profielgegevens kun je na je registratie invullen via de profiepagina.
pi_50429165
Als alles klaar is, plaats ik wel een paar foto's.
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 13 juni 2007 @ 22:43:23 #16
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_50430521
Het klopt overigens dat je dit moet claimen bij je eigen inboedelverzekering. Bij grote schade zullen zij dat misschien op de veroorzaker verhalen, maar dat gaat in principe buiten jou om.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  † In Memoriam † woensdag 13 juni 2007 @ 22:59:05 #17
67005 pc-fr34k
"Internet=Telepathie"
pi_50431248
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 22:43 schreef Rewimo het volgende:
Het klopt overigens dat je dit moet claimen bij je eigen inboedelverzekering. Bij grote schade zullen zij dat misschien op de veroorzaker verhalen, maar dat gaat in principe buiten jou om.
Ja maar het vragen lijkt mij handig. Is het niet zo dat als je het gewoon zegt tegen je verzekering dat dat is gebeurd dat ze niet verder vragen end enken dat het eigen schuld is? En je verzekering duurder word ofzo?
Wij zijn artificial intelligence. Overclock jezelf maar hou jezelf wel goed koel.
Ik ben gematigd verslaafd aan drugs-ik kan stoppen voor een periode of altijd-maar altijd is zo lang-leef in zonde met mate(n)
pi_50434161
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 22:59 schreef pc-fr34k het volgende:

[..]

Ja maar het vragen lijkt mij handig. Is het niet zo dat als je het gewoon zegt tegen je verzekering dat dat is gebeurd dat ze niet verder vragen end enken dat het eigen schuld is? En je verzekering duurder word ofzo?
No-Claim korting bedoel je denk ik, die smeerlaperij geldt alleen voor auto- en ziektekostenverzekeringen geloof ik.
pi_50438220
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 00:08 schreef MatiCe het volgende:

[..]

No-Claim korting bedoel je denk ik, die smeerlaperij geldt alleen voor auto- en ziektekostenverzekeringen geloof ik.
Kan wel, bijvoorbeeld Aegon kent een premieteruggaaf van 10% bij niet claimen, ook op de inboedel.
"Ik rotzooi maar wat aan" (Karel Appel)
pi_50438836
is er uberhaupt wel iets aan die afvoer gedaan?

ik lees alleen maar dat er een electricien bezig geweest is en geen loodgieter....
  donderdag 14 juni 2007 @ 09:33:10 #21
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_50439684
Bel gewoon eerst met je verzekering en laat hen het in eerste instantie verder oppakken.
In principe hoef je niets meer te doen.

Waarschijnljik dat het daarna zo zal gaan dat de verzekering van de keukenboer het weer zal proberen te verhalen op de monteurs.
Maar goed, boeit het jou waar het geld vandaan komt, zolang er maar komt?
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_50457669
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 09:00 schreef TheOneAndOnly het volgende:
is er uberhaupt wel iets aan die afvoer gedaan?

ik lees alleen maar dat er een electricien bezig geweest is en geen loodgieter....
Ik kon de afwasautomaat pas testen toen de electricien was geweest, vandaar dat ik dat meldde. Uiteraard is de keuken gewoon door professionals geïnstalleerd. Die dit dus gewoon vergeten zijn.

Inboedelverzekering adviseert om het in eerste instantie op het bedrijf te verhalen.
  donderdag 14 juni 2007 @ 18:34:39 #23
65960 sanger
pi_50459198
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 17:46 schreef Isegrim het volgende:
Inboedelverzekering adviseert om het in eerste instantie op het bedrijf te verhalen.
Ja natuurlijk. Dat scheelt hun werk en/of geld.

Heb je een rechtsbijstandverzekering?
pi_50459348
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 18:34 schreef sanger het volgende:
Ja natuurlijk. Dat scheelt hun werk en/of geld.

Heb je een rechtsbijstandverzekering?
pi_50875800
Zoals beloofd, de zwarte keuken:

dinsdag 26 juni 2007 @ 23:53:14 #26
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_50881349
mooie keuken, stijlvol, reminds me of een zwart met donkerbruine keuken die ik ooit had, ook met twee bladen enzo.
DeviantArt
  † In Memoriam † dinsdag 26 juni 2007 @ 23:54:30 #27
67005 pc-fr34k
"Internet=Telepathie"
pi_50881406
Ziet er zeker mooi uit.
pi_50887302
Het valt trouwens erg mee qua schoonmaken. Doekje erover en klaar is Kees.
pi_51535305
Het vervolg.

Mijn vriend en ik zitten net CSI te kijken. Ineens een donderend geraas. Is de afzuigkap van de muur gevallen.

Geen holle wand-pluggen gebruikt.

Ik weet niet wat voor monteurs die toko gebruikt, maar volgens mij kunnen ze beter bij de jostiband gaan.

Die afzuigkap is helemaal kapot en kan zo de container in. De binnenkant is naar de kloten.

Serieus.
pi_51535331
Oh, en ze heten Superkeukens. Koop nooit iets bij Superkeukens Beverwijk.
  maandag 16 juli 2007 @ 21:09:39 #31
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_51535562
quote:
Op maandag 16 juli 2007 21:04 schreef Isegrim het volgende:
Het vervolg.

Mijn vriend en ik zitten net CSI te kijken. Ineens een donderend geraas. Is de afzuigkap van de muur gevallen.

Geen holle wand-pluggen gebruikt.

Ik weet niet wat voor monteurs die toko gebruikt, maar volgens mij kunnen ze beter bij de jostiband gaan.

Die afzuigkap is helemaal kapot en kan zo de container in. De binnenkant is naar de kloten.

Serieus.
Dit meen je niet?

Waren het soms een stel Polen oid?
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 16 juli 2007 @ 21:09:55 #32
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_51535574
Nee, klinkt niet bepaald Super
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  maandag 16 juli 2007 @ 21:18:12 #33
56347 Faithz
ADHD Fokker
pi_51535947
Ik moest lachen

Begrijp me niet verkeerd, ik vind het heel rot voor je. Ik hoop dat je het opgelost krijgt, wordt maar eens flink kwaad in die toko daar, waar andere klanten bij zijn doet wonderen.

Succes
Trotse mamma :)
pi_51536000
Wij zitten in R'dam, die toko in Beverwijk, dus ik denk niet dat ik er in eigen persoon heen ga. Maar ik ga wel even iemand flink uitfoeteren morgenochtend aan de telefoon.
pi_51536022
quote:
Op maandag 16 juli 2007 21:09 schreef Alicey het volgende:

[..]

Dit meen je niet?

Waren het soms een stel Polen oid?
Nee, Amsterdammers.

Dan weet je het wel.
pi_51536134
Ik heb de bovenkastjes maar leeggehaald. Straks hebben ze daar ook geen holle wand-pluggen voor gebruikt.

Godverdomme, wat ben ik kwaad.
  maandag 16 juli 2007 @ 21:23:36 #37
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_51536152
quote:
Op maandag 16 juli 2007 21:20 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Nee, Amsterdammers.

Dan weet je het wel.
Hmm het zal ook eens niet 020 zijn.
  maandag 16 juli 2007 @ 21:25:03 #38
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_51536219
quote:
Op maandag 16 juli 2007 21:23 schreef Isegrim het volgende:
Ik heb de bovenkastjes maar leeggehaald. Straks hebben ze daar ook geen holle wand-pluggen voor gebruikt.

Godverdomme, wat ben ik kwaad.
Het lijkt me overigens wel een beetje tijd worden voor rechtsbijstand nu. Ik weet neit of je daarvoor verzekerd bent, maar zoniet - Zoek dan een beetje een advocaat.
pi_51536290
quote:
Op maandag 16 juli 2007 21:25 schreef Alicey het volgende:
Het lijkt me overigens wel een beetje tijd worden voor rechtsbijstand nu. Ik weet neit of je daarvoor verzekerd bent, maar zoniet - Zoek dan een beetje een advocaat.
Ja, ik heb een rechtsbijstandverzekering. Morgen maar even bellen.
  maandag 16 juli 2007 @ 21:31:00 #40
56347 Faithz
ADHD Fokker
pi_51536383
Idd. Hou ons op de hoogte.

Bel btw eerst het keukenbedrijf en geef ze de kans het op te lossen. Doen ze dat niet naar wens, onderneem dan juridische stappen.
pi_51536441
quote:
Op maandag 16 juli 2007 21:31 schreef Faithz het volgende:
Idd. Hou ons op de hoogte.

Bel btw eerst het keukenbedrijf en geef ze de kans het op te lossen. Doen ze dat niet naar wens, onderneem dan juridische stappen.
Ja. Ik ga sowieso eisen dat ze andere monteurs sturen. Van deze gasten heb ik mijn buik nu wel vol.
  maandag 16 juli 2007 @ 21:36:13 #42
56347 Faithz
ADHD Fokker
pi_51536571
Krijgen ze btw nog geld van je? Nee zeker?
pi_51536663
quote:
Op maandag 16 juli 2007 21:36 schreef Faithz het volgende:
Krijgen ze btw nog geld van je? Nee zeker?
Nee, ik heb alles netjes betaald.
pi_51547949
Kloteuh Sommige bedrijven Nou ja, tijd om maar eens in de telefoon te klimmen. Succes
Amsterdam O+
  dinsdag 17 juli 2007 @ 07:47:29 #45
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_51547958
Slim van je om de bovenkastjes ook leeg te ruimen
Vampire Romance O+
  † In Memoriam † dinsdag 17 juli 2007 @ 10:44:10 #46
67005 pc-fr34k
"Internet=Telepathie"
pi_51550748
quote:
Op maandag 16 juli 2007 21:20 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Nee, Amsterdammers.

Dan weet je het wel.
!

Wel balen dat net nu je dacht dat het opgelost was er weer iets anders voor in de plaats komt. .
  dinsdag 17 juli 2007 @ 11:02:12 #47
3542 Gia
User under construction
pi_51551293
Oh, wat erg, dit. Zat net geïnteresseerd het begin van dit verhaal te lezen, is nu ook de afzuigkap naar beneden gedonderd. Echt erg.

Rechtsbijstand inschakelen, inderdaad. Hoef je jezelf verder niet druk over te maken, die regelen het allemaal voor je. Uiteraard mag je gerust eerst effe het bedrijf bellen om je agressie kwijt te kunnen, maar laat je niet omlullen tot een schikking. Laat je rechtsbijstand dit oplossen.

Was er door de afzuigkap niet ook schade aan het aanrechtblad? Niet laten repareren, hoor, gewoon helemaal nieuw blad!!
  dinsdag 17 juli 2007 @ 11:18:49 #48
56347 Faithz
ADHD Fokker
pi_51551828
Tijd voor een update!
  dinsdag 17 juli 2007 @ 11:51:30 #49
10616 werkeend
is een lief konijntje
pi_51552829
waarom gaat iedereen gelijk roepen dat je advocaten moet sturen en rechtsbijstandsverzekeringen moet inschakelen.. wat is er gebeurd met gewoon eerst bellen en kijken wat het bedrijf voor jouw wil doen. Als die direct een nieuwe monteur langssturen en ook de afzuigkap vervangen is er toch helemaal niets aan het handje?
#things i do to people i love shouldn't be allowed#
  dinsdag 17 juli 2007 @ 12:02:55 #50
56347 Faithz
ADHD Fokker
pi_51553193
Gezien de voorgeschiedenis met de vaatwasser verwacht ik niet dat de keukenboer heel makkelijk mee werkt.

Echter is het wel zo dat je hem inderdaad eerst de kans moet geven.
  † In Memoriam † dinsdag 17 juli 2007 @ 12:04:53 #51
43556 miss_dynastie
pi_51553243
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 11:51 schreef werkeend het volgende:
waarom gaat iedereen gelijk roepen dat je advocaten moet sturen en rechtsbijstandsverzekeringen moet inschakelen.. wat is er gebeurd met gewoon eerst bellen en kijken wat het bedrijf voor jouw wil doen.
Het bedrijf schuift zijn verantwoordelijkheden toch gewoon domweg af? Nee hoor, ligt niet aan ons, moet je bij je inboedelverzekering voor zijn. Suuuuuure
pi_51553496
Isegrim, heb je ze al gesproken? Ze mogen wel met een heel goed antwoord komen, want dit is schandalig natuurlijk. En ik vrees dat jij niet de enige bent met dergelijke problemen bij deze keukenboer.
  dinsdag 17 juli 2007 @ 12:13:57 #53
56347 Faithz
ADHD Fokker
  dinsdag 17 juli 2007 @ 16:55:11 #54
21112 ArnoKlaassen
The Magnificient One
pi_51563736
quote:
Superkeukens staat idd niet al te best bekend. Die toko en de keukenconcurrent moet je gewoon ver weg van blijven. Goedkoop is bij hun zeker duurkoop
pi_51566512
We hebben zelf niet voor deze toko gekozen. We kregen de keuken bij het huis, maar omdat wij niet het standaard model wilden, hebben we zelf een model uitgezocht. En echt goedkoop was de keuken zeker niet.
  dinsdag 17 juli 2007 @ 18:32:38 #56
56347 Faithz
ADHD Fokker
pi_51566558
Maarrrrr heb jij vandaag al contact gehad
pi_51567371
Ja, zowel met de keukenboer als met de monteur. Die lui doen net of het de gewoonste zaak van de wereld is dat je afzuigkap naar beneden komt kletteren. Misschien is het bij hen ook wel de normaalste zaak van de wereld.

Twee 'pluspuntjes': de keukenboer heeft direct een nieuwe afzuigkap besteld (levering verwacht in week 32 ) en de monteur komt donderdag langs ondanks het feit dat hij eigenlijk vakantie heeft.
pi_51567762
Ik blijf erbij dat het prutsers zijn. Lijstje:

- loze pijp vergeten af te doppen
- dwars door mijn muren heen boren zodat er aan de andere kant een gat zat (overigens ook niet nodig bij een holle wand, want dan hoef je alleen door de eerste gipsplaat heen te boren, als je tenminste fatsoenlijke holle wand-pluggen gebruikt)
- het gat voor de kookplaat niet netjes uitzagen waardoor er nu een klein gaatje naast de linkerbovenhoek van mijn kookplaat zit
- het onjuist plaatsen van de koelkast in zijn behuizing waardoor hij niet goed sloot

Tja.
  Moderator dinsdag 17 juli 2007 @ 19:28:56 #59
5428 crew  miss_sly
pi_51568200
quote:
Op maandag 16 juli 2007 21:23 schreef Alicey het volgende:

[..]

Hmm het zal ook eens niet 020 zijn.

Beverwijk is geen Amsterdam

Volgens mij is montage een kwestie van de keuken plaatsen, inclusief het aansluiten van de apparatuur. Zorgen dat de juiste leidingen op de juiste plaatsen liggen enzo, hoort niet bij de montage, in veel gevallen. Dat van die vaatwasser zou dus, hoewel natuurlijk ontzettend rot, best eens geen kwestie van de leverancier kunnen zijn.

Dat van de afzuigkap uiteraard wel.
Gewoon bellen, zaak uitleggen en netjes docht dringend verzoeken om op zeer korte termijn de zaak naar behoren zonder extra kosten te komen oplossen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 17 juli 2007 @ 19:36:23 #60
65960 sanger
pi_51568449
Aansluiten zit er niet (altijd) bij overigens.....
pi_51568644
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 19:28 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Beverwijk is geen Amsterdam
Nee, maar die kerels zijn wel Amsterdammers.
quote:
Volgens mij is montage een kwestie van de keuken plaatsen, inclusief het aansluiten van de apparatuur. Zorgen dat de juiste leidingen op de juiste plaatsen liggen enzo, hoort niet bij de montage, in veel gevallen. Dat van die vaatwasser zou dus, hoewel natuurlijk ontzettend rot, best eens geen kwestie van de leverancier kunnen zijn.
Dat is het wel. Ze hebben die leiding zelf afgezaagd en hem vervolgens niet afgedopt. En het verleggen van de waterleidingen zit er wel bij.
quote:
Dat van de afzuigkap uiteraard wel.
Gewoon bellen, zaak uitleggen en netjes docht dringend verzoeken om op zeer korte termijn de zaak naar behoren zonder extra kosten te komen oplossen.
Dat heb ik ook gedaan.
  Moderator dinsdag 17 juli 2007 @ 19:50:09 #62
5428 crew  miss_sly
pi_51568925
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 19:43 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Nee, maar die kerels zijn wel Amsterdammers.
Wat er dan alsnog geen reet mee te maken heeft, uiteraard...
quote:
Dat is het wel. Ze hebben die leiding zelf afgezaagd en hem vervolgens niet afgedopt. En het verleggen van de waterleidingen zit er wel bij.
Als jij dat zo zwart op wit hebt, hoort dat erbij. Als dat niet zo is, zou je eens kunnen informeren wat zij onder montage verstaan...
quote:
Dat heb ik ook gedaan.
Dat heb ik gelezen, nadat ik had gepost. Mijn excuses dat ik dit nog postte.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_51569300
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 19:50 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Wat er dan alsnog geen reet mee te maken heeft, uiteraard...
Het was dan ook een grapje.
quote:
Als jij dat zo zwart op wit hebt, hoort dat erbij. Als dat niet zo is, zou je eens kunnen informeren wat zij onder montage verstaan...
Ze hebben al toegegeven dat het hun fout is.
quote:
Dat heb ik gelezen, nadat ik had gepost. Mijn excuses dat ik dit nog postte.
Nou zeg. Bedoelde verder niks naars hoor.
  dinsdag 17 juli 2007 @ 20:21:05 #64
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_51570189
Oei miss_sly, je wordt wel chagrijnig van in 020 wonen zo te zien.
pi_51570291
Ik leek misschien wat kortaf, maar ik had gewoon haast omdat het eten klaar was.
pi_51570547
Zou het trouwens kwaad kunnen, een paar weken koken zonder afzuigkap?

Anders kunnen we die lui misschien nog aansprakelijk stellen voor drie weken lang uit eten gaan.
  dinsdag 17 juli 2007 @ 20:36:37 #67
66825 Reya
Fier Wallon
pi_51570869
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 20:28 schreef Isegrim het volgende:

Anders kunnen we die lui misschien nog aansprakelijk stellen voor drie weken lang uit eten gaan.
Kwaad kan het niet, enigszins vervelend is het wel, omdat je keuken/woonkamer blauw van de rook komt te staan.
pi_51570920
Beetje rustig koken dan maar.
  dinsdag 17 juli 2007 @ 20:37:58 #69
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_51570937
quote:

Kwaad kan het niet, maar er blijven dan wel etensluchtjes hangen.
pi_51572950
quote:

Kan prima, ik gebruik mijn afzuigkap nooit (zat al in het huis bij aankoop); kookluchtjes mag je best ruiken.
  dinsdag 17 juli 2007 @ 22:41:57 #71
21112 ArnoKlaassen
The Magnificient One
pi_51575731
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 20:37 schreef Alicey het volgende:

[..]

Kwaad kan het niet, maar er blijven dan wel etensluchtjes hangen.
Inderdaad. We koken nu nog steeds zonder afzuigkap. Niet optimaal maar het is zeker niet gevaarlijk.
pi_51582316
quote:

In me oude studentenhuis en hier hebben we ook geen afzuigkap. Het kan op zich maar het laat wel meer sporen na. Ik bedoel, als we vroeger patat gingen bakken dan moest je de volgende dag wel wat andere kleertjes aan Verder moet je iets beter schoonmaken en het zorgt voor meer vocht wat niet ideaal is
Amsterdam O+
pi_51582321
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 20:23 schreef Isegrim het volgende:
Ik leek misschien wat kortaf, maar ik had gewoon haast omdat het eten klaar was.
Maar je hebt nog niet dat als je een kookpit aanzet je koelkast licht aanspringt en je met de waterkraan de kookpits aanstuurt?
Amsterdam O+
pi_51582328
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 06:50 schreef Roomsoesje het volgende:

[..]

Maar je hebt nog niet dat als je een kookpit aanzet je koelkast licht aanspringt en je met de waterkraan de kookpits aanstuurt?
Nog niet.
pi_52009563
Ik heb vanmorgen een nieuwe afzuigkap gekregen. Ik hoop dat deze wel blijft hangen. De oude hebben ze hier gelaten, wat moet ik daar nou weer mee? Misschien kan ik de motor nog verkopen, die doet het nog.
pi_52009646
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 08:16 schreef Isegrim het volgende:
Ik heb vanmorgen een nieuwe afzuigkap gekregen. Ik hoop dat deze wel blijft hangen. De oude hebben ze hier gelaten, wat moet ik daar nou weer mee? Misschien kan ik de motor nog verkopen, die doet het nog.
Formeel is de kap van de keukenboer. Even bewaren, ze een mailtje sturen dat ze wat vergeten zijn en als je voor je gevoel lang genoeg gewacht hebt neem je aan dat ze hem niet meer willen. Misschien kun je hem slopen en de motor opslaan voor als deze kap net buiten de garantie de geest geeft.

Overigens is de tip hier al een keer gegeven, maar over het algemeen zijn winkels wat toeschietelijker als je op zaterdagochtend in de winkel je beklag doet op een wat luide toon. de kans nieuwe klanten kwijt te raken doet veel goed. Tenzij het een computerzaak in Bergschenhoek betreft, want die hebben een apart pand voor de klachtenafhandeling omdat er anders geen reguliere klanten meer in de winkel passen.
pi_52009777
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 08:29 schreef deom het volgende:

[..]

Formeel is de kap van de keukenboer. Even bewaren, ze een mailtje sturen dat ze wat vergeten zijn en als je voor je gevoel lang genoeg gewacht hebt neem je aan dat ze hem niet meer willen. Misschien kun je hem slopen en de motor opslaan voor als deze kap net buiten de garantie de geest geeft.
Ik heb expliciet gevraagd of ze hem alsjeblieft mee wilden nemen (mijn berging staat al vol met grof vuil - ophalen kost ¤ 90,- per kuub en ik heb nog geen rijbewijs, dus kan het niet wegbrengen), maar dat wilden ze niet...
quote:
Overigens is de tip hier al een keer gegeven, maar over het algemeen zijn winkels wat toeschietelijker als je op zaterdagochtend in de winkel je beklag doet op een wat luide toon. de kans nieuwe klanten kwijt te raken doet veel goed. Tenzij het een computerzaak in Bergschenhoek betreft, want die hebben een apart pand voor de klachtenafhandeling omdat er anders geen reguliere klanten meer in de winkel passen.
Informatique? Daar hebben wij juist wel goede ervaringen mee.
pi_52009873
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 08:42 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Ik heb expliciet gevraagd of ze hem alsjeblieft mee wilden nemen (mijn berging staat al vol met grof vuil - ophalen kost ¤ 90,- per kuub en ik heb nog geen rijbewijs, dus kan het niet wegbrengen), maar dat wilden ze niet...
Aha, nou ja hij is van hen. Hebben ze een antwoordnummer, dan kun je hem opsturen. Anders misschien op marktplaats zetten.
quote:
[..]

Informatique? Daar hebben wij juist wel goede ervaringen mee.
Ik noem geen namen, en je hebt het in een keer goed. Als je in een week tijd ongeveer 14 uur doorbrengt wachtend bij de klachtenafhandeling, hoor je nog eens wat......
pi_52009902
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 08:52 schreef deom het volgende:

[..]

Aha, nou ja hij is van hen. Hebben ze een antwoordnummer, dan kun je hem opsturen. Anders misschien op marktplaats zetten.
Geen antwoordnummer. Misschien zet ik hem gratis of 't.e.a.b.' op Marktplaats.
quote:
Ik noem geen namen, en je hebt het in een keer goed. Als je in een week tijd ongeveer 14 uur doorbrengt wachtend bij de klachtenafhandeling, hoor je nog eens wat......
Hmkay.
  woensdag 1 augustus 2007 @ 11:38:47 #80
3542 Gia
User under construction
pi_52013350
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 08:42 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Hebben ze bij jullie geen kringloopwinkel?
Hier wordt witgoed gratis opgehaald door de kringloopwinkel, omdat je daar verwijderingsbijdrage voor betaalt.
pi_52018108
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 12:04 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Het bedrijf schuift zijn verantwoordelijkheden toch gewoon domweg af? Nee hoor, ligt niet aan ons, moet je bij je inboedelverzekering voor zijn. Suuuuuure
Das indd een goeie jah
Hun fouten zijn voor rekening van de inboedelverkering.
zoals het potje thuis poept, poept het nergens
_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*
ACWW NWFC id: 2921-2609-9160 nick: tbone Town: Finetown
Fiets
pi_52020459
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 11:38 schreef Gia het volgende:

[..]

Hebben ze bij jullie geen kringloopwinkel?
Hier wordt witgoed gratis opgehaald door de kringloopwinkel, omdat je daar verwijderingsbijdrage voor betaalt.
Ook als het kapot is?
pi_52021233
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 16:13 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Ook als het kapot is?
Juist dan.
Daar is die heffing namelijk voor bedoelt, de rommel die het oplevert wanneer het afgedankt wordt.
pi_52021276
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 16:44 schreef Mark_Rutte het volgende:

[..]

Juist dan.
Daar is die heffing namelijk voor bedoelt, de rommel die het oplevert wanneer het afgedankt wordt.
Gaan we dat proberen. Ik wist sowieso niet dat een afzuigkap onder 'witgoed' viel.
  woensdag 1 augustus 2007 @ 18:40:44 #85
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_52023770
kringloopwinkel is een goede optie, toen ik pas geleden een hele berg oude zooi (monitoren, koelkast, videorecorders enzo) ging brengen, stonden ze daar wel redelijk te kwijlen. Dus iedereen was blij.
DeviantArt
pi_52024062
Hmja, hij doet het nog prima en er is enkel e.e.a. verbogen, dus misschien dat iemand met een smalle portemonnee er wel erg blij mee is. De verbogen stukjes zijn vast weer recht te krijgen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')