Nee, het is volledig rond zoals een O, maar daaraan zitten 3 of 4 "streepjes" aan. Het lijkt wel een beetje op een kruis, maar dan is het midden rond. Wat dat betreft lijkt het het meeste op een popnagel.quote:Op woensdag 13 juni 2007 17:29 schreef dagizmo het volgende:
Torx?
volgens mij is het gewoon een popnagel hoor, lijkt me neit echt een schroef?quote:Op woensdag 13 juni 2007 17:15 schreef LeXX het volgende:
Ik wil mijn platen vervangen door "luxe" platen met opliggende tekens, aangezien het exemplaar wat nu voorop zit aardig verbogen en lelijk is. Maar dan moeten de oude er wel afgeschroefd worden...
Deze zitten met een apart soort schroef vast. Het is een soort "O" met drie of vier inkepingen die haaks op de O staan. Hier zal een garage apart gereedschap voor hebben, maar is dat ook te koop bij een doe-het-zelf-zaak?
Ik wil mijn nieuwe platen bevestigen zonder dat de schroeven te zien zijn. Hiervoor zijn houders te koop waarin de de plaat schuift, enkel lijkt mij dit diefstalgevoelig, wat weer niet de bedoeling is. Is hier een goed alternatief voor?
Alvast bedankt voor de nuttige antwoorden![]()
Edit: Foto gevonden van de schroef:
[afbeelding]
Ik ben erg benieuwd of je je inderdaad met een triwing hebt kunnen redden. Ik ben stiekem namelijk ook nog overtuigd van het popnagelverhaal. Amaze us!quote:Op woensdag 13 juni 2007 17:54 schreef LeXX het volgende:
Sirtalis, Ziet er niet naar uit dat dat gaat passen... Ik post vanavond ff foto's van de schroef op mijn kenteken. Bedankt voor het meedenken!![]()
Nee, dat lukt niet. Wel kan ik voelen dat er een uiteinde zit, en dat deze niet scherp is (weer een reden om aan te nemen dat het toch een popnagel is). Wat ik niet met zekerheid kan zeggen is of het dan plastic is (van de bumper, wat een uitsparing is voor de schroef), of ijzer.quote:Op woensdag 13 juni 2007 19:56 schreef Sirtalis het volgende:
Je kan er niet toevallig achter kijken?
Verkapt "kijk-mij-bijzonder-maar-saai-gereedschap hebben"quote:Op woensdag 13 juni 2007 17:54 schreef F4T4L_3RR0R het volgende:
Dat model heb ik niet in mijn bittensetje voor vreemde schroefjes, of toch wel?
[[url=http://www.xs4all.nl/~remonv/fok/bittensetje-klein.jpg]afbeelding][/url]
Klikbaar voor GROOT formaat.
Wellicht zat er een bitje tussen waarmee de kentekenplaat losgeschroefd kan worden.quote:Op woensdag 13 juni 2007 20:26 schreef worldpimber het volgende:
[..]
Verkapt "kijk-mij-bijzonder-maar-saai-gereedschap hebben"![]()
Onverkapte "kijk mij eens de vervelende eikel uithangen" opmerking. Opkazen.quote:Op woensdag 13 juni 2007 20:26 schreef worldpimber het volgende:
[..]
Verkapt "kijk-mij-bijzonder-maar-saai-gereedschap hebben"![]()
Gewoon een stuk dikke tape eromheen of overheen plakken.quote:Op donderdag 14 juni 2007 10:43 schreef invine het volgende:
Zorg dat je niet uitschiet op je lak, zonde
RVS schroeven gebruikenquote:Op woensdag 13 juni 2007 20:18 schreef LeXX het volgende:
DonJames, thx voor de bevestiging van mijn keuzeIk denk dat het dan twee houders worden waarin ik ze kan schuiven oid, of anders kleine schroeven met gele doppen erop. Wat ik absoluut niet wil is twee grote schroeven door de plaat die na een poos twee roestbollen worden
![]()
Uitboren is nog geen halve minuut werk.. hij valt vanzelf er doorheen en dan zo op de grond (mits die op je achterbumper zit, als ie op je achterklep zit valt ie binnen in je achterklep maar dat maakt opzich niet zoveel uit). Heb zelf vaak zat popnagels eruit geboort en kan je vertellen dat het makkelijk is zolang je de bor goed vasthoud en in het gat houd, als je dat niet doet of te schuin houd dan heb je kans dat je uitschiet en dan ook over je lak. Dus pas op!quote:Op donderdag 14 juni 2007 17:10 schreef LeXX het volgende:
Ik heb waarschijnlijk geen dremel bij de hand, Ou Tannu. Dus het wordt uitboren, 4mm is het beste heb ik begrepen
scherp boortje scheelt ook een bergquote:Op donderdag 14 juni 2007 19:45 schreef invine het volgende:
[..]
Uitboren is nog geen halve minuut werk.. hij valt vanzelf er doorheen en dan zo op de grond (mits die op je achterbumper zit, als ie op je achterklep zit valt ie binnen in je achterklep maar dat maakt opzich niet zoveel uit). Heb zelf vaak zat popnagels eruit geboort en kan je vertellen dat het makkelijk is zolang je de bor goed vasthoud en in het gat houd, als je dat niet doet of te schuin houd dan heb je kans dat je uitschiet en dan ook over je lak. Dus pas op!
succes!![]()
God.. heb je dat ding er nog niet af?quote:Op donderdag 14 juni 2007 17:10 schreef LeXX het volgende:
Ik heb waarschijnlijk geen dremel bij de hand, Ou Tannu. Dus het wordt uitboren, 4mm is het beste heb ik begrepen
quote:Op vrijdag 15 juni 2007 00:13 schreef Seventh-Heaven het volgende:
[..]
God.. heb je dat ding er nog niet af?
quote:Op donderdag 14 juni 2007 09:37 schreef LeXX het volgende:
Ik ga zaterdag waarschijnlijk aan het boren, ik laat nog weten of het nu toch een schroef was of echt een popnagel is![]()
Onthoud je het voor de volgende keer? Sirtalis IS de wet!quote:Op zondag 17 juni 2007 14:06 schreef LeXX het volgende:
En het was..... Een popnagel!Verwijderen was een kwestie van uitboren.
Inmiddels zijn de platen vervangen door de nieuwe!![]()
quote:Op woensdag 20 juni 2007 17:25 schreef Sirtalis het volgende:
[..]
Onthoud je het voor de volgende keer? Sirtalis IS de wet!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |