Astmaquote:
Bron: www.sporza.bequote:"Er circuleerde bij Schalke in de jaren 80"
wo 13/06/07 - Voetbalcoach Peter Neururer heeft een boekje opengedaan over het dopinggebruik in het Duitse voetbal in de jaren 80.
De dopingbekentenissen in het Duitse wielermilieu hebben ook voetbaltrainer Peter Neururer geïnspireerd.
(Belga)
Neururer, vorig jaar ontslagen bij Hannover, meldt dat veel voetballers doping gebruikten.
"Vooral Captagon was populair in de jaren 80. 50% van de voetballers in de tweede klasse nam dat."
"Ik zag dat ook bij Schalke, toen nog een tweedeklasser", zei Neururer, die in 1989-1990 coach was bij Schalke.
"Spelers op Captagon werden niet moe en vertoonden soms buitensporig gedrag." De Duitse bond vraagt dat Neururer (foto) met namen en voorbeelden op de proppen komt.
quote:Alessandro Petacchi, Leonardo Piepoli en Iban Mayo zouden de drie renners zijn die een verdachte dopingtest hebben afgeleverd tijdens de afgelopen Giro d'Italia. Het gaat om testen die bestempeld worden als ‘niet negatief’.
Bron ?quote:
quote:
van wieleruitslagen.bequote:Alessandro Petacchi (Team Milram), Leonardo Piepoli (Saunier-Duval) en Iban Mayo (Euskaltel-Euskadi) zouden de drie renners zijn die een verdachte dopingtest hebben afgeleverd tijdens de afgelopen Giro d'Italia. Het gaat om testen die bestempeld worden als ‘niet negatief’.
Petacchi en Piepolo zouden een medisch attest hebben vanwege hun astma. Toch vertonen de uitslagen een verhoogde salbutamolwaarde, bij één van de twee zelfs in abnormale mate. Mayo zou van nature een hoog testosterongehalte hebben maar in zijn bloed werden ook sporen gevonden van synthetische testosteron.
Petacchi toonde in de afgelopen Giro d'Italia dat hij terug was na zijn zware blessure van vorig seizoen. 'Ale Jet' won vijf ritten en het puntenklassement. Piepoli was één van de smaakmakers in de Giro en hielp ploegmaats Gilberto Simoni en Ricardo Ricco aan een ritzege, zelf pakte hij ook een ritzege en de bergtrui. Ook Mayo was goed voor een ritzege.
Bron: reuters
daar heb je het al, die attesten. Niks aan de hand dus lijkt me. Piepoli en Mayo hebben idd attesten tegen pollenallergie en astma zover ik weet. Alejet weet ik niet maar dat zal dan ook wel.quote:Verdachte dopingtest voor Petacchi
Alessandro Petacchi, Leonardo Piepoli en Iban Mayo hebben een verdachte urinetest afgeleverd tijdens de Giro. Of ze positief zijn, valt echter nog af te wachten.
Voorlopig worden de testen bestempeld als ‘niet negatief’, want de drie renners zwaaien met medische attesten en er zijn nog geen bewijzen dat ze echt doping namen.
In de urine van Petacchi en Piepoli werd een verdacht hoge concentratie van het astmaproduct salbutamol aangetroffen. Beiden zouden een medisch attest hebben, maar de concentratie zou - vooral bij een van de twee - veel hoger liggen dan de toegestane waarde.
Bij Iban Mayo werd een grote hoeveelheid testosteron vastgesteld, die erop kan wijzen dat hij zijn toevlucht nam tot dopingproducten. Mayo beschikt evenwel sinds zijn amateurtijd over een medisch attest dat bevestigt dat hij een afwijkende testosteronspiegel heeft. Bijkomende testen moeten dus uitmaken of hij al dan niet positief is.
Op sportwereld echter :quote:Op woensdag 13 juni 2007 23:06 schreef Bartoli het volgende:
[..]
daar heb je het al, die attesten. Niks aan de hand dus lijkt me. Piepoli en Mayo hebben idd attesten tegen pollenallergie en astma zover ik weet. Alejet weet ik niet maar dat zal dan ook wel.
quote:Maxime Lefèbvre wellicht levenslang geschorst
Er hangt de Fransman Maxime Lefèbvre een levenslange schorsing boven het hoofd. Deze uitspraak kwam er nadat hij zowel na afloop van de Noordzeecross van eind december 2006 in Middelkerke als na de veldrit in Sint-Niklaas op 2 januari van dit jaar niet kwam opdagen voor een antidopingcontrole.
'Er is hieromtrent nog geen definitieve uitspraak, want de renner in kwestie kan nog altijd beroep aantekenen tegen dit vonnis van de dopingcommissie van de KBWB. Lefèbvre heeft hiervoor de tijd tot en met 1 juli. Hij stuurde tweemaal zijn kat naar een dopingcontrole en was voorheen al geen onbesproken blad. Vandaar het vonnis', stelde Freddy Van Steen, voorzitter van de KBWB voor veld, piste en weg.
Lefèbvre, die komende zondag 35 jaar wordt, was in februari 2004 al eens positief bevonden, en werd toen geschorst tot 8 april 2005. Omdat hij toen te vroeg hervatte, werd die schorsing verlengd tot 22 mei 2006.
Wat imo vooral lachwekkend begint te worden, is dat de hele tijd van alles gesuggereerd wordt zonder dat er concreet iets bekend is. In dit bericht ook weer "het zouden Petacchi, Piepoli en Mayo zijn", terwijl in het originele bericht van de Gazzetta stond dat het niet om bekende renners zou gaan. Als dat laatste klopt, dan zijn het dús niet Petacchi, Piepoli en Mayo.quote:Op woensdag 13 juni 2007 23:08 schreef knep het volgende:
Die attesten beginnen zo langzamerhand ook echt lachwekkend te worden.
Petacchi leek na zijn sprint van 700 meter erg buiten adem, misschien kreeg hij een dubbele dosis voor deze intense opstoot van "inspanningsastma"quote:Op woensdag 13 juni 2007 23:09 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Beiden zouden een medisch attest hebben, maar de concentratie zou - vooral bij een van de twee - veel hoger liggen dan de toegestane waarde.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |