abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator / Redactie Sport woensdag 13 juni 2007 @ 15:27:56 #1
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_50412801
Ik zie er geen topic over dus dacht ik ik open er zelf 1.

Dit is een serie op discovery die vandaag om 9 aflevering 2 uitzend. Gaat zegmaar over de geschiedenis van de pc game. best leuke serie
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_50413430
keek het vorige keer. Best cool. Brengt jeugd herinneringen naar boven
| Beware of the magon named Charles |De Eukaryoto Animalia Chordata Vertebrata Mammalia Primates Hominidae Homo Sapien|
  woensdag 13 juni 2007 @ 15:44:39 #3
182076 DeletedByAdmin
-=Deleted by Admin=-
pi_50413503
Ja, was wel ok, over Atari etc. Niet echt super boeiend, maar wel interessant.
Game je teveel? Discussieer mee op www.gamezorg.nl - Zorg voor Gamers!
pi_50413656
Yes. We hadden het er toevallig over in de GAM SC.

Ik ben de deeltjes op aan het nemen op DVD. Of nouja, ik heb dus de eerste aflevering, maar ik heb hem nog niet gezien dus veel boeiends heb ik verder niet te vertellen. Máár toch een tvp, zodat ik de volgende afleveringen niet vergeet op te nemen.

.
pi_50414491
I, Videogame Episode 1
quote:
In the 1950s, the Cold War quickly evolved between the world superpowers of the United States and the Soviet Union. Mutually assured destruction enforced an uneasy stalemate, yet also drove computer technology to create missile simulations in order to predict the results of a nuclear war. This same computer technology was used to develop the first computer game in 1958 – Tennis for Two. The Space Race and the Vietnam war coincided with Steve Russell’s game Space War! and the emergence of the first true giants in the videogame business – Nolan Bushnell and Atari. In post-World War II Japan, electronics and computer technology emerged to rebuild a land and economy devastated by the atomic bomb. Space Invaders and Pac-Man soon followed, and the Golden Age of videogames was born. Among others, individuals featured in this episode include Steve Russell, Nolan Bushnell, Ralph Baer (considered by many to be the inventor of the videogame) and Toru Iwatani (Pac-Man designer). Videogames emerged as a form of entertainment where the player was in control, as opposed to the more passive diversion of watching television.
I, Videogame Episode 2
quote:
In the late 1970s and 1980s, instead of controlling “things” like spaceships and tennis rackets, videogame technology let players command recognizable characters with real faces and back stories. Game developers were liberated to create more complex videogames with heroic journeys – and Japanese creators like Shigeru Miyamoto rose to prominence with star characters Mario, Donkey Kong and Zelda. But in the 1990s, Generation X emerged and the games of their childhood couldn’t satisfy the new teen angst that now permeated pop culture. With Sega’s Genesis and Sony’s PlayStation, gamers dismissed cutesy cartoon characters in favour of grittier heroes like Sonic the Hedgehog and anti-heroes in games like Grand Theft Auto III. As players grew up, their youthful idealism was replaced with a warier view of the world and a yearning for photorealistic, angry anti-heroes. This episode features interviews with Trip Hawkins (Silicon Valley entrepreneur and co-founder of Electronic Arts), Al Lowe (creator of Leisure Suit Larry), Tim Schafer (creator of Full Throttle) and other notable figures in the gaming industry.
I, Videogame Episode 3
quote:
It was a foreign concept to the early game designers, but with games like Castle Wolfenstein 3-D and Doom, videogames grew from their primitive 2-D roots into richly detailed 3-D worlds. These groundbreaking 3-D games led the industry down new paths – both thrilling and troubling. Designers now had the technology to create games that accurately simulated the real world. For the first time, game designers had to grapple with a difficult question – how long before a game was nearly indistinguishable from reality? For all the controversy surrounding the first-person shooter genre in videogames, its popularity was undeniable. And in the wake of the September 11th terrorist attacks, the same government that fought to regulate videogames quickly designed their own as a recruiting tool for the army. America’s Army was born and an even more sensitive debate arose as to the morality of recruiting young men for real war through the fun of a videogame. Were games desensitizing us to the very real pain of violence and war? And more importantly, were videogames leading us on a march towards virtual war? Some people interviewed in this episode include Colonel Casey Wardynski (Director and project originator of America’s Army) and Asi Burak (producer of Peacemaker – a computer game simulation of the Israeli-Arab conflict).
I, Videogame Episode 4
quote:
Ever since the invention of the computer, man has feared “the machine” and its ability to think. But a computer’s unique computational power has also led to the development of games that are unpredictable, intelligent and malleable. “God games” like SimCity and Civilization simulate entire worlds and let players experiment with cause and effect. As the 1990s dawned, global turmoil forced gamers to find solace in the world of videogames – a virtual world that offered control at a time when the real world seemed dangerously out of control. Now, videogames have become tools for learning and creative expression. Players use games like Halo and Unreal Tournament 3 to tell their own stories via Machinima or through custom content that is shared with others over the internet. The line between producer and customer has forever blurred – further proof that videogames are destined to become the dominant form of entertainment. This episode features Will Wright (creator of SimCity, The Sims and Spore), Sid Meier (developed the game series Civilization) and John Brennan (voice actor from the Jerky Boys and Family Guy).
Kan alleen deel 5 nog niet vinden

[ Bericht 2% gewijzigd door Anne op 13-06-2007 16:19:16 ]
pi_50414623
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 16:14 schreef Roellie80 het volgende:
-knip-
(mogen die links wel?)

[ Bericht 50% gewijzigd door Anne op 13-06-2007 16:19:42 ]
pi_50414688
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 16:16 schreef Goover het volgende:

[..]

(mogen die links wel?)
het is toch niet copywrited wanneer het overal "gratis" word uitgezonden

had nog nooit van deze serie gehoord.. maar had ff niks beters te doen
zodoende

[ Bericht 16% gewijzigd door #ANONIEM op 13-06-2007 16:18:57 ]
pi_50414782
Links weggehaald. Mag niet hè.
pi_50414786
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 16:18 schreef Roellie80 het volgende:

[..]

het is toch niet copywrited wanneer het overal "gratis" word uitgezonden

had nog nooit van deze serie gehoord.. maar had ff niks beters te doen
zodoende
Jawel, een film die op tv uitgezonden is mag je nog steeds niet verspreiden...
pi_50414814
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 16:20 schreef ijsmeis het volgende:
Links weggehaald. Mag niet hè.
Dat zei ik...
pi_50415031
zal nog eens wat opzoeken voor jullie

ik ga ze in elk geval vanavond down..bekijken op Discovery Channel
pi_50415067
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 16:27 schreef Roellie80 het volgende:
zal nog eens wat opzoeken voor jullie

ik ga ze in elk geval vanavond down..bekijken op Discovery Channel
Ik ga zeker gebruik maken van je linkjes hoor, had ze al opgeslagen
pi_50415154
Dat hoeven we niet te weten. Ontopic .
pi_50438483
ijsmeis houd de teugels strak hier!

Maar goed, on topic. Heeft iemand al een aflevering gezien? Het lijkt me heel leuk, maar is het niet net zo erg als het vervelende 'How It's Made' . Leek me ook leuk, maar het is echt saaaaaai!
pi_50438730
Ik heb mijn ouders 10 keer proberen te bellen, maar ze namen niet op !
pi_50439009
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 08:55 schreef ijsmeis het volgende:
Ik heb mijn ouders 10 keer proberen te bellen, maar ze namen niet op !
Sorry, ik zie het verband nog niet helemaal? Moesten zij het voor jou opnemen oid?
pi_50439020
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 09:07 schreef Goover het volgende:

[..]

Sorry, ik zie het verband nog niet helemaal? Moesten zij het voor jou opnemen oid?
Ja, ik was niet thuis .
pi_50439055
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 09:07 schreef ijsmeis het volgende:

[..]

Ja, ik was niet thuis .
Je kan de meeste opneem apparaten toch ook van te voren inlichten over je favoriete programma('s)
pi_50439227
A, Ontopic

B, Je had m'n linkjes zeker niet opgeslagen meis?
pi_50441444
Leuke documentaires
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_50446605
vond het stront irritant dat er zoveel reclame blokken in zaten. Normaliter 3 blokken nu iets van 5. En vindt de connectie met maatschappelijke ontwikkelingen te simpel. Maar voor de rest is het best cool
| Beware of the magon named Charles |De Eukaryoto Animalia Chordata Vertebrata Mammalia Primates Hominidae Homo Sapien|
pi_50671331
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 13:06 schreef Bonny_DuctTape het volgende:
vond het stront irritant dat er zoveel reclame blokken in zaten. Normaliter 3 blokken nu iets van 5. En vindt de connectie met maatschappelijke ontwikkelingen te simpel. Maar voor de rest is het best cool
Kan me hierin vinden. Die connectie met maatschappelijke ontwikkelingen is echt veel te simplistisch. En het wordt ook gepresenteerd alsof die "waar" zijn, het had beter als een soort hypothese gebracht kunnen worden.

Verder ontbreken echt de topgames die de gamewereld veranderd hebben. Zo kwam Counterstrike niet eens aan bod vandaag, de meest populaire fps ooit.
pi_50671424
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 22:05 schreef Athlon_2o0o het volgende:

[..]

Kan me hierin vinden. Die connectie met maatschappelijke ontwikkelingen is echt veel te simplistisch. En het wordt ook gepresenteerd alsof die "waar" zijn, het had beter als een soort hypothese gebracht kunnen worden.

Verder ontbreken echt de topgames die de gamewereld veranderd hebben. Zo kwam Counterstrike niet eens aan bod vandaag, de meest populaire fps ooit.
En daarbij is de ondertiteling echt gigantisch bagger
Fok!Wormskampioen '09
Live en PSN: geemfriek
Mario Kart Wii: 0216-0895-3770
pi_50671551
Vorige week dit: "We're going from 2D to 3D to HD"
Ondertiteling: "We gaan van 2D naar 3D naar 8D"

En deze week werd "high framerate" vertaald met "hoge snelheid".

[ Bericht 3% gewijzigd door Athlon_2o0o op 20-06-2007 22:23:05 ]
pi_50671736
Ik vond het maar een matige aflevering vandaag.

De aflevering zou gaan over First Person Shooters, maar het ging alleen maar over oorlogsimulaties. Er werd het idee gecreëerd dat de meeste FPS games door het leger gemaakt worden en dat FPS games moordsimulaties zouden zijn. Eerst een stukje over het ontstaan van het FPS genre met Wolfenstein en Doom, dan een brugstukje over flightsimulaties om te gaan naar America's Army.

Nergens werd er een woord gerept over de mogelijke kwaliteiten van individuele FPS games, behalve dat ze een simulatie zouden zijn. Om de controverse over geweldadige games wat te verergeren hebben ze wat games opgenoemd waar ik nog nooit van gehoord heb of die nooit een succes zijn geweest. Waarom niets over de echte pioniers van het FPS-genre?: Quake, GoldenEye, Half-Life, Counter-Strike, Halo.

De enige reden waarom gamers FPS games zouden spelen volgens dit programma is om te trainen om een soldaat te worden of om onze moordlusten te voeden. Ik denk dat de meeste FPS games gespeeld worden voor teamplay en tactiek.
pi_50687502
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 22:09 schreef Athlon_2o0o het volgende:
Vorige week dit: "We're going from 2D to 3D to HD"
Ondertiteling: "We gaan van 2D naar 3D naar 8D"

En deze week werd "high framerate" vertaald met "hoge snelheid".
Of de hele tijd "ik-persoon spel" in plaats van gewoon First Person Shooter
Fok!Wormskampioen '09
Live en PSN: geemfriek
Mario Kart Wii: 0216-0895-3770
pi_50915212
We spelen SimCity. Na de Koude Oorlog kwamen er namelijk democratieën en we wilden daarom allemaal meemaken hoe het is om als dictator een stad te maken. Ja vast

En na de Koude Oorlog kwamen er allemaal oorlogen in de Balkan en de Rwanda genocide. Daardoor werd het spel Civilization populair, omdat er na de Koude Oorlog een 'clash of civilizations' kwam. Ja ok

Ze redeneren helemaal verkeerd om. Eerst kijken ze naar de bijzonderheden van een spel en dan gaan ze er een maatschappelijk/historisch evenement aan koppelen. Er zit totaal geen logisch verklaarbaar verband aan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')