Dit hoort er uiteraard ook bij Krea. Mocht dit plan er ooit door komen.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 22:38 schreef Kreator het volgende:
Voer dan ook meteen een verplichte IQ test in voor zaaddonoren. Ik zou eigenlijk meer geld moeten krijgen voor mijn kwaliteitszaad dan een willekeurige tokkie.
Groetjes,
Krea.
Het "übermensch" concept is al eens geprobeerd.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 22:37 schreef Armageddon het volgende:
Hallo en een goedenavond,
Ik ben een voorstander van een voortplantingsbewijs. Wat bedoel je daarmee Armageddon? Nu, dat zal ik jullie vertellen.
Ik ben er voor om mensen die het IQ van een doperwt hebben het recht ontnemen om kinderen te krijgen.
Let wel, dit is geen onzin topic. Ik wil hier serieuze reacties.
Dus, wat vinden jullie van dit idee?
EQ natuurlijk ook. Eventueel een paar andere testen. Het gaat mij erom dat er wat minder tokkies geboren worden.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 22:40 schreef MUUS het volgende:
Puur en alleen een IQ test afnemen en iedereen boven de grens mag wel kinderen en anders niet?
Ja en?quote:Op dinsdag 12 juni 2007 22:41 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Het "übermensch" concept is al eens geprobeerd.
Maar jij vindt dat mensen met een laag IQ geen goede en liefhebbende ouders kunnen zijn?quote:Op dinsdag 12 juni 2007 22:43 schreef MUUS het volgende:
[..]
Ja en?
Niemand kon in één keer zijn veters strikken! Niemand kon in één keer fietsen!
Volhouden en blijven proberen.
Ja maaaaar, je hebt ook geheime tokkies. Van die tokkies die in Wassenaar wonen, met geld hun aars afvegen, maar die ook elke avond hun vrouw in elkaar rossen.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 22:42 schreef Armageddon het volgende:
[..]
EQ natuurlijk ook. Eventueel een paar andere testen. Het gaat mij erom dat er wat minder tokkies geboren worden.
Prima! Ben ik voor! Volledig screenen dus.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 22:42 schreef Slaapmeisje het volgende:
Waarom zou je dan alleen op IQ testen? Er zijn nog zoveel andere factoren die meespelen in het geschikt zijn voor ouderschap. Kun je iemand niet beter volledig screenen en meteen de erfelijke kans op verslaving, agressiviteit, psychoses etc etc. berekenen?
Inderdaad. Je kan alleen meten wat iemand wil dat er te meten is.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 22:45 schreef MUUS het volgende:
[..]
Ja maaaaar, je hebt ook geheime tokkies. Van die tokkies die in Wassenaar wonen, met geld hun aars afvegen, maar die ook elke avond hun vrouw in elkaar rossen.
Je hebt ook hele slimme tokkies, die tuig op de wereld zetten.
Als je zo denkt ben je slim genoeg voor een voortplantingsbewijs.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 22:48 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Inderdaad. Je kan alleen meten wat iemand wil dat er te meten is.
Ik kan een EQ uitkomst compleet foppen als ik weet hoe het werkt.
Dus met een hoog IQ en een laag EQ kan ik een hoog EQ nabootsen.
En op IQ tests kan je oefenen en je score sowieso met gemak 10 punten laten stijgen.
Of je bent een uitgekookte tokkie.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 22:49 schreef Armageddon het volgende:
[..]
Als je zo denkt ben je slim genoeg voor een voortplantingsbewijs.
Kom nou.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 22:49 schreef Armageddon het volgende:
[..]
Als je zo denkt ben je slim genoeg voor een voortplantingsbewijs.
Goed punt..quote:Op dinsdag 12 juni 2007 22:49 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Okey. Stel: jij krijgt je zin: er komt een voortplantingsbewijs. Hoe wilde je het uitvoeren dat mensen geen kids krijgen?
Alle vrouwen vanaf het moment dat ze ongesteld worden aan de implanon/prikpil? Hoe wil je voorkomen dat mannen zonder voortplantingsbewijs kinderen krijgen? Hoe doe je dat als een van de partners wel een voortplantingsbewijs heeft, en de ander niet?
Het is een leuk idee, maar kom eens met oplossingen om het uit te voeren...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |