boekquote:Op dinsdag 30 oktober 2007 10:16 schreef Serendips het volgende:
[..]
Je citeert verkeerd. Nog nooit van een boek gehoord hebben is iets anders dan denken dat een boek net uit is.
beide boeken lezen, ze zijn echt indrukwekked , geen van de boeken wordt op t einde afgeraffeld,quote:
quote:Op dinsdag 12 juni 2007 14:37 schreef Serendips het volgende:
Deze mevrouw vindt het maar helemaal niks. Ik ben het niet met haar eens, al vind ik wel dat het toeval op het einde van het boek wel een erg grote rol krijgt.
Ergens in het begin van het boek – het verhaal is dan al een flink eind op streek - wordt verteld over het eerste korte verhaal dat Amir, de hoofdpersoon, als jongen schrijft. Het betreft, geheel volgens de Arabische tradities, een sprookje over een man met een toverschaal, waarop geplengde tranen in parels veranderen. De man besluit, uit hebzucht, zichzelf treurig te maken om veel parels te vergaren en vermoordt tenslotte zijn vrouw. Rahim Khan en Hassan vinden het een prachtig verhaal. Wij moeten, als lezer, maar aannemen dat het een prachtig verhaal was. Misschien was het briljant geschreven, stukken beter dan deze roman. Toch kan het mij niet overtuigen. Alweer zo’n Arabisch sprookje, vol toverkracht, symboliek en geweld. Repelsteeltje met een tulband. Terecht vraagt Hassan waarom de man niet gewoon aan een ui rook. Maar de schrijver hoort zijn eigen vraag niet, en timmert gewoon aan zijn eigen sprookje door. Na lezing van dit boek ben ik verbijsterd en verontwaardigd. Dat dit boek zo goed zou zijn zingt in brede kringen rond, het wordt algemeen prachtig gevonden. Ben ik dan de enige die een alleen op verkoopsucces gericht, geforceerd wanproduct zie? De schrijver is duidelijk meegelift op de grote belangstelling voor het Midden Oosten en Afghanistan, maar in plaats van ons oprecht iets over zijn land van afkomst te vertellen bedient hij ons met een oppervlakkig, bombastisch, slecht geschreven duizend-en-één-nacht sprookje, een omgevallen boekenkast van populaire thema’s, moderne oorlogsjournalistiek en huis, tuin en keuken psychologie. De karakters, allen eendimensionaal, larger-than-life, bijna karikaturen, zijn ondergeschikt aan het uit dik hout gezaagde plot, waarvan je het spoor van krullen vervelend duidelijk ziet liggen. Al vrees ik dat kebab en verse naan, hete thee met amandeltaart en honing en verse sneeuw op Kabul voor diverse romantici dit slecht geschreven verhaal aan het oog zullen onttrekken.die mevrouw heeft dus geen ene kut van het boek begrepen, erg jammer....SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bron
natuurlijk is het een sterk geromatiseerd verhaal, maar het heeft wel mijn interesse gewekt om meer boeken te gaan lezen die zich in Afghanistan afspelen. Als ik deze uit heb wordt een boek over de Bin LAden familie mijn volgende....Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
"Je hebt het niet begrepen" is een strooimanargument. Kom liever zelf met tegenargumenten als je iemands mening niet deelt want dit leidt nergens toe.quote:Op maandag 3 maart 2008 02:33 schreef buzzer het volgende:
[..]
die mevrouw heeft dus geen ene kut van het boek begrepen, erg jammer....
quote:Op vrijdag 9 mei 2008 23:49 schreef TornadoDK het volgende:
En over Assef wat ik op de vorige Bladzijde las. Amir geeft al in het begin aan dat hij hem een psyco vind, iemand met een enge blik in zijn ogen. Dus persoonlijk dacht ik geen moment dat alle taliban strijders zo zijn, maar gewoon dat hij een psyco is die zich bij de taliban heeft aangesloten.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vond ik ook jammer, ik had toch het idee dat 'ie een hoofdstukje of wat vergeten is...quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 09:32 schreef Biancavia het volgende:
Ik heb na De Vliegeraar nu ook Duizend Schitterende Zonnen gelezen. Ik vond het mooier dan de Vliegeraar, alleen het einde vond ik er wel wat doorheengejaagd.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |