En tukkers bint wiequote:
ik toch ook wel?quote:
Als jij je een tukker voelt vind ik t primaquote:
quote:
Kortom, als je een twentenaar bent dan ben je ook een tukker. Lijkt me dus dat jij er wel een bent ja.quote:Tukker is de bijnaam die door sommige Nederlanders wordt gegeven aan Twentenaren.
Tukker komt waarschijnlijk van het woord "tuk" in het dialect, dat broekzak betekent - wellicht verwijzend naar de gewoonte om met beide handen in de broekzak over straat te gaan, hetgeen voor de stedeling boers overkwam. Tukker zou daarom een weinig vleiende beschrijving kúnnen zijn, ware het niet dat het voor Twentenaren tegenwoordig een geuzennaam is. Zo gebruiken fans van de Twentse voetbalclub FC Twente het woord Tukker veel op spandoeken.
Afgeleid van het woord Tukker wordt soms naar Twente verwezen als Tukkerije, met name als het om een negatieve associatie gaat.
Lollers. Mooi stukje voor in de OP!quote:Op donderdag 14 juni 2007 10:06 schreef Blawh het volgende:
[..]
[..]
Kortom, als je een twentenaar bent dan ben je ook een tukker. Lijkt me dus dat jij er wel een bent ja.
Tukkerije![]()
jah inderdaadquote:Op donderdag 14 juni 2007 10:07 schreef Roycoooooo het volgende:
[..]
Lollers. Mooi stukje voor in de OP!![]()
Weinig meer aan toe te voegen. Heb mijn boeken maar meegenomen om een beetje te gaan leren.quote:Op donderdag 14 juni 2007 10:06 schreef rulerofdeath het volgende:
mooidan ben ik een tukker
wat gaan tukkers vandaag doen? ik hetzelfde als altijd. stage
Ik begin maar eens met ontbijten en zie wel wat het daarna wordt. Tot zoquote:Op donderdag 14 juni 2007 10:06 schreef rulerofdeath het volgende:
wat gaan tukkers vandaag doen? ik hetzelfde als altijd. stage
Goeiedag, kerel eerst op de pc dan pas ontbijtenquote:Op donderdag 14 juni 2007 10:11 schreef Blawh het volgende:
[..]
Ik begin maar eens met ontbijten en zie wel wat het daarna wordt. Tot zo
als ik school heb en nog tijd zat dan doek dat ook welquote:Op donderdag 14 juni 2007 10:14 schreef Roycoooooo het volgende:
[..]
Goeiedag, kerel eerst op de pc dan pas ontbijten![]()
Lui verslaafdquote:Op donderdag 14 juni 2007 10:16 schreef rulerofdeath het volgende:
[..]
als ik school heb en nog tijd zat dan doek dat ook wel
Ik heb helemaal geen honger, vandaar. Ben nu op een tijdstip aangekomen dat ik toch maar wat moet eten ondanks dat ik geen honger heb. Ontbijtje is toch wel belangrijk namelijkquote:Op donderdag 14 juni 2007 10:14 schreef Roycoooooo het volgende:
[..]
Goeiedag, kerel eerst op de pc dan pas ontbijten![]()
Dat is ook wel mijn normale volgorde hoor. Boterhammetjes + Actimel en krantje erbij.quote:Op donderdag 14 juni 2007 10:19 schreef Roycoooooo het volgende:
[..]
Lui verslaafd!
Ik niet, altijd eerst bammetjes met een gezondheidsopkikkerdrankje. Tv aan/krantje dr bij![]()
Ah okej, ontbijt is zeer belangrijkquote:Op donderdag 14 juni 2007 10:20 schreef Blawh het volgende:
[..]
Dat is ook wel mijn normale volgorde hoor. Boterhammetjes + Actimel en krantje erbij.![]()
goedemorgen Willemsquote:Op donderdag 14 juni 2007 10:24 schreef BroesWillems het volgende:
Morguh...
Lekker die vooroordelen.quote:Op donderdag 14 juni 2007 10:26 schreef Roycoooooo het volgende:
[..]
Dacht dat het elke dag zo ging bij jou![]()
Heerlijk iddquote:
Dat doet me nu echt goed, dankiewelquote:Op donderdag 14 juni 2007 10:34 schreef Roycoooooo het volgende:
[..]
Heerlijk idd! Moet ik toch ff die vooroordelen wegstrepen. Mijn welgemeende excuses
!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |