abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_51850052
Groot woord, verdacht. Ze verdenken de spelers namelijk niet, maar willen middels die DNA test hun betrokkenheid inderdaad voor 100% kunnen uitsluiten.

Wat zou je als jonge voetballer trouwens met een 56 jarige rimpeldel moeten?
O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
  donderdag 26 juli 2007 @ 12:20:49 #53
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_51850119
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 12:18 schreef DIGGER het volgende:

Wat zou je als jonge voetballer trouwens met een 56 jarige rimpeldel moeten?
Weddenschap?
I'm Tony Montana! You fuck with me, you fuckin' with da best!
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
pi_51867650
quote:
Na half uur is Maccabi al drie man kwijt

26/7/2007 21:17

Na 31 minuten vond scheidsrechter Richard van Meenen het welletjes en staakte het oefenduel van TOP Oss met Maccabi Petah Tikva. De Israëlische ploeg stond toen nog met slechts acht man binnen de lijnen.

Petah Tikva heeft een reputatie. De Israeli staan te boek als zeer ruw en incasseerden in het verleden ook al flink wat kaarten tijdens oefenduels.

Zo ook donderdag in Oss. De vlam sloeg in de pan toen Van Meenen een speler van Maccabi binnen een minuut twee gele kaarten voorhield vanwege overtredingen op Yvo van Engelen. Hierop ontstond een opstootje tussen voetballers van beide elftallen, waarbij enkele spelers van Maccabi klappen uitdeelden. Van Meenen bestrafte de bezoekers met nog twee rode kaarten en staakte de partij.

Op dat moment leidde TOP met 1-0 dankzij een doelpunt van Marc Harlaux, die in de veertiende minuut had gescoord. Van Engelen hield een flinke blessure over aan de overtredingen.
I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way.
So I stole a bike and asked for forgiveness.
pi_51922636
quote:
Viktoria Berlin pakt landstitel na 113 jaar

Viktoria Berlin heeft na 113 jaar beslag weten te leggen op de Duitse landstitel van 1894. De tegenstander van dienst, Hanau, kon het zich destijds niet veroorloven om 400 kilometer te reizen om de finale in Berlijn te kunnen spelen.

Nadat Viktoria eerder deze week al in Hanau met 3-0 had gewonnen, eindigde het treffen tussen de twee teams vandaag in een 1-1 gelijkspel. Meer dan een eeuw geleden werd Viktoria ook al uitgeroepen tot kampioen, omdat Hanau destijds geen acte de présence kon geven.

Dit leidde destijds tot verzet van Hanau, dat voorstelde het duel alsnog te laten spelen. Nu, 113 jaar later, kreeg de club bijval van de voorzitter van de Duitse voetbalbond, Theo Zwanziger. Deze steunde het initiatief om de finale alsnog plaats te laten vinden, inclusief extra zware leren ballen.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_51985054
http://www.gazzetta.it/Ca(...)lio/30/brasile.shtml

Tis in het Italiaans, maar een mooi stukje met als thema dat de transfers van Brazilianen naar het buitenland inmiddels de exportwaarde van bananen ver overstegen is
pi_52114732
quote:
Nike sleept Diego voor Nederlands gerecht

Nike gaat de gang naar de Nederlandse rechter maken wegens een aanklacht tegen Weder Bremen-middenvelder Diego. Volgens de kledinggigant heeft de Braziliaan zijn sponsorcontract verbroken door op schoenen van Adidas rond te lopen, sinds jaar en dag de grootste concurrent van Nike.

Volgens het Amerikaanse bedrijf heeft Diego de sponsorovereenkomst in een eerder stadium eenzijdig opgezegd en waren beide partijen nog aan het onderhandelen over een nieuwe verbintenis. Nike meldt nu dat men honderdduizend euro per overtreding eist als de international zich niet aan de afspraak houdt.

Sinds 2003 verzorgt het sportmerk de schoenen van Diego en liep zijn contract in april af, ware het niet dat Nike al een optie had genomen op een verlenging tot 2011. Over de hoogte van de sponsorvergoeding voerde de multinational onderhandelingen met de vader van de speler, deze werden enkele weken geleden stopgezet. Kort daarna verscheen de voetballer met Adidas-kicksen binnen het veld.

Dat de onderneming er flink issue van maakt, valt te wijten aan het feit dat er jaarlijks gigantisch wordt geïnvesteerd in de sponsoring van individuele sporters en sportteams. Dit jaar gaf Nike een half miljard euro uit.

Aanstaande donderdag zal Diego zich bij de voorzieningenrechter in Amsterdam moeten melden. Dit alles gebeurt op Nederlandse bodem omdat het hoofdkantoor van Nike Europe in Hilversum zetelt en hierdoor onder de vaderlandse wetgeving valt.
pi_52149086
quote:
Braziliaanse competitie sluit homo's uit

In het Braziliaanse voetbal zijn geen homo’s gewenst. De rechter besloot dat er geen homo’s horen in het voetbal, dat volgens hem een echte mannensport is.Richarlyson, speler van São Paulo daagde clubdirecteur José Cyrillo Jr uit na enkele racistische uitspraken voor de televisie. Cyrillo stelde dat voetbal geen juiste sport is voor een man die zich voelt aangetrokken door iemand van hetzelfde geslacht.

''Een homo kan nooit uitgroeien tot een idool. Als je hen toelaat, zal er een systeem met een maximaal aantal homo's per team komen. Zulke mensen kunnen niet geaccepteerd worden. Zij verstoren het groepsproces, de balans en de idealen van het voetbal'', aldus Filho

Richarlyson legt het er zo niet bij neer, hij en zijn advocaat zoeken het hogerop.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_52149556
Zo'n rechter verdient een gewelddadige straatroof in Rio of zo. Zo'n uitspraak anno 2007.
pi_52255635
quote:
Boca Juniors-talent Nery Cardozo heeft hevig ontkend dat zijn relatie met het rondborstige fotomodel Sabrina Ravelli de oorzaak is van zijn vormcrisis. (Olé)

pi_52429742
quote:
Texaco sluit Partnership met Eredivisie

Texaco Nederland BV wordt Official Partner van de Eredivisie. De keten van tankstations, die vorige week in handen kwam van Delek Benelux BV, sluit een overeenkomst voor één seizoen met een optie voor twee jaar.

Texaco exploiteert ruim 500 tankstations in Nederland en heeft hiermee een volledig landelijke dekking. In alle 16 speelsteden van de Eredivisie bevindt zich minimaal één Texaco tankstation. Met het Eredivisie Partnership wil Texaco zich nadrukkelijk profileren onder de ruim 7 miljoen voetballiefhebbers in Nederland.

Country Chairman Margaret Hill van de nieuwe Eredivisie-partner: “Voetbal is voor ons een uitstekend middel om het merk Texaco mee te associëren. De Eredivisie voorziet uitstekend in de interesses van onze doelgroep en het biedt onze pomphouders eveneens de mogelijkheid om nieuwe klanten aan zich te binden. Het Eredivisie Partnership is precies waarnaar Texaco op zoek was.”

Directeur Eredivisie Alex Tielbeke toont zich verheugd met de nieuwe Partner. “De gesprekken met Texaco Nederland BV verliepen vanaf het begin in een zeer positieve sfeer. We zijn erg blij met deze krachtige Partner in de brandstofmarkt. Voor de Clubs en de Eredivisie biedt dit Partnership prachtige kansen om het tot een succesvolle samenwerking te maken.”

Texaco heeft als Official Partner van de Eredivisie de plek overgenomen van Center Parcs, wiens Partnership het afgelopen seizoen afliep. PLUS en Unit4Agresso hebben beide deze zomer hun contracten verlengd met Eredivisie. De overige Partners van de Eredivisie zijn Sponsor Loterij, AD Sportwereld en Amstel.

Bron: FC Groningen
pi_52437826
quote:
Scheidsrechter ziekenhuis in door 15‑jarige

zuidlaren - Een 15‑jarige speler van de Groninger voetbalclub Lycurgus heeft woensdagavond in Zuidlaren een scheidsrechter zo zwaar mishandeld dat de man in het ziekenhuis is opgenomen. De politie heeft aangekondigd de A‑junior aan te zullen houden voor zware mishandeling.

.Het voorval deed zich voor tijdens een oefenduel tussen ZFC Zuidalere n Lycurgus. De scheidsrechter floot voor een overtreding van de 15‑jarige. Daarop ramde de junior de arbiter zo hard in zijn gezicht dat de man bewusteloos raakte. In het UMC in Groningen is het slachtoffer vanmiddag geopereerd aan een meervoudig gebroken neus, een gebroken jukbeen en een gebroken oogkas.
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 04:57:58 #63
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_52441740
Het is toch godverdomme godsgeklaagd man!! Ik fluit zelf ook A-jeugdwedstrijden, en ik moet er niet aan denken! Gewoon strafrechtelijk aanpakken die snotapen... Bah!
pi_52661568
quote:
Oud-spits Juventus vier maanden de cel in

Stoke City kan de komende vier maanden niet beschikken over Vincent Pericard. De 26-jarige Franse spits moet vier maanden de cel in vanwege te hard rijden en frauduleus handelen.
De oud-speler van Juventus en Portsmouth werd geflitst terwijl hij liefst 330 kilometer per uur reed. Pericard beweerde vervolgens dat zijn stiefvader destijds had gereden, waardoor hij er niks aan kon doen.

De Engelse politie nam vervolgens contact op met de in Frankrijk wonende stiefvader, die zich van geen kwaad bewust was. Pericard kreeg vervolgens enkele brieven toegezonden, waar hij niet op reageerde. Toen de Franse spits tot slot onraad rook besloot hij zichzelf alsnog te melden, maar toen was het te laat.

De Engelse rechter legde de aanvaller van Stoke City een gevangenisstraf van vier maanden op. De straf is extra zwaar uitgevallen omdat hij eerder ook al twee keer zijn rijbewijs moest inleveren vanwege hardrijden.
330?
Dubieus op z'n minst
  maandag 17 september 2007 @ 16:19:49 #65
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_53246582
http://nl.youtube.com/watch?v=XGAb2iWAyuY

Flinke beuk na opnieuw een zeehondendribbel van het Braziliaanse talent Kerlon Moura Souza (Cruzeiro).
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
  maandag 17 september 2007 @ 16:24:16 #66
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_53246691
haha, ik had het al gelezen. Ik kan me de frustratie goed voorstellen ...
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
pi_53254157
quote:
Hamburger SV opent eigen kerkhof

'Tot de dood ons scheidt' hoeft binnenkort niet meer te gelden voor de supporters van Hamburger SV. De echte diehard kan in de toekomst ook na het overlijden betrokken blijven bij de club. Over enkele weken opent de Bundesligaclub namelijk een heus HSV-kerkhof.

De begraafplaats, die recht tegenover de ingang zuid-west van de geliefde Nordbank Arena komt te liggen, zal helemaal in de 'HSV-stemming' worden ingericht. Inmiddels is de eerste spa al de grond in gegaan. Binnen enkele maanden moeten de eerste fans begraven kunnen worden op het HSV-kerkhof.

HSV-bestuurslid Christian Reichert meent dat de supporters positief hebben gereageerd op het nieuws. Volgens de preses hebben de eerste gegadigden zich al gemeld.
pi_53291505
quote:
Forest given 'free goal' by Foxes

Nottingham Forest were given a 'free goal' but lost their replayed Carling Cup tie with Leicester 3-2.
The original second-round game between the two sides was abandoned with Forest leading 1-0 at half-time after City's Clive Clarke suffered heart failure.

Sportingly, City allowed Forest keeper Paul Smith to score straight from the kick-off to replicate the scoreline.

And City chairman Milan Mandaric said: "This will not hurt football, I'm proud of the players and happy we did it."

He added: "The idea came from the whole club - we all like to win games but morality and fairness is also important.

"It was a difficult situation, but it was the right thing to do."

Leicester boss Gary Megson said: "I had a chat with Forest manager Colin Calderwood 20 minutes before the kick-off to explain what we had in mind but it was kept very quiet until just before the start."

Calderwood added: "Leicester felt it was the correct thing to do and I must admit it took us back a little bit to start with.

"But it was an honourable gesture and I would like to think that football in general has come out of the game as the winner.

"I think the crowd took it in the spirit it was intended."
pi_53307160
quote:
Hunt vreest voor einde loopbaan

Aaron Hunt denkt er serieus over na om een punt achter zijn nog prille carrière te zetten. De pas 21-jarige spits van Werder Bremen heeft al het nodige blessureleed achter de rug en zit ook nu in de lappenmand. Hunt is hopeloos: "Ik vrees voor het einde van mijn loopbaan."

Momenteel kampt Hunt met een hardnekkige knieblessure. Doktoren komen er maar niet achter waar het probleem in het gewricht ligt. "De artsen weten niet wanneer ik weer fit ben om te spelen", zo vertelde hij aan het Duitse persbureau DPA. "Niemand weet dat. Ik probeer te revalideren door speciale oefeningen te doen, maar telkens weer komt de pijn terug. Alles wat ik probeer mislukt. Het heeft gewoon geen zin."

Het begin van Hunts loopbaan verliep als in een jongensboek. Op achttienjarige leeftijd debuteerde hij voor Werder Bremen en met zijn treffer tegen Borussia Mönchengladbach werd hij de jongste doelpuntenmaker ooit in het shirt van Werder. De verwachtingen waren hoog en de spits leek een veelbelovende toekomst tegemoet te gaan. Vraag is echter of Hunt de kans krijgt om dit waar te maken.
pi_53359319
pi_53507150
quote:
Op maandag 17 september 2007 16:19 schreef M0NTANA het volgende:
http://nl.youtube.com/watch?v=XGAb2iWAyuY

Flinke beuk na opnieuw een zeehondendribbel van het Braziliaanse talent Kerlon Moura Souza (Cruzeiro).
quote:
Flinke schorsing Coelho voor charge op Kerlon

Gebrek aan respect voor de tegenstander of niet, Coelho heeft zijn harde charge op Kerlon moeten bekopen met een schorsing van vier maanden. De verdediger van Atlético Mineiro versperde de middenvelder van Cruzeiro op 16 september jl. hardhandig de weg toe deze met zijn inmiddels wereldberoemde zeehondendribbel over het veld paradeerde.

Het negentienjarige talent had al zijn collega’s in de luren gelegd, maar met een keiharde bodycheck maakte Coelho een einde aan de slalom met een stuiterende bal op zijn hoofd. De verdediger kreeg gelijk de rode kaart voorgeschoteld en had verder als gevolg dat de wedstrijd geheel uit de hand liep.

“Ik ben zeer teleurgesteld dat ik om dit voorval herinnerd zal worden”, vertelde Coelho na het horen van de schorsing. “Uiteraard gaan we in beroep tegen deze belachelijke schorsing.” In de optiek van Atlético-coach Emerson Leao breekt Kerlon met zijn actie de wetten van het voetbal door zijn tegenstander belachelijk te maken.

Cruzeiro is van mening dat zijn sterspeler niks verkeerds doet en hij simpelweg een van de vele eigenschappen van het Braziliaanse voetbal op het veld laat zien. Ook Dunga mengde zich in de discussie. De bondscoach van het Braziliaanse elftal zag niet ernstigs in de tackle van Coelho en betwijfelt of Kerlon ook zijn handelswapen zal laten zien wanneer zijn team achter staat.

Fluminense-verdediger Luiz Alberto liet al weten nog veel harder te zullen ingrijpen als Kerlon hem op die manier uitdaagt. “Ik weet dat wat ik ga zeggen me misschien wel in de problemen brengt, maar ik zou de bal hoe dan ook van hem afpakken. Mij komt-ie niet voorbij. Als ik daar een karatetrap voor nodig heb en zijn hoofd daarbij raak, dan moet dat maar.”
  vrijdag 28 september 2007 @ 15:23:51 #72
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_53545699
Gerard Joling op zoek naar de ultieme Feyenoorder homo: http://nl.youtube.com/watch?v=wyaRiRHo5o0&e
pi_53546256
quote:
Op donderdag 27 september 2007 09:10 schreef sjimz het volgende:

[..]

[..]
Gewoon een correcte schouderduw .

Nee, maar serieus. Hoe moet je zo'n gast afstoppen als je niet lang genoeg bent om de bal weg te koppen .
pi_53637477
quote:
Adelaar brengt nacht door in cel

Frans Adelaar heeft een nacht achter de tralies moeten doorbrengen. De 46-jarige trainer werd zondagavond in Nieuwegein aangehouden op verdenking van mishandeling van een serveerster in een Grieks restaurant. Volgens de politie verkeerde Adelaar in beschonken toestand.

Adelaar, die onder meer werkte bij FC Utrecht en ADO Den Haag, zou het bij een ruzie hebben opgenomen voor zijn 16-jarige dochter. Hij zegt dat er geen sprake was van een arrestatie. "Ik ben meegegaan naar het bureau om een getuigenverklaring te geven. Dat is alles. Ik moest blijven omdat er rond 23 uur een brief met poeder werd bezorgd. Ze waren bang voor antrax. Iedereen moest blijven", zegt Adelaar in het AD.

Adelaar werd maandagochtend op vrije voeten gesteld. Hij laat zich op advies van zijn advocaat niet uit over de ruzie en het handgemeen. De serveerster is door de politie doorverwezen naar de eerste hulp. De politie onderzoekt de toedracht van de vechtpartij en wil daarnaast de herkomst van de poederbrief achterhalen.
Politie stuurt uiteraard iemand naar de 1e hulp als er niks is Adelaar, vreemde vogel.
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 12:20:16 #75
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_53637550
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 12:17 schreef DIGGER het volgende:

[..]

Politie stuurt uiteraard iemand naar de 1e hulp als er niks is Adelaar, vreemde vogel.
Heerlijk, die Utrechtse straatschoffies. Eerst John van Loen en nu Frans Adelaar, who's next?
pi_53637641
Ik zeg ehhhhhhhhhhh

Bassie?

pi_53758591
quote:
Scheidsrechter mishandeld in amateurvoetbal

Opnieuw is er een scheidsrechter zwaar mishandeld tijdens een duel bij de amateurs. Tijdens de wedstrijd tussen de Rotterdamse clubs IJVV De Zwervers 8 en Lombardijen 3 werd de leidsman van het duel in elkaar geslagen.

Na tien minuten voetballen onstonden er allerlei opstootjes op en rondom het veld tussen spelers van de twee clubs. Het liep vervolgens volledig uit de hand. Twee spelers van Lombardijen besloten hun aandacht te vestigen op de weerloze scheidsrechter, die vervolgens meerdere klappen en schoppen moest opvangen. Zelfs de grensrechter van Lombardijen begon op de scheidsrechter in te slaan.

De politie werd gebeld, waarop de spelers die betrokken waren bij de mishandeling, de benen namen. De scheidsrechter werd met ademhalingsproblemen, meerdere gekneusde ribben en een hersenschudding opgenomen in het ziekenhuis.

De leidsman heeft aangifte gedaan van zware mishandeling. Ondertussen heeft de politie de twee mensen gearresteerd, waaronder de grensrechter.
pi_53758798
quote:
Op zondag 7 oktober 2007 10:32 schreef venomsnake het volgende:

[..]

Zeer trieste zaak. Die scheidsrechters bij lagere divisies kunnen door hun partijdigheid het bloed onder je nagels vandaan halen, maar dit gaat echt helemaal nergens over.
  zondag 7 oktober 2007 @ 10:52:21 #79
67174 Dos37
Come on Twente
pi_53758849
quote:
Op zondag 7 oktober 2007 10:48 schreef Blawh het volgende:

[..]

Zeer trieste zaak. Die scheidsrechters bij lagere divisies kunnen door hun partijdigheid het bloed onder je nagels vandaan halen, maar dit gaat echt helemaal nergens over.
Ik wou precies hetzelfde posten. Het niveau en partijdigheid zijn echt soms te erg. Maar dit gaat natuurlijk te ver en moet ook niet kunnen.
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_53758977
quote:
Op zondag 7 oktober 2007 10:52 schreef Dos37 het volgende:

[..]

Ik wou precies hetzelfde posten. Het niveau en partijdigheid zijn echt soms te erg. Maar dit gaat natuurlijk te ver en moet ook niet kunnen.

Hij zal zijn levenlang ook wel niet meer aangemeld kunnen staan bij de KNVB denk ik.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 2 november 2007 @ 15:10:53 #81
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_54317614
quote:
Zuid-Koreaanse internationals voor jaar geschorst
02/11/2007 12:49

Nederige excuses hebben niets geholpen. De Zuid-Koreaanse voetbalbond heeft vier internationals voor een jaar geschorst, nadat ze zich tijdens het toernooi om de Azië Cup hadden laten vollopen in een karaokebar.

Sang-Sik Kim, Dong-Gook Lee, Woon-Jae Lee en Sung-Young Woo mogen een jaar lang niet voor het nationale elftal uitkomen. 'Het spijt me dat ik deze straffen moet mededelen', aldus Kap-Jin Lee, technisch directeur van de Zuid-Koreaanse voetbalbond. 'Het is extra teleurstellend dat de aanvoerder heeft aangezet tot dit gedrag.'

Captain Woon-Jae Lee had zich de afgelopen dagen al uitvoerig geëxcuseerd voor het drinkgelag. 'Wij zijn zwaar de fout ingegaan', bekende de 34-jarige doelman. De aanvoerder kreeg voor zijn gedrag naast de schorsing ook een werkstraf van tachtig uur opgelegd. Zijn drie teammaten moeten veertig uur arbeid verrichten.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  vrijdag 2 november 2007 @ 17:00:09 #82
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_54320024
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 11:17 schreef M0NTANA het volgende:

[..]
En de afloop hiervan?
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
pi_55175071
In de voorselectie van 40 spelers van de Nederlandse Antillen zijn twee spelers van Heerjansdam opgenomen.

Bryan Pereira, nota bene voormalig zaalvoetbalinternational voor Nederland, en Indomar Valentijn. Toch verrassend.

http://www.voetbalrotterdam.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=5679&Itemid=1

Ook Florencio Cornelia van Fortuna Sittard is geselecteerd, een voormalig Nederlands amateurinternational.

Ben wel benieuwd naar die andere 37 namen.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  Moderator / Redactie Sport donderdag 27 december 2007 @ 14:09:09 #84
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_55571938
quote:
Scheidsrechter lost waarschuwingsschoten na rode kaart
Uitgegeven: 27 december 2007 11:00
Laatst gewijzigd: 27 december 2007 11:10

AMSTERDAM - Een scheidsrechter in Maleisië heeft deze week twee voetbalelftallen de stuipen op het lijf gejaagd. Bij een opstootje pakte hij een geweer en loste enkele waarschuwingsschoten.
Inertia Stock

De amateurwedstrijd ontspoorde toen de arbiter de rode kaart trok voor een speler. In de hectiek die ontstond na de uitsluiting rende de leidsman naar zijn auto, waar hij een geweer pakte en de spelers via enkele schoten in de lucht waarschuwde.

De scheidsrechter, die in het dagelijks leven werkzaam is als politieagent en in die functie mag beschikken over een vuurwapen, is direct na het incident opgepakt, meldt Reuters.

Onderzoek

"Wij onderzoeken momenteel of de politieman bevoegd is om in zijn vrije tijd een wapen bij zich te hebben", liet de lokale politiechef weten. Naast de scheidsrechter zijn ook vijf spelers opgepakt, die bij het opstootje waren betrokken.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_55572284
  dinsdag 8 januari 2008 @ 16:48:11 #86
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_55876799
pi_58971557
Directeur communicatie van de Tsjechische voetbalbond, Vaclav Tichy, vertrekt bij de federatie na de blunder tijdens de vriendschappelijke wedstrijd van dinsdag. Ook een van zijn assistenten wordt ontslagen. In het programmaboekje werd gerept over tegenstander Letland in plaats van Litouwen. Ook werd het verkeerde volkslied gespeeld.

De bond heeft ook schriftelijk officiële excuses aangeboden aan Litouwen. Tsjechië won het duel met 2-0.
pi_59135747
quote:
Duitse club mist promotie door 1-54 winst van concurrent

Over de ontknoping in de Kölner Kreisliga D, zeg maar de vierde klasse bij de amateurs in Duitsland, is het laatste woord nog niet gesproken.

SC Germania Nippes en SV Rheinkassel-Langel streden op de laatste speeldag om de tweede plaats, welke recht geeft op promotie naar de Kreisliga C. Bij Germania Nippes stond de sekt al koud: met een doelsaldo van +37 en een thuisduel tegen een laagvlieger kon er niets meer fout gaan.

Nippes klaarde de klus met 10-0. De monsterscore was niet genoeg om Rheinkassel-Langel voor te blijven in de eindstand. Dat haalde ongenadig uit tegen DJK Löwe: 1-54. Een Spanje – Malta-achtig scenario. Nederland miste het EK van 1984 doordat Spanje in de laatste kwalificatiewedstrijd Malta met 12-1 opzij zette.

Germania Nippes-voorzitter Wolfgang Wolgast wil dat de Duitse bond de gang van zaken onderzoekt. Wolgast denkt dat de Löwe zich als welpen naar de slachtbank lieten leiden. ‘Ik vermoed dat DJK niet wil dat wij promoveren. Het is een schandaal,’ zegt Wolgast op het digitale thuis van Germania.

Löwe speelde de volledige tweede helft met zeven man na een ruststand van 0-13
pi_59151203
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 07:14 schreef sjimz het volgende:

[..]

Op zondag 23 maart 2008 02:16 schreef tyros-saver het volgende:
En PaasKonijn Ik heb het gemeld aan de Admin dat jij zei: Heb je typkanker.
pi_60224922
Je zou het maar meemaken.
quote:
Welkomstgeschenk zorgt voor gruwelmoment

Een welkomstgeschenk in het dorp Ruvu in Tanzania zorgde voor de nodige gruwel bij de spelers van Be Quick 1887. Een mix van 22 eerste en tweede elftalspelers, jeugdspelers en begeleiding van de Groningse hoofdklasser bezoekt momenteel Tanzania vanwege een ontwikkelingsproject. In Ruvu heeft Be Quick een school geadopteerd die wordt uitgebreid met geld dat de club heeft ingezameld.

door Andor Heij

Spits Willem Lanjouw houdt het thuisfront via de site van Be Quick op de hoogte van de belevenissen in Tanzania. Hij vertelt over de aankomst in Ruvu: “Als welkom kregen we een geit, op zich is dit niet zo erg, maar als deze dan voor je neus de keel wordt doorgesneden en wordt opgehangen aan een boom, wordt het al minder gezellig. Hier kwam het cultuurverschil dus mooi naar voren. We zouden erg dankbaar en blij moeten zijn met de geit, maar dit was voor de meesten moeilijk op te brengen.”

In Ruvu werd een bezoek gebracht aan een stam die nog op een traditionele manier leeft en de hele dag met koeien de steppe op gaat. “Als voedsel nemen ze geen broodtrommel mee en een banaan, maar tappen ze koeienbloed af, mengen dit met melk, en drinken dat op. Omdat er in het bloed erg veel ijzer zit krijgen ze hier veel energie van. Wij zijn getuige geweest van het aftappen van het bloed. Ze schieten dan van een meter afstand met een pijl en boog, een gaatje in de halsslagader van de koe en dan spuit het bloed eruit, dit vangen ze op in een kan en nemen dit mee.” Volgens Lanjouw zijn maar weinig blanken getuige geweest van dit ritueel van de Masai stam.

De spelers hebben in Ruvu bij de geadopteerde school een volleybalveld aangelegd. Daarnaast gaven zij gastlessen over Nederland en werd gesproken met de jongeren die in oktober een tegenbezoek aan Nederland gaan brengen. Maar er werd ook weer gevoetbald. De spelers laten het voorlopig wel uit hun hoofd om te klagen over de grasmat van thuisbasis de Esserberg. Nadat een paar keer op een keiharde ondergrond met ware kraters in het veld was gespeeld, kregen de spelers een nieuwe verrassing: “Aan ons rijtje van heilige velden konden er weer twee worden toegevoegd. Van harde ondergrond was geen sprake, het veld was vergelijkbaar met een zandstrand en bij de tos moest je niet nadenken of je zon mee of zon tegen wilde, maar of je de eerste helft tegen de heuvel op, of de heuvel af wilde spelen.”, zegt Lanjouw.

Be Quick heeft tot nu toe alle wedstrijden in Tanzania gewonnen en dat gebeurt voor veel publiek dat dolenthousiast is. Vooral de uitzinnig dansende huisvrouwen vielen op: “In Ruvu is er naast wonen en werken helemaal niks te doen. Er gebeurt bijna nooit wat, en als er dan ineens een Nederlands team een wedstrijd speelt is dat een belevenis die bij ons misschien te vergelijken is als Barcelona op de Esserberg zou spelen, en zelfs dan denk ik niet dat we dansende huisvrouwen langs de lijn hebben.”, zegt Lanjouw. De spelers en begeleiders van Be Quick keren dinsdag terug naar Nederland.
Van www.zondaghoofdklasse.nl
www.thuisuiteten.nl
pi_60241291
quote:
International Kovac krijgt geel voor tackle op supporter

21/07/2008 11:17

Radoslav Kovac kreeg op wel heel bijzondere wijze een gele kaart. De Tsjechische speler van Spartak Moskou besloot zaterdag in de 73ste minuut van het uitduel met Lokomotiv Moskou in te grijpen toen een supporter met ontbloot bovenlijf over het veld rende.

Kovac stoorde zich aan de fan, eens te meer omdat zijn ploeg tegen een 2-1 achterstand aankeek. De verdediger achtervolgde de supporter en schopte hem gedecideerd onderuit. De scheidsrechter vond dat onacceptabel en bestrafte de 28-jarige international met een gele kaart.

De derby tussen Spartak en Lokomotiv eindigde in een 22 gelijkspel. In de laatste minuut tekende Nikita Basjenov voor de gelijkmaker namens Spartak.

VI
pi_60241330
quote:
Op maandag 21 juli 2008 11:39 schreef venomsnake het volgende:

[..]
Premjer-Liga 2008 #1: voetballen in Rusland

Daar kan je het filmpje bekijken
pi_60241391
lol, hoor die verslaggever ook lachen.
pi_60420254
quote:
Verdrietige fan sleept eigen club voor de rechter

De financiële crisis waar de Bulgaarse kampioen CSKA Sofia in verkeert laat sporen na bij de fans. Yavor Bluskov voelt zich zelfs zo slecht dat hij meent recht te hebben op een schadevergoeding. De supporter daagt voorzitter Alexandar Tomov voor de rechter.

CSKA Sofia werd het afgelopen seizoen met een straatlengte voorsprong kampioen van Bulgarije, maar ontsnapte desondanks aan degradatie. De Bulgaarse voetbalbond wilde de licentie van de club intrekken wegens financiële problemen, maar CSKA ontsnapte. De bond streek uiteindelijk toch over zijn hart.

De Europese voetbalbond UEFA deed dat niet. CSKA Sofia verloor het ticket voor de voorronde van de Champions League en dat steekt bij Bluskov. De fan stelt dat hij ‘mentaal gebroken is’ en eist een schadevergoeding van liefst 160.000 euro. “Ik maak geen grapje”, zei Bluskov. “Ik ben er helemaal kapot van en zal de voorzitter achtervolgen totdat ik mijn geld krijg.”
pi_60445876
Amateurclub stelt zwarte schoenen verplicht

Of, voor de niet-klikkers:
quote:
Amateurclub stelt zwarte schoenen verplicht

De spelers van Vitesse Delft, dat uitkomt in de eerste klasse bij de zaterdagamateurs, kunnen hun gekleurde schoenen voorlopig opbergen. Het bestuur heeft een verbod uitgevaardigd op het dragen van schoenen met een andere kleur dan zwart.

Pieter van Veen, bestuurslid voetbalzaken van Vitesse Delft, legt de maatregel als volgt uit: "De achterliggende gedachte is dat wij een bepaalde uitstraling nastreven en daar hoort uniformiteit in kleding bij. Dus ook schoenen en aangezien zwart behoort tot onze huiskleur en we bovendien vinden dat voetbal behoort te worden gespeeld op zwarte schoenen, passen daar geen schoenen bij in de kleuren geel tot pimpelpaars."

Voor zover bekend is Vitesse Delft de eerste amateurclub die een dergelijke maatregel neemt.
www.thuisuiteten.nl
pi_60446499
Alsof iemand wakker ligt van Vitesse Delft
AFC AJAX
  woensdag 6 augustus 2008 @ 11:43:42 #97
9689 RedGuy
I'll Smash Glasses
pi_60596717
Niet echt het gepaste topic, maar misschien leuk voor tong80 aangezien die altijd fan is van oude helden uit het verleden:

Voetbal volgens Ijf Blokker (Barend Servet) :

The Most Incredible, Baby
pi_60637541
Staat die rechtzaak van een Napoli fan er al in? Nav spreekkoren voelde die zich aangetast in zijn Napoliaanse bestaan. Recht besliste dat hij gelijk had, Inter moet 1500 lappen
pi_60730626
quote:
Ex-AGOVV'er krijgt vijf miljoen euro schadevergoeding

Middlesbrough moet Ben Collett een schadevergoeding van ieder geval vijf miljoen euro betalen. De voormalige speler van AGOVV Apeldoorn heeft recht op dat bedrag omdat een woeste tackle van Gary Smith een voortijdig einde maakte aan een veelbelovende carrière, oordeelde de Hoge Raad in Londen.

Collett liep vijf jaar geleden een zware beenbreuk op in een duel met de reserves van Manchester United tegen die van Middlesbrough. Voor de toen achttienjarige middenvelder lag een contract klaar bij United, maar dat ging niet meer door na de fatale kwetsuur.

Collett hervatte zijn loopbaan wel, maar bleek nooit meer de oude. In Nieuw-Zeeland speelde hij even voor The Knights en in Nederland kwam hij een seizoen uit voor AGOVV in de Jupiler League. United-manager Alex Ferguson getuigde in de zaak en had Collett een prachtige carrière voorspeld als hij niet zo geblesseerde was geraakt.

Het bedrag dat Boro moet overmaken, kan nog oplopen als bekend wordt hoeveel pensioeninkomsten en rente Collett heeft misgelopen. Volgens de Hoge Raad gaat de totale som zeker niet lager zijn dan 5,5 miljoen euro.

VI
pi_60894289
quote:
Film: parachutist vast op dak stadion

BURNLEY - Bij de start van het Engelse profvoetbal in het Championship begon het duel Burnley - Ipswich Town een uur later. Door een mislukte actie zat een parachutist, die de wedstrijdbal kwam brengen, een uur lang vast op het dak van Turf Moor.

De parachutist wilde op de middenstip landen van het stadion van Burnley, maar hij bleef hangen aan de rand van het dak van de tribune.

Het duel in de Engelse eerste divisie werd gewonnen door het bezoekende Ipswich Town, met 2-0.

pi_61039660
quote:
Beenhakker schorst zuipende Boruc

Bondscoach Leo Beenhakker heeft doelman Artur Boruc uit de Poolse selectie gezet. De sluitpost van Celtic heeft zich dusdanig misdragen dat Beenhakker hem voorlopig heeft geschorst.

Boruc heeft zich niet aan de regels
gehouden rond het oefenduel met Oekraïne van afgelopen week (1-0 verlies). Beenhakker verbood zijn spelers na afloop het hotel te verlaten, maar de goalie sloop toch door de achterdeur naar buiten.

De 28-jarige Boruc ging op stap met zijn ploeggenoten Dariusz Dudka en Radoslaw Majeski en consumeerde een stevige hoeveelheid alcohol met enkele Poolse voetbaljournalisten. Beenhakker heeft het drietal voor ongepaalde tijd geschorst.

Boruc is normaal gesproken de eerste doelman van Polen. Door zijn schorsing mist hij de WK-kwalificatieduels met Slovenië en San Marino op 6 en 10 september.
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 19:46:36 #102
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_61047958
quote:
Ex-international Bodart gearresteerd
Gilbert Bodart, voormalig doelman van de Belgische nationale ploeg, zit in de cel. De 45-jarige Waal bekende vrijdagmiddag zijn betrokkenheid bij een overval.
Bodart werd donderdagavond opgepakt door de Belgische politie. De ex-keeper van Standard Luik, Girondins Bordeaux, Brescia en Ravenna zou hebben geholpen bij een overval op de Grotten van Han, waar hij sinds enkele weken werkte als verantwoordelijke voor de marketing.

Tijdens de overval overviel een man met een pruik en een pet op zijn hoofd de balie van de Grotten van Han, een toeristentrekpleister in de Ardennen. De werknemer en de directeur moesten onder bedreiging de inhoud van de kassa meegeven. Daarna sloeg de dader op de vlucht.

Bodart was niet de dief, maar verleende wel hand- en spandiensten om de overval te laten slagen. De ex-coach van Oostende heeft al een tijdje financiële problemen door gokschulden. In 2006 werd hij ook in verband gebracht met het gokschandaal rond de Chinese zakenman Zheyun Ye.
Bron: voetbalprimeur
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')