abonnement Unibet Coolblue
  Trouwste user 2022 maandag 11 juni 2007 @ 23:59:16 #1
7889 tong80
Spleenheup
pi_50356987


Berry van Aerle (8 december 1962, Helmond) is een voormalig Nederlands voetballer, die dertien seizoenen lang deel uitmaakte van de selectie van PSV Eindhoven. Een gedeelte van het seizoen 1986/87 werd hij uitgeleend aan Antwerp FC. In het seizoen 1994/95 sloot hij zijn profcarrière af bij Helmond Sport. Berry van Aerle was berucht vanwege zijn snelheid en werd daarom ook Turbo Berry genoemd.

Van Aerle speelde doorgaans als rechtsback en hij kwam in totaal tot 315 officiële clubwedstrijden, waarin hij veertien keer scoorde. Hij speelde daarnaast 35 interlands (geen goals) tussen 14 oktober 1987 en 14 oktober 1992, en maakte deel uit van het Oranje dat het EK 1988 won, onder leiding van bondscoach Rinus Michels.

Na zijn afscheid van het voetbal nam hij zijn vroegere beroep weer op; Van Aerle werd postbode. Tegenwoordig is Van Aerle weer terug bij zijn oude club PSV, hij is supporterscoördinator geworden.

Berry is een echte cultheld.

Won met PSV de EC-1 in '88 en met Oranje het EK-88.

En wat doet ie na zijn afscheid. ? Hij wordt weer postbode

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_50357014
Die was postbode toch?
  Trouwste user 2022 dinsdag 12 juni 2007 @ 00:03:00 #3
7889 tong80
Spleenheup
pi_50357117
quote:
Op maandag 11 juni 2007 23:59 schreef Godlike02 het volgende:
Die was postbode toch?
Zie OP.

Ook mooi de grap van Theo Maassen dat Berry na afloop van de wedstrijden altijd een tientje kreeg van de manager Kees Ploegsma, maar dat ie niks tegen de andere spelers mocht zeggen.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_50357393
quote:
Op maandag 11 juni 2007 23:59 schreef tong80 het volgende:

Hij speelde daarnaast 35 interlands (geen goals) tussen 14 oktober 1987 en 14 oktober 1992, en maakte deel uit van het Oranje dat het EK 1988 won, onder leiding van bondscoach Rinus Michels.
voor de kwalificatie speelde Berry in de beslissende match uit tegen Polen die ze moesten winnen wel een beer van een partij en de twee winnende voorzetten die Van basten er enkel in hoefde te lepelen, kwamen van Berry, na van die lekkere stomende rushes op rechts...
(ik kan me zoiets herinneren dat men nadien aan van Aerle iets vroeg over die voorzetten en dat hij toenopmerkte dat het maar goed was dat er iemand anders een stuk dichterbij de goal stond want hij vond de goal nog veels te ver wegstaan en had hem gewoon een peer gegeven n die richting)

Berry had waarschijnlijk het toernooi van 88 niet gespeeld als Sonny Silooy niet geblesseerd was geraakt (had die niet een ietwat klunzige gebroken oogkas).. Silooy was natuurlijk een heleboel wat Van Aerle niet was, een mooie sierlijke voetballer met veel technische kwaliteit..
Maar juist daarom staat Van Aerle eigenlijk veel meer symbool voor het team van 1988, dat technische gezien buiten Basten en Mühren weinig pure techniek in huis had (Vanenburg maar die speelde niet) en het van stevig aanpakken en werkvoetbal moest hebben.... iets wat later een beetje weggemoffeld is in de historie.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  Trouwste user 2022 dinsdag 12 juni 2007 @ 00:15:31 #5
7889 tong80
Spleenheup
pi_50357535
Die twee voorzetten waren legendarisch.

Je onderschat het technische vermogen van het elftal van 88. Van Basten, Mühren, Van 't Schip, Vanenburg, Koeman en ook Wouters hadden een superieure techniek.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_50357648
vanenburg en van 't schip speelde niet tot nauwelijks (van 't schip juist opgeofferd na het verlies tegen Rusland... terwijl Michels de helee tijd ingezet had op aanvallen over de vleugels, speelde nederland behalve de eerste verloren wedstrijd niet meer over de vleugels, alle goals vielen dan ook door lange ballen van het middenveld ... ook zo'n mythe, dat Nl in 1988 vleugelaanval gespeeld zoou hebben, behalve de mislukte voorbereiding en de eerste verloren wedstrijd zéker niet meer)

Wouters en Koeman technische spelers? mwah, alles leuk en aardig maar dat is toch iets een beetje te veel mythologisering en niet meer gebaseerd op hoe ze werkelijk speelden (mij brak het zweet altijd uit als je koeman zag bewegen, volgens mij noooit zo'n trage verdediger gezien, zelfs ballen die hij eigenlijk nog makkelijk kon halen werden een probleem met een snelle spits in zn rug... wel kon koeman uitstekend iemand uitkappenn, gezien zn traagheid natuurlijk een noodzaak... maar 'techniek' zou ik dat niet willen noemen)
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  Trouwste user 2022 dinsdag 12 juni 2007 @ 00:20:45 #7
7889 tong80
Spleenheup
pi_50357676
Vananburg was de beste man van het veld tegen de moffen.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_50382725
Rinus Michels noemde hem Barry inplaats van Berry
  Trouwste user 2022 dinsdag 12 juni 2007 @ 20:12:17 #9
7889 tong80
Spleenheup
pi_50384584
Wij zeggen 'Ons Ber'

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_50386060
ik zeg berry
  Trouwste user 2022 vrijdag 15 juni 2007 @ 02:25:47 #11
7889 tong80
Spleenheup
pi_50474299
Mijn amateurclub speelde 3 jaar geleden de 50--jarige jubileum wedstrijd tegen oud-Oranje. Simon Tahamata en ons Ber waren de enige die na afloop de feesttent in kwamen

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  FOK!fotograaf vrijdag 22 juni 2007 @ 08:30:08 #12
36170 Buurvrouw_Rietman
Papa van Sara en Merel!
pi_50717692
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 00:03 schreef tong80 het volgende:

Ook mooi de grap van Theo Maassen dat Berry na afloop van de wedstrijden altijd een tientje kreeg van de manager Kees Ploegsma, maar dat ie niks tegen de andere spelers mocht zeggen.

SEIKO betekende toch Berry in het japans?
Joe Hoe Hoei Hoei
B-Seen Fotografie.nl
pi_50727769
Berry! Eeuwige held.
Op dit moment is hij geen postbode in Helmond meer, maar supporterscoördinator.

Wat houdt dat in: hij deelt kaarten uit bij omwisselpunten voor uitwedstrijden en als je bij een Europese uitwedstrijd je kaartje kwijtraakt, trek je hem aan zijn mouw en krijg je een nieuw.

Berry
  vrijdag 22 juni 2007 @ 18:34:23 #14
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_50737207
Ja, en, eh…
en voetballen daar vindt ik ook niks meer aan.
Nee, ik weet niet zo goed waarom maar het gaat allemaal wel goed:
Ajax heeft de Champions League gewonnen.

Maar...... ik vind het niet meer leuk.
Ik vind het allemaal van die patsertjes!
Clarence Seedorf die gaat nou naar Italië omdat hij toe was aan een nieuwe uitdaging.
Die jongen was 19 jaar die heeft net haar op zijn piemel!

Ja... dat doet me dan toch terug verlangen naar voetballers als.... Berry van Aerle.

En ik weet zelf ook wel Berry is niet de beste voetballer die we ooit hebben gehad.
Je hebt hem nooit zes mensen zien passeren en scoren met een stiftje hij moest het
meer van zijn conditie hebben.

Hij liep de Cooper test binnen de tien minuten!

Hij was ook een beetje naïef hij dacht altijd dat de man die bij blessures het veld op kwam rennen
met een zak water en een spons dat, dat dat dan de sponsor was!

Maar, maar, maar het mooie van Berry was, kijk al die andere voetballers van PSV jongens,
die verdienen allemaal meer dan een miljoen die wonen in kasten van huizen.
Die verdienden gigantische salarissen. Maar Berry van Aerle die wist daar helemaal niets van.
Berry wist dat niet.
Berry was de enige voetballer in de eredivisie die elke maand gewoon netjes zijn contributie betaalde!
En en en één keer in de maand dan kreeg hij van de manager Kees Ploegma een tientje in zijn handen gedrukt,
dan was het van Berry, koop er maar iets moois voor. Mondje dicht tegen de anderen hè.
En Berry die hield zijn mond.

Maar toen ie tien jaar lid was van PSV toen heeft ie een quartz horloge gekregen met een inscriptie,
hadden ze er Seiko in gegraveerd. Hadden ze gezegd dat dat Berry in het Japans was.
Zielig hè?

Berry heeft helemaal geen geld. Berry heeft geen geld.
In de zomer ging hij aardbeien plukken om nog wat bij te verdienen.
Dan plukte ie vier kistjes in een uur, maar af en toe stak hij ook wel eens een aardbei in zijn mond.
Zo was Berry ook wel weer. En hij ging ook nooit op vakantie.
Gewoon bij zijn ouders in de tuin in zo'n pub-tentje en dan riep om vijf uur zijn moeder,
dat ie moest komen eten (in het Duits zodat hij toch nog een beetje een vakantiegevoel had)

Het is toch ook idioot als je bekijkt wat voor bedragen er worden betaald voor voetballers.
Dennis Bergkamp die heeft 20 miljoen gekost, 20 miljoen!
Vroeger had je de man van zes miljoen, die man die zo heel langzaam kon lopen. Dat was zes miljoen.
Daar koop je nou niet eens meer een fatsoenlijke linksback voor.

En daarom is Berry een held voor mij, een held.
Ik vind ook dat er boekjes over hem moeten verschijnen:
De avonturen van Berry van Aerle: Berry op de fiets, Berry in de trein, Berry leert klok kijken,
dat is dan een iets dikker boekje hè.

Waarom is er geen milieu spotje met Berry in de hoofdrol dat je hem ziet lopen in zo'n voetbal stadion,
die groene grasmat en dat ie dan de camera in kijkt en dat ie dan zegt: Ja kijk hè, vroeger als ik gepasseerd werd,
door een tegenstander bijvoorbeeld, dan maakte ik een sliding terwijl ik wist dat het gras daar kapot van ging.
Je weet wel zoiets, zoiets.

Het allermooiste zou mij lijken als Berry van Aerle brieven zou gaan beantwoorden voor de Viva.
En dat klinkt misschien heel raar want wat heeft Berry met vrouwen? Heel veel, heel veel.
Je moet maar eens opletten bij vrije trappen in de buurt van het strafschopgebied als iedereen zo heel zenuwachtig
in dat muurtje staat.
Dan staat Berry er toch altijd heel…… ja heel relaxed bij omdat Berry weet dat vrouwen het belangrijk vinden
dat mannen zich af en toe kwetsbaar opstellen.
Als hij die brieven zou mogen beantwoorden dan zou het heel anders gaan.
Nu is het altijd heel truttig van: beste Viva ik heb een fijne vriend, alleen kan ik niet zo goed met hem praten.
Wat moet ik doen? En dan krijgt zo'n meisje als antwoord: Ja, misschien moet je gewoon eens met hem praten.
Ik denk: ja daar heeft ze toch niks aan?

Als Berry van Aerle dat zou mogen doen, dan zou het heel anders gaan, veel eerlijker.
Dan zou je krijgen: Beste Berry, ik heb een fijne vriend, alleen wil hij niet met mij vrijen als ik menstrueer,
terwijl ik juist dan veel behoefte heb aan genegenheid. Beste Berry wat moet ik doen?

En dat Berry dan zou zeggen: JA DA WIT IK NIE!!!
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_50738910
hij blijft mooi
  Trouwste user 2022 vrijdag 22 juni 2007 @ 20:55:37 #16
7889 tong80
Spleenheup
pi_50741960
Schiterend

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  zondag 24 juni 2007 @ 05:02:06 #17
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_50779518
quote:
Op vrijdag 22 juni 2007 18:34 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
Ja, en, eh…
en voetballen daar vindt ik ook niks meer aan.
Nee, ik weet niet zo goed waarom maar het gaat allemaal wel goed:
Ajax heeft de Champions League gewonnen.

Maar...... ik vind het niet meer leuk.
Ik vind het allemaal van die patsertjes!
Clarence Seedorf die gaat nou naar Italië omdat hij toe was aan een nieuwe uitdaging.
Die jongen was 19 jaar die heeft net haar op zijn piemel!

Ja... dat doet me dan toch terug verlangen naar voetballers als.... Berry van Aerle.

En ik weet zelf ook wel Berry is niet de beste voetballer die we ooit hebben gehad.
Je hebt hem nooit zes mensen zien passeren en scoren met een stiftje hij moest het
meer van zijn conditie hebben.

Hij liep de Cooper test binnen de tien minuten!

Hij was ook een beetje naïef hij dacht altijd dat de man die bij blessures het veld op kwam rennen
met een zak water en een spons dat, dat dat dan de sponsor was!

Maar, maar, maar het mooie van Berry was, kijk al die andere voetballers van PSV jongens,
die verdienen allemaal meer dan een miljoen die wonen in kasten van huizen.
Die verdienden gigantische salarissen. Maar Berry van Aerle die wist daar helemaal niets van.
Berry wist dat niet.
Berry was de enige voetballer in de eredivisie die elke maand gewoon netjes zijn contributie betaalde!
En en en één keer in de maand dan kreeg hij van de manager Kees Ploegma een tientje in zijn handen gedrukt,
dan was het van Berry, koop er maar iets moois voor. Mondje dicht tegen de anderen hè.
En Berry die hield zijn mond.

Maar toen ie tien jaar lid was van PSV toen heeft ie een quartz horloge gekregen met een inscriptie,
hadden ze er Seiko in gegraveerd. Hadden ze gezegd dat dat Berry in het Japans was.
Zielig hè?

Berry heeft helemaal geen geld. Berry heeft geen geld.
In de zomer ging hij aardbeien plukken om nog wat bij te verdienen.
Dan plukte ie vier kistjes in een uur, maar af en toe stak hij ook wel eens een aardbei in zijn mond.
Zo was Berry ook wel weer. En hij ging ook nooit op vakantie.
Gewoon bij zijn ouders in de tuin in zo'n pub-tentje en dan riep om vijf uur zijn moeder,
dat ie moest komen eten (in het Duits zodat hij toch nog een beetje een vakantiegevoel had)

Het is toch ook idioot als je bekijkt wat voor bedragen er worden betaald voor voetballers.
Dennis Bergkamp die heeft 20 miljoen gekost, 20 miljoen!
Vroeger had je de man van zes miljoen, die man die zo heel langzaam kon lopen. Dat was zes miljoen.
Daar koop je nou niet eens meer een fatsoenlijke linksback voor.

En daarom is Berry een held voor mij, een held.
Ik vind ook dat er boekjes over hem moeten verschijnen:
De avonturen van Berry van Aerle: Berry op de fiets, Berry in de trein, Berry leert klok kijken,
dat is dan een iets dikker boekje hè.

Waarom is er geen milieu spotje met Berry in de hoofdrol dat je hem ziet lopen in zo'n voetbal stadion,
die groene grasmat en dat ie dan de camera in kijkt en dat ie dan zegt: Ja kijk hè, vroeger als ik gepasseerd werd,
door een tegenstander bijvoorbeeld, dan maakte ik een sliding terwijl ik wist dat het gras daar kapot van ging.
Je weet wel zoiets, zoiets.

Het allermooiste zou mij lijken als Berry van Aerle brieven zou gaan beantwoorden voor de Viva.
En dat klinkt misschien heel raar want wat heeft Berry met vrouwen? Heel veel, heel veel.
Je moet maar eens opletten bij vrije trappen in de buurt van het strafschopgebied als iedereen zo heel zenuwachtig
in dat muurtje staat.
Dan staat Berry er toch altijd heel…… ja heel relaxed bij omdat Berry weet dat vrouwen het belangrijk vinden
dat mannen zich af en toe kwetsbaar opstellen.
Als hij die brieven zou mogen beantwoorden dan zou het heel anders gaan.
Nu is het altijd heel truttig van: beste Viva ik heb een fijne vriend, alleen kan ik niet zo goed met hem praten.
Wat moet ik doen? En dan krijgt zo'n meisje als antwoord: Ja, misschien moet je gewoon eens met hem praten.
Ik denk: ja daar heeft ze toch niks aan?

Als Berry van Aerle dat zou mogen doen, dan zou het heel anders gaan, veel eerlijker.
Dan zou je krijgen: Beste Berry, ik heb een fijne vriend, alleen wil hij niet met mij vrijen als ik menstrueer,
terwijl ik juist dan veel behoefte heb aan genegenheid. Beste Berry wat moet ik doen?

En dat Berry dan zou zeggen: JA DA WIT IK NIE!!!
Voor wie hem liever wil horen :

http://www.comedyclips.nl/index.php?actie=clip&id=627

Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  Trouwste user 2022 dinsdag 26 juni 2007 @ 01:34:57 #18
7889 tong80
Spleenheup
pi_50844779
Cool

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 woensdag 27 juni 2007 @ 04:41:38 #19
7889 tong80
Spleenheup
pi_50886910
Net nog eens geluisterd

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  woensdag 27 juni 2007 @ 22:22:22 #20
242 Pinball
Electric Monk
pi_50917662
Berry.

We kwamen hem regelmatig tegen in het Haagje, bij onze school om de hoek.
Whenever you find that you are on the side of the majority, it is time to reform.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')